Internationale marketing
Wil jij met je bedrijf de internationale markt betreden? Alleen Nederland is niet meer genoeg: jij wil stappen zetten en daarvoor ga je de grens over. Groot gelijk, maar als jij internationale marketing wilt gaan uitvoeren, is het wel belangrijk dat je goed voorbereid bent en weet wat je kunt verwachten. Internationale marketing is namelijk niet helemaal hetzelfde als je marketingwerkzaamheden in Nederland.
Traffic Today is jouw partner op het gebied van internationale marketing. Een natuurlijke groei zit in ons DNA: we doen er alles aan om dit bij jou te realiseren. Onze marketeers hebben de juiste kennis en ervaring in huis om jou te voorzien van een op maat gemaakt marketingplan, waarmee jij jouw doelstellingen gaat halen. Benieuwd hoe we dit voor ons zien? Kom in contact, dan bespreken we de mogelijkheden!

De voordelen van internationale marketing
Je presenteert jezelf op verschillende manieren
Makkelijker om te experimenteren met diensten
Ook goed voor je marketing binnen Nederland
Grotere markt
Perfecte basis voor wanneer je fysiek de oversteek wilt maken
Internationale naamsbekendheid
Het belang van internationale marketing
De stap naar een ander land maken is een stap die we enorm aanmoedigen. Internationale marketing is namelijk een erg effectieve manier om met je bedrijf te groeien. Er zijn talloze landen waar jouw bedrijf een interessante marktpositie in kan nemen. Hierbij is het wel goed om te realiseren dat dit niet overal zonder slag of stoot gaat. Om internationaal te knallen heb je namelijk een sterke strategie nodig, die aansluit op jouw doelstellingen, maar ook op het land waar jij je op richt.
Jouw Nederlandse marketingtactiek gebruiken voor het buitenland? Het klinkt misschien als een goed idee, maar je zult er snel achter komen dat dit niet is hoe het werkt. Wel kun je dit als basis gebruiken: je weet wat er binnenlands werkt en wat er juist niet werkt. Dit is handig, want hierdoor creëer je ervaring in bepaalde werkzaamheden. De kans dat dit ook internationaal aanslaat is aanwezig, maar dit vooraf checken is essentieel. Zo weet je zeker dat jouw internationale oversteek zo min mogelijk stappen betreft en dat je zo snel mogelijk mooie resultaten boekt.
Verschillen internationale online marketing en Nederlandse
Om je internationale online marketing succesvol uit te voeren, is het belangrijk dat je inziet dat er verschillen zijn tussen Nederland en de rest van de wereld. Deze verschillen zijn erg belangrijk voor jouw marketingplan, aangezien je je eigen plannen flink kan dwarsbomen als je dit niet doet. We benoemen een paar verschillen waar jij rekening mee kan houden!
- Directheid: Nederlanders zijn enorm direct. Hier in Nederland wordt het als iets goeds gezien om te zeggen waar het op staat, maar wanneer jij in zee wilt gaan met iemand uit een andere cultuur, is het goed om toch wat gas terug te nemen. Deze Nederlandse directheid kan namelijk snel als onbeschoft worden ervaren – een indruk die je juist niet wil achterlaten wanneer je een nieuw partnerschap aan wilt gaan.
- Betaalmethoden: de oversteek naar een ander land betekent niet alleen een andere cultuur, het betekent ook nieuwe, technische dingen waar je rekening mee moet houden. Een goed voorbeeld hiervan is iDeal. Deze betalingsmethode is de grootste in Nederland, maar wordt buiten Nederland vrijwel niet gebruikt. Wanneer jij je webshop internationaal in wilt zetten, hoef je iDeal dus niet per sé onderdeel te maken, maar andere betalingsmethoden zoals credit card, PayPal of iets anders lokaals wel!
- Wetten: een ander land betekent ook andere regels. In de meeste gevallen zal dit niet heel veel invloed op je webshop of fysieke winkel hebben, maar het is wel goed om alles na te gaan. Vooral op het gebied van privacy zijn er nog wel eens verschillen te vinden, waar aardige boetes op staan als je deze regelgeving overtreedt. Voorkom dus een valse start!
- Tone-of-voice: u of jij? In Nederland vinden we het fijn om met “jij” aangesproken te worden, maar ook dat is niet in elk land het geval. In landen zoals Duitsland en Groot-Brittannië is het juist de norm om netjes te communiceren, vooral als je beginnend partners bent. Zo raden we ook aan om jouw website in de u-vorm te schrijven en de jij-vorm achterwege te laten.
Fenceweb / Zaunonline
Een mooi voorbeeld van een klant met wie wij internationaal zijn gegaan, is Hekwerkonline. Deze specialist op het gebied van alles wat te maken heeft met hekwerk, is oorspronkelijk gevestigd in Enschede, Nederland. Toen Hekwerkonline bij ons kwam, was het een groeiend bedrijf, maar ook een bedrijf waar nog veel kansen onbenut waren. We zijn de samenwerking aangegaan en durven toch te spreken over mooie resultaten!
Hekwerkonline is tegenwoordig niet alleen meer Hekwerkonline, maar heeft zich ook uitgebreid naar Fenceweb (Groot-Brittannië) en Zaunonline (Duitsland). Door een combinatie van diensten is Hekwerkonline niet alleen meer in Nederland een grote marktspeler, maar weet het zich ook sterk te mengen in de Britse en Duitse markt. Ook hier worden mooie resultaten geboekt!
Dit alles realiseren we door een intensieve samenwerking, waarin we handelen vanuit het gedachtegoed dat Hekwerkonline door de jaren heen heeft opgebouwd. We vinden het belangrijk om kritisch te zijn, maar vinden het ook net zo belangrijk dat onze handelingen te allen tijde passen bij jouw bedrijfscultuur. Bij Hekwerkonline is dit tot succes gebleken! Ben jij benieuwd hoe we dit voor jou toe zouden passen? Kom in contact, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen?
Weten waar er nog winst te behalen valt? Met onze gratis audit weet je het.
Zij gingen je voor
Internationale online marketing strategie in vier stappen
Wanneer jij een partnerschap met Traffic Today aangaat, werken we met een op-maat-gemaakt marketingplan. Deze stellen we op volgens een vast stappenplan, waarin we ons richting op het opstellen van een rake strategie, met een succesvolle uitvoering. Door de volgende vier stappen te doorlopen, garanderen we jou van mooie online resultaten!
Stap 1 – Introductie
Stap 2 – Analyse en onderzoek
Stap 3 – UItvoering
Stap 4 – Monitoring
Verschillende internationale marketing strategieën
Een belangrijk gedeelte van jouw internationale marketing strategie gaat zijn hoe jij je opstelt. In het algemeen spreken we over vier verschillende internationale marketing strategieën. Deze leggen we voor je uit!
- Globaal: in elk land waar jij je op richt, werk je met dezelfde strategie. Hierin staan één of meerdere concepten centraal, maar deze verschillen niet van elkaar per land.
- Adaptie: je concept staat nog altijd vast, maar dit keer is de uitvoering hiervan verschillend per land.
- Differentiatie: je werkt nog altijd vanuit dezelfde strategie, maar ditmaal met een ander concept en dus ook een andere uitvoering per land.
- Lokaal: je past je hier volledig aan. Dit betekent een nieuwe strategie, een nieuw concept en een nieuwe uitvoering, per nieuw land dat je betreedt.
Het verschilt per bedrijf en per land wat de juiste aanpak is. Het kan misschien wat lastig zijn om te bepalen wat effectief gaat zijn voor jou, maar daar helpen we je graag mee. Eerst bepalen we je strategie, vervolgens vullen we deze voor je in en voeren we hem uit. Kom in contact, dan kunnen we zo snel mogelijk beginnen!
Welke diensten werken er in internationaal?
In Nederland ben je bekend met veel verschillende diensten. Als jij internationale marketing wilt gaan uitvoeren, zul je niet echt met andere diensten te maken krijgen. Wel is het goed om te realiseren dat de invulling van deze diensten geheel anders kan zijn dan wat je gewend bent. We benoemen een paar van de deel uit zouden kunnen maken van jouw strategie!
- Zoekmachine marketing: of het nou SEO of SEA is, zowel nationaal als internationaal vallen de beste online resultaten te boeken op het gebied van Google. Zo bereik je het snelst een groot publiek. Het is voor beide vormen van zoekmachine marketing belangrijk dat je je wel richt op de juiste zoekwoorden. Deze verschillen enorm per land; iets waar je goed op moet letten.
- Internationale linkbuilding: het kan lastig zijn om een geschikt linkbuildingnetwerk te vinden, vooral als je internationaal te werk gaat. Bij Traffic Today hebben we een gigantisch internationaal netwerk, waardoor het makkelijk wordt om waardevolle links te verzamelen. Zo scoor je ook op internationale basis hoog in de zoekresultaten.
- Content marketing: jouw website moet gevuld wordt, maar er zijn ook vele andere manieren om je d.m.v. content te uiten. Met een sterke contentstrategie zorgen we dat crossmediaal te werk gaan: zo promoot je op je Instagram je website, op je website staat er een mogelijkheid op intekening voor e-mailmarketing en in deze e-mails vertel je over een leuke actie op TikTok. Crossmediaal werken is erg effectief, omdat je snel een groot bereik verzamelt en omdat klanten op verschillende manieren aan je bedrijf herinnerd worden.
Traffic Today: jouw internationale online marketing bureau
Ben jij klaar om de wereld te veroveren? Internationale marketing is the way-to-go! Hierin staan we je graag bij. Onze slagzin is Digital. Growth. Together: we introduceren je hier graag aan. Neem eens een kijkje naar onze propositievideo! Staat deze manier van werken jou enorm aan? Mooi; we gaan graag met je in zee! Kom in contact, dan kunnen we zo snel mogelijk werken richting de mooiste resultaten.
Veelgestelde vragen over internationale marketing
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen bij het uitbreiden van mijn bedrijf naar internationale markten?
Welke rol speelt marktonderzoek in internationale marketingstrategieën?
Wanneer moet ik als webshop internationale marketing overwegen?
Wat zijn de grootste kansen van internationale marketing?
Ben jij klaar om de internationale markt te veroveren?
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van internationale marketing? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.



Ons team staat
voor je klaar