Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met MaxiAxi en Twinkle.
Met een groot aantal Nederlandse DJās in de mondiale top 100 en de ene na de andere podcast die wordt toegevoegd aan de afspeellijsten van Spotify, is Nederland het gedroomde land voor MaxiAxi, de gigant in licht en geluid. Maar aangezien MaxiAxi zich eerder alleen nog maar op geluidsapparatuur en partyverlichting toespitste, diende het productaanbod ineens aangepast te worden toen het coronamonster de kop opstak begin 2020.
Aan de hand van digital marketing agency Traffic Today voerde het een frisse marketing wind door het bedrijf in de coronaperiode. Een omslag die zeer goed uitpakte. Twinkle Magazine bracht een bezoek aan Almelo, waar het in gesprek ging met Sven van Laar (Algemeen Directeur, MaxiAxi) en Roy van der Zaag (Head of Innovation, Traffic Today).
SEO is een marketinginstrument dat Traffic Today bij het merendeel van haar klanten vanaf het begin bespeelt. Maar vanwege de drastische koerswijziging die ineens gevoerd moest worden, wist van der Zaag direct dat de budgetten anders ingezet moesten worden. āOp de korte termijn zouden we het daar simpelweg niet mee redden. Eerder waren we bezig met het heractiveren van mensen met wie we al een touchpoint hadden; nu lieten we nieuwe mensen in contact komen met MaxiAxi door prospect campagnes in te zetten.ā
Een van de kanalen die Traffic Today inzette voor deze campagne, was Tiktok Ads. Van der Zaag blikt terug. āWe hebben daar heel veel bereik mee gecreĆ«erd, tegen hele interessante prijzen marketingwise. De CPC zat op 1 cent, waardoor we honderdduizenden weergaven kregen voor een prikkie.ā
De ideeĆ«n voor deze videoās kwamen van Traffic Today, waarna de content creators van MaxiAxi het hebben geproduceerd. Hiervoor werd onder andere gebruikgemaakt van een studio in Dalfsen, waar attributen staan die ooit in handen waren van the Beatles.
Bij aankomst op Bedrijvenpark Twente Noord in Almelo, is er direct Ć©Ć©n ding wat in het oog springt. We hebben namelijk nog geen stap in het pand gezet, of de geur van nieuwigheid dwarrelt ons tegemoet. MaxiAxi, dat dit ultramoderne gebouw (circa 20.000 m2) samen met moederbedrijf Tronios bestiert, is hier pas in april 2021 neergestreken. De open raampartijen symboliseren de bedrijfscultuur, terwijl de glimmende parketvloer mooi contrasteert met de donkere wanden.
āDit is echt state of the artā, zegt van Laar trots in het rond kijkend. āWe hebben logistiek gezien flink kunnen opschalen. Vroeger moesten we nog weleens ruimte bijhuren, maar nu kunnen we de drukte mede dankzij ons vernieuwde Warehouse Management System beter handelen.ā
Van der Zaag vult aan. āWe zitten in een sterke fase bij MaxiAxi, waardoor de groei eerder een interne uitdaging was. Nu kunnen we veel makkelijker gas geven.ā De eerste Ā Met het logistieke centrum van circa 20.000 m2 is MaxiAxi klaar voor de toekomst.
Nadat meer en meer potentiĆ«le klanten weet hadden van het vernieuwde assortiment van MaxiAxi, werd besloten om de klantreis verder te optimaliseren met behulp van een CDP. āWe zijn altijd al geĆÆnteresseerd geweest in het testen van zakenā, vertelt van Laar. Eerder deden we vaak wat, zonder resultaat te weten omdat het niet gemeten werd, maar sinds we dit samen doen met Traffic Today, weten we beter wat veranderingen doen.ā
Van der Zaag haakt daarop in. āWe wilden de webshop persoonlijker maken, om de consument zo te helpen bij het maken van keuzes. Hierbij toonden we bij specifieke producten hoeveel shoppers er actief waren en lieten we op de productpagina zien hoe vaak een specifiek artikel die week gekocht werd. De conversieratio heeft daardoor een positieve uplift gehad.ā
Ondanks dat de focus afgelopen jaar verlegd werd naar consumentenelektronica, blijft MaxiAxi producten aanbieden voor feesten en partijen. Van Laar: āWe zien de vraag naar geluidsinstallaties de laatste tijd weer wat groeien, omdat men steeds meer lijkt samen te komen.ā Daarmee weten de āoudeā klanten MaxiAxi nog altijd te vinden.
Om nog beter in te spelen op de behoeftes van haar klanten, ging afgelopen maand het redesign van de Magento 2 webshop live. Van der Zaag: āVoor de gebruiker is het zo veel duidelijker geworden wat iedere categorie inhoudt.ā Van Laar besluit. āHet drieluik webbouwer, MaxiAxi en Traffic Today bleek daarmee goed te werken.ā
Digital Marketeer
Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Rood)
Vul onderstaande gegevens in en ik neem contact met je op.