Pinterest Adverteren
Met het inspiratieplatform Pinterest bereik je je doelgroep op een laagdrempelige en effectieve manier. Zorg ervoor dat je doelgroep geïnspireerd raakt door je content op Pinterest en sla zo de brug naar je website. Wil je dit effect versterken? Overweeg dan Pinterest Adverteren.
We brengen je content onder de aandacht bij de juiste doelgroep en zorgen zo voor een versterkte naamsbekendheid en meer relevant verkeer naar je website. Onze social marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen voor de perfecte Pinterest-strategie voor al jouw doelstellingen.

De voordelen van Pinterest Adverteren
Uitvoering door een specialist
Hogere naamsbekendheid
Geen onnodige kosten
Potentiële klanten weten je sneller te vinden
Altijd op de hoogte van ontwikkelingen en trends
Betere ondersteuning vanuit Google wegens positie als Ads Partner
Wat is Pinterest Adverteren?
Pinterest is een social media platform met een sterke focus op visuele inspiratie. Gebruikers van Pinterest delen hier foto’s op over een bepaald onderwerp, zoals recepten, wonen of kleding. Het medium is in 2009 opgericht en is ondertussen uitgegroeid tot een social media platform dat niet mag ontbreken in jouw social media strategie. Door op Pinterest te adverteren, laat je de producten uit je shop op een aantrekkelijke wijze zien. Omdat het online steeds belangrijker wordt om je bedrijf ook visueel te adverteren, is Pinterest een perfect kanaal.
Uit onderzoek is gebleken dat 93% van de Pinterest-gebruikers aangeeft Pinterest in te zetten voor het plannen van een aankoop. Door ook op Pinterest te adverteren zorg je er dus voor dat je deze enorme groep succesvol bereikt!
Waarom Pinterest Adverteren in 2025?
Pinterest adverteren in 2025 is een slimme keuze voor merken die willen inspelen op koopgerichte en visueel georiënteerde gebruikers. Het platform blijft groeien als inspiratiebron voor lifestyle, interieur, mode, eten en meer, waardoor adverteerders hun doelgroep in een aankoopgerichte mindset kunnen bereiken. Met geavanceerde targeting, nieuwe advertentieformaten en verbeterde shoppingfuncties biedt Pinterest volop mogelijkheden om je producten op een authentieke en aantrekkelijke manier te presenteren. Door in 2025 te investeren in Pinterest-advertenties, profiteer je van een uniek kanaal waar inspiratie direct kan leiden tot aankoop, wat je merk groei en conversie oplevert.
Door Pinterest Adverteren toe te voegen aan je social media strategie, zorg je ervoor dat jouw product of dienst zichtbaar wordt in de zoekresultaten van een bepaalde zoekopdracht via Pinterest. Je advertentie wordt weergegeven op een manier die niet direct opvalt als advertentie: pas als een gebruiker de advertentie aanklikt, wordt duidelijk dat het een advertentie is. Dit werkt bijzonder goed, aangezien Pinterest Adverteren hierdoor niet de storende factor heeft die sommige andere advertentiemogelijkheden wel hebben.
Om op Pinterest te adverteren, heb je een bedrijfsprofiel nodig. Deze koppel je met je website, waarna je kan beginnen met adverteren. Er zijn verschillende mogelijkheden binnen Pinterest om te adverteren: zo kun je bijvoorbeeld simpelweg voor één losse foto gaan, maar zijn er ook video- en carrouselmogelijkheden. De werkwijze van Pinterest is vergelijkbaar met zoekmachine adverteren: je adverteert namelijk op een bepaalde zoekterm.
Soorten Pinterest Ads
Er zijn binnen Pinterest verschillende manieren om je advertenties te vertonen. We benoemen ze voor je.
Gesponsorde pins
Gesponsorde video's
Gesponsorde carrousels
Gesponsorde winkeladvertenties
Pinterest Campagne
Als partner in Pinterest Adverteren sturen we altijd op maximaal resultaat met je campagnes. We maken dit mogelijk door een goede strategie op te stellen. Aan de hand van deze strategie kunnen we jouw Pinterest Campagne vormgeven: wat zijn je doelstellingen en welke advertentiesoort moeten we inzetten om deze doelstelling te behalen?
Zodra deze vragen beantwoord zijn, beginnen we met het inrichten van je campagne. Pinterest helpt bovendien met veel belangrijke campagnedetails, bijvoorbeeld je betalingsmethode. Bovendien wordt de data goed bijgehouden. Doordat alle vorige campagnes worden bijgehouden, krijg je inzichten in wat er succesvol is en wat niet. Onze online strategen nemen deze informatie mee naar jouw volgende campagne; zo garanderen we een stijgende lijn!
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen met Pinterest?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het. Vraag hem nu vrijblijvend aan.
Zij gingen je voor
Doelstellingen Pinterest Adverteren
Pinterest Adverteren is een ideaal hulpmiddel voor jouw online marketingstrategie. Het helpt je met verschillende doelstellingen, zoals:
- Naamsbekendheid
- Verkeer
- Views
- Conversie
- Creëren van binding
- Meer downloads of registraties
Targeting mogelijkheden Pinterest Adverteren
Eén van de redenen dat Pinterest Adverteren een erg succesvolle toevoeging aan jouw online marketing campagne is, is door de specifieke targeting mogelijkheden. Hier wordt onderscheid gemaakt op verschillende onderdelen. Door deze specifieke targeting mogelijkheden van Pinterest Adverteren, geef je volledig richting aan je eigen campagne. Hierdoor kun je vooraf al enige verwachting creëren van hoe jouw campagne gaat presteren. We benoemen er een paar voor je.
Doelgroep
Act-a-like doelgroep
Keywords
Demografie
De Pinterest tag: handig hulpmiddel
Wie aan de slag gaat met Pinterest adverteren, wil natuurlijk wel weten wat deze vorm van reclame oplevert. Gelukkig heeft Pinterest daar wat op bedacht: de Pinterest tag. Dit is een krachtig hulpmiddel voor online marketeers en adverteerders dat wordt gebruikt om het gedrag van bezoekers op een website te volgen nadat ze zijn doorgestuurd vanuit Pinterest. Het is een klein stukje code dat op een website wordt geïnstalleerd en dat informatie verzamelt over hoe gebruikers interageren met de website nadat ze een Pinterest-advertentie hebben bekeken of erop hebben geklikt.
Met behulp van de Pinterest tag kunnen adverteerders belangrijke inzichten verkrijgen, zoals welke pagina’s bezoekers bekijken, welke acties ze ondernemen, of ze producten toevoegen aan hun winkelwagen, en of ze uiteindelijk een aankoop doen. Deze waardevolle gegevens stellen adverteerders in staat om hun Pinterest-advertentiecampagnes te optimaliseren, doelgroepen te segmenteren en gerichte advertenties te tonen aan mensen die al interesse hebben getoond in hun producten of diensten.
Samengevat: de Pinterest tag is een trackingtool die wordt gebruikt om het gedrag van websitebezoekers te meten nadat ze vanuit Pinterest komen, wat adverteerders helpt om hun online marketinginspanningen te verbeteren en relevante advertenties aan hun doelgroep te tonen.
Tips voor Pinterest Adverteren
Pinterest is een soort online prikbord: je verzamelt hier ideeën en inspiraties die je uiteindelijk toepast in je eigen leven. Als bedrijf wil je een bijdrage leveren aan deze inspiratie: het liefst zorg je ervoor dat iemand jouw inspiratie ook daadwerkelijk omzet in een aankoop van jouw product. We geven je een paar tips zodat jij succesvol gaat Pinterest Adverteren.
1. Blend in!
2. Zorg voor shares
3. Ga out-of-the-box
Pinterest Adverteren met Traffic Today
Wij helpen je graag om Pinterest Adverteren succesvol onderdeel te maken van jouw online marketingstrategie. Onze strategen zorgen voor de juiste strategie, die door onze marketeers wordt omgetoverd in een prachtige campagne die perfect aansluit op jouw doelstellingen. Om dit alles volgens jouw wensen te laten lopen, zorgen we voor een intensieve, transparante samenwerking. Wist je trouwens dat we naast Pinterest, ook kunnen helpen bij Facebook, Instagram, YouTube, TikTok en LinkedIn en Snapchat Advertising?
Veelgestelde vragen over Pinterest Adverteren
Wanneer zet je Pinterest Adverteren in?
Wat kost Pinterest Adverteren?
Is Pinterest Adverteren geschikt voor mijn bedrijf?
Waarom Pinterest Adverteren?
Het maximale resultaat uit Pinterest halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Pinterest Advertising? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.



Ons team staat
voor je klaar