Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Search Engine Optimization

Hoger ranken in Google met je website? Laat SEO over aan de experts van Traffic Today. SEO (Search Engine Optimization) is gericht op het verbeteren van je website voor Google. Dit is enkel gericht op het organische gedeelte van Google. Het grote verschil met SEA (zoekmachine advertising) is dat je bij SEO een hoge plek in de zoekresultaten moet verdienen, terwijl je met SEA je plek in de resultaten koopt. Dat is hard werken, maar Traffic Today helpt je graag hoger te ranken met SEO!

google search

Zoekmachine optimalisatie is onmisbaar

Google maakt gebruik van een algoritme om waarde toe te kennen aan websites. Er zijn meer dan 200 factoren die hierin meespelen. Aan de hand van deze factoren kent Google je website een bepaalde ranking toe. Traffic Today is dagelijks bezig met de ontwikkelingen op het gebied van SEO en Google is continu bezig om het algoritme te optimaliseren. Om voorop te (blijven) lopen is het belangrijk nieuwe ontwikkelingen tijdig te signaleren om zo de concurrentie te slim af te zijn.

Wat valt er onder zoekmachine optimalisatie?

SEO is een verzamelnaam. Om tot zo sterk mogelijke organische resultaten te komen, houdt Traffic Today zich bezig met verschillende werkzaamheden:

  • Technical SEO

De spider van Google crawlt door je website heen. Het is belangrijk dat de spider van Google jouw website zo goed mogelijk uitleest en begrijpt. De techniek achter de website is het fundament voor zoekmachine optimalisatie. Het Technical SEO Team van Traffic Today analyseert de website en brengt vervolgens verbeterpunten in kaart. Deze verbeterpunten worden, indien mogelijk, door Traffic Today uitgevoerd. Het is de basis van een sterke SEO campagne.

  • Content

Om je doelgroep te bereiken is het belangrijk te weten waar de doelgroep naar zoekt. Traffic Today kijkt naar de trends in de markt, zoekvolumes van specifieke keywords, de concurrentie en vele andere data. Sterke kwalitatieve content is onmisbaar voor een SEO campagne.

Traffic Today heeft eigen SEO tekstschrijvers in dienst die precies weten hoe ze jouw webteksten optimaal moeten inrichten. Daarnaast is het ook mogelijk en zeer gebruikelijk dat eigen medewerkers de content schrijven. Jij en je collega’s staan het dichtst bij de identiteit van je bedrijf. Traffic Today adviseert in dit geval over de onderwerpen, zoektermen, content planning, content presentatie, etc.

  • Linkbuilding

Nog altijd zijn links een belangrijk onderdeel voor Google om waarde toe te kennen aan een website. Het aantal verwijzingen naar een website is een graadmeter voor de populariteit. Er zijn verschillende indicatoren voor een sterk linkprofiel van een website. Relevantie en betrouwbaarheid zijn de belangrijkste pijlers die Traffic Today hanteert bij het uitvoeren van linkbuilding werkzaamheden.

  • Local SEO

Binnen Google is lokale SEO een belangrijk onderdeel geworden. Door de opkomst van het mobiele zoekverkeer is de exacte locatie steeds relevanter. Google wil bijvoorbeeld iemand die in de stad op zijn mobiel zoekt de dichtstbijzijnde winkel kunnen tonen. Om dit te realiseren wordt er gebruikgemaakt van Google Mijn Bedrijf. Door middel van Google Mijn Bedrijf weet Google exact waar het bedrijf gevestigd is, wat het doet en tot hoe laat het geopend is. Uiteindelijk zijn de volgende drie pijlers leidend voor Local SEO: relevantie, afstand en prominentie.

  • Social Media

Het sociale medialandschap is enorm gegroeid de afgelopen jaren. Deze platformen kunnen bijdragen aan de resultaten van je website in de zoekresultaten. Google meet de social shares en weegt dit mee om de populariteit van je website te bepalen. Integratie van de social media kanalen in je website is dan ook een element van zoekmachine optimalisatie.

  • Conversie-optimalisatie

Traffic Today houdt zich veelvuldig bezig met conversie-optimalisatie. In eerste instantie zul je niet direct de link tussen conversie-optimalisatie en SEO leggen. De link is er inmiddels wel degelijk en de verwachting is dat dit de komende jaren een steeds groter onderdeel zal gaan uitmaken van SEO. Met conversie-optimalisatie zorg je ervoor dat de bezoeker zo goed mogelijk door de website heen komt. Google vindt het eveneens steeds belangrijker hoe een gebruiker door een website wordt geleid. On-page resultaten zijn een wezenlijk onderdeel van SEO.

Voordelen van zoekmachine optimalisatie

  • Meer bekendheid op het internet. Door zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google verkrijg je meer bekendheid. Deze zichtbaarheid zal zorgen voor een toename van het aantal bezoekers.
  • De juiste bezoekers. Door een juiste optimalisatie wordt er zichtbaarheid gecreëerd bij de juiste zoekopdrachten. Het aanspreken van de doelgroep haalt het meest uit je website.
  • Langdurig effect. SEO is een lange termijn strategie. Het kost in de eerste fase moeite om boven in de zoekresultaten te verschijnen. Eenmaal bovenin zijn de behaalde resultaten een stuk stabieler dan bij bijvoorbeeld advertising. Bij advertising betaal je voor een bepaalde positie en wanneer je besluit daarmee te stoppen ben je nergens meer zichtbaar.
analyse

Ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen en wat er nodig is om hoger in de zoekresultaten van Google te eindigen? Traffic Today is de SEO specialist en helpt je graag verder. Je bent van harte welkom voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek op ons kantoor in Deventer. Uiteraard is het voor ons ook geen enkel probleem om naar jou toe te komen.

De tevreden klanten van Traffic Today

De gedreven professionals van Traffic Today pakken elke uitdaging met beide handen aan. Onderstaande bedrijven gingen u al voor en ondervonden grote voordelen van de toegewijde service van Traffic Today.

De koffie staat klaar!

Geïnteresseerd in een online marketing campagne of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul onderstaand formulier in en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen.