Feed management

Online verkopen: je kunt er niet meer omheen. E-commerce zit de afgelopen jaren in een lift en het is belangrijk om genoeg zichtbaarheid te genereren en sales binnen te halen via verschillende platforms. Het handmatig bijhouden van één kanaal is te doen, maar wanneer je meerdere producten op meerdere kanalen wegzet raak je al snel het overzicht kwijt. De oplossing? Feed management!

De voordelen van feed management

Verhoog jouw zichtbaarheid, relevantie en conversie
Voorkom veelgemaakte fouten en bespaar tijd
Verhoog de gebruikerservaring
Sneller live op verschillende marketplaces
Jouw productinformatie altijd up-to-date op al jouw kanalen
Snel schakelen bij veranderingen in de markt

Wat is feed management?

Laten we bij het begin beginnen: wat is feed management? Feed management is een essentieel onderdeel geworden van e-commerce en digitale marketingstrategieën. In de kern draait het om het beheren, optimaliseren en uitsturen van productgegevens feeds naar verschillende online verkoopkanalen, zoals Google Shopping, Amazon, Facebook en meer. Deze feeds zijn gestructureerde gegevensbestanden die informatie bevatten over de producten die een bedrijf verkoopt, zoals titels, beschrijvingen, prijzen, voorraadniveaus, en afbeeldingen.

Het belang van feed management mag niet worden onderschat in een tijdperk waarin consumenten steeds vaker online winkelen en waar de concurrentie tussen online verkopers steeds heviger wordt. Door een geoptimaliseerde product feed te hebben, vergroot jij jouw zichtbaarheid, de relevantie van jouw advertenties en jouw conversieratio.

Feed management als oplossing

Om de productiviteit te verhogen is het (deels) automatiseren van online marketing van essentieel belang. Feed management kan hierin de oplossing zijn voor zowel grote als kleine bedrijven. Beheer jouw productcatalogi en saleskanalen gemakkelijker door het inzetten van een automatische feed en houd ten alle tijden jouw content- en offer informatie up-to-date.

Zet jij advertenties op verschillende kanalen op? Dan merk je al snel dat ieder kanaal eigen unieke informatie vraagt. Door middel van feed management kun je jouw productinformatie optimaliseren en kanaalspecifiek maken waardoor het altijd aansluit bij de eisen van het platform. Op deze manier hoef je dus niet tientallen keren dezelfde informatie op een andere manier in te geven!

Onze favoriete feed management tools

Wil je jouw productfeeds optimaal beheren en automatisch koppelen aan marketplaces, vergelijkers en advertentiekanalen? Dit zijn onze favoriete feed management tools die het verschil maken in overzicht, efficiëntie en schaalbaarheid.

  • Channable
  • Channelengine

Feedmanager van goud

Een feed manager van goud. We scheppen niet graag op, maar we kunnen gerust stellen dat Traffic Today deze titel op het lijf geschreven is. Ook dit jaar zijn we door Channable uitgeroepen tot Gold Partner!

Veelgestelde vragen over feed management

Hoe kan ik mijn productfeed optimaliseren voor maximale zichtbaarheid in Google Shopping?
Om je productfeed te optimaliseren voor maximale zichtbaarheid in Google Shopping, is het essentieel om nauwkeurige en gedetailleerde productinformatie te verstrekken. Zorg ervoor dat alle relevante productkenmerken correct zijn ingevuld, zoals titels, beschrijvingen, prijzen en beschikbaarheid. Daarnaast is het implementeren van gestructureerde gegevens en het gebruik van relevante zoekwoorden in je feed van groot belang. Zorg ook dat de informatie overeenkomt met de info op de website. Bijvoorbeeld een verschil in prijs in de feed en op jouw website kan zorgen voor problemen. Door middel van feedmanagement kun je dit automatisch up-to-date houden!
Wat zijn de best practices voor het beheer van meerdere productvarianten in mijn feed?
Bij het beheren van meerdere productvarianten is het raadzaam om gebruik te maken van unieke SKU’s voor elke variant. Hierdoor kan Google de verschillende varianten correct identificeren. Zorg ervoor dat elke variant een duidelijke en specifieke producttitel heeft, met vermelding van relevante kenmerken zoals kleur, maat en stijl. Dit verbetert niet alleen de zichtbaarheid, maar zorgt ook voor een betere gebruikerservaring.
Voor wie is feed management interessant?
Met name voor verkopers met een grote hoeveelheid SKU’s op meerdere platformen is een feedmanagementtool interessant. Als je het geen probleem vindt om ieder product op ieder platform handmatig op te zetten en vervolgens bij iedere kleine aanpassing weer opnieuw aan te passen, is het niet interessant.
Maar voor veel verkopers is deze tijdrovende klus iets wat zij liever uitbesteden en automatiseren. Met feedmanagement los je dit op: de software automatiseert het aanmaken en aanpassen van advertenties aan de hand van de input die het krijgt. Hiermee verminder je dus ook de kans op fouten: bij aanpassingen in prijs of levertijd is het altijd overal up-to-date.
Wat levert feed management mij op?
Tijd. Feed management levert jou veel tijd op. Je hoeft niet meer uren te besteden aan het handmatig listen van producten op marketplaces of het up-to-date houden van de informatie voor Google Shopping en Facebook Ads.
Door het automatiseren van jouw feeds verhoog je de productiviteit, voorkom je fouten waardoor je omzet mist én sta je sneller met jouw product live op bol. Naast tijd levert het je dus ook een grotere kans op meer omzet.

4.8 op Google

Hulp nodig bij feed management?

Ben je benieuwd wat we zoal voor jou kunnen betekenen? Neem dan gelijk contact op met één van onze specialisten! We plannen een kennismakingsgesprek met je in en beginnen zo snel mogelijk met mooie campagnes.

Ons team staat
voor je klaar