Remarketing

Breng je bezoekers terug dankzij remarketing (ook wel retargeting). Het draait hierbij allemaal om de kracht van herhaling. In de meeste gevallen bezoekt iemand je website vaker dan één keer voordat ze overgaan tot een aankoop op een formulier invullen. Bij remarketing worden bezoekers herinnerd aan jouw product of bedrijf. Hoe? Dit kan via tekstadvertenties, videoadvertenties of banners.

De voordelen van remarketing
  • Producten opnieuw onder de aandacht brengen
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Bouwen aan je imago
  • Relevante advertenties voor de bezoeker
  • Hoger conversieratio door relevantie advertenties
  • Hoog rendement door hoge conversieratio
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van remarketing

Close Hoor het van Marc

Wij helpen je graag op het gebied van remarketing

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe werkt remarketing?

De potentiële klant is om een bepaalde reden afgehaakt op je website/webshop. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Door middel van remarketing is het mogelijk om het product of de dienst opnieuw onder de aandacht te brengen bij deze afgehaakte bezoeker van je website. Door middel van het Display Netwerk van Google kan Traffic Today gerichte Ads of display campagnes opzetten die puur op remarketing gericht zijn.

Hoe gaat dat in zijn werk? We onderzoeken eerst samen welke doelgroep relevant is om opnieuw te bereiken. Vervolgens bepalen we welke boodschap we onder de aandacht brengen. Deze boodschap kan commercieel van aard zijn. Denk aan het doen van een aankoop of invullen van een formulier. De boodschap kan echter ook ingezet worden om de naamsbekendheid te vergroten. De boodschap stemmen we af op de fase van het aankoopproces waar de bezoeker zich in bevindt. In de oriëntatiefase is dit een boodschap die inspireert en informeert of jouw product of dienst. Een commerciële boodschap past weer beter in de aankoopfase.

Remarketing wordt door onder andere Google, Facebook en Bing aangeboden. Er wordt een code van de aanbieder op je website geplaatst. Hierna worden bezoekers via een cookie of pixel herkend. Brengen ze een bezoek aan een andere website dan kan de aanbieder ervoor kiezen jouw advertentie te laten zien. Er kan ingesteld worden hoe vaak een advertentie getoond mag worden en hoe lang na een laatste bezoek. Een goed ingerichte campagne is bepalend voor jouw online succes. Onze specialisten weten precies hoe ze dit voor jou moeten aanpakken.

Remarketing doen wij voor

Bekijk alle cases

En lees hoe we voor onze klanten meer online succes behalen

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van remarketing zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Bouwen aan je imago met remarketing

Wist je dat je dankzij remarketing ook kan bouwen aan je imago? Bij remarketing gaat het vrijwel altijd om beeldadvertenties. Deze worden vaak op bekende websites weergegeven. Denk aan Nu.nl, Telegraaf.nl en social media kanalen zoals Facebook. Jouw advertenties en het betreffende platform worden gelinkd met elkaar. Het gaat vaak om A-merken en dat heeft een positief effect op jouw naam. Kortom remarketing kan voor meer vertrouwen zorgen en je naamsbekendheid te vergroten.
Een groot gedeelte van de kracht van remarketing is herhaling. Vaak wordt gedacht dat het een dure vorm van adverteren is terwijl de kosten juist laag zijn en het effect op lange termijn hoog. Klinkt goed toch?

Dynamische Remarketing

Dynamische remarketing gaat verder dan gewone remarketing. Je kunt met remarketing jezelf dankzij advertenties op de website nogmaals onder de aandacht brengen bij eerdere bezoekers. Door middel van dynamische remarketing is het mogelijk om een product of service die ze eerder op de website hebben gezien nogmaals onder ogen te brengen. De boodschap wordt hierbij aangepast aan de specifieke doelgroep. Een bekend voorbeeld is dat je net dat ene paar schoenen waar je al zo lang over twijfelt toch weer terug ziet komen en vervolgens overstag gaat, omdat je eraan herinnerd wordt.

Daarnaast kan Traffic Today met dynamische retargeting nog een stap verder gaan. Zoals gezegd hebben bezoekers verschillende oorzaken voor het verlaten van een website. Wellicht was de prijs toch wat aan de hoge kant voor de bezoeker? Als dat het geval was, dan is het mogelijk om enkel aan deze bezoeker een advertentie te tonen waarin het specifieke product met 10% is afgeprijsd. Zo kun je alsnog deze bezoeker over de streep trekken.

Voordelen van een remarketing campagne bij Traffic Today

Om een remarketing campagne te laten slagen denkt Traffic Today mee met jou als klant. Er is namelijk geen eenduidige strategie voor remarketing. Het achterliggende doel is leidend voor de campagne. Is het doel om een verlaten bezoeker nogmaals naar de website te loodsen of zijn er specifieke producten die niet in één keer worden gekocht door een bezoeker? Remarketing is een wezenlijk onderdeel van de Customer Journey. Een veel gehoord minpunt van remarketing is het idee dat je de bezoeker spamt. Dit hoeft niet per se zo te zijn. Het is mogelijk om zelf te bepalen hoe vaak je een remarketing advertentie aan een eerdere bezoeker toont. Traffic Today zal altijd met jou in overleg gaan over de strategie. Samen komen we immers tot het beste resultaat. Bel of mail ons gerust voor meer informatie over remarketing.

Meer weten over de mogelijkheden van remarketing?

Mart vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Mart

Wij helpen je graag op het gebied van remarketing

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.