Dit is hoe we het doen

Microsoft Ads (Bing Ads)

Snel meer bezoekers naar je website trekken met Microsoft Advertising? Ontdek de mogelijkheden!

Als specialist in zoekmachine adverteren en daarmee ook Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) helpen we jou om een hoger rendement te behalen. Start vandaag en zet de volgende stap naar meer bezoekers op je website. Onze Ads specialisten staan voor je klaar en zetten hun kennis in voor jouw bedrijf.

Vraag het Sander Onze Commercieel Directeur | Digital Strategist

De voordelen van Microsoft Ads

  • Controle over kosten
  • Draai meerdere campagnes tegelijk
  • Goede remarketing mogelijkheden
  • Snel extra verkopen
  • Toegang tot prestatierapporten
  • Lokaal en landelijk publiek bereiken

Wat is Microsoft Advertising precies? Voordat het adverteersysteem deze naam kreeg, stond het advertentiekanaal van Microsoft bekend onder de naam Bing Ads. Bing is de zoekmachine van Microsoft en werd in 2009 officieel gelanceerd. Hoewel Bing inmiddels nog steeds geen groot aandeel heeft in de zoekmachinestrijd (slechts 3%), is het toch de op één na populairste zoekmachine. Die andere 97%? Google.

Toch moet je als ondernemer Bing niet direct afschrijven als het gaat om adverteren. De zoekmachine wordt steeds meer gebruikt in Microsoftproducten zoals voice assistant Cortana en bepaalde publieksgroepen maken vaker gebruik van Bing dan van Google. Als jouw doelgroep hier toevallig ook tussen zit, is de keuze voor Microsoft Advertising meer dan logisch.

Benieuwd welke zoekmachine het meest geschikt is voor jouw doelgroep? Vraag een gratis Ads-scan aan.

MicrosoftAds

Gratis Ads check aanvragen!

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Wij staan voor je klaar!

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.

MicrosoftAds

Hoe werkt Microsoft Adverteren?

Adverteren via Microsoft Advertising werkt net zoals Google Ads ook op basis van een veilingsysteem. Als adverteerder ding je dus mee in de race voor een goede positie in de zoekresultaten voor een bepaald zoekwoord. Je uiteindelijke positie wordt bepaald op basis van je bod en de maximale Cost Per Click (CPC) die je hebt ingesteld en de kwaliteitsscore van de advertentie. Is de concurrentie hoog op een bepaald zoekwoord, dan is de kans aanwezig dat je niet altijd (bovenaan) getoond wordt in de zoekresultaten. Wanneer de concurrentie echter klein is, sta je vrijwel altijd bovenaan.

Bij Microsoft Advertising is het dan ook belangrijk dat je je advertenties zo goed mogelijk inricht om de kwaliteitsscore omhoog te drijven. Verder kun je met Microsoft Advertising op twee manieren betalen: PPC (Pay per Click) of CPM (Cost per Mille). Bij PPC bied je op zoekwoorden en betaal je een maximaal biedingsbedrag als iemand op de advertentie klikt. Bij CPM betaal je per 1.000 vertoningen.

❓ Wat is Microsoft Advertising (Bing Ads)?

Microsoft Ads is het advertentiekanaal van Microsoft voor zoekmachine Bing. Bedrijven kunnen middels een veilingsysteem meedingen voor de beste positie in de betaalde zoekresultaten voor meer verkeer naar hun website.

💰 Wat kost Microsoft Advertising?

De kosten van Microsoft Advertising zijn volledig afhankelijk van het budget dat je beschikbaar stelt. Je betaalt namelijk per klik of per 1.000 vertoningen en kunt een limiet instellen op wat je voor jouw advertenties wil betalen. Wanneer dit dagbudget bereikt is, wordt je advertentie niet meer getoond.

⭐ Waarom beginnen met Microsoft Advertising?

Er zijn verschillende redenen waarom Microsoft Advertising interessant kan zijn. Bijvoorbeeld wanneer de concurrentie op Google Ads te groot is of wanneer blijkt dat je doelgroep veel gebruikmaakt van Bing voor het uitvoeren van zoekopdrachten.

🔎 Hoe te beginnen met Microsoft Advertising?

Voor adverteren in Bing moet je een account aanmaken in Microsoft. Als je dit account al hebt, log je in met je bestaande inloggegevens en kun je van start. Richt je campagnes in en stuur op maximaal rendement.

Microsoft Ads (Bing Ads)

Meer weten?

Microsoft Advertising ook interessant voor jou?

Om te bepalen of adverteren op Bing voor jou ook interessant is, kun je enkele factoren overwegen. Zo kan het interessant zijn om Microsoft Advertising in te zetten als:

  • Je Google Ads-klikmarkt vol zit met concurrenten en rendementsdoelstellingen moeilijk te behalen zijn.
  • Je Google Ads campagne goed loopt, maar merkt dat je aan de top zit.
  • Je organisch zoekverkeer uit Bing haalt en deze bezoekers ook conversie opleveren.

Roderick Beld

Ads Marketeer
image-right-particles

 

MicrosoftAds

Waarom Microsoft Ads?

De voornaamste reden voor bedrijven om voor Microsoft Advertising te kiezen, is de lage concurrentie en daarmee aanzienlijk lagere kosten. Het feit dat Bing minder gebruikt wordt als zoekmachine hoeft bovendien niet direct te betekenen dat het resultaat voor jouw bedrijf tegenvalt als je kiest voor adverteren via Bing. Is je doelgroep bijvoorbeeld ouder dan 35 jaar? Dan kan Bing zeker interessant zijn. Met name de leeftijdsgroep 45 – 54 jaar maakt veelvuldig gebruik van Bing als zoekmachine. En wist je dat de doorklikratio (CTR) van shopping advertenties in Bing maar liefst 45% hoger ligt dan in Google? De kans is dus groot dat je een kleiner publiek bereikt via Bing, maar wel publiek dat bijzonder relevant is en bereid is door te klikken.

Kortom, wanneer blijkt dat jouw doelgroep ook veel gebruikmaakt van Bing is het verstandig om Microsoft Advertising te overwegen als onderdeel van je marketingstrategie. Dit kan voor baanbrekende resultaten zorgen!

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Bing?

Sander vertelt je er graag meer over!

De mogelijkheden van Microsoft Advertising

  • Microsoft Ads Editor

Net als Google Ads bidet ook Microsoft Ads de mogelijkheid om bulkwijzigingen door te voeren in je account. In de Editor kun je op een efficiënte manier veel en grote wijzigingen in je account doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan een verandering in je structuur, het toevoegen van veel zoekwoorden of het verwerken van vele advertenties.

  • Microsoft Advertising Interface

Microsoft Advertising heeft een overzichtelijke web interface. Ben je gewend aan de interface van Google Ads? Dan kun je ook overweg met het interface van Microsoft Advertising. Beide interfaces lijken namelijk sterk op elkaar.

  • Koppelingen met Google Ads

Microsoft Advertising is te koppelen aan Google Ads. Zo kun je eenmalig Ads-campagnes importeren (inclusief vrijwel alle instellingen), zodat je niet alles opnieuw hoeft op te zetten en in te stellen. Stel zelf een geplande synchronisatie in zodat Microsoft Advertising dagelijks of wekelijks campagnes vanuit Google Ads importeert.

Gratis Adscheck aanvragen!

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Wij staan voor je klaar!

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.

4 unieke mogelijkheden van Microsoft Ads

Hoewel veel adverteerders ervoor kiezen om via Google Ads te adverteren, is Microsoft Ads helemaal geen slecht alternatief. Integendeel, dit systeem kent veel voordelen en kan ook voor jouw bedrijf een groot verschil maken. Enkele mogelijkheden en voordelen waar je aan kunt denken zijn:

  • Minder concurrentie

Veruit de meeste bedrijven adverteren via Google Ads. Dit maakt de concurrentie op Microsoft Advertising dan ook een stuk lager. Bovendien heb je op Bing de mogelijkheid om voorop te lopen in de markt.

  • Lagere kosten

Minder concurrentie betekent ook lagere kosten. Meer verkeer voor minder geld dus. Voor adverteerders met een lager marketingbudget is dit zeker interessant.

  • Vergroot bereik

Als je Microsoft Advertising als aanvulling op advertenties in Google inzet, vergroot je je bereik van enkel google-gebruikers naar Google- en Bing-gebruikers.

  • Afbeeldingextensies

Je kunt advertenties in Bing voorzien van een afbeelding. Denk bijvoorbeeld aan een foto van je logo op een product. Dit genereert meer zichtbaarheid en bekendheid.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Bing?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.