Dit is hoe we het doen

Display Advertising

Zorg ervoor dat niemand om je merk heen kan met Display Advertising.

Je publiek doelgericht bereiken en ze op een creatieve manier naar je website trekken? Zet display adverteren in voor je bedrijf en breng je boodschap over! Onze ads-specialisten richten je campagnes in en sturen op het beste resultaat.

Vraag het Wilco Onze ervaren Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising

De voordelen van Display Advertising

  • Bereik gemakkelijk potentiële klanten
  • Target op specifieke doelgroepen
  • Retarget bezoekers van je website
  • Genereer een hogere naamsbekendheid
  • Breng je merk op visuele wijze over
  • Activeer mensen met het beeldmerk van jouw bedrijf

Wat is Google Display Advertising?

Met Google Display Advertising breng je via display banners jouw dienst of product onder de aandacht. Deze display banners worden geplaatst op websites die jouw doelgroep bezoekt, zodat zij telkens aan jouw campagne herinnerd worden. Er zijn verschillende soorten Display advertenties: kies je voor tekst, beeld, of een combinatie van de twee?

Wij helpen je bij het bepalen van de juiste strategie, doen onderzoek naar je doelgroep en richten je campagne zo in dat deze optimaal aansluit op de boodschap die je uit wil dragen. Op die manier komt jouw campagne volledig tot z’n recht en kan je doelgroep er niet meer omheen! Ontdek snel wat Google Display bannering voor jouw website kan betekenen door een gratis Ads-scan aan te vragen!

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Gratis Ads-scan

Je zit nergens aan vast. We versturen je eerst een koppelingsverzoek, je kunt daarna de uitnodiging accepteren en ontvangt binnen 72 uur een adviesrapport. Na het analyseren ontkoppelen wij onszelf. Een échte vrijblijvende offerte!

Hoe werkt Display Advertising?

Met Display Advertising laat je advertenties zien op andere websites of applicaties. Dit gebeurt allemaal aan de hand van Google Display. Meer dan 90% van het internet werkt met deze dienst; en op al deze websites kun jij adverteren. Jouw advertenties zijn clickable, wat betekent dat mensen via je display banner terecht kunnen komen op je website simpelweg door erop te klikken. Zodra ze dit doen, belanden ze op jouw website, of op de pagina van het product dat wordt geadverteerd. Als je dit wilt doen, is het slim om een call-to-action in je banner te verwerken. Als conversie niet het doel is van de banner, maar bijvoorbeeld naamsbekendheid, hoef je deze call-to-action niet te verwerken.

Door te Display adverteren, bereik je gemakkelijk de juiste doelgroep. Om dit succesvol te doen, moet je zo specifiek mogelijk targetten. Hiermee voorkom je dat je de verkeerde doelgroep bereikt. Google biedt hiervoor een dienst aan, namelijk Google Audiences. Dit is een groot klantenbestand, waarin het gedrag van vrijwel elke internetgebruiker wordt opgeslagen. Met deze tool kun jij dus makkelijk aan Dynamische Targeting doen. Dit betekent dat je je targets aanpast op de relevantie van jouw doelgroep.

Het ontstaan van Display Advertising

Display Advertising is eigenlijk de eerste échte vorm van online marketing. Deze marketingvorm is ontstaan in het begin van de jaren ’90 en is sindsdien niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Er werd al wel geadverteerd via e-mail, maar dit was eigenlijk veelal spam. Met de nieuwe banner advertenties konden bedrijven zichzelf op een positieve manier online neerzetten. De eerste display banners waren nog niet clickable, dit kwam later pas. Zodra deze stap genomen was, begonnen Display Ads in een razend tempo te groeien.

Vandaag de dag is Display Advertising nog steeds volop aanwezig in onze online wereld. Het grote verschil: nu zijn er online marketing bureaus zoals Traffic Today die deze manier van adverteren tot in de puntjes beheersen. Wij helpen je dus graag om onze kennis en ervaring op de juiste manier te combineren in de vorm van een aantrekkelijke advertentie voor jou!

Veelgestelde vragen over Display Ads

Hoe meet je de effectiviteit van display advertising campagnes?

Het meten van de effectiviteit van display ads kan aan de hand van verschillende KPI’s. Vertoningen en klikken zijn gangbare indicatoren, maar ook de click-through-rate (CTR), conversies, kosten per klik (CPC), kosten per acquisitie (CPA) worden vaak geanalyseerd. Advertising marketeers kunnen op basis van deze indicatoren bijsturen.

Hoe kan ik de viewability van mijn display advertenties verbeteren?

De viewability (ook wel advertentie viewability genoemd) kan versterkt worden door een beroep te doen op personalisatie. Een manier om personalisatie toe te passen, is het inzetten van dynamische content. Advertentiebeelden worden gematcht met de persoonlijke voorkeuren van de gebruiker, waardoor hij of zij sneller getriggerd zal worden door het vertoonde materiaal.

Wat is de beste methode om mijn doelgroep te bereiken met display ads?

De beste methode om je doelgroep te bereiken via display advertisements, is het in kaart brengen van hun interesses en persoonlijke voorkeuren. Targetingopties binnen het Google Merchant Center stelt marketeers in staat om te targeten op basis van demografische gegevens, interesses, gedrag en de locatie. Lookalike doelgroepen worden eveneens ingezet om in contact te komen met soortgelijke gebruikers.

Welke formaten en typen display advertisements zijn er beschikbaar?

Display advertisements vind je in verschillende soorten en maten. De vorm van je advertentie heeft weinig te maken met de doelgroep die je probeert aan te spreken, maar het is wel belangrijk dat jij voor de meest populaire formaten een visual klaar hebt liggen. De meest populaire formaten zijn:

  • 728×90 – Leaderboard
  • 120×600 – Skyscraper
  • 300×250 – Inline Rectangle
  • 300×600 – Half-page Ad
  • 320×50 – Mobile Leaderboard

 

Hoe maak je Display advertenties?

Als jij zo veel mogelijk uit je Display Ads wil halen, is het belangrijk dat je banners van hoge kwaliteit zijn. Je advertentie moet niet alleen jouw product of dienst uitlichten, het moet er ook aantrekkelijk uitzien. Is dit niet het geval, dan is de kans groot dat je advertentie z’n doel voorbij schiet. Je kunt daarom niet lukraak aan een advertentie beginnen: hier moet een idee achter zitten.

Een programma dat wij graag gebruiken als ondersteuning op het gebied van Display Advertising is Bannerwise. Nadat wij de advertentie voor jou hebben ontwikkeld, kunnen we aan de hand van Bannerwise monitoren wat hier het succes van is. Merken we dat het resultaat niet zoals gewenst is? Dan kunnen we hier gemakkelijk op inspringen.

Real Time Bidding (RTB)

Door specifiek te targeten, bereik je gemakkelijk de juiste doelgroep. Een middel dat hiermee helpt, is het RTB-systeem van Google, wat staat voor Real Time Bidding. Hiermee koop je in principe de vertoonde advertentie voor je potentiële klant. Zo boost je de effectiviteit van je Display Adverteren, aangezien je hierdoor garandeert dat jouw advertenties aan de juiste doelgroep worden getoond.

Aan de hand van RTB houd je echter niet alleen rekening met de zoekgeschiedenis van het publiek van je advertentie, maar ook van zijn/haar gedrag. Hierop kan je weer de CTA baseren, zodat je zeker weet dat je het meeste uit je Display Ads haalt. Deze CTA past natuurlijk bij jouw doelstelling: als jij adverteert voor meer naamsbekendheid, voeg je deze niet toe.

Wat zijn de kosten van Display Advertising?

De kosten van Display Advertising zijn variabel. Het ligt er namelijk maar net aan wat jouw strategie is. Hierin moet je kijken naar aspecten zoals hoeveel jouw advertentie vertoond moet worden, welk formaat advertentie je kiest en hoelang je je advertentie online wil hebben staan. De kosten die je per advertentie betaalt, worden vaak in twee soorten opgesplitst: CPM (Cost per Mille) en CPC (Cost per Click. Bij CPM betaal je een vast bedrag per 1000 vertoningen, bij CPC betaal je per losse klik. Welke van deze twee jij gaat gebruiken, ligt maar net aan welke methode het best binnen jouw strategie valt. Een advertentie met een CTA zal meer voordelen ondervinden van CPC, waar een advertentie met als doel het creëren van naamsbekendheid eerder van CPM gebruik zal maken. Onze digital marketeers helpen je graag om een Display Advertising-strategie op te stellen.

Waar vind je banners?

Banners vind je overal op het internet! Daarom is het ook een effectieve marketingvorm. Toch zal niet het gehele internet jouw advertentie zien zodra je deze plaatst. Dit komt doordat je met Display Advertising aan Dynamische Targeting kunt doen. Dit betekent dat je jouw advertenties alleen aan degenen laat zien die eerder interesse in een relevante dienst of product hebben getoond. Het Google Display Netwerk is hier een handige hulpdienst voor: dit zorgt namelijk voor de juiste targeting. Ongeveer 90% van het hele internet is onderdeel van dit Display Netwerk. Enorm handig natuurlijk, want hiermee garandeert Google jou van de juiste gegevens voor je doelgroep. Google houdt niet alleen rekening met de zoekgeschiedenis van jouw potentiële klant, maar ook met het online gedrag. Dit is handig, want hierdoor wordt er ook rekening gehouden met de plaatsing van de advertentie en of er een eventuele CTA moet worden toegevoegd. Banners zijn zichtbaar aan de zijkanten, bovenkant en onderkant van een website die jouw potentiële klanten bezoeken. Dit ben je vast zelf ook gewend: op bijna elke website is dit namelijk het geval.

Traffic Today is jouw specialist op het gebied van online targeting. Onze specialisten weten wat er moet gebeuren om de juiste doelgroep te bereiken en zetten deze kennis graag om in online succes voor jouw bedrijf!

cta-employee-particles
Wilco staat voor je klaar!
Meer weten over Display Advertising?

Wilco vertelt je er graag meer over!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Waarom Display Advertising inzetten?

  • Je vergroot je naamsbekendheid doordat je potentiële klanten bereikt
  • Je benadert potentiële klanten doelgericht
  • Je creëert herkenbaarheid
  • Je biedt de juiste boodschap op het juiste moment
  • Je benut een sterk middel voor retargeting

HTML5 banners

Als jij écht wil opvallen, kun je HTML5 banners gebruiken. Deze banners animeren, waardoor ze nog meer de aandacht van jouw potentiële klant weten te pakken. In een HTML5 banner kun je tekst of beeldelementen op een pakkende manier naar voren laten komen. Dit werkt goed in combinatie met andere huisstijlelementen, zoals je kleurgebruik. Zo laat jij jouw bedrijf nóg sterker naar voren komen, waardoor je naamsbekendheid toeneemt. Combineer je HTML5 banner met een call-to-action, zodat je nog meer bezoekers naar je website trekt.

Traffic Today als partner in Display Advertising

Het kan lastig zijn om Display Advertising succesvol in te zetten. Het vereist namelijk veel onderzoek, maar ook het ontwikkelingsproces kan tijdrovend zijn. Traffic Today is jouw partner die je helpt om deze marketingmethode succesvol in te zetten. Onze specialisten hebben de juiste kennis en ervaring om het onderzoek succesvol uit te voeren. Vervolgens ontwikkelen wij je advertentie volgens de wensen van jou, maar ook die van je doelgroep.

Een groot voordeel aan Display Advertising is dat alles meetbaar is. Dit gaat goed samen met onze transparante werkwijze: de resultaten die wij behalen zijn altijd inzichtelijk. Dit geeft ons de mogelijkheid om de boot bij te sturen wanneer dit mogelijk is, maar ook om onze klanten up-to-date te houden over wat wij voor ze doen.

Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op! Eén van onze digital marketeers staat je graag te woord om de mogelijkheden te bespreken.

cta-employee-particles
Wilco staat voor je klaar!
Meer weten over Display Advertising?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.