Dit is hoe we het doen

LinkedIn adverteren

Wil je met LinkedIn Adverteren meer bezoekers naar je website trekken?

Traffic Today is jouw partner! Wij zetten LinkedIn Adverteren om jouw online doelstellingen te behalen. Zo creëer je bijvoorbeeld extra zichtbaarheid!

Onze social marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat jij op een succesvolle wijze aan de slag kan met LinkedIn Adverteren.

Wat is LinkedIn Adverteren?

LinkedIn Adverteren is hét middel om een zakelijke doelgroep aan te spreken. Dit kanaal wordt namelijk voornamelijk gebruikt voor zakelijke doeleinden. Professionals en bedrijven laten hier hun progressie zien en zorgen voor een uitgebreid netwerk. Door op LinkedIn te Adverteren, spring jij in op deze mogelijkheden. Deze advertentiemogelijkheid kan op verschillende manieren ingezet worden, afhankelijk van wat jouw doelstellingen zijn en wie je doelgroep precies is. Traffic Today is jouw partner voor LinkedIn Adverteren. Onze marketeers weten precies wat er voor nodig is om dit kanaal een succesvol onderdeel te maken van jouw social media strategie!

De voordelen van LinkedIn adverteren

  • Groot zakelijk netwerk
  • Specifieke targeting
  • Direct meetbare resultaten
  • Groot bereik
  • Real-time aan te passen budgets
  • Hoog rendement en interactie met doelgroep

Waarom Adverteren op LinkedIn?

Door te adverteren op Linkedin, bereik jij gemakkelijk een groot, zakelijk netwerk. Alleen in Nederland zijn er al zes miljoen LinkedIn-accounts. Daarnaast is Nederland onderdeel van de top 3 “Most engaged LinkedIn countries”, wat enorm veel kansen biedt voor jou om je boodschap te verspreiden. Linkedin is ook nog eens een typisch B2B-kanaal waar beroepsprofessionals samenkomen om hun digitale netwerk uit te breiden met bekenden en onbekenden. De kansen worden dus op een presenteerblaadje aangeboden, vooral als jij je grotendeels op B2B focust. Er is geen ander platform dat deze mogelijkheden biedt – LinkedIn Adverteren is dus een echte toevoeging aan jouw marketingstrategie!

Linkedin_Ads

Gratis check aanvragen

  • Met wie hebben we het genoegen?
  • Welke website wil je scannen?
  • Waar kunnen we je bereiken?

Wat kost LinkedIn Adverteren?

De kosten voor LinkedIn Adverteren zijn variabel. Het ligt er namelijk maar net aan welke advertentiesoort jij wilt inzetten, hoeveel mensen dit moeten zien en hoelang je je advertentie online wil hebben. Er zijn drie biedstrategieën die worden gehanteerd op LinkedIn:

  1. Cost Per Click (CPC): met deze biedstrategie betaal je per klik op je advertentie. Deze strategie is vooral slim wanneer jij een CTA in je advertentie verwerkt.
  2. Cost Per Impression (CPI): met deze biedstrategie betaal je per 1000 weergaven. Vooral als je je richt op het vergaren van extra naamsbekendheid, is deze strategie erg handig.
  3. Cost Per Send (CPS): als jij kiest voor een Bericht- of Gesprekadvertentie, betaal je aan de hand van CPS. Je betaalt per verzonden bericht.

Voor elk van deze biedstrategieën geldt dat jij altijd zelf in de hand hebt hoeveel budget je er tegenover zet. De één is duurder dan de andere, maar elke biedstrategie voegt een meerwaarde toe aan jouw LinkedIn-advertenties. Onze online strategen zoeken graag voor jou uit welke biedstrategie jij het best in kunt zetten, zodat jij geen enkele moeite ervaart met het halen van je online doelstellingen.

Traffic Today voelt echt als een collega op afstand

Traffic Today maakt het niet rooskleuriger dan dat het is

De sparmomenten bevestigen het gevoel dat je op het goede pad zit en dat voegt echt wat toe

Hoe adverteren we op LinkedIn voor jou?

 

Om succesvol te adverteren op LinkedIn, hebben wij de volgende zes stappen voor je opgesteld. Deze helpen je om succesvol een LinkedIn-campagne te realiseren.

stap 1

Campaign Manager

De eerste stap is jouw account omtoveren in een Campaign Manager-account. Dit doe je eenvoudig via het bedrijfsprofiel van je account.

stap 2

Maak een campagnegroep aan

Zodra je je Campaign Manager opgezet hebt, verschijnt de mogelijkheid om een campagnegroep aan te maken en om deze te beheren. Draai jij verschillende LinkedIn-campagnes tegelijkertijd? Dan is dit overzicht erg handig.

stap 3

Zet je campagne op

Deze stap is misschien wel de meest belangrijke van allemaal, aangezien je zonder goed campagneplan geen goede strategie hebt. Je campagne bestaat uit je doelgroep en je doelstellingen, maar ook uit de content die je inzet om deze op de juiste manier te bereiken.

stap 4

Kies het advertentieformaat

Net zoals bij Facebook en Instagram, kun je met LinkedIn Adverteren kiezen uit verschillende advertentieformaten. Elk formaat helpt je op een nét wat andere manier: de juiste keuze maken hierin is dus erg belangrijk.

stap 5

Plan je advertentie

Je advertentie bestaat niet enkel uit een visual, maar heeft ook een heel plan achter zich. In stap vijf bekijk je deze kritisch: je denkt na over de kosten en de duur van je advertentie. In deze stap kijk je ook naar eerder-gemonitorde informatie, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.

stap 6

Plaats je advertentie

Je advertentie kan live! Nu je alles op de juiste manier hebt ingericht, is deze stap het enige wat nog over blijft. Zodra je advertentie live is, kun je deze actief gaan monitoren om te zien of je doelstellingen behaald worden.

cta-employee-particles
Marelle staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op LinkedIn?

Marelle vertelt je er graag meer over!

Formaten Adverteren via LinkedIn

Een belangrijk onderdeel van Adverteren via LinkedIn, is het formaat van je advertentie. Veel mensen onderschatten het verschil dat het juiste formaat kan maken, maar dit kan het verschil zijn tussen wel of geen conversie. Er zijn zeven formaten wanneer het op LinkedIn Adverteren aankomt. We leggen ze voor je uit:

  • Advertentie met één afbeelding: Hier post je enkel een afbeelding. Dit kan erg effectief zijn, omdat visuals vaak goed bekeken worden. Als dit jouw format wordt, is het belangrijk dat je visual aantrekkelijk en opvallend is.
  • Advertentie met afbeeldingencarrousel: In principe is dit format hetzelfde als de zojuist benoemde. Het enige verschil is dat je niet één afbeelding gebruikt, maar meerdere. Om dit format succesvol te benutten, zorg je voor een goede brug tussen de afbeeldingen die je gebruikt.
  • Videoadvertentie: Als je je product of dienst op een creatieve wijze wil neerzetten, kan een videoadvertentie daar een goede mogelijkheid voor zijn. Uit gegevens van LinkedIn blijkt dat de meest succesvolle advertenties niet langer dan 15 seconden duren, dus zorg voor een compacte boodschap binnen je video.
  • Tekstadvertentie: Een visual is niet voor elk product of dienst even effectief; een tekstadvertentie is dan een goed alternatief. Hier gebruik je enkel tekst om je product te promoten.
  • Spotlight-advertentie: Dit advertentieformat is perfect voor wanneer jij meer websitebezoekers wil. De mogelijkheid om een link toe te voegen is namelijk beschikbaar. Combineer dit met een CTA voor extra succes!
  • Berichtadvertentie: LinkedIn is niet enkel een middel om progressie op te delen. Het heeft namelijk ook een berichtoptie. Ook hier is een mogelijkheid tot adverteren aanwezig. Dit is vrij direct, omdat je advertentie verschijnt als een chat met een LinkedIn-gebruiker.
  • Gesprekadvertentie: Deze advertenties lijken heel veel op berichtadvertenties, maar hebben nog één extra functionaliteit, namelijk standaardreacties. De ontvanger van je advertentie kan deze standaardreacties gebruiken, om zo doorgelinkt te worden aan de hiervoor relevante actie. Zo link je bijvoorbeeld gemakkelijk klanten naar je website of nieuwsbrief.

LinkedinAds

Wij doen het voor je

Marelle Schimmel

Social Advertising Marketeer

Marlou Voortman

Social Advertising & Content Marketeer

Eva Hento

Content Marketeer | Head of Content

Roderick Beld

Senior Advertising Marketeer

Wilco Mulder

Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising

Doelstellingen Adverteren LinkedIn

Als je wilt adverteren op LinkedIn, kan je verschillende doelstellingen behalen, zoals:

  • Meer conversies
  • Hogere naamsbekendheid
  • Hoger aantal views
  • Leadgeneratie
  • Hoger aantal websitebezoekers
  • Meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief
  • En nog veel meer!

Elke doelstelling heeft een net wat andere strategie nodig. Onze marketeers weten precies wat er moet gebeuren voor welke doelstelling. Hier wordt niet alleen gekeken naar wat jij wil, maar er wordt ook een kritische blik gelegd naar of dit overeenkomt met je doelstellingen en de wensen van je doelgroep.

Soorten LinkedIn Ads

Er zijn vier verschillende soorten LinkedIn Ads:

  • Sponsored Content. Jouw advertenties worden getoond in de news feed van LinkedIn. Je kan gesponsorde content op verschillende manieren inzetten: je kunt één of meerdere foto’s plaatsen, gebruikmaken van video of een LinkedIn event aanmaken.
  • Sponsored Messaging. Als je meer engagement wil bereiken, zijn gesponsorde berichten een uitstekende advertentiemethode. Met deze vorm van LinkedIn Adverteren spreek jij potentiële klanten direct aan, waardoor ze direct bewust zijn van jouw bedrijf.
  • Lead Gen Forms. Om nog meer leads te vergaren, zijn voor-ingevulde formulieren erg handig. Hiermee creëer je een directe brug naar je bedrijf, waardoor je de stap voor potentiële klanten erg klein maakt.
  • Text and Dynamic Ads. Als je in je advertentie meer de creatieve kant op wil, is deze advertentievorm perfect voor jou. Hiermee trek jij de aandacht naar je product of dienst op een aantrekkelijke wijze, waardoor het onthouden zal worden.
cta-employee-particles
Marelle staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op LinkedIn?

Marelle vertelt je er graag meer over!

Mogelijkheden LinkedIn campagnebeheer

Om het meeste uit je LinkedIn campagnes te halen, is het belangrijk dat je goed op je campagnebeheer let. Hier haal je namelijk verschillende gegevens uit die van belang kunnen zijn voor het succes van je volgende campagne. Zo krijg je inzicht in je kosten en de resultaten van je campagne. Als er uit jouw zojuist afgeronde campagne naar voren komt dat je op een bepaald vlak kosten zou kunnen besparen, dan is dit voor je volgende campagne een aandachtspunt. Traffic Today maakt graag gebruik van dit campagnebeheer voor jou! Zo weet je zeker dat het LinkedIn adverteren succesvol plaatsvindt. Dit campagnebeheer vindt plaats op de volgende onderdelen:

  • Conversies bijhouden: Conversies zijn een belangrijk gedeelte van het resultaat van je advertentie. In je campagnebeheer, kijk je met deze optie naar wat een kijker van jouw advertentie doet, nadat deze de advertentie gezien heeft. Erg interessant, want hier kun je rekening mee houden voor een volgende advertentie met een vergelijkbaar doel.
  • Gematchte doelgroepen: Wanneer je een nieuwe campagne wilt opstarten, helpen gematchte doelgroepen je bij het targeten. LinkedIn koppelt hier bepaalde interesses en gegevens aan een doelgroep. Hierdoor hoef jij je targeting niet meer helemaal zelf in te stellen.
  • Blokkeerlijsten: Als jij bepaalde websites wilt uitsluiten van je advertentie, gebruik je blokkeerlijsten. LinkedIn biedt opgestelde formats aan hiervoor, zodat je deze niet meer zelf hoeft te maken. Blokkeerlijsten zijn een goed hulpmiddel om nog specifieker te targeten.
  • Bestemmingspagina: Een bestemmingspagina is een uitstekend hulpmiddel bij het genereren en het beheren van leads, bijvoorbeeld voor wervingsbehoeften. Je kunt enkel gebruikmaken van een bestemmingspagina met een LinkedIn Recruiter-account.
  • Assetgeschiedenis: Door je assetgeschiedenis actief bij te houden, bespaar je jezelf veel werk. Wanneer jij een nieuwe campagne aanmaakt binnen LinkedIn, gebruik je namelijk je assetgeschiedenis om de vorige targetinginstellingen te herbruiken.

Een greep uit onze klanten

  • MaxiAxi
  • Raamdecoratie
  • Sani4all

Adverteren op LinkedIn tips

Onze Adverteren op LinkedIn tips helpen jou op gang om succesvol op LinkedIn te Adverteren:

  1. Gebruik de gegevens! LinkedIn is een platform dat erg veel informatie deelt, waardoor jij succesvol kunt adverteren. Door deze informatie slim te gebruiken, zorg jij voor een optimale advertentie. Een voorbeeld hiervan is dat een videoadvertentie het meest effectief is als deze niet langer dan 15 seconden duurt.
  2. Werk crossmediaal. LinkedIn is een goed platform om je bedrijf op te promoten, maar dat betekent niet dat dit het enige platform is dat je moet inzetten. Zorg ervoor dat je tussen al je social media kanalen crossmediaal werkt: hierdoor stuur je je volgers van het ene kanaal naar het andere, waardoor je een grote, loyale volgersgroep opbouwt.
  3. Wees formeel. Waar je op bijvoorbeeld Instagram af en toe gerust een grapje kunt maken, is LinkedIn hier niet helemaal het platform voor. Dit platform wordt vooral zakelijk gebruikt – de tone-of-voice is dan ook vrij formeel.

Traffic Today als jouw bureau voor LinkedIn Adverteren

Een intensieve, transparante samenwerking waarin jouw doelstellingen centraal staan. Klinkt dit jou goed in de oren? Mooi! Wij helpen je namelijk graag met verschillende marketingdiensten, waaronder LinkedIn Adverteren. Bij ons staan de zojuist benoemde waardes centraal. Dit realiseren wij door te werken met programma’s zoals Asana, waarin jij precies kan zien wat wij doen voor jou en hoeveel tijd hierin wordt gestoken. Ga jij graag met ons in zee? Get in touch! Eén van onze digital marketeers staat je graag te woord om de mogelijkheden te bespreken.

cta-employee-particles
Marelle staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op LinkedIn?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.