Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij pakkende teksten voor jouw bedrijf?
Dan ben je op zoek naar een goed team voor je copywriting! Copywriting gaat over het schrijven van teksten op verschillende manieren. Of jij nou op zoek bent naar een nieuwe pakkende slagzin, SEO-vriendelijke websiteteksten of goede captions voor je social media, Traffic Today heeft de juiste kennis in huis om copywriting succesvol in te zetten voor de doelstellingen van jouw bedrijf.
Ben je benieuwd hoe we dit doen? Kom in contact! Onze marketeers bespreken de mogelijkheden graag met je.
Copywriting is het schrijven van pakkende teksten. Dit is natuurlijk een enorm brede term, maar in elk geval is één ding belangrijk: copywriting helpt jou om je verhaal te vertellen. We snappen dat dit misschien een beetje vaag klinkt, dus geven we een voorbeeld:
Jij runt een schoenenwinkel, met de focus op sportschoenen. Deze schoenen helpen voor de perfecte ondersteuning bij verschillende sporten. Niet alleen voetballers, maar ook tennissers, hardlopers en turners zijn bij jou aan het juiste adres. Op je website omschrijf jij je bedrijf als wat het is: een schoenenwinkel met de focus op sportartikelen. Al snel kom je erachter dat je niet de enige bent met dit aanbod. De concurrentie is razend en jij komt hierdoor niet goed rond. Gelukkig is er dan copywriting! Door jouw verhaal mooi neer te zetten, ben jij niet langer een schoenenwinkel met de focus op sportschoenen, maar ben jij dé tussenstap voor elke atleet om de nieuwe Usain Bolt, Lionel Messi of Serena Williams te worden. Je presenteert jezelf op een unieke wijze, wat helpt om klanten te binden, aangezien zij je direct op je woord geloven.
Copywriting is een prachtige dienst, die veel mogelijkheden biedt. Tekst is overal en moet ook overal perfect zijn. Of jij nou op zoek bent naar een copywriter voor je websiteteksten, de juiste slagzin voor op je posters of iemand die leuke tweets weet te bedenken die relevant zijn aan jouw bedrijf – Traffic Today heeft de juiste marketeer in huis. Maak nu direct kennis en kom in contact!
Vul dan direct dit contactformulier in! Onze copywriters' handen jeuken om voor je aan de slag te gaan. We nemen zo snel mogelijk contact met je op, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken!
AI, AI en nog eens AI: het afgelopen jaar was AI hét gespreksonderwerp van het jaar in de copywriting wereld. En hoewel het het werk van een copywriter er makkelijker door kan worden, is nog niet gebleken dat het de copywriters volledig kan vervangen. Mede daarom blijft copywriting van groot belang.
De E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) update van Google blijft ook in 2024 iets waar websites op moeten blijven sturen. Inhoud staat hoger in de pikorde dan kwantiteit en daarom is het belangrijk dat de content goed aansluit op de behoeften van de doelgroep. Het interviewen van experts over het onderwerp dat centraal staat, kan hier onder andere bij helpen.
‘Of je nu… of’ en ‘kortom’: het zijn slechts twee van de vele dooddoeners waar ChatGPT mee op de proppen komt. Maar ook gebrabbel en het uitdragen van onjuisheden, is de AI-tool niet vreemd. Dit komt onder andere omdat ChatGPT zich soms baseert op informatie van langer geleden, met alle gevolgen van dien. Copywriting blijft daarom van onschatbare waarde om de kwaliteit van digitale content te waarborgen.
Hoe je het wendt of keert, AI is ons leven aan het veranderen. En daarom moeten bedrijven hun best doen om hun potentiële klanten aan te trekken met mooie verhalen. Daarom zal copywriting meer verschuiven naar storytelling in 2024. Diensten zoals branding en ghostwriting zullen daarom een nog prominentere rol gaan spelen in het huidige jaar.
SEO copywriting kan gezien worden als een aparte tak van copywriting. Het focust zich namelijk op één bepaalde dienst: SEO (Zoekmachine Optimalisatie). Dit is het proces waarin marketeers websites dusdanig aanpassen zodat Google ze beter beoordeelt en hoger in hun zoekresultaten zet. Tekst is hier een belangrijk onderdeel van. Zo kun je aan de hand van verschillende web analytics gemakkelijk achterhalen welke termen jouw doelgroep gebruikt om op jouw website terecht te komen. Het is belangrijk dat je deze termen op de juiste manier terug laat keren in de teksten op jouw website.
Om dit te realiseren, werkt Traffic Today met een uitgebreid team van verschillende marketeers. Zo zorgen we ervoor dat we eerst een rake strategie hebben, waarin jouw doelstellingen staan geformuleerd en ons plan-van-aanpak om deze doelstellingen te behalen. Deze strategie is gebaseerd op onderzoek, bijvoorbeeld een zoekwoordenanalyse! Nadat jouw strategie staat, gaan onze tekstschrijvers aan de slag: hun talenknobbel wordt omgezet in een mooi eindresultaat voor jouw bedrijf. Dit betekent mooie teksten die precies binnen de vorm passen die jij in gedachte had!
Content Marketeer | Head of Content
Content Strateeg
Content Marketeer
E-mail & Content Marketeer
Om je een beter idee te geven van wat website copywriting nou precies is, geven we graag een paar voorbeelden:
We geven je graag een paar copywriting tips, zodat jij direct aan de slag kan om je verhaal op papier te zetten!
Een copywriter houdt zich bezig met alles wat met tekst te maken heeft. Vrijwel alles wat op deze pagina benoemd wordt kan een taak zijn van een copywriter. Onze copywriters houden zich voornamelijk bezig met het schrijven van categorieteksten en linkbuildingblogs, in het Nederlands, Engels en Duits. Zo zet jij onze copywriters in voor pakkende content, voor verschillende doeleinden!
Copywriters bestaan op veel verschillende niveaus. Zo werken vele schrijvers als zzp’ers, maar kun je er ook voor kiezen om een marketing agency als Traffic Today je copywriting uit te laten voeren. Uiteraard ligt onze voorkeur bij de laatste: door te kiezen voor Traffic Today als jouw copywriter, kies je voor een breed team met verschillende kennis en interesses. De kans dat wij een copywriter in dienst hebben die een pakkende tekst kan schrijven over jouw bedrijf, dienst of product, is dus ook groot aanwezig.
Het begin van je copywriting carrière is daar, wanneer je je realiseert dat copywriting niet gericht is op hoe jij vindt dat het mooi is om te schrijven, maar wanneer je begint te schrijven richting een doelgroep. Uiteraard moet je om copywriting succesvol uit te kunnen voeren wel in staat zijn om een goed stuk tekst op papier te kunnen zetten. Is dit geen probleem voor jou? Dan is een carrière als copywriter misschien wel voor jou weggelegd!
Vooral de termen copywriter en tekstschrijver worden vaak door elkaar gebruikt. Echter is er wel een verschil: copywriters houden zich vooral bezig met het schrijven van kleine teksten, zoals slagzinnen en blogjes. Tekstschrijvers richten zich juist op een groter geheel, zoals categorieteksten of ander soort webteksten. In principe kunnen deze werkzaamheden ook vallen onder de werkzaamheden van een content marketeer. Het verschil met deze functie is dat je hier ook met andere soorten content te maken krijgt, zoals foto, video en animatie.
Wil jij aan online copywriting beginnen? Traffic Today is jouw partner! We kunnen nu een lijst van eigenschappen noemen die ons uniek maken ten opzichte van andere marketing agencies, maar in plaats daarvan kunnen we ook copywriting het werk laten doen. Onze slagzin is Digital. Growth. Together: in samenwerking met Million Miles maakten we deze gave compositievideo, die ons verhaal vertelt.
Bevalt deze manier van copywriting jou en ben je benieuwd hoe we deze dienst voor jou in willen zetten? Kom in contact! Onze marketeers bespreken de mogelijkheden graag met je.