Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Inshared en Twinkle.
In de sterk concurrerende markt van consumenten-verzekeringen is het op gebied van digitale marketing hard werken. InShared doet dat op het gebied van SEO in nauwe samenwerking met Traffic Today. Samen werken zij aan de techniek, relevante content en autoriteit.
Sander Andriessen is Online Marketing Specialist bij InShared en werkt dagelijks onder meer aan alle digitale marketingkanalen waar op op alle vlakken groei in zit. “Het is fantastisch leuk werk want het kan altijd beter,” vertelt hij enthousiast. “Eigenlijk is het net topsport. We zijn continu bezig met verbeteringen en aanpassingen, zowel kleine optimalisaties als grote sprints, om voor nog betere resultaten te zorgen. Wat fijn is: alles is meetbaar en je ziet direct het effect van wat je doet.”
Op gebied van SEO wordt daarin samengewerkt met onder andere Roy van der Zaag, Senior Online Marketeer bij Traffic Today. “Als digitaal marketing agency zijn we dagelijks bezig met de laatste ontwikkelingen op gebied van SEO en deze proberen we zo snel mogelijk toe te passen bij onder andere InShared. Zo proberen wij voor te lopen op de concurrentie.”
De samenwerking startte begin 2018, waarbij na een aantal inhoudelijke sessies voor Traffic Today werd gekozen. “We zijn het gesprek aangegaan, het klikte en sindsdien werken we naar alle tevredenheid samen,” vertelt Andriessen. “Wat natuurlijk helpt is dat de resultaten ook heel goed zijn, de traffic vanuit SEO gaat snel omhoog. Ik mag geen cijfers geven, maar we zijn bijvoorbeeld heel trots dat we sinds kort stabiel op positie 3 staan in Google bij de organische zoekresultaten voor autoverzekeringen. Daarbij is de ambitie voor aankomend jaar om verder door te stoten naar de eerste plek. De resultaten behalen we onder andere door een snelle, effectieve werkwijze bij het implementeren van nieuwe verbeteringen en aanpassingen, met oog voor de balans tussen SEO en CRO. Door beide kanten goed af te wegen en de voor- en nadelen te bespreken maken we juiste keuzes die zorgen voor goede organische resultaten, maar ook voor een stijgend aantal conversies.”
Van der Zaag: “Wij adviseren op basis van terugkerende analyses van de markt en data vanuit Analytics, maar bijvoorbeeld ook zoekopdrachten in het algemeen en intern onderzoek bij de klantenservice van InShared. Door dieper te gaan dan enkel de zoekopdrachten vanuit de markt komen we achter veel interessante interne en externe data die we direct kunnen toepassen in de campagnes.”
InShared laat alle content schrijven door Anita Snijders van Marketing / Customer Service en Copywriter Shirah Ipenburg. Snijders geeft aan: “Content moet in ieder geval onze eigen ‘tone of voice’ hebben. Wij houden van heldere taal zonder jargon, mijn moeder moet het kunnen begrijpen. Verder zijn we kritisch of we niet te veel informatie online hebben staan. Soms is het aanvullen of aanpassen van bestaande teksten voldoende, soms is een nieuw artikel zinvol. Dat is vooral het geval voor algemene tips die aansluiten bij de actualiteit. Denk aan elektrische auto’s, winterbanden, op vakantie gaan of de verandering van de benzine naar E10 een tijdje geleden. De adviezen van Traffic Today zijn eigenlijk altijd passend en relevant, je kunt merken dat ze onze branche begrijpen.”
Het verbeteren van de website is ook een continu proces. Andriessen: “Het gaat onder andere over laadsnelheid en de gebruiksvriendelijkheid. Iedere twee weken gaat een sprint live en samen met Traffic Today kijken we naar de mogelijke effecten van deze aanpassingen op SEO. Het is vooral belangrijk om ook aan de IT afdeling terugkoppeling te geven. Wat is het effect geweest van de aanpassingen en voor welke resultaten heeft dit gezorgd. Dit creëert een teamgevoel én een gezamenlijk doel. Hierdoor komt de IT afdeling zelf ook met voorstellen en initiatieven. Het is prettig dat Traffic Today deze samenwerking ook begrijpt en investeert in alle betrokken mensen bij het team.”
“We zijn een klein team,” vertelt Andriessen, “We hebben een halve fte voor SEO, dat is veel minder dan bij de concurrentie. Toch doen we het liefst veel zelf want dan bouwen we de kennis in huis op. Traffic Today is daarin gelukkig heel transparant: ze delen graag hun kennis en expertise met ons. Zo raken we steeds meer op elkaar ingespeeld en kunnen we elkaar scherp houden. Het is geen eenrichtingsverkeer, maar wij komen ook vaak met ideeën die we dan aan Traffic Today voorleggen. Zo krijgen we samen meer voor elkaar en neemt de kwaliteit ook toe. En dat is erg fijn, want we hebben nog genoeg te doen: de balans tussen de betaalde en organische bezoekers moet gezond blijven. De technische SEO kan altijd beter. Google komt steeds met aanpassingen én de concurrenten zitten ook niet stil. Kortom: het wordt gelukkig nooit saai.”
Head of SEO
Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Blauw)
Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Rood)
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.