Scoor online met

Internet marketing

Investeren in internet marketing is investeren in de toekomst!

Tegenwoordig gebeurt alles online. Natuurlijk wil je je klanten hier ook bereiken, dus is internet marketing de way-to-go! Door de juiste combinatie van verschillende diensten is internet marketing voor jou de basis om al je doelstellingen te behalen. Leer hoe je internet marketing in zet met Traffic Today!

Vraag het Steven Onze Digital Strategist | Directeur
InternetMarketing

Wat is internet marketing?

Internet marketing is een containerbegrip voor alle marketingwerkzaamheden die online uit te voeren zijn. Met deze marketingvorm focus je je op meerdere kanten van je online presentatie. Zo verschijn je bovenaan de zoekresultaten van internetgigant Google, ben je gerepresenteerd op relevante social media kanalen en leg je directe contacten met klanten via e-mail. Het mooie aan internet marketing is dat dit gemakkelijk naar je eigen hand te vormen is – dit is zelfs het meest effectief! Vandaag de dag bind je een klant door jouw verhaal te vertellen. Een sterke online aanwezigheid zet jou dus op de kaart!

Gratis SEO scan

Achterhalen hoe jij het momenteel doet ten opzichte van jouw concurrenten? Doe dan de gratis check bij Traffic Today

Gratis SEO scan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen over internet marketing

🌐 Voor wie is internet marketing belangrijk?

Internet marketing is belangrijk voor elk bedrijf. Aangezien tegenwoordig vrijwel iedereen op het internet zit, kun je met de juiste targeting ook iedereen bereiken. Daarnaast is het belangrijk om te zeggen dat wanneer jij niet te vinden bent op het internet, je ook moeilijker kunt concurreren. Je concurrenten zullen inspringen op het feit dat jij ontbreekt en daardoor gemakkelijker klanten winnen.

❓ Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, SEA voor Search Engine Advertising. Waar je bij SEO probeert op de wensen van Google in te springen en zo prijsloos resultaten te boeken, betaal je bij SEA voor een hoge positie. De twee diensten zijn prima samen te gebruiken, maar kunnen ook apart van elkaar ingezet worden. Als je voor het laatste kiest, is het belangrijk om na te gaan hoe groot je budget is en hoe snel je resultaten wilt zien. SEA laat namelijk een stuk sneller resultaten zien, maar heeft dus ook een prijskaartje.

💵 Wat kost internet marketing?

De kosten van internet marketing bepaal je zelf. Natuurlijk is het wel zo dat hoe hoger je budget ligt, hoe beter de resultaten zullen zijn. Je betaalt bijvoorbeeld voor een langdurige advertentie, maar hebt ook volledig zelf in de hand welke kanalen je wilt inzetten. Om het uiterste uit je budget te halen, is het belangrijk om een rake strategie op te stellen. Zo weet je zeker dat je handelt met een goede ROI en dat je dus de beste resultaten boekt voor jouw budget.

📰 Hoe heeft internet marketing veranderd?

Voor de komst van het internet zag marketing er nog heel anders uit: men kende geen online wereld en werkte enkel met fysieke marketing. Na de oprichting van het internet begon men niet direct met marketing, maar het duurde niet lang: in 1994 werd de eerste advertentie op het internet geplaatst. Sindsdien is het internet in een sneltrein beland, waarin vrijwel alles meegezogen wordt. Internet marketing dus ook! Het leuke aan deze marketingvorm is dat het hierdoor enorm actief blijft: de kans dat de trucjes die we nu uitvoeren minder relevant zijn over tien jaar, is dus aanwezig.

Internet marketing bureau

Internet marketing bureau of online marketing bureau – twee manieren om een bureau aan te duiden met een specialisatie in online groei. Als internet marketing bureau weten we dus ook precies wat er nodig is om jou online te helpen. Zo houden wij trends in de gaten, maar weten we ook precies waar jij online aanwezig moet zijn en hoe je jouw doelgroep op een effectieve manier moet aanspreken. Allemaal digitaal. Bovendien heb je naast je publiek ook te maken met andere factoren die je online succes bepalen, zoals de zoekmachine. Het optimaliseren van je online aanwezigheid – zowel via je website als daarbuiten – kan de groei van je bedrijf dan ook flink aanwakkeren. Benieuwd hoe we dit aanpakken? We leggen het graag uit!

Een greep uit onze klanten

  • MaxiAxi
  • Sani4all

Waarom internet marketing je bedrijf sterker maakt!

Het is gemakkelijk uit te leggen waarom internet marketing zo effectief is: iedereen gebruikt internet. Denk maar eens aan jezelf: de kans dat jij tegenwoordig meer online shopt dan fysiek is enorm groot. Hier spring je op in met internet marketing: je promoot je bedrijf op een dusdanige manier dat je online grotere successen boekt. Tegenwoordig betekent dat minstens zo veel als fysieke successen: je bereikt gemakkelijk een grote doelgroep, mogelijk zelfs internationaal. Een sterke representatie op verschillende vlakken van het internet zorgt ervoor dat je sneller herkend wordt en dat je dus klanten in elke fase van de Customer Journey aan weet te spreken.

Onze expertise in 1 minuut

Zoekmachine Optimalisatie

Content Marketing

 

Linkbuilding

Zoekmachine Adverteren

 

Ontmoet ons team!

Steven Lubbers

Digital Strategist | Directeur

Dion Nanoha

Digital Marketeer

Kerim Aksit

Digital Marketeer

Eva Hento

Content Marketeer | Head of Content

Wilco Mulder

Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising

Marelle Schimmel

Social Advertising Marketeer

Internet marketing strategie

Voordat je kunt beginnen met het uitvoeren van je marketing, is het belangrijk om een goede internet marketing strategie op te stellen. In deze strategie bepaal je meerdere dingen. Je begint met te kijken naar je huidige situatie, door antwoord te geven op de volgende vragen:

  1. Wat zijn je huidige resultaten?
  2. Hoe ziet je doelgroep er momenteel uit?
  3. Welke externe marktfactoren hebben invloed op jouw bedrijf?
  4. Waar wil je met je bedrijf heen?

Zodra deze vragen beantwoord zijn, weet je waar je momenteel staat. Je kunt nu doelgericht doelstellingen formuleren en deze vervolgens meten. Aangezien je nu de nodige kennis hebt over je doelgroep, weet je wat er moet gebeuren om deze succesvol te bereiken. Je weet nu welke diensten je in kunt zetten en hoe je dit het meest succesvol doet. Tijd om aan de slag te gaan dus!

Internet marketing diensten

Er zijn verschillende diensten die je onderdeel van je internet marketing strategie kunt maken. We geven een paar voorbeelden van populaire diensten!

Close
Social Media marketing

Een brede online representatie is belangrijk: met social media marketing zorg jij ervoor dat je gezicht zichtbaar is op elk relevant medium. Dit betekent niet per sé elk medium met veel gebruikers: in je doelgroepanalyse heb je namelijk antwoord gekregen op welke media er zoal gebruikt wordt. Het leuke aan social media is dat je er volledig jezelf kan zijn. Sterker nog: dat raden we enorm aan! Door te laten zien wat erachter de schermen gebeurt, geef jij je klanten inzicht in wie je bent. Dit werkt bindend: een bedrijf met een spraakmakende identiteit wordt sneller gekozen door de klant.

Ook partner worden?
Close
Conversie Optimalisatie

Jouw website staat boordevol content, maar zit hier wel een strategie achter? Met conversie optimalisatie focus je je op de functie van je content en pas je deze aan zodat je er meer conversies uithaalt. Hiermee kun je denken aan het juiste zoekwoordengebruik, waardoor je een hoger aantal klanten bereikt via Google, maar ook aan het plaatsen van buttons op de juiste plekken. Aan de hand van usability testing kom je er gemakkelijk achter wat wel en niet werkt: met conversie optimalisatie pas je deze gegevens toe op je website!

Ook partner worden?

Zoekmachine Optimalisatie

Door middel van zoekmachine optimalisatie zorgen wij ervoor dat jouw website goed wordt gevonden in Google. Wij optimaliseren je website, maar zorgen er ook voor dat de content op jouw website aansluit bij de zoekvraag die mensen hebben. De combinatie van deze factoren zorgt ervoor dat jij hoger in de zoekresultaten van Google terecht komt, waardoor jouw doelgroep niet meer om je heen kan!

Zoekmachine Adverteren

Ook adverteren in zoekmachines als Google of Microsoft Ads is onderdeel van internet marketing. Met deze strategie zorg je ervoor dat je tegen betaling bovenaan komt in de zoekresultaten. Want: hoe hoger je staat, hoe meer verkeer er doorklikt naar je website. Dit is dus een razendsnelle manier om een nieuw publiek kennis te laten maken met je merk. Op basis van ervaring met zoekmachine adverteren (SEA) zorgen we ervoor dat je website zo vaak mogelijk getoond wordt bij relevante zoekopdrachten van potentiële klanten. Bepaal je maximale budget, dan doen wij de rest.

Ontdek op jouw website of webshop klaar is voor een strategie op basis van zoekmachine adverteren! Vraag een Ads-scan aan en ga aan de slag.

Contentmarketing

Content optimalisatie

Aan de hand van content optimalisatie ondersteunen wij jouw bedrijf bij het bepalen van de juiste zoektermen om de doelgroep te bereiken. Hiervoor gebruiken wij een zoektermen analyse, waaruit zoektermen naar voren komen die we in een tekst op jouw website plaatsen. Deze teksten worden geschreven op basis van een onderwerp, dus niet alleen de vastgestelde zoekterm zal gebruikt worden. Bij het schrijven van deze teksten houden we rekening met de density van een tekst: dit betekent dat jouw teksten niet als spam worden gezien.

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Scoor met internet marketing!

25 internet marketing begrippen die jij moet kennen!

  • Affiliate marketing: een marketingvorm gebaseerd op een sterk netwerk. Zo adverteer je gemakkelijk op websites met een hoog bezoekersaantal, waardoor jouw bezoekersaantal ook zal stijgen.
  • Biedstrategie: jouw betalingsmethode in verschillende advertentiesoorten, vaak bestaande uit CPC (Cost per Click), CPM (Cost per Mille) en CPS (Cost per Sale). Door de juiste biedstrategie te hanteren, betaal je het minst voor de hoogste effectiviteit.
  • Blog: een artikel op jouw website over een onderwerp dat relevant is aan jouw bedrijf. Hiermee laat je je expertise zien, maar haal je ook op een creatieve wijze meer bezoekers naar je website.
  • Cookies: een plug-in die je in je website kan installeren die ervoor zorgt dat jij meer inzichten krijgt in je websitebezoeker. Je volgt de websitebezoeker hiermee gemakkelijker en springt in op gegevens zoals eerder bezochte pagina’s.
  • Copywriting: het schrijven van elke denkbare soort van (online) tekst. Copywriting zet je in voor SEO-vriendelijke websiteteksten, maar ook voor Instagram captions, campagne slogans of krantenartikelen.
  • CRO: ook wel Conversie Ratio Optimalisatie. Met deze dienst pas je je content dusdanig aan dat deze beter gaat scoren op het gebied van conversie. Je speelt dus niet per sé in op een hoger bereik, maar op een hoger aantal acties.
  • Domeinautoriteit: één van de factoren die Google gebruikt om je positie in diens zoekresultaten te bepalen. Je bouwt domeinautoriteit op door je website op te bouwen conform de SEO-regels.
  • EMP: een e-mail marketing platform. Vanuit dit platform regel jij al je werkzaamheden die te maken hebben met e-mail marketing: je zorgt voor een gaaf design van je mail met jouw huisstijl, creëert mailinglijsten en verstuurt de e-mail automatisch.
  • Eye tracking: een handige onderzoekmethode die inspeelt op het gedrag van je websitebezoeker. Je volgt de ogen van je bezoeker: plekken op je pagina waar de ogen vaak naartoe gaan, kun je gebruiken om een CTA toe te voegen.
  • FAQ: Frequently Asked Questions. Door een FAQ-sectie toe te voegen aan je pagina, zorg je ervoor dat mogelijke vragen van klanten sneller beantwoord worden. Deze vragen kun je halen uit vragen die je van klanten krijgt, maar kun je ook baseren op zoekvolume.
  • Google Analytics: misschien wel dé tool voor elke online marketeer. Met Google Analytics verzamel je veel handige gegevens over je website, waardoor je weet hoe je website scoort en wie er gebruik van maakt.
  • Google Shopping: een advertentiesoort binnen de zoekresultaten van Google. Met Google Shopping promoot je jouw product als het ware in de winkel van Google. Klikt iemand op jouw advertentie, dan wordt deze naar jouw website gelinkt.
  • Guerilla marketing: een marketingvorm waar de norm ligt op shock value. Door een bijzondere actie uit te voeren, hoop je op mond-tot-mond marketing. Online werkt dit erg goed, omdat er gemakkelijk gedeeld kan worden.
  • Influencer: een persoon met een groot bereik op social media. Het is slim om gebruik te maken van Influencer Marketing, omdat je hierdoor gemakkelijk een nieuwe doelgroep bereikt die graag informatie aanneemt van deze persoon.
  • JavaScript: de programmeertaal die gebruikt wordt om een website op te bouwen. Als webontwikkelaar is het belangrijk om de basis van JavaScript te begrijpen, bijvoorbeeld het schrijven in HTML.
  • Linkbuilding: het vergaren van zowel interne als externe links. Linkbuilding is onderdeel van SEO en tegelijkertijd één van de meest populaire internet marketing diensten. Door links te verzamelen via een website met een hoge domeinautoriteit, zal Google jouw website ook automatisch als “beter” beschouwen.
  • Remarketing: door de cookie plug-in te gebruiken, kun je met remarketing klanten als het ware volgen. Je herinnert websitebezoekers aan je bedrijf en probeert ze er op subtiele wijze te van overtuigen om terug te keren naar je website en een aankoop te doen.
  • ROI: Return on Investment. Je ROI is een belangrijke meting van hoe succesvol jouw investeringen zijn. Is je ROI niet hoog, dan betekent het dat jij investeert in de verkeerde diensten of dat je deze diensten niet correct uitvoert.
  • SEO migratie: wanneer je een webpagina wilt aanpassen, is het belangrijk dat je deze succesvol migreert. Een nieuwe pagina betekent namelijk ook een nieuwe autoriteit, tenzij je de migratie succesvol doorloopt. Hiermee hou je dus de opgebouwde scores, maar geniet je wel van de kwaliteit van nieuwe content.
  • Sitemap: een overzicht van alle pagina’s die jouw website te bieden heeft. Dit is handig, omdat je hiermee gebruikers een duidelijk overzicht geeft van wat erop jouw website te vinden valt. Dit is overigens niet alleen handig voor de gebruikers van je website: ook Google gebruikt dit overzicht om de inhoud van je website te beoordelen.
  • Stockfoto: het liefst zet je jouw website vol met unieke content vanuit jouw bedrijf, maar dit is niet altijd mogelijk. Een stockfoto is een ideale oplossing: dit is een copyrightvrije foto die iedereen mag gebruiken. Perfecte opvulling van je website dus!
  • Targeting: met targeting kijk je naar je doelgroep. Via verschillende kanalen kun je met targeting gericht adverteren naar een bepaalde doelgroep. De gegevens die je via je website verzameld hebt, tover je hier om in een gerichte advertentie.
  • Tone-of-voice: de manier van spreken die je hanteert in je webteksten. Het klinkt als een klein onderdeel, maar de juiste tone-of-voice kan het verschil maken tussen wel en geen nieuwe conversie. Een belangrijk onderdeel van je tone-of-voice is “jij” of “u”.
  • Winkelmandje: het onderdeel van je website waar de klant diens producten in plaatst. Refereren naar het winkelmandje is erg effectief, omdat het helpt bij de ervaring die je je klanten biedt. Ook kun je via e-mail je klant eraan herinneren dat deze nog producten in hun winkelmandje hebben, waardoor ze sneller deze aankoop toch zullen afronden.
  • Zoekwoorden: de termen die websitebezoekers gebruiken om jouw website te bereiken. Het toevoegen van de juiste zoekwoorden in je webteksten is enorm belangrijk, aangezien Google dit gebruikt om de pagina te indexeren. Via programma’s zoals Ahrefs en Semrush verzamel je veelgebruikte zoekwoorden, die jezelf kunt mengen in je teksten.

Voor- en nadelen van internet marketing

Om goed te begrijpen wat internet marketing kan toevoegen aan jouw bedrijf, is het belangrijk om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten. Zo kun jij de vergelijking maken en bepalen of internet marketing de juiste dienst is voor jouw marketingplan!

Voordelen

  • Je bereikt gemakkelijk een grote doelgroep
  • Je springt snel in op actuele trends en laat daarmee een actieve houding zien
  • Je representeert je bedrijf op alle uitersten van het internet
  • Je boekt snelle resultaten maar ook langdurige resultaten

Nadelen

  • Je bent nooit 100% gegarandeerd van het boeken van resultaten

Internet marketing tips

Om je het laatste duwtje in de rug te geven, geven we je graag een paar internet marketing tips die jij kunt gebruiken voor je marketingplan!

  1. Werk crossmediaal! Dit betekent: gebruik verschillende kanalen voor je boodschap. Door je verschillende kanalen naar elkaar toe te laten linken, zorg je voor een sterke binding met je doelgroep. Zo word je sneller in overweging genomen en spreek je potentiële klanten in verschillende fases van de Customer Journey aan.
  2. Wees jezelf: een klant wil niet constant hetzelfde verhaal horen. Hetgeen dat jou onderscheidend maakt van andere bedrijven, is je eigen verhaal. Deze mag dus ook best naar voren komen in je communicatie. Voeg bijvoorbeeld een pagina aan je website toe over je bedrijf, of laat via social media zien hoe jij en je collega’s te werk gaan.
  3. Blijf actueel: het internetlandschap is een landschap waar dagelijks nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden. Hier spring je erg gemakkelijk op in, door bijvoorbeeld mee te doen aan de nieuwste TikTok-trend. Natuurlijk moeten deze ontwikkelingen passen bij hoe jij je als bedrijf uit, maar je mag gerust uit je comfort zone te stappen om hieraan mee te doen. Zo laat je zien dat je met je tijd mee gaat en zet je jouw bedrijf op een andere wijze in de spotlight.

Waarom internet marketing bij Traffic Today?

Ben jij op zoek naar een internet marketing bureau om je werkzaamheden te ondersteunen? Traffic Today is het bureau waar jij naar op zoek bent! Een samenwerking met ons betekent een intensieve samenwerking waarin we samen naar jouw doelen werken. Hierin sta jij centraal: we leren je graag eerst goed kennen, zodat we je gedachtegangen goed kunnen vertalen in de juiste resultaten.

Traffic Today bestaat uit een jong, enthousiast team met een ruime kennis over verschillende aspecten van internet marketing. Onze werkwijze is door de jaren heen al vaak succesvol gebleken, wat niet alleen blijkt uit ons grote klantenbestand maar ook uit ons snelgroeiende team. Onze medewerkers maken allemaal kennis met onze eigen learning academy, waardoor we allemaal op één lijn zitten. Wil jij ook genieten van deze uniforme werkwijze en samen met ons resultaten boeken? Mooi! Kom in contact, dan maken we zo snel mogelijk een afspraak om elkaar te leren kennen.

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Jouw website verbeteren voor zoekmachines?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.