Linkedin Adverteren
De kunst van social media is in verschillende vormen in te zetten. Richt jij je op B2B-marketing, dan is LinkedIn Adverteren dé manier voor jou! Met LinkedIn Adverteren presenteer jij jezelf op een unieke wijze, die een mix creëert van creatief en zakelijk. Interessant? Kom erachter wat LinkedIn Adverteren voor jou kan betekenen met Traffic Today!

De voordelen van LinkedIn Adverteren
Groot zakelijk netwerk
Specifieke targetingopties
Real-time aan te passen budgets
Je resultaten zijn direct meetbaar
Hoog rendement en interactie met doelgroep
Unieke manier om jezelf zakelijk te presenteren
Waarom Adverteren op LinkedIn?
Pinterest is een social media platform met een sterke focus op visuele inspiratie. Gebruikers van Pinterest delen hier foto’s op over een bepaald onderwerp, zoals recepten, wonen of kleding. Het medium is in 2009 opgericht en is ondertussen uitgegroeid tot een social media platform dat niet mag ontbreken in jouw social media strategie. Door op Pinterest te adverteren, laat je de producten uit je shop op een aantrekkelijke wijze zien. Omdat het online steeds belangrijker wordt om je bedrijf ook visueel te adverteren, is Pinterest een perfect kanaal.
Uit onderzoek is gebleken dat 93% van de Pinterest-gebruikers aangeeft Pinterest in te zetten voor het plannen van een aankoop. Door ook op Pinterest te adverteren zorg je er dus voor dat je deze enorme groep succesvol bereikt!
Wat kost LinkedIn Adverteren?
De kosten voor LinkedIn Adverteren zijn variabel. Het ligt er namelijk maar net aan welke advertentiesoort jij wilt inzetten, hoeveel mensen dit moeten zien en hoelang je je advertentie online wil hebben. Er zijn drie biedstrategieën die worden gehanteerd op LinkedIn:
- Cost Per Click (CPC): met deze biedstrategie betaal je per klik op je advertentie. Deze strategie is vooral slim wanneer jij een CTA in je advertentie verwerkt.
- Cost Per Impression (CPI): met deze biedstrategie betaal je per 1000 weergaven. Vooral als je je richt op het vergaren van extra naamsbekendheid, is deze strategie erg handig.
- Cost Per Send (CPS): als jij kiest voor een Bericht- of Gesprekadvertentie, betaal je aan de hand van CPS. Je betaalt per verzonden bericht.
Voor elk van deze biedstrategieën geldt dat jij altijd zelf in de hand hebt hoeveel budget je er tegenover zet. De één is duurder dan de andere, maar elke biedstrategie voegt een meerwaarde toe aan jouw LinkedIn-advertenties. Onze online strategen zoeken graag voor jou uit welke biedstrategie jij het best in kunt zetten, zodat jij geen enkele moeite ervaart met het halen van je online doelstellingen.
Soorten LinkedIn Ads
Er zijn verschillende soorten LinkedIn Ads die je kan inzetten. We benoemen ze en leggen uit hoe jij deze manieren van LinkedIn Adverteren inzet!
Tekst- en dynamische advertenties
Gesponsorde content
Als laatste zijn ook evenementen onderdeel van gesponsorde content. Organiseer jij binnenkort met je bedrijf een bijeenkomst, of wil je je volgers laten weten dat jij een evenement attendeert, dan doe je dat door middel van deze advertentievorm.
Gesponsorde berichten
Leadgeneratie door formulieren
Thought Leadership Ads
Het belang van Linkedin Adverteren in 2025
In 2025 is LinkedIn-adverteren belangrijker dan ooit voor bedrijven die zich richten op zakelijke doelgroepen. Het platform biedt unieke mogelijkheden om gericht te adverteren op basis van functie, branche, bedrijfsgrootte en beslissingsbevoegdheid, waardoor adverteerders rechtstreeks in contact kunnen komen met relevante professionals en besluitvormers. Door de groei van B2B-marketing en de toenemende focus op kwalitatieve leads, is LinkedIn uitgegroeid tot het meest effectieve kanaal voor het genereren van zakelijke leads en het versterken van merkautoriteit binnen professionele netwerken
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het. Vraag hem nu vrijblijvend aan.
Hoe zet je een LinkedIn campagne op?
Om het voor jou eenvoudig te maken om een LinkedIn campagne op te zetten, hebben we een handig stappenplan opgesteld dat jij kunt volgen.
Stap 1 – Campagne aanmaken
Stap 2 – Kies je doelgroep
Stap 3 – Selecteer je doelgroep
Stap 4 – Kies je advertentievorm
Stap 5 – Bepaal je budget
Stap 6 – Conversie bepalen
Stap 7 – Advertentie plaatsen
Stap 8 – Monitoring
LinkedIn strategie bepalen
Je weet nu hoe je moet adverteren en welke advertentiesoorten er zijn, maar hoe je LinkedIn Adverteren succesvol en gericht uitvoert, blijft nog een raadsel. Het antwoord op dit raadsel is het formuleren van een strategie. Deze formuleer je door antwoord te geven op de volgende vragen:
- Wat is mijn huidige positie?
- Wat wil mijn doelgroep?
- Hoe springen mijn concurrenten in op de wens van de doelgroep?
- Welke marktgegevens hebben invloed op mijn bedrijf?
Zodra je het antwoord op deze vragen hebt, ontstaat een unieke positionering bijna direct. Je weet wat je moet doen om een unieke plek in de markt in te nemen en weet ook hoe je kan inspringen op de gaten die je concurrenten laten liggen. Nu je dit weet, kun je ook gelijk doelstellingen formuleren. Door te benoemen of jij voor meer naamsbekendheid, nieuwe werknemers, betere sales, of iets anders gaat, weet je wat je te doen staat op het gebied van LinkedIn. Jouw advertenties deel je in op een passende wijze. Jouw strategie is dus de basis van jouw succes.
LinkedIn Campagnebeheer
We benoemden eerder al het belang van monitoring gedurende je LinkedIn-campagnes. LinkedIn ziet dit belang zelf ook in en helpt je met een correcte uitvoering hiervan. Hiervoor vormen ze een dashboard, voor het zogeheten LinkedIn campagnebeheer. LinkedIn Campagnebeheer is het dashboard van het platform en hierin vind je de volgende onderdelen:
Conversies bijhouden
Gematchte doelgroepen
Blokkeerlijsten
Assetgeschiedenis
Adverteren op LinkedIn tips
We geven je graag een paar tips zodat jij direct succesvol kunt beginnen met LinkedIn Adverteren!
- Wees formeel. Meer dan waar dan ook is het op LinkedIn belangrijk om een formele tone-of-voice te hanteren. Dit betekent niet dat je geen persoonlijkheid mag hebben, maar wel dat je altijd respectvol te werk gaat. Je speelt namelijk in op een zakelijke markt: vousvoyeren is dus aangeraden.
- Werk crossmediaal. LinkedIn is erg effectief, maar om hier het meeste succes uit te halen, zet je dit in als onderdeel van een full-circle social media strategie. Je laat verschillende kanalen naar elkaar toe verwijzen, waardoor je op meerdere kanalen een fanatieke volgersgroep opbouwt. Je website maakt ook onderdeel van deze strategie uit, waardoor je ook hier meer verkeer kunt verwachten.
- Blijf actief! Is er een interessante trend gaande in jouw markt of branche? Plaats hier direct een interessante blog over! Door deze actieve houding laat je aan je volgers zien dat jij de eerste bent die van de nieuwste dingen weet. Willen zij hier gebruik van maken, dan zijn ze bij jou dus aan het juiste adres. Je laat niet alleen zien dat je er als eerste bij bent, maar ook dat je verstand hebt van deze zaken.
Traffic Today als jouw bureau voor LinkedIn Adverteren
Wil jij LinkedIn Adverteren onderdeel maken van je marketingstrategie, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan is het geen verkeerde keuze om in zee te gaan met een online marketing bureau als Traffic Today! Zelf zijn wij fanatiek aanwezig op LinkedIn, waardoor we weten wat hier speelt. Maar, LinkedIn marketing voeren wij niet alleen voor onszelf uit: we voegen jouw naam graag toe aan de rij van klanten die we hier al mee geholpen hebben.
Bij ons staan jouw doelstellingen centraal. Door een intensieve samenwerking proberen we er alles aan te doen om hier naartoe te werken. Wist je trouwens dat we naast LinkedIn , ook kunnen helpen bij Facebook, Instagram, YouTube, TikTok en Pinterest en Snapchat Advertising?
Veelgestelde vragen over LinkedIn Adverteren
Welke elementen hebben de grootste impact op LinkedIn-advertenties?
Wat zijn de beste tijden om LinkedIn-advertenties weer te geven voor maximale betrokkenheid?
Hoe vallen mijn LinkedIn-videoadvertenties op in de feed?
Waarom Pinterest Adverteren?
Het maximale resultaat uit LinkedIn halen?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van LinkedIn Advertising? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.



Ons team staat
voor je klaar