Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Stel je eens voor: jouw website staat vol met perfecte teksten, geschreven door jou. Het klinkt misschien ver weg van de realiteit, want misschien ben jij simpelweg niet zo’n hele goede schrijver. Toch is het aan de hand van ghostwriting een realistisch scenario. Het enige detail wat niemand hoeft te weten is dat je met ghostwriting je teksten niet zelf schrijft, maar dit laat doen door een specialist als Traffic Today. Jouw expertise blijkt, zelfs als deze niet helemaal door jou op papier is gezet.
Geïnteresseerd in ghostwriting? Neem dan gelijk contact op met één van onze specialisten!
1. Wat is ghostwriting? 2. Waarom een ghostwriter inhuren? 3. Ghostwriting voor leadgeneratie 4. Ghostwriting stappenplan 5. Ghostwriting tips
De term “ghostwriting” vertaalt naar “spookschrijver”, maar wordt in het Nederlands ook gebruikt als “schaduwschrijver”. Deze naam heeft het te danken aan het feit dat de schrijver van de tekst niet degene is die hiervoor de credits ontvangt. Zo staat de schrijver in de schaduw van de uitgever, die de tekst niet zelf heeft geschreven maar wel met de eer hiervan mag strijken.
Ghostwriting heeft verschillende doelen, afhankelijk van waarvoor jij het wil inzetten. Zo kun je deze dienst inzetten om mooie teksten op je website te laten plaatsen, maar is het ook mogelijk om ghostwriting in te zetten voor je social media. Wat beide diensten op dit gebied overkoepelt is het feit dat je een product opgeleverd krijgt en die mag gebruiken onder je eigen naam, zonder dat jij het gemaakt hebt. Je bouwt hierdoor krediet op en zorgt voor uniformiteit in je bedrijfsuitingen.
Ghostwriting is een geschikte dienst voor eenieder die het lastig vindt diens ideeën concreet op papier te zetten. Vaak weet je als bedrijf goed waarvoor je staat, maar lukt het niet om dit om te zetten in een product. Wanneer je dit overlaat aan een tekstschrijver of grafisch vormgever, zorg je er door middel van gespreksvoering voor dat jouw ideeën ook gevisualiseerd worden.
Een groot voordeel aan ghostwriting is dat het jou vrijwel geen tijd kost. Je geeft je opdracht en kunt vervolgens jouw focus verleggen op iets anders. Hoelang de schrijver over de tekst doet, is enorm afhankelijk van wat jouw vraag is. Aangezien ghostwriting op veel verschillende niveaus plaatsvindt, kunnen de tijden enorm verschillen. Een goede SEO-tekst zal ongeveer een uur per tekst zijn, maar wil jij een heel boek laten schrijven, dan hebben we het over een proces van meerdere weken.
Wanneer we het hebben over ghostwriting voor social media, komt er weer een compleet anders aspect kijken, namelijk het ontwerpen van visuals. Dit kost jou vaak ook iets meer tijd, omdat elke design wordt overlegd met jou, zodat je samen een geschikt product ontwikkelt.
Ghostwriting is een onderdeel van copywriting. Bij deze dienst worden de teksten op je website geschreven door een getrainde schrijver, waardoor jouw teksten naar een hoger niveau worden getild. Het gebruik van een copywriter kan erg handig zijn, vooral als je het zelf lastig vindt om teksten te schrijven. De focus ligt echter niet alleen op het schrijven van een goede tekst, maar vaak ook op in hoeverre de tekst goed scoort in Google. Dit wordt specifiek SEO-copywriting genoemd: teksten schrijven volgens de zoekmachine.
Het verschil tussen copywriting en ghostwriting is miniem, maar toch in essentie heel anders. Een copywriter krijgt namelijk zelf de credits voor het schrijven van een tekst, een ghostwriter niet. Wanneer jij ervoor kiest om een ghostwriter in te zetten i.p.v. een copywriter, behoud je deze credits dus zelf. Hierdoor lijkt het dat jijzelf de schrijver van de tekst bent, waardoor jouw expertise extra spreekt. Veel klanten vinden dit erg fijn en zijn sneller geneigd om met je in zee te gaan wanneer het blijkt dat jij écht veel van je branche weet. Een slimme investering dus!
Bij Traffic Today gaan we nog een stap verder met ghostwriting. Bij ons vindt deze dienst namelijk niet alleen plaats op het gebied van tekstschrijven, maar ook op het gebied van social media. Hier komt natuurlijk ook een gedeelte tekst bij kijken, maar ook een groot gedeelte visueel. Dit lossen we op door templates aan te leveren, die jij kunt gebruiken om je bedrijfsfilosofie te uiten. Je deelt succesverhalen, de nieuwste keuzes van je bedrijf of interessante deals voor je volgers, allemaal aan de hand van onze templates. Niemand die erachter komt dat jij deze niet zelf hebt gemaakt!
Een ghostwriter inhuren is een strategische zet voor bedrijven die streven naar content marketing waar het gevoel in wordt gelegd. Bij Traffic Today weten we als geen ander hoe belangrijk online zichtbaarheid is. Als je besluit om een ghostwriter in te huren, dan voorzie je jezelf van een tekstwonder dat precies weet hoe jouw merkverhaal overgebracht moet worden. Wat ons daarin onderscheidt? Ons inlevingsvermogen staat fier aan kop. Onze ghostwriters zijn kanjers in het begrijpen van je visie en bedrijfscultuur, waardoor ze in een oogwenk kunnen schakelen tussen verschillende tone of voices.
Daarnaast beschikken onze ghostwriters over uitzonderlijke interviewkunsten, waardoor je echt een ghostwriter kunt inhuren die compleet is. Ze voeren graag gesprekken met directeuren of marketing managers, zodat ze beter weten welke woorden ze op papier moeten zetten. Vervolgens vertalen ze dit moeiteloos naar overtuigende berichten die anderen aan het denken zetten. Over hun carrière, innovaties of marktontwikkelingen. Onze ghostwriters zijn voortdurend bezig met diverse klanten. Dit betekent dat je content nooit stug geschrevenis, maar altijd up-to-date en relevant blijft, Kortom, bij Traffic Today gaan we verder dan alleen schrijven; we brengen je verhaal tot leven en zorgen ervoor dat interacteren met de doelgroep een tweede natuur wordt. Laat ons je helpen om het merk naar nieuwe hoogten te tillen door onze deskundige ghostwriters in te huren.
Het ontwikkelen van het perfecte template zit in het DNA van Traffic Today. Niet alleen proberen we de beste teksten op onze eigen website te plaatsen, we doen er ook alles aan om dit te doen bij ons rijke klantenbestand, vaak met succes. De succesformule die we hiervoor hanteren is een intensieve samenwerking, zowel met onze klanten als onderling. Hierdoor wisselen we veel informatie uit, waardoor de perfecte template zichzelf als het ware zelf maakt. We geven jou altijd de mogelijkheid om onze templates van feedback te voorzien, waardoor er pas iets geplaatst wordt als dit volgens beide partijen perfect is.
Omdat het op jouw website of socials niet heel mooi zal staan dat je teksten geschreven zijn door een externe partij, is ghostwriting een dienst die wij vaak uitvoeren. Dit betekent dat jouw expertise om wordt gezet in woorden door ons en dat jij hiervoor de credits ontvangt. Doordat ons team uit veel verschillende marketeers bestaat, met allen eigen kennis en interesses, beschikken we altijd over een marketeer die de perfecte teksten en visuals voor jou kan realiseren. Het proberen waard, toch?
Een goede tekst kan niet door iedereen geschreven worden, maar wel iedereen kan hier de credits voor ontvangen. Door van Traffic Today je ghostwriter te maken, kies je voor hoogwaardige teksten die onder jouw naam geplaatst worden. Vul het contactformuler hieronder in, zodat we zo snel mogelijk met je in contact kunnen komen om onze samenwerking te starten!
Een doelstelling waar ghostwriting veelvuldig voor wordt ingezet is leadgeneratie. Daarvoor doen we voornamelijk een beroep op Linkedin. We maken samen met jou de afweging welke profielen geschikt zijn binnen je organisatie. Dit kan zowel het bedrijfsprofiel zijn, maar de persoonlijke profielen van CEO’s, marketing managers, en CCO’s zijn ons ook niet vreemd. Daardoor kun je jouw dienst onder de aandacht brengen op een platform waar veel professionals zich verzamelen uit je branche. Voor de kanalen creëren wij social templates, zodat we je uitingen op Linkedin in overeenstemming laten zijn met je huisstijl. Dit draagt bij aan een stukje herkenbaarheid. Aangezien jouw naam verbonden is aan de posts, bouw je krediet op bij je volgers, omdat je voor hen jouw kennis laat spreken. En dat kan best weleens resulteren in nieuwe klanten!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Bij Traffic Today bieden we voor elke klant een uniek pakket aan, met daarin verschillende diensten die op een manier worden uitgevoerd die bij de wens van de klant passen. Toch betekent dit niet dat we zo maar te werk gaan: we werken namelijk volgens een stappenplan wat we met al onze klanten doorlopen. Dit stappenplan ziet er als volgt uit!
Voor een goede samenwerking vinden we het eerst belangrijk dat we op één lijn liggen. Dit lukt enkel door elkaar écht goed te begrijpen. In ons intakegesprek proberen we daarom goed kennis met elkaar te maken. Wij leggen onze bedrijfsfilosofie uit, maar zijn ook erg benieuwd naar jouw visie en doelstellingen. We leggen in dit gesprek de fundatie van een uiteindelijk succesvolle samenwerking, doordat we vanaf begin af aan begrijpen wat we van elkaar verwachten.
Om ervoor te zorgen dat we altijd conform dezelfde tone-of-voice en algemene huisstijl werken, beginnen we door social templates te ontwikkelen. Deze gebruiken we over al jouw content, zodat je geen uitingen meer doet die niet binnen jouw filosofie passen. We houden bij de ontwikkeling van deze templates natuurlijk ook rekening met wat jij al hebt liggen. Zo gebruiken we de kleuren vanuit je huisstijl, verwerken we je logo en zorgen we er ook voor dat jij je strategie niet compleet hoeft om te gooien, maar dat we dichtbij de kern blijven.
Nu de basis staat, is het tijd om richting het eerste concrete werk te gaan. Dit doen we aan de hand van een contentplanning, de we samen opstellen. Vaak weet jij als bedrijf wat je het liefst wil zien, maar lukt alleen de laatste stap van contentrealisatie nog niet helemaal. In de contentplanning zetten we welke platforms we gebruiken voor jou, maar ook wat voor type content er te zien gaat zijn. Aangezien de templates er al liggen, is de uiteindelijke stap naar succesvolle producten kleiner dan ooit.
We plaatsen nooit wat zonder jouw toestemming. Daarom beginnen we ook door eerst meerdere versies te maken van wat we samen hebben afgesproken. In een vraaggesprek krijg jij de mogelijkheid om hier feedback op te geven. Je wijst je favoriet aan, of geeft eerlijk aan dat het nog niet is wat je had verwacht. Door gericht feedback te geven, zorg je ervoor dat we samen het product kunnen maken waar jij op zit te wachten.
Nu het voor ons volledig helder is wat jij van ons verwacht en jij weet wat je van ons kunt verwachten, gaat het proces van ghostwriting echt beginnen. We schrijven de teksten, ontwerpen de social templates of buigen ons over de andere dienst die we gezamenlijk in de contentplanning hebben gezet en plaatsen deze zodra ze klaar zijn. Omdat we spreken over ghostwriting, komen deze producten niet onder onze naam te staan, maar de jouwe. In principe zal dus niemand weten dat wij hieraan hebben meegeholpen, waardoor jouw expertise extra straalt.
Tijd om de producten te plaatsen! In veel gevallen ben jijzelf degene die deze stap onderneemt, omdat veel social media profielen persoonlijk zijn. Hetzelfde geldt voor de content op je website, tenzij je ons hier toegang tot geeft.
Nu je post geplaatst is, lijkt het misschien alsof we weer van vooraf aan beginnen. Toch is dit niet helemaal waar, aangezien je post nog veel informatie bevat waar we onze volgende producten mee kunnen verbeteren. Doordat wij onze content altijd meetbaar maken, zorgen we ervoor dat we een informatiebron hebben waar we verbetering uit kunnen putten. We houden deze analyses dus goed in de gaten en gebruiken de informatie om kleine aanpassingen door te voeren, waardoor de content nog beter wordt.
Om je een idee te geven van welke contentdiensten we allemaal voor je uit kunnen voeren op het gebied van ghostwriting, sommen we ze hier voor je op!
Een verhaal vertellen. Daar begint het. Of het nu gaat om een product, een dienst, je volwaardige merk of slechts een fractie van je organisatie – met het juiste verhaal blijft je doelgroep plakken.
Om er voor te zorgen dat jij het meeste uit je ghost writing haalt, geven we je een paar tips!