Scoor hoger in Google met

Technische SEO

Wil jij bovenaan in Google verschijnen? Technische SEO is onmisbaar. Schakel Traffic Today in en profiteer van:

– Een snelle start met onze technische SEO-specialisten
– Een uitgebreide technische SEO analyse
– Strategie en uitvoering van technische SEO-optimalisaties

Vraag het Steven Onze Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Violet)
De voordelen van

Technische SEO bij Traffic Today

  • Hogere positie in Google
  • Je website is voorzien van een hogere snelheid
  • Betere vindbaarheid
  • Zowel een desktop- als mobiele variant van je website
  • Past binnen vele doelstellingen
  • De opbouw van je website is juist uitgevoerd

Wat is technische SEO?

SEO is een uitgebreide internetdienst, die bestaat uit veel verschillende subdiensten. Eén van deze subdiensten is technische SEO. De naam geeft het eigenlijk al weg: met technische SEO focus jij je op het technische aspect van zoekmachine optimalisatie. Hierdoor zorg jij voor een hogere gebruiksvriendelijkheid door rekening te houden met de factoren die Google meeneemt om jouw website te indexeren binnen Google. Hierbij komen meer aspecten kijken dan je misschien vooraf verwacht. Voor de marketeers van Traffic Today zijn deze factoren geen enkel probleem!

Zodra we een akkoord hebben bereikt over jouw doelstellingen, gaan we direct aan de slag. Eerst zorgen we voor een uitgebreide technische SEO analyse, waarin duidelijk wordt wat jouw huidige situatie is. Op basis hiervan vormen we een strategie, met daarin een stappenplan hoe we jouw doelstellingen gaan behalen. Met zoekmachine optimalisatie zijn er talloze mogelijkheden, waar wij graag op inspringen. Benieuwd hoe? Kom in contact!

Wat is jouw potentieel?

 

 

Wil jij je positie in Google verbeteren?

De marketeers van Traffic Today behalen aan de hand van technische SEO de ultieme resultaten voor jouw bedrijf. Geïnteresseerd, of benieuwd hoe we dit doen? Vul het contactformulier in, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op!

Veelgestelde vragen

Waarom is een XML sitemap belangrijk voor SEO?

Een XML sitemap is belangrijk voor SEO omdat het zoekmachines, zoals Google, helpt om de structuur en inhoud van je website beter te begrijpen. Daarmee vergroot je de kans dat Google alle nieuwe en dieper liggende pagina’s volledig kan indexeren nadat hij de gehele website gecrawld heeft.

Moet ik een robots.txt-bestand op mijn website hebben?

Ja, het is aan te raden om een robots.txt-bestand op je website te hebben, omdat het een belangrijk hulpmiddel is om zoekmachines, zoals Google, te vertellen welke delen van je website ze wel en niet mogen crawlen. Met een goed geconfigureerd robots.txt-bestand kun je de crawl-efficiëntie verbeteren en de focus van zoekmachines richten op de belangrijkste inhoud van je website. Het crawlbudget wordt zo op een goede manier gebruikt, zonder dat er tijd verloren gaat aan dubbele bestanden. Het is wel aanbevolen om een robots.txt-bestand in te laten richten door een technisch SEO marketeer met kennis van zaken, want voor een leek is het een ingewikkelde klus.

Welke technische aspecten hebben de meeste invloed op mijn SEO?

De technische aspecten die de grootste invloed uitoefenen op je SEO zijn website snelheid, ‘mobile friendliness’, indexeerbaarheid, gestructureerde gegevens, canonicalisatie, XML-sitemaps, een (foutief) robots.txt-bestand en HTTPS-beveiliging.

Wat is schema mark up en welke invloed heeft het op mijn SEO?

Een schema markup is een gestructureerde gegevenscode die je aan je webpagina’s kunt toevoegen. De content op de pagina, zoals producten en beoordelingen, zijn zo gemakkelijker te doorgronden door Google. Daardoor neemt Google bepaalde elementen op in de SERP, waarmee de kans sterk toeneemt dat gebruikers doorklikken naar jouw website.

Waarom technische zoekmachine optimalisatie?

Google is vrij gemakkelijk de grootste marktspeler op het gebied van het internet: maar liefst 97% van de totale zoekopdrachten gaan via deze zoekmachine. Dit is voor elke marketeer interessant, aangezien dit natuurlijk enorm veel kansen biedt. Technische zoekmachine optimalisatie is één van de beste diensten om hierop in te springen! Google heeft veel verschillende factoren die invloed hebben op jouw positie in hun zoekresultaten. Door je website dusdanig aan te passen naar de hand van technische SEO, zul jij je positie verbeteren. Dit heeft vele positieve gevolgen voor jouw bedrijf! Een hoge positie in Google betekent dat potentiële klanten sneller met jou in aanraking komen: dit betekent meer websitebezoekers en dus ook meer omzet. Ideaal dus!

Overigens is technische SEO niet de enige dienst die jou binnen Google helpt positieve resultaten te boeken. Zo zijn wij ook gespecialiseerd in diensten als SEA en Google Shopping, of in het adverteren op andere zoekmachines zoals Bing Ads. Door deze diensten slim te combineren, behalen we de beste resultaten voor jouw bedrijf. Start nu!

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Wil jij bovenaan in Google verschijnen?

Technische SEO checklist

Om jou alvast op gang te helpen, hebben we een technische SEO checklist opgesteld, met daarin de belangrijkste onderdelen van technische SEO!

  • Laadtijd: gebruiksvriendelijkheid is één van de belangrijkste onderdelen van SEO. Hiervoor is de laadtijd van de website enorm belangrijk. Door ervoor te zorgen dat jouw website snel laadt, blijven meer websitebezoekers op je website. Google merkt dit en plaatst jouw website hoger in hun resultaten.
  • Structuur: het is belangrijk hoe jij je website opbouwt. Dit doe je door linkjes te plaatsen in je website, naar andere pagina’s op je website. Een correct linkprofiel zorgt voor een beter verkeer op je website, omdat bezoekers langer blijven. Zorg ervoor dat jouw linkjes natuurlijk zijn, wat betekent dat ze relevant aan elkaar zijn.
  • Page titles & meta descriptions: niet elk onderdeel van technische SEO is zichtbaar op de pagina zelf. Je page title en meta description zijn namelijk net zo belangrijk! Zorg ervoor dat je hierin het juiste zoekwoord gebruikt, waardoor je het beste inspeelt op de zoekopdracht van potentiële klanten.
  • Mobiele variant: om op zo veel mogelijk klanten in te springen, is het belangrijk dat je website ook over een mobiele variant beschikt. Tegenwoordig is meer dan de helft van het internetverkeer mobiel (54%): dit gigantische marktaandeel kan jij niet onbenut laten.
  • Redirects: maak jij een aanpassing op je website? Zorg er dan voor dat je dit ook doorschijnt in je URL! Deze verandering wordt een redirect genoemd: door je URL aan te passen, toon je aan Google dat dit de relevante pagina is en niet de voorheen gebruikte.
  • Duplicate content: jouw website moet uniek zijn! Zorg er dus voor dat je geen content overneemt van andere pagina’s op je website, of van andere websites. Dit laatste wordt gelijk afgestraft, aangezien Google je website nu niet langer meeneemt in de zoekresultaten. Als je te veel content van andere pagina’s op je eigen website overneemt, kan het gebeuren dat je intern gaat concurreren. Dit wil je ook voorkomen, aangezien het onduidelijk overkomt.

Technische SEO analyse met Traffic Today

Traffic Today is jouw partner op het gebied van technische SEO! Bij ons is de basis van deze dienst een technische SEO analyse. Hierin kijken we naar jouw huidige marktpositie, jouw doelstellingen en het online gedrag van je concurrenten. Deze gegevens toveren we om in een strategie, waardoor duidelijk wordt wat we gaan doen en waarom we dit doen. Een technische SEO analyse bevat vele onderdelen: de hierboven genoemde checklist wordt meegenomen, maar ook vele andere dingen die relevant zijn aan jouw bedrijf. Bij Traffic Today ontvang je een op-maat-gemaakt marketingpakket: deze wordt uitgevoerd aan de hand van een intensieve, transparante samenwerking. Jij weet dus precies wat er speelt en krijgt ook de ruimte om ons van feedback te voorzien. Wij geloven dat we alleen zo de gewenste resultaten kunnen boeken. Jij ook? Mooi! Kom in contact, dan gaan we zo snel mogelijk samen aan de slag.

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Wil jij bovenaan in Google verschijnen?