Feed management
Online verkopen: je kunt er niet meer omheen. E-commerce zit de afgelopen jaren in een lift en het is belangrijk om genoeg zichtbaarheid te genereren en sales binnen te halen via verschillende platforms. Het handmatig bijhouden van één kanaal is te doen, maar wanneer je meerdere producten op meerdere kanalen wegzet raak je al snel het overzicht kwijt. De oplossing? Feed management!

De voordelen van feed management
Verhoog jouw zichtbaarheid, relevantie en conversie
Voorkom veelgemaakte fouten en bespaar tijd
Verhoog de gebruikerservaring
Sneller live op verschillende marketplaces
Jouw productinformatie altijd up-to-date op al jouw kanalen
Snel schakelen bij veranderingen in de markt
Wat is feed management?
Laten we bij het begin beginnen: wat is feed management? Feed management is een essentieel onderdeel geworden van e-commerce en digitale marketingstrategieën. In de kern draait het om het beheren, optimaliseren en uitsturen van productgegevens feeds naar verschillende online verkoopkanalen, zoals Google Shopping, Amazon, Facebook en meer. Deze feeds zijn gestructureerde gegevensbestanden die informatie bevatten over de producten die een bedrijf verkoopt, zoals titels, beschrijvingen, prijzen, voorraadniveaus, en afbeeldingen.
Het belang van feed management mag niet worden onderschat in een tijdperk waarin consumenten steeds vaker online winkelen en waar de concurrentie tussen online verkopers steeds heviger wordt. Door een geoptimaliseerde product feed te hebben, vergroot jij jouw zichtbaarheid, de relevantie van jouw advertenties en jouw conversieratio.
Feed management als oplossing
Om de productiviteit te verhogen is het (deels) automatiseren van online marketing van essentieel belang. Feed management kan hierin de oplossing zijn voor zowel grote als kleine bedrijven. Beheer jouw productcatalogi en saleskanalen gemakkelijker door het inzetten van een automatische feed en houd ten alle tijden jouw content- en offer informatie up-to-date.
Zet jij advertenties op verschillende kanalen op? Dan merk je al snel dat ieder kanaal eigen unieke informatie vraagt. Door middel van feed management kun je jouw productinformatie optimaliseren en kanaalspecifiek maken waardoor het altijd aansluit bij de eisen van het platform. Op deze manier hoef je dus niet tientallen keren dezelfde informatie op een andere manier in te geven!
Onze favoriete feed management tools
Wil je jouw productfeeds optimaal beheren en automatisch koppelen aan marketplaces, vergelijkers en advertentiekanalen? Dit zijn onze favoriete feed management tools die het verschil maken in overzicht, efficiëntie en schaalbaarheid.
- Channable
- Channelengine
Feedmanager van goud
Een feed manager van goud. We scheppen niet graag op, maar we kunnen gerust stellen dat Traffic Today deze titel op het lijf geschreven is. Ook dit jaar zijn we door Channable uitgeroepen tot Gold Partner!
Veelgestelde vragen over feed management
Hoe kan ik mijn productfeed optimaliseren voor maximale zichtbaarheid in Google Shopping?
Wat zijn de best practices voor het beheer van meerdere productvarianten in mijn feed?
Voor wie is feed management interessant?
Maar voor veel verkopers is deze tijdrovende klus iets wat zij liever uitbesteden en automatiseren. Met feedmanagement los je dit op: de software automatiseert het aanmaken en aanpassen van advertenties aan de hand van de input die het krijgt. Hiermee verminder je dus ook de kans op fouten: bij aanpassingen in prijs of levertijd is het altijd overal up-to-date.
Wat levert feed management mij op?
Door het automatiseren van jouw feeds verhoog je de productiviteit, voorkom je fouten waardoor je omzet mist én sta je sneller met jouw product live op bol. Naast tijd levert het je dus ook een grotere kans op meer omzet.
Hulp nodig bij feed management?
Ben je benieuwd wat we zoal voor jou kunnen betekenen? Neem dan gelijk contact op met één van onze specialisten! We plannen een kennismakingsgesprek met je in en beginnen zo snel mogelijk met mooie campagnes.



Ons team staat
voor je klaar