Wij zijn jouw

SEA specialist

Een SEA specialist tovert jouw advertenties in Google om tot de ingang van je website! Ben jij op zoek naar een SEA specialist om jou te helpen resultaten te boeken met advertenties in Google? We stellen onszelf graag aan je voor! Als SEA specialist zorgen wij ervoor dat jouw advertenties precies zijn waar je potentiële klanten naar op zoek zijn. Kom in contact en ervaar het zelf!

Vraag het Wilco Onze ervaren Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising

De voordelen van een SEA specialist

  • Up-to-date kennis van nieuwe ontwikkelingen
  • Ruime ervaring met verschillende advertenties
  • Grip op de kosten
  • Betere prestaties
  • Je potentiële klanten beter bereiken
  • Korte lijntjes met Google dankzij Partner status

Wat is SEA?

Wanneer je iets op zoekt naar Google, gebeurt het zelden tot nooit dat je naar de tweede pagina van de zoekresultaten gaat. Het is daarom voor jou als bedrijf ook erg belangrijk dat je op de eerste pagina staat! Dit kun je op organische wijze doen met SEO, maar je kunt ook SEA inzetten: Search Engine Advertising. De naam zegt het al: als SEA specialist adverteer jij in de zoekresultaten van Google. Je verschijnt hiermee automatisch boven in de zoekresultaten. Wel wordt het duidelijk gemaakt dat er sprake is van een advertentie, zodat zoekers weten dat dit het geval is.

Toch blijkt dit weinig uit te maken. Aangezien veel potentiële klanten niet de moeite willen doen om ver door te scrollen, blijven ze vaak steken bij deze advertenties. Daarnaast is SEA niet alleen goed voor het verkeer op je website, maar ook voor je naamsbekendheid. Doordat jij bovenaan staat, komen veel potentiële klanten vroeg in aanraking met je merk. Ideaal, want zo word je eerder in overweging genomen bij een vervolgaankoop.

SEA_specialist

Gratis Ads scan

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Quick check

Als je niet weet hoe jouw huidige advertenties het nou écht doen, bestaat de kans dat je geld over de balk smijt. Laat Traffic Today geheel vrijblijvend naar je ads kijken.

Waarom een SEA Specialist inhuren?

Het inhuren van een ervaren SEA specialist bij een marketingbureau als Traffic Today is essentieel voor het behalen van succes met online advertenties. Met jarenlange expertise en bewezen resultaten hebben onze SEA specialisten hun stempel gedrukt in talloze branches. Wat ons onderscheidt ten opzichte van een freelance SEA specialist, is onze veelzijdige ervaring bij honderden bedrijven, variërend van e-commerce tot dienstverlening en nog veel meer.

Daardoor koppelen we altijd de SEA specialist aan jou die de meeste affiniteit en kennis heeft over jouw branche.
Ons ads team is onlosmakelijk verbonden met ons succes. Onder leiding van onze head of advertising, voeren ze constant experimenten uit en passen ze nieuwe advertentiemogelijkheden moeiteloos in hun strategie. Verzeker je van een collega op afstand door een SEA specialist in te huren bij Traffic Today.

Wat doet een SEA specialist?

In het SEA-landschap zijn meerdere subdiensten van elkaar te onderscheiden. De SEA specialist kent al deze diensten en weet hoe deze ingezet moeten worden voor jouw doelstellingen. Voorbeelden van deze dienten zijn:

  • Google Ads: de meest standaard manier van SEA, is Google Ads. Je adverteert hiermee in de zoekresultaten van Google, van bepaalde zoektermen. Je advertentie is enkel tekst en bestaat uit een koptekst van 65 tekens met daaronder een klein stukje tekst van 160 tekens.
  • Google Shopping: voor sommige producten is visueel adverteren enorm effectief. Met Google Shopping zet je hierop in! Je adverteert namelijk in de webshop van Google. Het enige verschil: wanneer iemand jouw product aanklikt, worden ze niet doorgelinkt naar Google, maar naar jouw website.
  • Display Adverteren: wist je dat Google een gigantisch netwerk heeft van verschillende websites waarop jij kan adverteren? Dit is het Display netwerk. Je adverteert hier d.m.v. banners. Deze advertenties zijn erg effectief voor het opbouwen van naamsbekendheid, aangezien ze bijna over het hele internet te vinden zijn.
  • Remarketing: wil jij je specifiek targeten op mensen die je website al eerder hebben bezocht? Dan zet je remarketing in! Met deze dienst probeer je specifiek in te springen op de wens van je bezoeker. Keken zij naar een bepaald product, dan herinner je ze aan dit product en vertel je ze waarom jouw website de perfecte plek is om deze te bestellen.

Zo gaan wij als SEA specialist te werk!

Een SEA specialist voert alle handelingen rondom SEA zo succesvol mogelijk voor je uit. Om dit te doen, wordt er gewerkt met een vast stappenplan. Natuurlijk zorgen we voor een unieke invulling van jouw campagne, maar dat doen we middels deze structuur.

stap 1

Stap 1 | Strategiebepaling

Wat doe jij al? Hoe gedragen jouw concurrenten zich? Welke zoekwoorden zijn populair onder je doelgroep? Door antwoord te geven op deze vragen, bepaal jij je strategie. Je zorgt voor een unieke positionering, die aansluit op de wens van je doelgroep.

stap 2

Stap 2 | Implementatie

We weten wat je doelgroep wil: tijd om deze gegevens om te zetten in succesvolle advertenties. We schrijven de teksten, zorgen voor visuals en brengen de juiste links aan.

stap 3

Stap 3 | Optimalisatie

Nadat je advertenties live zijn, kunnen we zien wat de resultaten hiervan zijn. Vallen er resultaten tegen, dan kunnen we d.m.v. optimalisatie ervoor zorgen dat deze toch op het juiste spoor geraken. Optimalisatie is niet alleen prestatiegericht, maar heeft ook te maken met aanpassingen van Google zelf, of het gedrag van je concurrenten.

stap 4

Stap 4 | Rapportage

Om te zien hoe jij scoort, zorgen we voor maandelijkse reportages. Hierdoor ben jij volledige up-to-date en bieden we je ruimte om punten van feedback te geven. We leggen onze handelingen uit, of voeren aanpassingen door gebaseerd op deze punten.

Waar moet een Google Ads specialist goed in zijn?

Als Google Ads specialist zijn er meerdere dingen belangrijk. Allereerst moet jij uitgebreide kennis hebben over het actieve SEA-landschap. Je weet wat er speelt en wat de recente ontwikkelingen van Google zijn. Dit komt door een actieve houding: je kijkt niet alleen naar wat er nodig is voor je bedrijf, maar leest je ook actief in op de nieuwste trends, of woont bijeenkomsten bij die SEA-gerelateerd zijn.

Maar, met alleen een actieve houding ben je er nog niet. Het is namelijk ook handig om enige affiniteit met taal te hebben. Google Ads bestaat namelijk voornamelijk uit tekst: om deze succesvol in te richten, is het belangrijk dat jij met een simpel stuk tekst mensen kan overtuigen.

De boodschap van je bedrijf moet centraal staan, op een dusdanige manier dat kijkers van je advertentie geactiveerd worden om je website te bezoeken. Naast dit alles is er ook nog een technisch aspect aan Google Ads wat belangrijk is om onder de knie te krijgen, namelijk het inzetten van de juiste biedstrategie. Door CPC, CPM of CPA slim toe te passen, zorg je voor de meest effectieve campagne rondom een bepaald budget. Het verschilt per bedrijf welke biedstrategie het meest effectief is. Ook je doelstelling heeft hier invloed op: sommige doelstellingen passen beter bij CPC, anderen meer bij CPM.

Een passende SEA strategie

Google is veruit de grootste en meest gebruikte zoekmachine op het internet. Hier besteden we als SEA specialist dan ook de meeste aandacht aan. In de loop der jaren hebben we de nodige kennis opgebouwd om precies te weten welke strategie werkt en welke niet – en we blijven continu experimenteren en testen om de resultaten nog verder te verbeteren. Binnen Google Ads, het advertentiekanaal van Google, is veel mogelijk en zonder de juiste kennis kan het starten van een campagne best ingewikkeld zijn. Daarom helpen we je graag bij het inrichten van jouw campagnes om snel je doelen te behalen.

Hoe we dit precies doen? Met een maatwerk SEA strategie.

Veelgestelde vragen

Lees hier de veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren die je kunnen helpen om een keuze te maken. Is adverteren voor jou ook interessant?

Wat kost een advertentie op Google?

Er zijn geen vaste kosten voor een advertentie op Google. De verschillen hierin hebben te maken met het zoekvolume en met de mate van concurrentie. Met de juiste strategie rondom jouw budget, speel je slim in op de juiste zoekwoorden en behaal je mooie resultaten zonder overbodig te investeren. Google Ads hoeft dus niet duur te zijn: het is maar net wat je er zelf van maakt.

Voor wie is zoekmachine adverteren geschikt?

Eigenlijk is zoekmachine adverteren geschikt voor elk bedrijf. Online shoppen is enorm populair: het is ook vrijwel zeker dat jij dus je doelgroep online bereiken kunt. Aangezien je concurrenten ook zeker zullen adverteren in zoekmachines, geef je je concurrentie een voordeel ten opzichte van jou. Dit voordeel kun je gemakkelijk wegspelen door ook online te adverteren.

Hoe te beginnen met adverteren in Google?

We begrijpen dat je geneigd bent om direct aan de slag te gaan, maar een goede eerste stap wanneer je wilt adverteren in Google, is een stapje terug te nemen. Neem een kijkje naar je huidige situatie en baseer een strategie rondom je doelstellingen. In deze strategie kijk je naar je concurrentie, het algemene zoekwoordengebruik van je doelgroep en naar de prestatie van je website. Je bepaalt of jij op je beste pagina’s wilt adverteren, of dat je je richt op een mindere pagina, waarvan je wilt dat deze het veel beter gaat doen.

Waarom samenwerken met een SEA specialist?

Door samen te werken met een SEA specialist, kies je voor iemand die de juiste kennis over zoekmachine adverteren in huis heeft en dit graag omzet in succesvolle uitingen met jouw bedrijf. Omdat SEA best een lastig landschap is om onder controle te krijgen, is het fijn om iemand te hebben die je hiermee kan helpen. Een SEA specialist helpt jou met alle fases van het proces: van strategie tot rapportage. Daarnaast kan een SEA specialist van Traffic Today gedetacheerd zitten bij jou, om je team te helpen.

Koen

Op basis van jouw wensen, doelen en budget stellen wij een op maat gemaakte strategie op die volledig aansluit op jouw bedrijf. Samen bepalen we op welke zoekwoorden je graag gevonden wil worden en waar de grootste kansen liggen. Onze online marketeers hebben jarenlange ervaring binnen dit vakgebied en kunnen je als geen ander advies geven en ondersteunen op het gebied van SEA.

Als SEA specialist gaan we altijd voor het hoogst haalbare om zo het maximale uit de Google Ads campagne te halen. Benieuwd wat jouw mogelijkheden zijn op het gebied van adverteren in Google? Doe dan onze gratis Ads Scan en kom erachter!

Gratis Ads scan

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Quick check

Als je niet weet hoe jouw huidige advertenties het nou écht doen, bestaat de kans dat je geld over de balk smijt. Laat Traffic Today geheel vrijblijvend naar je ads kijken.

CASES

Lees ook dit SEA-succesverhaal

Baktotaal Bouwhuis

BaktotaalBouwhuis

Target op de juiste doelgroep!

Zoekmachine adverteren kent talloze opties op het gebied van targeting. Dit is fijn en essentieel om onder de knie te krijgen: juiste targeting is de basis van al je successen. Je wil je namelijk niet richten op mensen die buiten je doelgroep vallen, maar ook niet op mensen die niet geïnteresseerd zijn. Het grote voordeel aan zoekmachine adverteren is dat je doelgroep al laat zien geïnteresseerd te zijn. Je hoeft dus enkel nog maar rekening te houden met je doelgroep.

Deze doelgroep benoem je zo specifiek mogelijk. Als het goed is heb jij een doelgroepanalyse gedaan, waardoor je weet wat de basiskenmerken van je doelgroep zijn. Zo weet je de leeftijd, de locatie, het gender, etc. In Google vul je deze gegevens in wanneer je je advertentiecampagne aanmaakt, waardoor je je exclusief richt op mensen die in deze groep passen. Natuurlijk betekent dit niet dat je je enkel richt op deze groep mensen: door verschillende campagnes aan te maken, richt jij je ook op verschillende doelgroepen, alleen dan op net wat andere wijze.

Snel resultaat behalen

Als jij op zoek bent naar een marketingdienst die je helpt met directe resultaten, is SEA de perfecte dienst voor jou. Investeren in een SEA specialist betekent dus ook investeren in het nu. Waar je met andere marketingdiensten te maken krijgt met aanpassingen die over een langere periode resultaten boeken, spreken we met SEA over een verandering die direct gemaakt wordt en ook direct resultaten brengt. Ideaal dus! Wel moeten we zeggen dat we begrijpen dat je direct wil beginnen, maar raden we wel aan om eerst een 0-meting te doen. Zo kun je het succes van je advertenties ook direct aantonen.

Doelgroepen

Wist je dat 40% van de mensen die op een advertentie binnen Google Ads klikt niet weet dat het een advertentie is? Dit maakt het zoekmachine adverteren natuurlijk erg aantrekkelijk. Je staat direct hoog in Google en je krijgt dus gelijk meer bezoekers op je website. Kies zelf jouw zoektermen uit en wij zorgen ervoor dat jouw advertentie wordt getoond zodra een Google gebruiker jouw unieke zoekwoorden intypt. Daarnaast heb je zelf in handen op welke regio’s je target, welk apparaat je zichtbaar op wilt zijn en je kunt zelfs de leeftijd en het geslacht waar jij je op wilt focussen. Betalen doe je pas per werkelijke klik. Daarnaast heb je zelf dagelijks het maximale budget in handen.

Team

Optimalisatie van Google Ads

Als SEA specialist hebben wij jarenlange ervaring met het optimaliseren van Google Ads voor jouw website. Onze marketeers beschikken over de kennis om jouw website beter vindbaar te maken. Klinkt dit interessant voor jouw bedrijf? Wij geven je hier graag advies over zodat er uiteindelijk een hoog rendement wordt bereikt met jouw Google Ads campagne.

Wilco

Onze Head of Ads Wilco vertelt:

“Ik geloof dat je je kop boven het maaiveld moet uitsteken om op te vallen in het hedendaagse Advertisinggeweld. De concurrentie is enorm. Ik blijf daarom altijd kritisch op de advertenties; vallen ze nog genoeg op; is dit nog de juiste manier op het juiste moment? Of kunnen we er toch nog een draai aan geven waardoor we toch weer iets meer opvallen? Ik zie uitdaging in het vinden van innovatieve manieren om (potentiele) klanten te bereiken. Ik zet me dan ook iedere dag met veel plezier in voor onze eigen klanten.”

Alternatieven voor SEA

Directe resultaten zijn natuurlijk fijn, maar de beste resultaten op het gebied van digitale marketing behaal je door een combinatie van verschillende diensten in te zetten. We benoemen een paar diensten die perfect gecombineerd kunnen worden met het werk van je SEA specialist!

  • Zoekmachine optimalisatie: waar je met zoekmachine adverteren betaalt voor directe resultaten, hoef je voor zoekmachine optimalisatie geen budget vrij te maken, maar duurt het ook langer voordat je de resultaten ziet. Onze SEO specialisten passen jouw website aan conform de eisen van Google, waardoor je hoger belandt in diens zoekresultaten. Ideaal voor meer verkeer naar je website, of een hogere naamsbekendheid!
  • Social Media adverteren: wil je op een andere manier adverteren, dan is het slim om je te focussen op social media. Deze manier van adverteren is ook hartstikke effectief en is voorzien van dezelfde advertentiemogelijkheden die je kent van je advertenties binnen Google. Op social media presenteer je jezelf op een iets andere, persoonlijkere manier. Je bedrijf op deze manier laten zien helpt om een band te creëren met je doelgroep en om meer loyaliteit op te bouwen.
  • Microsoft Ads: Google is niet de enige zoekmachine waar jij je op moet focussen. Bing is namelijk ook erg interessant. Hoewel Bing een veel kleiner marktaandeel heeft, is 2% van alle zoekopdrachten nog steeds enorm veel. Daarnaast heeft Bing een samenwerking met Microsoft, wat veel interessante kansen biedt.

SEASpecialist

Traffic Today: jouw SEA specialist

Ben jij op zoek naar de SEA specialist die samen met jou je doelstellingen wil halen? Traffic Today stelt zich graag aan je voor! Wij hebben een breed team met veel verschillende marketeers: zo helpen onze SEA-marketeers je graag om een campagne op voeten te zetten. Wil je dit uitwerken met pakkende teksten, dan staan onze content marketeers ook voor je klaar!

Een samenwerking met Traffic Today betekent een intensieve samenwerking waarin jouw doelen centraal staan. We kijken niet alleen naar wat je concurrenten doen, maar houden ook te allen tijde rekening met jouw filosofie. Hierdoor weten we altijd juist te handelen! Klinkt deze intensieve samenwerking jou als muziek in de oren, neem dan contact met ons op. We plannen een kennismakingsgesprek in en beginnen zo snel mogelijk als jouw SEA specialist!

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.