Bing Ads

Hoewel Bing adverteren voor de meeste bedrijven niet direct voor de hand ligt, kan het toch een interessante zoekmachine zijn. Adverteren op Bing is vergelijkbaar met Google Ads. Ook bij Bing bied je op bepaalde zoekwoorden waarbij je advertenties boven de organische resultaten in Bing naar voren komen. Ondanks dat het bereik van Bing (veel) kleiner is dan bij Google Ads, kan het een zeer goede aanvulling zijn op jouw internet marketingstrategie. Vooral wanneer het een internationale campagne betreft. Wereldwijd ligt het marktaandeel van Bing in alle zoekopdrachten op zo’n 30%, in Nederlands is dit 6,5%.

De voordelen van Bing Ads
  • Kosten zijn beheersbaar
  • Op een snelle manier extra verkopen
  • Meerdere campagnes tegelijkertijd draaien
  • Er zijn duidelijke prestatierapporten waardoor je goed kan optimaliseren
  • Goede remarketing mogelijkheden
  • Zowel lokaal als landelijk potentiële klanten bereiken
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van Bing Ads

Close Hoor het van Sander

Wij helpen je graag op het gebied van Bing Ads

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe werkt Bing adverteren?

We maken eerst een advertentiecampagne aan. Hierin bepalen we de doelgroep, locatie/regio en de zoektermen die van belang zijn voor jouw bedrijf, product of dienst. Bing adverteren kun je zien als een veiling van zoekwoorden. Je biedt geldt op zoektermen waarbij je advertentie getoond wordt. De positie van jouw advertentie worden bepaald door de hoogte van het bod en het budget wat je beschikbaar stelt. Bing kijkt ook naar de relevantie van de advertentie. Relevante advertenties worden beloond met een kwaliteitsscore.
Bij Bing adverteren zijn er twee verschillende betalingsmodellen: PPC (Pay per Click) of CPM (Cost per Mille). Bij PPC bied je op zoekwoorden en betaal je een maximaal biedingsbedrag als iemand op de advertentie klikt. Bij CPM betaal je per 1.000 vertoningen.

Is jouw bedrijf geschikt voor Bing?

Of jouw bedrijf geschikt is voor het Bing netwerk is afhankelijk van een aantal factoren. Het kan interessant zijn om de stap naar Bing Ads te maken als:

  • Je Google Ads-klikmarkt vol zit met concurrenten. Het is bij de huidige klikprijzen erg moeilijk om rendementsdoelstellingen te behalen.
  • Je Google Ads-campagne loopt goed, maar je merkt dat je aan je top zit. De posities zijn goed, maar je ziet geen mogelijkheden om verder te groeien.
  • Je haalt organisch zoekverkeer uit Bing en deze bezoekers leveren je ook conversie op.

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van Bing Ads zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

De mogelijkheden van Bing Ads

  • Bing Ads Editor.
    Net als Google biedt ook Bing software aan om bulk wijzigingen door te voeren in je account. In de Bing Editor kun je op een efficiënte manier veel en grote wijzigingen in je account doorvoeren. Denk aan het her-opzetten van je structuur, het toevoegen van veel zoekwoorden of het verwerken van vele advertenties.
  • Bing Ads Interface.
    Bing Ads heeft een overzichtelijke web interface. Heel vergelijkbaar met Google Ads waardoor je als adverteerder niet hoeft te wennen aan een nieuw systeem. Ideaal dus als je Google Ads al (goed) kent.
  • Koppelingen met Google Ads.
    Bing Ads is te koppelen aan Google Ads. Het is mogelijk eenmalig Adscampagnes te importeren (met bijna alle instellingen), zodat je niet alles opnieuw hoeft op te zetten en in te stellen. Je kunt zelf een geplande synchronisatie instellen zodat Bing dagelijks of wekelijks de campagnes vanuit Google Ads importeert.

Voordelen van adverteren op Bing

Bing Ads biedt vele voordelen, ook ten opzichte van Google Ads:

  • Minder concurrentie.
    Wanneer je adverteert op Bing zul je merken dat de concurrentie lager is. Veel bedrijven zien Bing als een minder interessant platform waardoor zij hier minder actief op zijn. Juist een kans dus om voorop te lopen in je markt wanneer je wél adverteert in Bing.
  • Lagere kosten.
    Minder concurrentie betekent ook lagere kosten. De kosten per klik liggen op Bing doorgaans stukken lager dan in Google Ads. Meer traffic voor minder geld dus. Voor adverteerders met een lager marketingbudget is dit zeker interessant!
  • Vergroot je bereik.
    Mensen die Bing als de standaard zoekmachine hebben ingesteld, bereik je (doorgaans) niet met Google Ads. Vergroot je bereik en adverteer met Bing.
  • Afbeelding extensies.
    Aan advertenties in Bing kun je als adverteerder een afbeelding toevoegen, bijvoorbeeld een foto van het product of je logo. Dit genereert meer zichtbaarheid en bekendheid.
Meer weten over adverteren op Bing?

Sander vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Sander

Wij helpen je graag op het gebied van Bing Ads

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.