Sani4all x Twinkle

Van 6 naar 17 winkels in 3 jaar

Bekijk de case
Sani4all x Twinkle
Sani4all x Twinkle
Sani4all x Twinkle
Sani4all x Twinkle

Twinkle

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sani4all en Twinkle.

Potentiële klanten naar de winkel krijgen in een wereld waarin webshops steeds meer terreinwinst boeken; dat is precies de uitdaging waar Jurien Talen (Senior Online Marketeer bij Traffic Today voor stond toen Sani4all in 2017 aanklopte bij het toonaangevende online marketing bureau.

Daar waar concurrenten losse toiletpotten en douchekranen bleven verkopen, wilde Jos Rabelink (mede-eigenaar van Sani4all en Kitchen4all een slag slaan door de focus te leggen op complete badkamers.

Van 6 naar 17 winkels

Op het moment dat de samenwerking tussen Traffic Today en Sani4all tot stand kwam, waren er 6 winkels ‘up and running’. Inmiddels zit Sani4all op 17 vestigingen door heel Nederland, een aanzienlijke groei in een kort tijdsbestek. Maar hoe de klanten de winkels precies weten te vinden, dat was in het begin nog niet helemaal helder. Nu is het voor ons wel duidelijk. “We willen exact weten welk product er online gezocht wordt. We streven er dan ook naar om 100% data-driven te ondernemen.”

Daar lag dan ook direct de uitdaging voor Jurien, die iedere maandag namens Traffic Today gedetacheerd zit in Doetinchem, waar het hoofdkantoor gevestigd is, en daarmee een hele andere campagne voert dan anders. “We zijn direct aan de slag gegaan om zoveel mogelijk meetbaar te maken en doelstellingen te formuleren.”, blikt Jurien terug. “Calltracking is daar een voorbeeld van, maar we lieten ook klantentellers in de winkels plaatsen. Tevens krijgen we een schatting op basis van GPS locatie welke lopende campagnes voor het meeste winkelverkeer zorgen. Momenteel zijn we druk bezig met het lanceren van een geheel vernieuwde website, inclusief een volledig geïntegreerd offertesysteem dat in de winkels gebruikt wordt. Hierbij is het doel om de kloof tussen online en offline, qua meetbaarheid, volledig te dichten”, weet Jurien.

Geen webshop maar online showroom

De aanpak om de klanten naar de winkels te krijgen is een bewuste keuze. “We willen geen dozenschuiver zijn”, vertelt Jos. “Op de vorige website lieten we ons aanbod veel meer op productniveau zien. Op aanraden van Jurien besloten we ons op complete badkamers te richten, waarbij de website een stuk visueler werd ingericht.” De nieuwe ingezette koers, bleek een effectieve, want in korte tijd werd het aantal klantenafspraken in de winkel opgeschroefd van 30 per maand naar 300 per maand, waarmee de doelstelling van 30% stijging op jaarbasis ruimschoots werd overtroffen.

De website en de sociale kanalen worden dan ook vooral gebruikt om bezoekers naar de winkel te trekken, waarbij de gehele customer journey is uitgedacht en is ingericht. “Dit doen we op basis van de waarde van mogelijke conversies en de fase waarin de potentiële klant zich bevindt”, zegt Jurien. “Het maken van een online 3D tekening heeft natuurlijk een andere waarde dan de aanvraag van een adviesgesprek.”

Kitchen4all

In 2018 was Sani4all inmiddels al fors gestegen qua winkels en kregen ze het idee om ook keukens te gaan verkopen. “Lamco heeft altijd een eigen keukenwinkel gehad in Genemuiden, dus wist hij precies van de hoed en de rand. Aangezien sommige winkels van Sani4all nog genoeg ruimte over hadden, begonnen we met combinatiewinkels.” Kitchen4all in Dronten was de eerste winkel en al snel groeide ze in één jaar naar 5 winkels. Op 14 december openen er nog twee winkels, waardoor er 7 winkels zijn geopend in 2 jaar.

Ook bij dit proces is Jurien nauw betrokken. “Hoewel badkamers en keukens twee verschillende producten zijn, is de nauwe samenwerking tussen de twee concepten een belangrijke zet”, weet Jurien. “We hebben alles letterlijk gedupliceerd wat goed ging bij Sani4all en dat begon eigenlijk direct goed te lopen.” Doordat keukens een veel grotere emotionele waarde heeft dan bij badkamers het geval is, kon dit veel meer naar voren komen in de marketinguitingen “Dit sluit ook perfect aan op onze KPI’s”, vervolgt Jos. “We hebben het voor elkaar gekregen deze positieve emotie om te zetten in positieve reviews. Wij scoren gemiddeld een 9,7 op klantbeoordelingssite Qasa. Echt onwerkelijk. Hieruit blijkt dat je het echt samen met de franchisenemers doet.

Franchisenemers

Om nog verder door te kunnen groeien met Sani4all kwam de Achterhoekse ondernemer dus uit bij Traffic Today, dat Jurien voordroeg. “Bij sommige bedrijven werken ze tot half 6 en dan is het klaar. Dat is bij Traffic Today anders. ’s Avonds krijg ik nog weleens een appje van Jurien over van alles en nog wat.” Jurien vult aan: “Ik heb een veel bredere rol binnen het team. Zo leid ik intern personeel op, voer ik sollicitatiegesprekken en presenteer ik aan alle franchisenemers.”

En laat die franchisenemers nu net een belangrijke factor zijn in het succes van Sani4all. Inmiddels heeft Sani4all 17 winkels, maar als het aan Jos ligt worden dat er snel meer. “Samen met Jurien zijn we gestart met franchiserworden.nl, waarmee we in de breedte willen groeien.” Kitchen4all en Sani4all hopen hierbij allebei door te groeien naar 25 winkels. “waardoor de landelijke bekendheid stijgt. “We willen groeien met echte aanpakkers die, net als wij, geen gladde verkopers zijn die met het mes op tafel onderhandelen. Het gevoel moet gewoon goed zijn. Vooropgesteld zijn we stuk voor stuk erg competitief en zijn er vroeger nogal eens wat monopoly borden over de tafel gevlogen”, besluit een breed lachende J

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Heb je een vraag?
Sani4all x Twinkle

Wij maken het mogelijk

Baktotaal Bouwhuis x Twinkle

Vorige case

Dekbedovertrekken &zo

Volgende case
Contactformulier

Vul onderstaande gegevens in en ik neem binnen 3 werkdagen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.