Marktanalyse

Een goede marktanalyse geeft handvatten om door te groeien. Vergeet hierbij niet om de online (wereld)markt mee te nemen. Het in kaart brengen van de markt waarin je actief bent is altijd zinvol. Weet je exact wie je doelgroep is en hoe je deze het beste bereikt? Ben je op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw vakgebied? Het zijn stuk voor stuk belangrijke vragen die naar voren komen tijdens een marktanalyse. De uitkomsten van het onderzoek kunnen dienen voor een business case of nieuw business concept. De analyse geeft je inzicht in trends, doelgroepen en kan eveneens gebruikt worden om te benchmarkten of een goed financieel beeld te krijgen. Traffic Today helpt je jouw online kansen in kaart te brengen met een markt analyse.

De voordelen van een marktanalyse
  • Uitgebreide analyse
  • Duidelijk overzicht van huidige positie
  • Op de hoogte van ontwikkelingen
  • Goede basis voor een benchmarkt
  • Brengt je online kansen in kaart
  • Sterkere positie ten opzichte van concurrenten
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van een marktanalyse

Close Hoor het van Dominique

Wij helpen je graag op het gebied van een marktanalyse

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom een marktonderzoek uitvoeren?

Er zijn verschillende redenen waarom je, voordat je online marketing inzet, een marktonderzoek wilt laten uitvoeren. Traffic Today zet een aantal punten voor je op een rij waarom jij wellicht een marktonderzoek wilt laten uitvoeren of waarom je dit zou moeten doen:

  • Ken jij je doelgroep? Zijn het mannen of juist vrouwen die online je producten of diensten afnemen?
  • Wat zijn de behoeften en wensen van je doelgroep? Wat is de customer journey? Gaat een bezoeker direct over tot een conversie of gaat er oriëntatie tijd overheen voordat zij converteren?
  • Welke ontwikkelingen zijn er gaan in de online wereld? Zijn er ontwikkelingen waar je nu al op kan inspelen of waar je rekening mee kan gaan houden? De online wereld is constant in beweging.
  • Ken jij je concurrentie? Zijn je online concurrenten wel hetzelfde als de concurrent in de fysieke wereld?
  • Via welke online kanalen benaderen je concurrenten de doelgroep? Naast het vindbaar zijn in de zoekresultaten van Google kan er natuurlijk ook ingezet worden op tekstadvertenties, beeldadvertenties, mobiele advertenties, nieuwsbrieven of een social media strategie. Hoe wordt de doelgroep door de concurrent benaderd en wat kun jij daaruit halen?
  • Wat is je huidige positionering in de markt? Ben je vindbaar op zoektermen? En zo ja, welke? In welk opzicht sta je hiermee sterk ten opzichte van de concurrent?

Bekijk alle cases

En lees hoe we voor onze klanten meer online succes behalen

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van een marktanalyse zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Wat is een goed marktonderzoek?

Dit is natuurlijk de cruciale vraag. Een goed marktonderzoek levert je waardevolle antwoorden op vanuit bijvoorbeeld een enquête. Het is mogelijk om je marktonderzoek uit te besteden aan Traffic Today. Voor een goed marktonderzoek houden we altijd de volgende punten in acht:

  • 1. Houd het kort, iedereen heeft haast en is druk. Een korte vragenlijst wordt eerder ingevuld dus vraag alleen het hoognodige.
  • 2. Responsive. De vragenlijst moet niet enkel zichtbaar zijn op een laptop of computer. Een respondent haakt dan snel af wanneer zij op een mobiele telefoon of tablet de lijst voorgeschoteld krijgen.
  • 3. Testen en dubbel checken. Foutjes zijn snel gemaakt. Ontzettend zonde wanneer respondenten de moeite nemen om de vragenlijst in te vullen, maar hem vervolgens niet kunnen verzenden.
  • 4. Het draait om de respondent dus wees gebruiksvriendelijk en transparant. Maak een introductietekst, vermeld netjes de gemiddelde tijdsduur van de vragenlijst. Geef een statusbalk weer zodat een respondent weet hoeveel vragen hij of zij nog krijgt. Kleine dingen die het veel aangenamer maken om een vragenlijst in te vullen.
  • 5. Beloon de respondent. Het gaat hierbij niet daadwerkelijk om prijzen weggeven, maar denk simpel. Een respondent is nieuwsgierig naar de uitkomst van een enquête dus waarom wordt deze niet gedeeld bij een enquête? Hierdoor zal de respondent ook sneller opnieuw deelnemen aan een dergelijk onderzoek. Deelnemers vinden het immers leuk om de resultaten van anderen te kunnen bekijken en die vergelijken met die van henzelf.

Laat je marktanalyse aan Traffic Today over!

Al lijkt het simpel om een marktanalyse uit te voeren, indien hier niet goed over nagedacht wordt of als de data niet goed wordt gerapporteerd, kun je de plank flink misslaan. Traffic Today heeft een ruime ervaring met marktanalyses en heeft de analytische tools in huis om er met jou voor te zorgen dat je exact antwoorden krijgt op de vragen die je wilt stellen. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.

Weten waar je staat?

Laat ons een marktanalyse voor je uitvoeren!

Close Hoor het van Roy

Wij helpen je graag op het gebied van een marktanalyse

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.