Bereik je doelstellingen met

Copywriting

Wil jij pakkende teksten voor jouw bedrijf?

Dan ben je op zoek naar een goed team voor je copywriting! Copywriting gaat over het schrijven van teksten op verschillende manieren. Of jij nou op zoek bent naar een nieuwe pakkende slagzin, SEO-vriendelijke websiteteksten of goede captions voor je social media, Traffic Today heeft de juiste kennis in huis om copywriting succesvol in te zetten voor de doelstellingen van jouw bedrijf.

Ben je benieuwd hoe we dit doen? Kom in contact! Onze marketeers bespreken de mogelijkheden graag met je.

Vraag het Eva Onze ervaren Content Marketeer | Head of Content
Copywriting
De voordelen van

Copywriting bij Traffic Today

  • Pakkende teksten op je website, socials, banners, etc.
  • Past binnen verschillende marketing doelstellingen
  • Beschikbaar in Nederlands, Engels en Duits
  • Je spreekt mensen aan in verschillende fases van de Customer Journey
  • Legt de basis voor een storytelling campagne
  • Op veel verschillende manieren in te zetten

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van pakkende teksten. Dit is natuurlijk een enorm brede term, maar in elk geval is één ding belangrijk: copywriting helpt jou om je verhaal te vertellen. We snappen dat dit misschien een beetje vaag klinkt, dus geven we een voorbeeld:

Jij runt een schoenenwinkel, met de focus op sportschoenen. Deze schoenen helpen voor de perfecte ondersteuning bij verschillende sporten. Niet alleen voetballers, maar ook tennissers, hardlopers en turners zijn bij jou aan het juiste adres. Op je website omschrijf jij je bedrijf als wat het is: een schoenenwinkel met de focus op sportartikelen. Al snel kom je erachter dat je niet de enige bent met dit aanbod. De concurrentie is razend en jij komt hierdoor niet goed rond. Gelukkig is er dan copywriting! Door jouw verhaal mooi neer te zetten, ben jij niet langer een schoenenwinkel met de focus op sportschoenen, maar ben jij dé tussenstap voor elke atleet om de nieuwe Usain Bolt, Lionel Messi of Serena Williams te worden. Je presenteert jezelf op een unieke wijze, wat helpt om klanten te binden, aangezien zij je direct op je woord geloven.

Copywriting is een prachtige dienst, die veel mogelijkheden biedt. Tekst is overal en moet ook overal perfect zijn. Of jij nou op zoek bent naar een copywriter voor je websiteteksten, de juiste slagzin voor op je posters of iemand die leuke tweets weet te bedenken die relevant zijn aan jouw bedrijf – Traffic Today heeft de juiste marketeer in huis. Maak nu direct kennis en kom in contact!

Wat is jouw potentieel?

Wil jij kennismaken met onze copywriters?

Vul dan direct dit contactformulier in! Onze copywriters' handen jeuken om voor je aan de slag te gaan. We nemen zo snel mogelijk contact met je op, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken!

Waarom copywriting ook in 2024 belangrijk blijft

AI, AI en nog eens AI: het afgelopen jaar was AI hét gespreksonderwerp van het jaar in de copywriting wereld. En hoewel het het werk van een copywriter er makkelijker door kan worden, is nog niet gebleken dat het de copywriters volledig kan vervangen. Mede daarom blijft copywriting van groot belang.

#1 – De E-E-A-T Update van Google

De E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) update van Google blijft ook in 2024 iets waar websites op moeten blijven sturen. Inhoud staat hoger in de pikorde dan kwantiteit en daarom is het belangrijk dat de content goed aansluit op de behoeften van de doelgroep. Het interviewen van experts over het onderwerp dat centraal staat, kan hier onder andere bij helpen.

#2 – Foutieve teksten uit AI

‘Of je nu… of’ en ‘kortom’: het zijn slechts twee van de vele dooddoeners waar ChatGPT mee op de proppen komt. Maar ook gebrabbel en het uitdragen van onjuisheden, is de AI-tool niet vreemd. Dit komt onder andere omdat ChatGPT zich soms baseert op informatie van langer geleden, met alle gevolgen van dien. Copywriting blijft daarom van onschatbare waarde om de kwaliteit van digitale content te waarborgen.

#3 – Verschuiving van zakelijke teksten naar storytelling

Hoe je het wendt of keert, AI is ons leven aan het veranderen. En daarom moeten bedrijven hun best doen om hun potentiële klanten aan te trekken met mooie verhalen. Daarom zal copywriting meer verschuiven naar storytelling in 2024. Diensten zoals branding en ghostwriting zullen daarom een nog prominentere rol gaan spelen in het huidige jaar.

Hoe werkt SEO copywriting?

SEO copywriting kan gezien worden als een aparte tak van copywriting. Het focust zich namelijk op één bepaalde dienst: SEO (Zoekmachine Optimalisatie). Dit is het proces waarin marketeers websites dusdanig aanpassen zodat Google ze beter beoordeelt en hoger in hun zoekresultaten zet. Tekst is hier een belangrijk onderdeel van. Zo kun je aan de hand van verschillende web analytics gemakkelijk achterhalen welke termen jouw doelgroep gebruikt om op jouw website terecht te komen. Het is belangrijk dat je deze termen op de juiste manier terug laat keren in de teksten op jouw website.

Om dit te realiseren, werkt Traffic Today met een uitgebreid team van verschillende marketeers. Zo zorgen we ervoor dat we eerst een rake strategie hebben, waarin jouw doelstellingen staan geformuleerd en ons plan-van-aanpak om deze doelstellingen te behalen. Deze strategie is gebaseerd op onderzoek, bijvoorbeeld een zoekwoordenanalyse! Nadat jouw strategie staat, gaan onze tekstschrijvers aan de slag: hun talenknobbel wordt omgezet in een mooi eindresultaat voor jouw bedrijf. Dit betekent mooie teksten die precies binnen de vorm passen die jij in gedachte had!

Ontmoet onze content marketeers!

Eva Hento

Content Marketeer | Head of Content

Sara de Rouw

Content Strateeg

Jordin Holsappel

Content Marketeer

Koen van Veen

E-mail & Content Marketeer

Eline van den Noort

E-mail & Content Marketeer

Website copywriting voorbeelden

Om je een beter idee te geven van wat website copywriting nou precies is, geven we graag een paar voorbeelden:

  • Websiteteksten: zojuist benoemden we al SEO, maar websiteteksten bestaan ook uit ander soort teksten dan deze dienst. Denk bijvoorbeeld aan blog marketing! Door te schrijven over relevante, actuele onderwerpen, bereik je je doelgroep op een unieke manier.
  • Socials: als bedrijf is het belangrijk om op verschillende social media kanalen aanwezig te zijn. Binnen deze kanalen speelt copywriting ook zijn rol: zo bedenken we leuke tekstposts, of denken we na over de beste captions voor je foto’s.
  • Slogans: wil jij copywriting gebruiken ter ondersteuning van je branding? Dat is goed mogelijk! Zo denken we bijvoorbeeld na over een pakkende slagzin, waaromheen we jouw verhaal vertellen. Hiermee verander je jouw bedrijf in een échte ervaring.
  • E-mail: vind jij dat e-mailmarketing achterhaald is? Dan mis je erg veel kansen. E-mailmarketing is namelijk nog steeds dé manier om je bestaande klantenbestand direct aan te spreken. Dit wil je natuurlijk doen aan de hand van de juiste teksten. Copywriting is dus ook hier erg relevant!
cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Vertel nu jouw verhaal met copywriting!

Copywriting tips

We geven je graag een paar copywriting tips, zodat jij direct aan de slag kan om je verhaal op papier te zetten!

  • Begin te schrijven! Om de basis te leggen van je verhaal, hoef je niet per se de beste schrijver te zijn die de wereld ooit gekend heeft. Jij bent degene die je verhaal het best weet en dus ook degene die de boodschap hiervan het best op papier kan krijgen.
  • Blijf actueel. Er zijn gigantisch veel onderwerpen waarover je kan schrijven; zorg ervoor dat jij de juiste onderwerpen uit weet te kiezen. Kijk bijvoorbeeld weet er momenteel actueel is in je branche! Met nieuwe ontwikkelingen, weet je gemakkelijk je doelgroep te binden aan je bedrijf.
  • Besteed het uit. Hoewel iedereen een verhaal kan vertellen, is het een kunst om dit te doen op een manier die commercieel aantrekkelijk is. Copywriting uitbesteden is dus ook zeker aangeraden, want hiermee garandeer je jezelf van correct taalgebruik en tekst die op de juiste manier wordt ingezet.

Veelgestelde vragen over copywriting

🖊️ Wat doet een copywriter?

Een copywriter houdt zich bezig met alles wat met tekst te maken heeft. Vrijwel alles wat op deze pagina benoemd wordt kan een taak zijn van een copywriter. Onze copywriters houden zich voornamelijk bezig met het schrijven van categorieteksten en linkbuildingblogs, in het Nederlands, Engels en Duits. Zo zet jij onze copywriters in voor pakkende content, voor verschillende doeleinden!

🔗 Wanneer ben je een copywriter?

Copywriters bestaan op veel verschillende niveaus. Zo werken vele schrijvers als zzp’ers, maar kun je er ook voor kiezen om een marketing agency als Traffic Today je copywriting uit te laten voeren. Uiteraard ligt onze voorkeur bij de laatste: door te kiezen voor Traffic Today als jouw copywriter, kies je voor een breed team met verschillende kennis en interesses. De kans dat wij een copywriter in dienst hebben die een pakkende tekst kan schrijven over jouw bedrijf, dienst of product, is dus ook groot aanwezig.

💡Hoe leer je copywriting?

Het begin van je copywriting carrière is daar, wanneer je je realiseert dat copywriting niet gericht is op hoe jij vindt dat het mooi is om te schrijven, maar wanneer je begint te schrijven richting een doelgroep. Uiteraard moet je om copywriting succesvol uit te kunnen voeren wel in staat zijn om een goed stuk tekst op papier te kunnen zetten. Is dit geen probleem voor jou? Dan is een carrière als copywriter misschien wel voor jou weggelegd!

❓Copywriter, tekstschrijver of content marketeer?

Vooral de termen copywriter en tekstschrijver worden vaak door elkaar gebruikt. Echter is er wel een verschil: copywriters houden zich vooral bezig met het schrijven van kleine teksten, zoals slagzinnen en blogjes. Tekstschrijvers richten zich juist op een groter geheel, zoals categorieteksten of ander soort webteksten. In principe kunnen deze werkzaamheden ook vallen onder de werkzaamheden van een content marketeer. Het verschil met deze functie is dat je hier ook met andere soorten content te maken krijgt, zoals foto, video en animatie.

Online copywriting met Traffic Today

Wil jij aan online copywriting beginnen? Traffic Today is jouw partner! We kunnen nu een lijst van eigenschappen noemen die ons uniek maken ten opzichte van andere marketing agencies, maar in plaats daarvan kunnen we ook copywriting het werk laten doen. Onze slagzin is Digital. Growth. Together: in samenwerking met Million Miles maakten we deze gave compositievideo, die ons verhaal vertelt.

Bevalt deze manier van copywriting jou en ben je benieuwd hoe we deze dienst voor jou in willen zetten? Kom in contact! Onze marketeers bespreken de mogelijkheden graag met je.

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Vertel nu jouw verhaal met copywriting!