Dit is hoe we het doen!

Instagram Adverteren

Met Instagram Adverteren zet jij je bedrijf op een unieke manier in de spotlight.

Instagram is al lange tijd een échte naam in het social media landschap. Door op Instagram te Adverteren, speel jij hierop in! Instagram Adverteren is enorm succesvol, omdat het een visuele manier van adverteren is en het jou de mogelijkheid geeft om jezelf op een unieke wijze in het licht te zetten. We leren je hoe jij succesvol start met Instagram Adverteren!

Vraag het Marelle Onze ervaren Social Advertising Marketeer
Instagram

Wat is Instagram Adverteren?

Instagram is een social media platform waarop jij foto’s en video’s kunt delen. Het kanaal werd opgericht in 2010 en groeide snel, wat in 2012 ervoor zorgde dat Facebook de app overnam. Dat het een snelgroeiend platform is, blijkt uit de cijfers: wereldwijd telt Instagram 1.3 miljard gebruikers. In alleen Nederland zijn dit er al 8,5 miljoen! Waarom? Omdat er geen ander platform is dat het makkelijker maakt om mooie foto’s en video’s te delen. Iedereen vindt het leuk om te zien wat diens vrienden uitvoeren. Instagram is hier het perfecte kanaal voor!

Wanneer je wilt Instagram Adverteren, betekent het dat jij zichtbaar wordt in de tijdlijnen van mensen d.m.v. aansprekende advertenties. Het is hierbij belangrijk dat je aantrekkelijke advertenties maakt, die passen bij wat je doelgroep wil zien. Deze doelgroep bereik je gericht, door slim gebruik te maken van de vele targetingopties die Instagram biedt. In je advertentie gebruik je een link naar je website, een specifiek product of je nieuwsbrief. Je voegt een call-to-action toe en probeert hiermee de kijkers van je advertentie aan te sturen tot een bepaalde actie. Al met al een divers en effectief marketingmiddel dus!

InstagramAds

De voordelen van Instagram adverteren

  • Visuele manier van adverteren
  • Bereik gemakkelijk een relatief jonge doelgroep
  • Uitgebreide targetingopties
  • Deel je data snel met je Facebookaccount
  • Adverteren op volledig scherm
  • Relatief goedkope manier van adverteren

Hoe werkt Instagram Adverteren?

Om te kunnen adverteren op Instagram heb je een speciaal Instagram-business account nodig. Hier geef je aan wat voor bedrijf je bent en zorg je voor de juiste contactmogelijkheden en een link naar je website. Zodra je profiel helemaal in orde is, kun je beginnen met adverteren. Dit is heel gemakkelijk! Wanneer je een bericht wil plaatsen, geeft Instagram gelijk de mogelijkheid om met dit bericht te adverteren. Je vinkt dit aan, waarna Instagram je gelijk doorverwijst naar hoe je deze advertentie wil invullen: wat is je budget en op wie wil jij je richten?

Dit is niet de enige manier waarop Instagram Adverteren werkt: het is namelijk ook mogelijk om doelgroep gegevens al van tevoren in te vullen. Je maakt een campagne aan en vult hier alle nodige details in; dezelfde details die je aan hebt gevinkt bij de vorige manier van adverteren. Wanneer je iets wilt posten, vink je simpelweg aan wat voor soort advertentie het is, waarna je deze live kunt zetten. Nadat je dit hebt gedaan, zie je in je dashboard de statistieken van hoe goed je campagne heeft gewerkt. Dit kun je meenemen voor een volgende campagne, waardoor je deze optimaliseert.

 

 

 

 

Zo werkt het!

  • Campagne aanmaken & doelstelling kiezen: het begin van je campagne is gelijk het begin van het werken naar resultaten. Je geeft aan welke doelstelling jij wil hanteren en daarmee wat de algemene insteek van jouw advertentiecampagne precies is. Instagram geeft zelf verschillende mogelijke doelstellingen, waardoor jij gedurende je campagne gericht kunt meten of je de gewenste resultaten behaalt.
  • Budgettering & naam advertentieset: om de ultieme resultaten te halen, werk je binnen een campagne met verschillende advertentiesets. In het algemeen hebben deze advertentiesets vaak hetzelfde budget, dat vooraf door jou ingesteld wordt, op basis van dagniveau. Instagram varieert wel per dag met hoe precies dit budget wordt ingezet, maar komt nooit boven een gemiddeld bedrag per week uit.

Advertentieset verder invullen

  • Doelgroep kiezen: om zo gericht mogelijk te werk te gaan, is het belangrijk dat je een duidelijke doelgroep voor ogen hebt. Binnen Instagram Adverteren zijn veel verschillende targetingmogelijkheden, die je gemakkelijk inzet met de hulp van je verzamelde gegevens uit eerder campagnes via Instagram en Facebook. Je selecteert op leeftijd, geslacht, locatie en nog veel meer!
  • Plaatsingen kiezen: Instagram is meer dan alleen een tijdlijn. Wanneer jij op Instagram gaat adverteren is het dus ook belangrijk om te overwegen welke plaatsingopties jij allemaal gebruiken wilt. Hierbij heb je niet eens alleen de keuze uit Instagram advertenties, maar neem je ook gelijk je advertenties voor Facebook mee.
  • Doelgroepgrootte afwegen: misschien lijkt het logisch dat hoe groter je doelgroep, hoe beter je resultaat. Dit is niet altijd waar: wanneer jij gericht te werk gaat, is het vaak zo dat je ook vooraf beter verwachtingen kunt stellen. Wanneer jij je doelgroep hebt ingesteld, geeft Instagram jou een mening over hoe gericht jij te werk gaat. Zeggen zij dat je doelgroep te breed is, dan is het misschien slim om iets verder in te zoomen op een specifiekere doelgroep.

 

 

 

 

Advertenties toevoegen

  • Soort advertentie kiezen: je hebt gekozen waar je jouw advertentie plaatsen wilt – nu is het tijd om te kiezen hoe je dit doen wil. Instagram hanteert verschillende advertentiesoorten. Zo kun je één foto plaatsen, maar kun je ook kiezen voor een carrousel met daarin verschillende foto’s die elkaar aanvullen. Denk goed na over welke boodschap je communiceren wil en kies met dit in je achterhoofd welke advertentiesoort juist is voor jou.
  • Advertentievoorbeeld in advertentie: nu jouw advertentie helemaal ingericht is, laat Instagram je eerst zien wat jij precies gaat plaatsen, voordat je jouw advertentie online plaatst. Je ziet de advertentie zoals een kijker deze zou zien. Bevalt iets toch nog niet, dan kun je dit nog snel aanpassen.

Laatste checks voor publicatie

  • Advertentiemateriaal per kanaal bewerken: in principe is je advertentie nu klaar, maar uit de check in de vorige stap blijkt dat je advertentie voor Instagram Stories nog niet helemaal perfect is. Gelukkig betekent dit niet dat je je hele campagne opnieuw moet inrichten, aangezien je voordat je gaat publiceren ook nog elk losse onderdeel kunt aanpassen.
  • Bestemming invullen en conversies bijhouden: je doelstelling stond allang vast, maar was eigenlijk nog niet echt verwerkt in je advertentie. In deze laatste stap zorg je er namelijk voor dat je jouw advertentie op Instagram omzet in een eerste stap naar je website. Je voegt een bestemming toe aan je advertentie: wanneer kijkers hierop klikken, worden ze doorgelinkt naar je een bepaalde pagina op je website. Het aantal klikken (oftewel je conversies) worden bijgehouden in een dashboard.
  • Overview campagne: gedurende de hele campagne maakt Instagram het mogelijk de resultaten hiervan in te zien. In een overzichtelijk dashboard zie jij alle gegevens die nodig zijn om het succes te bepalen: wie maken er voornamelijk gebruik van je advertentie en is de conversieratio zoals je had gehoopt?

Waarom Adverteren op Instagram?

Voordat je begint met adverteren op Instagram, is het fijn om te weten waarom dit een slimme stap is.

1. Visuele adverteren
Er is geen ander medium dat zo erg gefocust is op een visuele boodschap als Instagram. Voor jouw bedrijf is dit daarom een enorm mooie kans, aangezien je met een visueel aspect veel meer kunt vertellen dan met alleen tekst. Laat zien wat jouw product zo uniek maakt, of zorg ervoor dat je huisstijl blijft hangen door slim kleurgebruik!

2. Mobile
Instagram is voornamelijk een mobiele app. Er is ook een webversie van, maar wanneer je gaat adverteren, raden we het aan om de focus leggen op mobiel design. Dit speelt erg in jouw voordeel! Het gebruik van de mobiele telefoon is natuurlijk erg populair: door hier op te adverteren, bereik jij een grote groep mensen.

3. Jonge doelgroep
Verschillende social media kennen verschillende doelgroepen. Voor Instagram is dit een jonge doelgroep. Wanneer jij je doelgroep onder de aandacht wil brengen bij een jonge doelgroep, is Instagram een erg geschikt middel. Je kunt direct met ze communiceren, of proberen in te blenden door op trends in te springen die populair zijn. Instagram is overigens niet het enige medium dat voornamelijk door jongeren wordt gebruikt: TikTok adverteren kan ook erg interessant zijn.

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Hulp nodig bij je advertenties?

Vul onderstaand contactformulier in en we nemen jouw vragen in behandeling.

Adverteren via Instagram met Facebook Business Manager

Huh, deze pagina ging toch over Instagram Adverteren? Klopt, maar Facebook Business Manager is hier een belangrijk onderdeel van. De kans dat jij ook aan Facebook Adverteren doet, is groot. In dit geval heb je een groot voordeel voor Instagram, namelijk het feit dat er een gedeelde database tussen deze twee platforms is. Dit betekent dat de gegevens die jij via Facebook verzamelt, ook gebruikt kunnen worden om succesvol te targeten op Instagram en vice versa! Ideaal, want hoe meer gegevens, hoe beter.

De koppeling tussen Instagram en Facebook Business Manager is eenvoudig gemaakt: wanneer je Instagram-pagina om wordt gezet naar een bedrijfsprofiel, werk je al automatisch met Business Manager. Je geeft aan wat voor bedrijf je hebt en zorgt voor de juiste koppeling naar je website, e-mail en andere contactgegevens. Zodra je begint te adverteren, vind je via de statistieken-knop op je profiel de gegevens over hoe vaak je profiel is bekeken, wat het succes is van bepaalde posts en inzichtelijke gegevens over je doelgroep. Essentieel voor succes dus!

Waarom adverteren op Instagram ook in 2024 belangrijk blijft

Adverteren op Instagram blijft ook in 2024 relevant. Waarom? Meta, het overkoepelende bedrijf van Facebook en Instagram, kondigde eind 2023 aan dat er mogelijk een betaalde versie komt voor gebruikers die geen advertenties meer willen zien. Tegenwoordig is men echter zo sterk gewend om een gratis beroep te doen op apps uit de Google Play Store en App Store, dat bij doorvoering niet direct verwacht wordt dat dit abonnement een vlucht gaat nemen. En daardoor blijven Instagram advertenties vertoond worden aan een grote hoeveelheid gebruikers.

Instagram Reels, het ‘short platform’ van het social platform, blijft daarnaast groeien qua populariteit. Terwijl de interesse in feed posts lichtelijk daalt, neemt de populariteit van Reels juist toe. Daardoor zullen Reel Ads steeds populairder worden. In 2024 zal er dus eerder een verschuiving te zien zijn, dan een vermindering in ‘ad spent’ binnen Instagram Adverteren.

Een greep uit onze branches

Traffic Today voert Instagram Adverteren uit voor een groot aantal klanten. Om je een beeld te geven van het type klanten, hebben we ze hiernaast voor je uitgelicht.

Ben je benieuwd naar meer van onze cases? Je vindt ze op onze website!

Branche
Bedrijf
Wonen
Sfeer.nl
Transport
Melis Logistics
Lifestyle
My Mepal
Mode
Zumo
Mode
Hoedenonline

Wat is jouw potentieel?

Contactformulier

Benieuwd wat Instagram Adverteren voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Funnel marketing via Instagram

Een andere reden waarom Instagram marketing een goede keuze is, is omdat je er gemakkelijk gebruik maakt van een full-funnel strategie. Dit betekent dat je klanten aanspreekt op verschillende fases van bewustzijn: Awareness, Consideration en Conversion. We leggen je uit hoe je dit aanpakt!

– Awareness. We spreken hier nog over een potentiële klant. De klant is hier namelijk nog echt aan het oriënteren. Het is nog niet zeker of er een aankoop wordt gedaan en al helemaal niet waar die aankoop gedaan zou moeten worden. Via Instagram Adverteren spring je op de Awareness-fase in, door je subtiel voor te stellen. Je laat zien dat jij interessante producten verkoopt, maar kan ook gerust over andere aspecten in je bedrijf vertellen. Je creëert hiermee naamsbekendheid: in de volgende fases van de Customer Journey, zal je herkend worden.

– Consideration. De keuze dat er een aankoop moet plaatsvinden is gemaakt, maar waar gaat dit gedaan worden? In de Consideration-fase word jij met je concurrenten vergeleken. Het is dus belangrijk om eruit te springen, met iets dat jouw bedrijf uniek maakt. Hierbij kun je denken aan kwalitatieve producten, een merkervaring, of simpelweg een korting.

– Conversion. Gefeliciteerd: de keuze voor jouw bedrijf is gemaakt! Betekent dit dat jij klaar bent? Nee! Je doet er nu namelijk alles aan om de ervaring zo positief mogelijk te maken. Door dit te doen, creëer je loyaliteit. Je klant zal bij een vervolgaankoop ook voor jou kiezen! Je kunt inspringen op de Conversion-fase door een korting uit te delen aan nieuwe klanten, of door producten voor te stellen die passen bij het gekochte product.

Bericht promoten VS advertentie maken

Instagram Marketing is op twee manieren mogelijk: je kunt ervoor kiezen om je bericht te promoten, of om specifiek een advertentie aan te maken. We leggen het verschil tussen de twee uit!

Bericht promoten
Je gebruikt social media niet enkel om je bedrijf te promoten. Het is namelijk ook mogelijk om via Instagram een kijkje achter de schermen te geven. Zo vertel je je verhaal en creëer je een band met je volgers. Merk je dat een bericht dat niet als advertentie was bedoeld, het toch opeens heel goed doet? Dan kun je ervoor kiezen om deze uit te lichten, door het bericht te promoten. Hierdoor verschijnt deze vaker op de tijdlijn van je volgers en wordt deze ook vertoond op de tijdlijn van potentiële klanten. Het bericht blijft ook gewoon op je eigen Instagram Feed staan en is dus terug te vinden.

Advertentie maken
Is voor jou het creëren van een sterke feed belangrijk, dan zul je misschien al weten dat advertenties hier lastig in te verwerken zijn. Gelukkig is het met Instagram adverteren ook mogelijk om gerichte advertenties te plaatsen, die niet in je feed terugkomen. Deze advertenties richt je dus een stuk specifieker in en laat je bijvoorbeeld ook verwijzen naar je website, of een bepaald product. Je moedigt de klant meer aan om tot conversie over te gaan, in plaats van de focus te leggen op volgen of likes.

Verschillende biedstrategieën Instagram Adverteren

De beste advertentiecampagnes worden bekroond met goede resultaten, die passen bij je budget. Om dit te behalen, zijn er drie biedstrategieën die Instagram hanteert.

  • CPC – Cost Per Click: stimuleer jij de kijker van je advertentie op het uitvoeren van een actie, dan is CPC een mooie biedstrategie. Je betaalt hier namelijk per klik, oftewel per uitgevoerde actie. CPC past goed bij doelstellingen als een hoger aantal conversies, of een betere conversieratio.
  • CPM – Cost Per Mille: is de actie bij jouw advertentie minder belangrijk, bijvoorbeeld omdat je je voornamelijk focust op het creëren van naamsbekendheid? Dan is CPM een geschikte biedstrategie. Je betaalt hier voor elke 1.000 views die je krijgt, waardoor je ervan gegarandeerd bent dat je voor jouw budget het gewenste publiek bereikt. Of het effectief is, ligt natuurlijk aan hoe jij je ad inricht.
  • CPL – Cost Per like: Instagram gaat niet alleen over views: likes zijn minstens zo belangrijk. Als dit is waar jij je op focust, zit je met CPL aan het juiste adres. Doordat je betaalt per like, betaal jij eigenlijk alleen voor het succes van je advertentie.

Zodra je biedstrategie bepaald is, ben je er nog niet. De duur van je advertentie is namelijk ook erg belangrijk: je wil geen dag te veel betalen. Met de slim adverteren optie van Instagram, richt jij je budget zo specifiek mogelijk in. Je doet aan gerichte targeting en stelt een limiet in van hoe vaak of hoe lang je advertentie vertoond mag worden. Heb je liever meer zelf de controle over je advertenties, dan kun je je budget ook op dagniveau aanpassen. Dit kost meer werk, maar kan voor gerichtere resultaten zorgen.

Wat is een goede Instagram Advertentie?

Het antwoord op deze vraag is lastig te geven, omdat het per bedrijf en per doelstelling varieert. Een goede Instagram advertentie is natuurlijk effectief, maar wat dit effect is, hangt af van wat de insteek van de advertentie is. In ieder geval is het belangrijk dat je je richt op je doelgroep: wat willen zij zien en hoe spring jij hierop in, om zo’n succesvol mogelijke advertentiecampagne te realiseren.

Natuurlijk is bij alle Instagram-advertenties belangrijk dat het doel duidelijk is. Je advertentie moet opvallen en de kijker triggeren om tot actie over te gaan. Voeg bijvoorbeeld een CTA toe of gebruik je huiskleuren op creatieve wijze!

Wat kost Adverteren op Instagram?

De kosten van adverteren op Instagram variëren enorm. Je speelt hier namelijk zelf de grootste rol in. Door de juiste biedstrategie te combineren met een sterke strategie, behaal jij je doelstellingen met een zo laag mogelijk budget. Uiteraard kun je voor Instagram Adverteren uitbesteden kiezen, wat betekent dat jij je Instagram overlaat aan een specialist, die weet hoe Instagram ingezet succesvol wordt ingezet.

Kun je op Instagram adverteren zonder Facebookaccount?

Nee, zonder Facebook Business Account is het niet mogelijk om te adverteren op Instagram. Het Business Account is namelijk de plek vanaf waar jij je advertenties begint: je bedrijfsgegevens zijn hier opgeslagen, maar ook de gegevens over je doelgroep, inzichten over je advertenties en het presteren van zowel je Instagram- als je Facebook-profiel.

Wanneer begon Instagram met Adverteren?

Hoewel Instagram in 2010 werd opgericht, is het pas sinds 2015 mogelijk om via Instagram te adverteren. Dit heeft te maken met het feit dat pas in 2015 Facebook het gebruik van een Business-account ook mogelijk maakte op Instagram. Hiervoor was er dus nog geen mogelijkheid om je berichten te promoten. Natuurlijk was het voor bedrijven al wel in 2010 mogelijk om zichzelf uniek op de kaart te zetten, maar dit moest dan zonder budget.

Soorten Instagram Ads

Wanneer je gebruik wil maken van Instagram Ads, krijg je te maken met verschillende mogelijkheden. Dit komt doordat Instagram niet een eentonig kanaal is. Hoewel de nadruk hier voornamelijk op foto’s ligt, kun je ook video’s plaatsen. Daarnaast kun je foto’s ook op verschillende manieren toepassen. De volgende advertentiesoorten kun je verwachten.

  • Collection Ads: een simpele foto-post, waarin je een collectie van verschillende items die bij elkaar horen uitlicht. Je voegt een link toe naar de desbetreffende pagina en maakt het voor de klant makkelijk om een geheel te creëren.
  • Image Ads: de minst opvallende advertentie en daardoor razend effectief. Een Image Ad is een simpele foto-post, waarin je een product of je bedrijf uitlicht.
  • Dynamische Insta Ads: doe jij met je bedrijf aan remarketing, dan zijn dynamische Insta Ads erg handig voor jou. Deze advertenties richt je namelijk in op basis van voorheen bewezen gedrag. Heeft een klant jouw website bezocht, dan herinner je de klant hieraan!
  • Stories Ads: Instagram heeft niet alleen een tijdlijn, maar kent ook Stories. Deze werden heel populair na het ongekende succes van Snapchat. Adverteren hierin werkt op vrijwel dezelfde wijze als Image Ads, alleen adverteer jij in een ander formaat. Story Ads zijn erg effectief, omdat veel kijkers de tijd nemen om deze goed te bekijken.
  • Reels Ads: heb jij mensen in huis om gave video’s te maken met je bedrijf, dan raden we aan om te adverteren in Instagram Reels. Reels is het antwoord van Instagram op TikTok: gebruikers komen hier om korte video’s te kijken. Door hier op te adverteren, scoor je veel bekijks met je bedrijf.
  • Video Ads: Instagram Reels is niet de enige manier om op basis van video te adverteren. Video’s kunnen namelijk ook gewoon in de normale tijdlijn gepost worden! Hier spreken we wel van een ander formaat, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de boodschap die jij overbrengt.

Eind 2023 werd Instagram Threads uitgerold in Europa. Op het moment van schrijven is het nog niet mogelijk om te adverteren op dit nieuwe platform van Instagram.  

RESULTATEN

Instagram adverteren

miljoen gebruikers in Nederland
miljoen gebruikers in Nederland onder de 35
miljard gebruikers wereldwijd

Targetingmogelijkheden Instagram Adverteren

We hadden het eerder al over de overkoepelende database van Facebook en Instagram. Dit is om meerdere redenen erg handig, waaronder voor targeting. De doelgroep gegevens die jij op Facebook verzamelt, zet je namelijk gericht in voor targeting op Instagram. Deze targeting doe je op drie verschillende manieren:

  1. Custom Audiences: wanneer jij een doelgroeponderzoek hebt gedaan, komen daar verschillende gegevens uit over je doelgroep. Met Custom Audiences vul jij deze gegevens simpelweg in, waardoor je je enkel richt op een publiek dat in je doelgroep zou kunnen vallen, of dit mogelijk zelfs al doet.
  2. Lookalike Audiences: dit lijkt veel op Custom Audiences, maar er is wel degelijk een verschil. Wanneer je gebruikmaakt van Lookalike Audiences, probeer je in te spelen op een potentieel publiek, dat nog geen schijn van herkenning heeft gegeven. De gegevens van deze doelgroep lijken op de gegevens die je via Instagram verzameld hebt; Instagram zet ze in een handomdraai om in een nieuwe doelgroep.
  3. Remarketing: De laatste optie voor Instagram Adverteren is de focus leggen op een doelgroep die al heeft getoond geïnteresseerd te zijn. Wanneer iemand jouw website heeft bezocht, herinner je ze er via Instagram aan dat ze dit hebben gedaan. Zo vertoon je de bezochte producten opnieuw en probeer je de kijker ervan te overtuigen om terug te keren naar je website en de bestelling toch wel te plaatsen.

Instagram Ad optimalisatie

Zodra jouw advertentie live is, ben je nog niet helemaal klaar. Instagram Adverteren is een continu proces, op meerdere manieren. Je denkt namelijk altijd na over je volgende advertentie: wat gaat hier de insteek van zijn, welke producten licht je uit en welke doelgroep spreek je ermee aan? Dit proces noemen we Instagram Ad optimalisatie, ook wel content optimalisatie. Met deze dienst zorg je voor een constant stijgende lijn in de effectiviteit van je Instagram Ads, doordat je met een kritische blik kijkt naar je advertenties. Dit zorgt er niet alleen voor dat jij je flexibel op kunt stellen, maar ook dat je de eerste bent die de mooiste resultaten van je advertenties ziet. Extra motivatie om er mee door te gaan en om richting je doelstellingen te werken.

Doelstellingen bij Instagram Adverteren

Er zijn erg veel doelstellingen die je kunt bereiken door middel van Instagram Adverteren. We sommen er een paar voor je op:

  • Meer naamsbekendheid
  • Meer traffic naar en op je website
  • Hogere conversieratio
  • Betere leadgeneratie
  • Hoger aantal appinstallaties
  • Betere klantbetrokkenheid en binding
  • Extra videoweergaven
  • En nog veel meer!

Gebruik van CTA buttons

Ultieme effectiviteit bereik je bij Instagram Adverteren door slimme CTA’s toe te voegen aan je advertentie. Dit staat voor Call-To-Action: je roept je klant aan om tot actie over te gaan. Je voegt een knop toe aan je advertentie, met daarop een link naar je website. De klant leest bijvoorbeeld de volgende CTA, en gaat gelijk over tot actie:

  • Registreer je nu! Focus jij je op meer inschrijvingen op je nieuwsbrief, dan werkt het om direct te spreken over een registratie.
  • Meer bekijken: wanneer je werkt met een Collection Ad, is dit een slimme CTA. Je zegt hier mee dat je website nog meer te bieden heeft dan enkel de producten die je toont in je advertentie, waardoor je snel de interesse wekt van de kijker.
  • Contact: een CTA hoeft niet gericht te zijn op conversie, maar kan ook ingezet worden om onduidelijkheid uit de lucht te halen. Zo link je een Contact-knop naar je e-mail of telefoon, waardoor klanten direct hun vragen beantwoord krijgen. Je verbetert op deze manier de klantervaring.
  • Profiteer nu! Het is voor je kijker natuurlijk een enorm voordeel dat zij je advertentie bekeken hebben. Door woorden als “profiteren” of “voordelen” te gebruiken, breng je dat gevoel écht over, waardoor je klant zich vereerd zal voelen en sneller tot actie zal overgaan.
cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Instagram?

Eva vertelt je er graag meer over!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Instagram Adverteren tips

Om jou op gang te helpen met Instagram Ads, geven we je graag een paar tips. Benut ze gelijk!

  1. Werk crossmediaal. Instagram is een fantastisch middel met veel kansen, maar deze kansen benut je pas echt als je Instagram onderdeel maakt van een all-round social media strategie. Door crossmediaal te werken, linkt je Instagram naar je YouTube, die op zijn beurt weer verwijst naar LinkedIn. Op LinkedIn spreek je over je Instagram, waardoor je een publiek opbouwt op verschillende platforms.
  2. Visueel is alles. Je boodschap vertellen in tekst is misschien a piece of cake, maar je boodschap succesvol visueel overbrengen is dit zeker niet. Wanneer dit lukt, is het dus extra effectief. Met een visuele advertentie pak je de aandacht en zet je dit om in een conversie. Denk hier dus goed over na!
  3. Werk professioneel. Omdat Instagram vrij laagdrempelig is, zijn veel bedrijven geneigd om al het visuele materiaal dat ze hebben gelijk te delen. Dit kan resulteren in mooie, sfeervolle foto’s, maar in de realiteit eindigt dit vaak in foto’s van lage kwaliteit, waarop niets echt wordt laten zien. Het werkt daarom beter om een fotograaf in te huren, die ervoor zorgt dat jouw Instagram gevuld is met foto’s van hoge kwaliteit. Dit is niet alleen goed voor de look van je socials, maar ook voor je branding in het algemeen.

Zelf een Instagram campagne opzetten?

Ben jij helemaal enthousiast om zelf een Instagram campagne op te zetten? Mooi! Door rekening te houden met de onderwerpen die wij hierboven benoemd hebben, durven we te zeggen dat jouw Instagram Adverteren succesvol gaat zijn. Wil je zeker zijn van de mooiste resultaten, dan is het natuurlijk ook een mogelijkheid om hiervoor professionele hulp in te schakelen. Ga jij de samenwerking met Traffic Today aan, dan werk je samen met een digitaal marketing bureau die de nadruk legt op een intensieve samenwerking. Zo kijken we niet alleen naar wat je concurrenten doen, maar ook naar wat jij wil. We verspreiden zo enkel jouw boodschap, maar wel op een dusdanige manier dat je publiek hier happig op inspringt.

Is deze samenwerking waar jij naar op zoek bent, kom dan zo snel mogelijk in contact. Onze marketeers plannen een kennismakingsgesprek met je in, waarna we zo snel mogelijk beginnen om jouw Instagram Adverteren live te zetten!

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Instagram?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.