De klant en de strategie

Onze samenwerking startte eind 2017, toen Sani4all een dringende behoefte had aan een strategische partner die de lijnen kon uitzetten in het drukbezette online landschap van badkamerland. Sani4all had op dit moment 7 vestigingen en de ambities om een landelijke dekking te realiseren met haar totale sanitair concept. Sani4all wil een complete badkamer, ongeacht het budget, toegankelijk maken voor iedereen. Ze bieden lage internetprijzen met de voordelen van uitstekende en persoonlijke service en adviezen die een luxe badkamerspeciaalzaak te bieden heeft.

Het unieke concept van Sani4all stond, maar was nog niet vertaald in een duidelijke online strategie. Duidelijkheid hebben in de invloed van de online activiteiten naar offline verkopen in de winkels was een probleem waar Sani4all tegenaan liep.

In ruim twee jaar die volgden heeft Traffic Today ondersteunt in de volgende werkzaamheden en diensten:

  • Intensieve samenwerking in de vorm van een senior marketeer wekelijks op locatie voor strategisch overleg en het verhogen van kennis binnen het huidige marketing team van Sani4all.
  • De relatie tussen online activiteiten en offline verkopen meetbaar maken.
  • De online zichtbaarheid verhogen en offline verkopen in de vestigingen te verhogen, door op meerdere online werkzaamheden in te zetten: Google Ads, organische posities te verhogen, Facebook & Instagram en Pinterest.
  • Het inzetten van Youtube en display omwille van branding.
  • Begeleiding naar een compleet vernieuwde website, waarbij verbetering van usability en het verhogen van conversies het uitgangspunt was.

Strategie & Detachering

Tijdens dit traject was een intensieve samenwerking noodzakelijk om de ambities van Sani4all waar te maken. Projectleider en marketeer Jurien Talen was daarom één dag per week werkzaam op het hoofdkantoor van Sani4all. Door de vele ontwikkelingen en groei van Sani4all was dit noodzakelijk om de wensen van de vestigingen te vertalen in een goed aansluitende strategie. Daarbij konden de werkzaamheden goed verdeeld worden binnen het marketingteam van Sani4all en de specialisten van Traffic Today.

Een grote uitdaging was om alle activiteiten online meetbaar te maken en daarbij een goed beeld te krijgen van de effecten in de winkels van de verschillende vestigingen. Zo zijn bij alle vestigingen klantentellers geplaatst, zijn de telefonische afspraken per vestiging meetbaar gemaakt met call tracking en is door het samenvoegen van alle losse Google Ads accounts de mogelijkheid van Google om automatische winkelbezoeken te meten beschikbaar gemaakt.

SEO Strategie

Om de doelstellingen waar te maken is er veel tijd gestoken in de ontwikkeling en uitvoering van een strategische SEO campagne. Er is hier gekeken naar het concept, de concurrentie en de historische gegevens. Zo lag de focus op keywords die relevant zijn aan het ‘complete badkamerconcept’. Door het uitvoeren van een content strategie in samenwerking met lokale linkbuilding, zijn alle focus keywords naar de topposities in Google gebracht.

SEA Strategie

Een grote uitdaging op het gebied van Google Ads lag in het samenvoegen van meerdere accounts van verschillende stakeholders (franchisenemers) tot één geoptimaliseerd Google Ads account. Door te werken met specifieke campagnes per vestiging, local campaigns en een gerichte strategie per vestiging, hebben we de resultaten van PPC flink kunnen verhogen. Daarbij is er tevens een gezamenlijke branding campagne opgezet, waarbij search, Youtube en Display voor een verhoging van naamsbekendheid moest zorgen.

Door het sturen op winkelbezoeken in Ads, het meetbaar maken van telefonische afspraken met behulp van call tracking, zijn de campagnes in twee jaar tijd door Traffic Today verder aangescherpt en uitgebreid. De belangrijk conversie ‘online afspraak in vestiging’ zijn door deze werkzaamheden met 400% verhoogd.

Social en branding

Traffic Today heeft op basis van de wekelijkse inhoudelijke meetings een uitgebreide social strategie neergezet. Hierbij gericht op advertising en organische social posts. Maandacties werden op deze manier op een systematische wijze gecoördineerd en succesvol gelanceerd. Het werken met Facebook Locations heeft gezorgd voor succesvolle bereikbaarheid in de regio van elke vestiging. Tevens is het verkeer naar de winkel succesvol verhoogd, door het publiek in de oriënterende fase te bereiken via Pinterest en Instagram.

Resultaten

Samen met Sani4all zijn er uitdagende doelstellingen gesteld qua groei en omzet. De belangrijkste focuspunten waren het verhogen van adviesafspraken voor de verschillende vestigingen en het verhogen van publiek in de winkels. De doelstellingen zijn ruimschoots behaald. Zo zijn de adviesafspraken van 35 naar 200 per maand gestegen.

Door de snelle groei en succes van de Sani4all formule (van 7 vestigingen naar 19 geplande vestigingen) is vorig jaar ook gestart met een nieuw concept voor keukens: Kitchen4all. Ook voor dit concept voert Traffic Today de online campagne. Inmiddels is dit Franchise concept gestegen naar 4 vestigingen.

“Traffic Today is onze partner sinds 2017. Ik zeg terecht partner omdat we samen onze doelen realiseren. Traffic Today is een bedrijf die nooit genoegen neemt met de middenmoot en zal iedere termijn de doelen weer omhoog bijstellen. En iedere termijn zien we dat de doelen behaald worden.

Ze zijn ook erg betrokken door volledig in te leven in de branche en te weten wat er speelt. Alleen dan kan je succesvol een bedrijf online op de kaart zetten.
Traffic Today beheerst niet alleen de platte betaalde online marketing, ook zetten zij zich in op de disciplines social media en andere indirecte kanalen die van waarde zijn voor verbetering van je online positie.

Lang verhaal kort: er wordt gewoon gedaan wat er beloofd wordt door een jong team die naast de pro actieve werkhouding ook nog eens prettig zijn in de omgang.”
Jos Rabelink – Eigenaar Sani4all Nederland BV.

Resultaten in cijfers

+%
websitebezoekers
+ %
adviesafspraken per maand
+
store visits

Wij maken het mogelijk

Jurien Talen

Senior Online Marketeer | Teamlead

Wilco Mulder

Advertising Marketeer | Head of Advertising

Kim Geertjes

Online Marketeer

Eva Hento

Content Marketeer | Head of Content

Marc Receveur

SEO Marketeer

cta-employee-particles
call-to-action
Jurien staat voor je klaar!
Heb je een vraag?

Riwal

Vorige case

Ibizamode

Volgende case

Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.