Google Shopping

Vergroot je omzet met Google Shopping

Als trotse webshop eigenaar je producten prominenter in Google zien? We laten je graag kennismaken met Google Shopping. Een steeds belangrijker onderdeel van Google AdWords is Google Shopping. Tijdens het googelen zie je steeds vaker de Google Shopping advertenties. Traffic Today voert voor diverse klanten shopping campagnes uit. Dit zijn zeer gevarieerde campagnes voor producten van hoeden tot zwembaden en van koekjes tot hefbruggen. Traffic Today is in vrijwel elke branche thuis.

De voordelen van Google Shopping
  • Je producten zijn zichtbaar in Google
  • Meer bezoekers in je webwinkel
  • Advertenties tonen bij relevante zoekopdrachten
  • Meer verkeer naar jouw website
  • Grotere aanwezigheid in Google
  • Krachtige rapportage door de grote database
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van Google Shopping

Close Hoor het van Marc

Wij helpen je graag op het gebied van Google Shopping

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is het medium om je producten, met zowel de afbeelding als de prijs, te vertonen in Google. Als verkoper is het mogelijk om Shopping campagnes te gebruiken om de online en winkelvoorraad te promoten en meer verkeer naar de website (of fysieke winkel) te genereren. Google Shopping is een uitbreiding op de bestaande AdWords advertenties. Het is is een apart marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google.

Misschien is Google Shopping wel het beste te omschrijven als een vergelijkingssite. In een eigen sectie van Google toont Google Shopping haar resultaten én ook organische, niet-betaalde zoekresultaten. Diverse websites hebben hun database aan het systeem van Google gekoppeld. Een webshop kan zelf gratis gegevens aan Google aanbieden door een Google Merchant Center account aan te maken en een productfeed te uploaden die wordt omgezet naar een PLA (Product Listing Ads).

Google Shopping doen wij voor

Bekijk alle cases

En lees hoe we voor onze klanten meer online succes behalen

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van Google Shopping zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Google is continu bezig om de zoekmachine te optimaliseren. Het doel is om de zoekende partij zo relevant mogelijke zoekresultaten te tonen. De afgelopen jaren zijn hier veel ontwikkelingen in geweest door Google zelf. Eén van de belangrijkste ontwikkelingen is Google Shopping. Als je op zoek bent naar een product, dan is de kans vrij groot dat het eerst getoonde zoekresultaat een Google Shopping advertentie is. Google vertoont Shopping resultaten op twee verschillende manier.

Google voert deze functionaliteiten door omdat steeds meer internetgebruikers op een visuele manier shoppen. Het voordeel van Google Shopping is dat de potentiële klant direct de afbeelding van het product en de prijs kan zien. Hij hoeft niet meer verschillende webshops af te gaan om zelf de prijs te vergelijken, want dat doet Google voor je.

De kosten van Google Shopping

De kosten voor Google Shopping zijn afhankelijk van diverse factoren. Als eerst spelen de hoeveelheid producten waarmee je wenst te adverteren een belangrijke rol. Op basis hiervan kan een berekening worden gemaakt hoeveel budget er nodig is voor maximale zichtbaarheid. Om de allerbeste resultaten te behalen managen onze specialisten jouw campagne actief. Geen enkele klant is hetzelfde en vraagt daarom om een persoonlijke aanpak. Benieuwd hoe jouw campagne eruit zal zien? Bel of mail ons gerust.

Waarom Google Shopping inzetten?

  • Advertenties op productniveau: specifiek en relevant
  • Meer verkeer naar je website
  • Toenemende omzet
  • Eenvoudig op verkoop gericht campagnebeheer
  • Bredere aanwezigheid in Google
  • Kosten per klik liggen gemiddeld lager dan bij tekstadvertenties
  • Transparant, kosten en opbrengsten zijn inzichtelijk
  • Krachtige rapportage en concurrentiegegevens

Klinkt goed hè? Neem contact met ons op voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. We vertellen je graag wat we allemaal voor jou kunnen betekenen.

Onze werkwijze voor Google Shopping

Als eerst voeren we een analyse uit. Vervolgens komt feedoptimalisatie aan bod. Een goede productfeed is van belang voor een succesvolle campagne. Samen met jou kijken we naar de productfeed en optimaliseren deze. De derde stap is het opzetten van de Shopping campagne. Uiteraard optimaliseren we jouw campagne constant. Iedere maand ontvang je een rapportage van de behaalde resultaten zodat je altijd inzicht hebt.
Klinkt goed hè? Traffic Today helpt je met alle stappen die nodig zijn om een succesvolle shopping campagne op te zetten. Neem contact met ons op voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. We vertellen je graag wat we allemaal voor jou kunnen betekenen.

Meer weten over Google Shopping?

Marc vertelt je er graag meer over!

Close Hoor het van Marc

Wij helpen je graag op het gebied van Google Shopping

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.