Urbansofa

Marketing detachering: belangrijke pijler binnen succes

Bekijk de case
case-top-particles
Urbansofa geoptimaliseerd door Traffic Today
Urbansofa
Urbansofa
Urbansofa
Urbansofa

De klant en de uitdaging

UrbanSofa levert zitmeubelen direct van de fabrikant waarbij de meubelen verkocht worden via een groot aantal UrbanSofa verkooppunten. Voor UrbanSofa is het dus van belang dat zij steeds meer merkbekendheid krijgen en dat de consument bewust voor UrbanSofa meubelen een meubelzaak bezoekt. Om de merkbekendheid te verbeteren en het proces naar een UrbanSofa verkooppunt te versoepelen worden onderstaande zaken op maandelijkse basis opgepakt:

  • Uitgebreide PPC campagne op zowel long- als shorttail zoektermen
  • Uitbreidingen met Bing Advertising & Google Shopping
  • Linkbuilding op zowel strategisch als uitvoerend niveau
  • On-page Conversieoptimalisatie
  • Verbeteringen (adviserend & uitvoerend) technische aspecten website
  • SEO Copywriting
  • Inspelen op de laatste trends en technieken
  • Interactieve brainstormsessies

Het doel van de campagne van UrbanSofa is duidelijk. Op alle relevante termen in de top 3 komen van de organische zoekresultaten. Merkbekendheid vergroten is hierin een belangrijk aspect, omdat Urbansofa een merk is en geen webshop.

Na een aantal jaren samen te werken met een bedrijf dat voor UrbanSofa de SEO en SEA verzorgde, begon de schoen toch te wringen. Ronald Arissen, directeur UrbanSofa, vroeg zich af of dit bedrijf nog wel bij hen paste en of er niet iemand te vinden was die meer kon bieden. Hij kwam in contact met Steven Lubbers. “Zijn creatieve ADHD sprak me wel aan, er was een goede klik.” Samen bespraken ze waar UrbanSofa als organisatie stond, wat de doelen waren en op welke manier deze te behalen waren. “In deze sessies en pilots op kantoor hebben we samen gekeken naar de stappen die gezet moesten worden, die vervolgens één voor één uitgerold en dat beviel eigenlijk meteen heel goed.”

De strategie

Om het doel te bereiken worden verschillende onderdelen van online marketing ingezet. Het advies dat gegeven wordt aan Urbansofa is een overall advies. Dit gaat over zowel SEO, SEA als CRO. Het doel is om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen met focuszoektermen als loungebank en sofa, maar ook met bredere ondersteunende zoekwoorden. Content creëren voor alle mogelijke zoekwoorden is een onderdeel van de strategie. Ook wordt de website zo geoptimaliseerd dat bezoekers eenvoudig naar het dichtstbijzijnde UrbanSofa verkooppunt kunnen gaan om het product te bekijken. Verder worden er onder andere de volgende taken uitgevoerd:

Verder heeft Urbansofa zich uitgebreid en zijn zij tegenwoordig ook actief in België. Ook hierin kan Traffic Today UrbanSofa ondersteunen. Met een kantoor in Antwerpen werken er online marketeers aan de campagne die verstand hebben van de Belgische markt.

Kwalitatieve injectie

De samenwerking met Traffic Today werd langzaamaan steeds intensiever. Er was veel contact, het team dacht volop mee en speelde snel in op ontwikkelingen. “Op een gegeven moment had ik het gevoel dat het wat verwaterde en dat vond ik zonde.” Ronald sprak dit uit en wat volgde was een “kwalitatieve injectie”. Projectleider Dominique Bouwmeester komt vanaf dat moment eens in de twee weken bij UrbanSofa op locatie werken. “Dit communiceert een stuk gemakkelijker. We kunnen sparren over bepaalde zaken en het hoeft niet meer via de mail, maar kan direct face to face. Nu zit ze hier en dat werkt gewoon heel fijn, het zijn hele productieve dagen!

UrbanSofa loungebank | Traffic Today

Resultaten

We behaalden in 2019 ten opzichte van 2018 een stijging van:

70% meer organisch verkeer
86% meer organische zoekwoorden
123 nummer top 3 posities, waaronder hoofdtermen als ‘loungebank’ en ‘sofa’ op nummer 1

Resultaten in cijfers

+ %
online omzet
+ %
meer organische zoekwoorden
+ top 3 posities
waaronder hoofdtermen als "loungebank" en "sofa"op nummer 1

Verduurzaming in de meubelbranche

Het complete plaatje klopt. We verkopen mooie producten van hoogwaardige kwaliteit en ook nog eens tegen een scherpe prijs door de marge eruit te halen.

Iets wat bij UrbanSofa en haar verkooppunten hoog in het vaandel staat is maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Het is volgens Ronald belangrijk om op de juiste manier om te gaan met grondstoffen.

“Onze houten meubels worden bijvoorbeeld gemaakt in onze fabriek in Azië. Omdat we de gehele productie in eigen hand hebben, kunnen we al onze meubels produceren met aandacht voor mens en milieu. Voor de bankstellen uit de UrbanSofa collectie gebruiken we uitsluitend hardhout uit duurzaam beheerde Duitse bossen.”
Ook de tapijtproductie in India is een mooi voorbeeld. Deze worden geproduceerd onder toezicht van Stichting Care en Fair.

 

Het complete plaatje

Wat is dan het geheim van deze succesformule en hoe komt het dat het na al die jaren nog steeds zo goed loopt? “Het complete plaatje klopt. We verkopen mooie producten van hoogwaardige kwaliteit en ook nog eens tegen een scherpe prijs door de marge eruit te halen. Daarnaast weten wij wat werkt voor de Nederlandse markt. Dus al met al een goed product en dat weten we goed te verkopen, natuurlijk ook zeker met goede hulp en ondersteuning van Traffic Today”.

cta-employee-particles
Dominique staat voor je klaar!
Hoor het van Dominique
Urbansofa

Wij maken het mogelijk

Packaging Direct

Vorige case

Riwal Hoogwerkers

Volgende case
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.