Maak gebruik van onze

Bol.com marketplace

Bol.com marketplace is één van de bekendere marketplaces van Nederland. Dagelijks bezoeken gemiddeld 2,5 miljoen mensen Bol.com marketplace op zoek naar een specifiek product. Met meer dan 20 winkel categorieën bedienen zij ruim 13 miljoen consumenten in Nederland én België. Dit maakt Bol.com tot een ideale marketplace om jouw producten nóg meer onder de aandacht te brengen bij een nieuwe doelgroep. Geïnteresseerd in het verkopen op Bol.com of benieuwd hoe jij jouw verkoopaccount naar een hoger niveau kan tillen? Wij denken graag met je mee!

Vraag het Lynn Onze ervaren Marketplace Marketeer

Wat is de Bol.com marketplace?

Marketplaces maken een echte opmars in de markt. Van de one-stop marketplaces tot aan de specialistische marketplaces: je ziet ze overal. Bol marketplace is wellicht de bekendste marketplace in Nederland op het moment en dat merk je. De marketplace heeft veel consumentenvertrouwen en dit straalt ook af op het aanbod wat hier te vinden. Een belangrijk element, zeker in de tijd dat er steeds meer online-fraudeurs zijn.

Bol.com is een open marketplace waardoor het vrij gemakkelijk is om hier te starten met verkopen. De marketplace beschikt over meer dan 20 winkel categorieën, de kans is dus groot dat jouw assortiment hierbij aansluit!

 

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Starten met Bol.com marketplace?

Benieuwd wat de Bol.com marketplace voor jou te bieden heeft? Vul onderstaand contactformulier in en we nemen al je twijfel weg.

📦 Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om te verkopen via Bol.com?

Ondanks dat het relatief simpel is om te starten met verkopen via Bol.com, zijn er een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen om hiermee te starten. Allereerst moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel of het Belgisch Handelsregister. Dit is de eerste stap die je moet nemen voor het verkopen van jouw artikelen. Verder moeten jouw producten vallen binnen één van de ruim 20 productcategorieën van Bol.com én moeten ze voorzien zijn van een EAN-code of een ISBN voor boeken.

Bol.com staat bekend om de goede service en verwacht dit dus ook van haar partners, dit zijn de belangrijkste servicenormen voor verkopers op Bol.com:

Producten moeten binnen 1 tot 8 werkdagen geleverd worden
Klantvragen, annuleringsverzoeken en retourzendingen moeten binnen 24 uur behandelt worden op werkdagen
Beloofd is beloofd: je voldoet aan jouw eigen ingestelde lever belofte

❓ Hoe weet ik of het verkopen via Bol.com wat voor mij is?

Bepalen of verkopen via Bol.com iets is voor jouw bedrijf kan lastig zijn. Iedere verkoper is anders en bevindt zich in een andere fase. Zo kun je bijvoorbeeld op zoek zijn naar een laagdrempelige manier om jouw producten te verkopen, zonder eigen website. Maar ook voor verkopers die juist op zoek zijn naar een manier om hun klantbereik te vergroten kan verkopen via Bol.com het perfecte platform. Een aantal belangrijke zaken hierbij zijn:

  • Je bent operationeel gezien klaar om jouw producten naar een nieuwe doelgroep te brengen; denk hierbij aan genoeg voorraad, voldoende tijd om Bol.com-orders en klantvragen op te pakken
  • Jouw producten zijn concurrerend geprijsd voor Bol.com; verlies hierbij niet jouw marges uit het oog

Twijfel je nog of Bol.com marketplace geschikt is voor jouw bedrijf? Wij denken graag met je mee.

➕ Welke voordelen brengt Bol.com met zich mee ten opzichte van andere platformen?

Bol.com heeft als een van de grootste marketplaces in Nederland veel voordelen. Naast het gigantische bereik, hebben zij de afgelopen jaren ook veel consumentenvertrouwen weten te winnen. Wanneer jouw producten op het platform staan, straalt dit hierop af. Daarnaast hebben zij, dankzij hun jarenlange ervaring, de ondersteuning vanuit hun eigen team al goed ontwikkelt. De marketplace draait op hun eigen systeem, waardoor zij snel problemen van verkooppartners begrijpen en oplossen. Mede doordat het een Nederlandse marketplace is, kun je gemakkelijk met hen schakelen door te bellen of mailen. Op die manier wordt jij als verkoper goed ondersteunt door Bol.com zelf bij vragen en problemen!

💸 Met welke kosten moet ik rekening houden als ik begin met Bol.com?

Bol.com werkt zoals veel andere marketplaces met een no cure, no pay-model. Dit houdt in dat je enkel een commissie betaalt over de producten die je verkoopt op Bol.com. Verkoop je niks? Dan betaal je dus niks. De hoogte van de commissie verschilt per productcategorie en bestaat uit een combinatie van een vast bedrag en een percentage van de verkoopprijs. Hier vind je een overzicht van de commissie per productcategorie. Verder is het belangrijk om te weten dat de verzendkosten bij jou als verkoper liggen. Houd er dus rekening mee dat de marges op Bol.com door deze punten kleiner zijn dan op jouw website. Soms kan het hierdoor noodzakelijk zijn om een prijsverhoging door te voeren op Bol.com om deze kosten te dekken.

Waarom starten met Bol.com optimalisatie?

Als verkooppartner actief zijn op Bol.com heeft zeker zijn voordelen en dit is niet onopgemerkt gebleven: in 2022 tikte Bol marketplace de 50.000 verkooppartners op hun marketplace aan. Verspreid over de vele productcategorieën die Bol.com heeft, zorgt dit alsnog voor on-platform concurrentie voor jouw producten. Dit kunnen concurrenten zijn met soortgelijke producten, maar ook andere verkopers die exact dezelfde producten verkopen.

Om ervoor te zorgen dat jouw aanbod er echt uitspringt voor de klant, is het belangrijk om jouw producten voor Bol.com te optimaliseren. Denk hierbij aan het toekennen van de juiste productinformatie, maar ook het optimaliseren van de content op de productpagina is hier een belangrijk onderdeel in. Door de hoge mate van directe concurrentie, zijn reviews ook belangrijker dan ooit. Wanneer je hierin de juiste strategie hanteert kan jij de toppositie in de Bol.com-zoekresultaten bemachtigen en krijgt jouw verkoop een echte boost.

Het Bol.com verkeer komt zeker niet enkel uit externe campagnes die zij opzetten: ook zijn er al veel klanten die hun zoektocht beginnen op de marketplace zelf. Zij slaan Google als zoekmachine over en gaan direct naar Bol.com om daar naar producten te zoeken. Een compleet nieuwe doelgroep die je bereikt als verkoper op Bol.com marketplace. Hoe beter jouw aanbod geoptimaliseerd is voor Bol.com, hoe beter jij deze nieuwe doelgroep bereikt!

 

Gold Partner

Voor 2024 zijn we door Bol.com bekroond tot Gold Partner. We hebben deze status behaald, doordat we onze meerwaarde voor klanten voldoende bewezen hebben volgens het platform. Dankzij deze Gold Partner-status hebben wij een nóg intensievere samenwerking met onze accountmanager van Bol.com, waardoor we kortere lijntjes kunnen houden en sneller op de hoogte zijn van de laatste mogelijkheden op de marketplace. En daar pluk jij de vruchten van als klant van Traffic Today!

Voordelen van verkopen via Bol

  • Open marketplace
  • Veel consumentenvertrouwen
  • No cure, no pay; betaal enkel voor wat je verkoopt
  • Goed bereikbare partnerservice
  • Groot bereik
  • Jarenlange ervaring als marketplace

Bol.com optimalisatie door Traffic Today

Bij Traffic Today ondersteunen wij onze klanten al een langere tijd met het verkopen op marketplaces als Bol.com. Hierin nemen wij een rol in die past bij de situatie van de klant. Ben jij op zoek naar een sparringpartner voor de verkoop op Bol.com? Dit kunnen wij voor je zijn. Maar ook wanneer je wil beginnen met verkopen op Bol.com en geen idee hebt hoe je dit moet aanpakken, kunnen wij je helpen.

Van het opzetten van een Channable-koppeling met Bol.com tot het optimaliseren van listings tot aan het beheren van advertising-campagnes op het platform: wij kunnen je hierin adviseren of een onderdeel van je overnemen! Ben je op zoek naar a-z ontzorging? Wij kunnen ook het volledige beheer van het account voor je oppakken.

Benieuwd hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen aanpakken? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Bol.com in cijfers

andere verkooppartners waar je onderdeel van wordt
miljoen extra te bereiken klanten
het jaar waarin Bol.com van start ging

Mogelijkheden binnen Bol.com

Wanneer jij jouw producten op Bol.com marketplace hebt staan, ben je nog niet klaar. Zo moet je ervoor zorgen dat er ook verkeer naar jouw listings komt. Dit doe je deels door het optimaliseren van je listings, maar ook advertising speelt hier een rol in. Bol.com adverteert zelf met jouw listings op externe kanalen, zoals Google, om meer verkeer naar jouw producten te krijgen. Zelf kun jij advertising campagnes opzetten binnen Bol.com om meer zichtbaarheid op de marketplace te genereren. Hierdoor kom jij hoger in de zoekresultaten of zorg je dat jij te zien bent op de productpagina van concurrenten.

Adverteren op de marketplace is niet de enige mogelijkheid die je hebt om meer verkeer via het platform zelf te genereren. Bol.com maakt ook gebruik van promoties. Dit zijn campagnes die je zelf kunt opzetten, of campagnes die Bol.com opzet waaraan je mee kunt doen. Dit zijn campagnes waarin klanten een aantal dagen lang goede deals kunnen scoren en jij meer zichtbaarheid krijgt. Een krachtig middel om op korte termijn meer verkopen te genereren, maar ook op lange termijn ervaar je hier effect van. Zo kun je profiteren van hogere posities in de zoekmachine van Bol.com, meer reviews en klantbeoordelingen.

Amazon of Bol.com: een vergelijking

Een andere marketplace die veel mensen kennen is Amazon. In Nederland nog niet zo’n grote speler als Bol.com, maar in landen als Duitsland en Amerika is het gigantisch. In Nederland is Amazon druk aan het werk om meer marktaandeel te krijgen. Toch staat Bol.com nog sterk bovenaan wanneer het gaat om marketplaces in Nederland.

Net als Bol.com is Amazon een open marketplace, maar zij vragen wel meer gegevens op bij het opstarten van een verkoopaccount. Amazon wil precies weten wie er verantwoordelijk is binnen een bedrijf en hoe dit in elkaar steekt. Hierdoor kan het aanmeldproces bij Amazon wat langer duren.

Amazon onderscheidt zich van Bol.com doordat de marketplace ideaal is voor uitbreiding naar het buitenland. Op een laagdrempelige manier kun je gemakkelijk jouw producten aanbieden aan een nieuwe markt in het buitenland! Hierdoor maken meer mensen kennis met jouw producten en is de kans op meer verkopen groter.

Wil je graag met jouw producten naar het buitenland? Dan is Amazon wellicht hét platform voor jou!

Lynn

Marketplace Specialist
image-right-particles
Bol.com marketplace

Lees alles over marketplaces

Naast Bol.com en Amazon zijn er natuurlijk nog een groot aantal andere marketplaces die interessant kunnen zijn voor jouw business. Denk hierbij aan Blokker, fonQ, Decathlon, Kaufland of Otto. Iedere marketplace heeft zijn eigen kenmerken en richt zich op bepaalde producten. Soms is dit een specifieke branche, zoals Decathlon, maar soms zijn dit ook meerdere productcategorieën, zoals bij Bol.com het geval is. Vaak zijn er een aantal marketplaces die geschikt zijn voor het aanbieden van jouw producten. Bekijk hiervoor ook onze overige marketplaces pagina. Traffic Today denkt graag met je mee over welke kanalen het beste bij jou aansluiten!

cta-employee-particles
call-to-action
Lynn staat voor je klaar!
Vraag het onze marketplace specialist!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.