Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Maximaal rendement halen uit je e-mailmarketing, dat is waar Spotler voor staat. Al sinds 2004 (toen nog als MailPlus en Blinker) worden jaarlijks miljoenen mails verstuurd vanuit het Spotler-platform en het programma wordt continu verbeterd. Bij Spotler kun je terecht voor diverse e-mailmarketingpakketten, of je nou alleen nieuwsbrieven wil versturen of juist complexe e-mailcampagnes wil opbouwen.
Spotler is meer dan alleen een e-mailmarketingprogramma (EMP) om nieuwsbrieven mee te versturen. Met Spotler richt je volledige flows in voor je klanten, vanaf het moment dat ze bij je binnenkomen totdat ze je meest loyale klant zijn. Spotler is onderdeel van de Spotler Group, waaronder ook Squeezely, Flowmailer, Obi4Wan, Tripolis en Pure360 vallen. Kortom: werken met Spotler biedt nog veel meer mogelijkheden!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Nieuwsgierig geworden welke mogelijkheden Spotler voor jou te bieden heeft? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Naast Squeezely, Datatrics, CRM-systemen en Google Ads, is Spotler ook te integreren met de volgende partijen:
Als je voor Spotler kiest in combinatie met Traffic Today dan is de verdeling van begin af aan duidelijk. De samenwerking is ingericht zodat jij zoveel mogelijk ontzorgd wordt en je je alleen maar bezig hoeft te behouden met het eindproduct. Spotler pakt de onboarding op, legt de integratie met je webshop, CDP of CRM en zorgt dat de basis voor je database staat. Daarna gaan wij voor je aan de slag om mooie mailcampagnes op te zetten en automation flows op te stellen.
Bij Spotler heb je meerdere pakketten, zodat je kunt kiezen wat het best bij jou past. En het maakt hierin ook onderscheid tussen B2B en B2C. Voor leadgeneratie in de B2B-markt wordt natuurlijk een ander soort e-mailmarketing gevraagd dan voor een webshop – en voor beide heeft Spotler de oplossing in huis. Daarnaast betaal je alleen voor wat je gebruikt: je koopt een bundel in op basis van je verwachte mailactiviteit en krijgt bericht als je in de buurt komt van je limiet.
Binnen twee weken ben je up and running bij Spotler. Hoe lang het precies duurt is afhankelijk van de inrichting van je webshop of CRM of CDP. Zit hier weinig maatwerk bij? Dan kun je binnen een paar dagen al aan de slag. Spotler legt de integratie, richt de benodigde zaken in en ondersteunt ook bij het opzetten van je e-mailtemplate. Traffic Today pakt vervolgens de rest op en gaat samen met jou de database en de mailflows inrichten. Uiteraard krijg je voor je begint nog te horen hoe lang de opstartfase duurt, zodat je genoeg overlapt hebt met je oude e-mailmarketingplatform.
De e-mailmarketing van Spotler helpt je om mooie en doeltreffende nieuwsbrieven te versturen, succesvolle automation campagnes op te stellen en geeft je direct een duidelijk inzicht in de resultaten van je e-mailmarketingactiviteiten. E-mailmarketing is – wanneer het goed wordt ingezet – een goedkope manier om snel resultaat te behalen.
Je hebt de keuze uit vier verschillende pakketten: Spotler Professional, Spotler Automation, Spotler eCommerce en Spotler B2B.
Doe je nog helemaal niets met e-mailmarketing en wil je het platform voornamelijk gebruiken om nieuwsbrieven te versturen? Dan kies je voor Spotler Professional. Natuurlijk kun je dan meer dan alleen nieuwsbrieven versturen. Zo kun je formulieren en landingspagina’s aanmaken, sms’jes versturen naar klanten, enquêtes versturen en kun je je contacten segmenteren. Professional is het goedkoopste e-mailpakket.
Met Spotler Automation heb je alle functionaliteiten van Professional én meer. Zo kun je met Automation automatische mailcampagnes opzetten, zoals een verlaten winkelwagenmailing of een welkomstcampagne. Een ander voordeel is dat je de mails nog verder kunt personaliseren met dynamische content. Hiermee maak je één nieuwsbrief die er per ontvanger anders uit kan zien, gebaseerd op kenmerken of interesses van de ontvanger.
Met name voor webshops is e-mailmarketing een ideale manier om conversie te genereren. Daarom heeft Spotler een specifiek pakket ontworpen voor de eCommerce-markt. Dit pakket bevat alle functionaliteiten van Automation, plus een automatische synchronisatie met de webshop en 5 vooringestelde standaardcampagnes.
Spotler B2B is e-mailmarketing en leadgeneratie voor de zakelijke markt. Je hebt dezelfde functionaliteiten als bij Automation, uitgebreid met handige features voor leadgeneratie, webtracking en contactherkenning. Spotler B2B is bijvoorbeeld te koppelen met Afas, Microsoft Dynamics 365, Salesforce en Zapier.
Benieuwd wat er verder allemaal mogelijk is bij Spotler? We zetten de belangrijkste features voor je op een rijtje.
Vooraf weet je nooit helemaal zeker wat het best aanslaat bij je ontvangers. Daarom is het belangrijk om te A/B-testen. Dat kan gemakkelijk met de testmodule, door dit in te stellen voor je de mail verstuurt. Je kiest dan de controlegroepen en de beste mail wordt naar de rest van de ontvangers gestuurd. Je kunt testen op onderwerpregel, snippet, afzendernaam, tekst of afbeeldingen.
Je bouwt met de editor gemakkelijk mailflows op, waarin je de benodigde triggers direct kunt verwerken. Staat er iets niet goed? Dan wordt de mailflow ook niet geactiveerd. Je ziet dan direct waar er iets fout gaat en wat je aan moet passen. Je loopt dus niet het risico dat er een fout in je flow zit en je weet direct wat er aangepast moet worden en hoe je dit kunt doen.
Met Spotler kun je niet alleen mails versturen, maar ook SMS-berichten. Handig voor een korte reminder richting je klant én hij of zij heeft er geen internetverbinding voor nodig. Organiseer je dus een event, dan kun je een paar uur van tevoren nog even een reminder sturen per SMS, met de begintijd en het adres.
Met de landingspagina-module van Spotler creëer je landingspagina’s die geheel in de stijl van je website zijn. Die pagina’s kun je bijvoorbeeld gebruiken voor eventregistratie of brochureaanvragen. Maak je formulieren voor de landingspagina, dan kun je een deel van het formulier al automatisch in laten vullen op basis van beschikbare gegevens van de klant.
E-mail & Content Marketeer
Business Developer | Business Lead (Team Blauw)
Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Violet)
Lees hier alles over onze hoofddienst e-mailmarketing.
Het Customer Data Platform Squeezely is sinds 2021 onderdeel van de Spotler Group. Squeezely werd en wordt al langer gebruikt in combinatie met e-mailmarketingplatforms en de samenwerking met Spotler maakt het nog makkelijker voor je. Met Squeezely kun je de complete klantreis inrichten, doelgroepen aanmaken, triggers instellen en dus ook mailings triggeren.