Google Ads

Wil je direct zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google? Om een zo’n hoog mogelijk rendement te halen uit jouw investering is specifieke expertise onmisbaar. Profiteer bij Traffic Today van:

  • Korte lijntjes met Google, doordat wij Google Premier Partner zijn
  • Direct contact met onze ervaren Advertising Marketeers
  • Constante monitoring en bijsturing van je campagnes om maximaal resultaat te garanderen.

Benieuwd naar jouw kansen?

Wat is Google Ads?

Google Ads, voorheen Google AdWords, is het online programma van Google waarmee je als ondernemer betaald advertenties kunt promoten via de zoekresultaten, banners, Google shopping, video’s en apps. Op basis van een online veilingsysteem kiest Google voortdurend de meest relevante advertenties voor een gebruiker, waardoor je de meeste kans hebt op een publiek dat ook relevant is voor jou.

De eerste zoekresultaten in de SERP (Search Engine Results Page) of zoekmachineresultatenpagina zijn bijvoorbeeld vaak advertenties die geplaatst zijn via dit platform. Je koopt dus in feite een plek bovenaan de zoekresultaten die tevoorschijn komen bij het invoeren van een bepaalde zoekterm. Dit geldt ook voor de resultaten die getoond worden in Google Shopping of de banners (display advertisement) die worden vertoond op websites.

Door zoekmachine adverteren slim in te zetten en te richten op een specifieke doelgroep, zal je merk beter zichtbaar worden rondom onderwerpen die voor jouw onderneming van belang zijn. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde producten die je verkoopt of een dienst die bij jou is af te nemen.

De voordelen van Google Ads

Je houdt controle over je budget
Je behaalt snelle verkoopstijging
Automatiseringsmogelijkheden met behulp van Ads Scripts
Je kunt meerdere Ads campagnes tegelijkertijd draaien

Alle cijfers en resultaten zijn inzichtelijk met een rapport
Je kunt zowel lokaal als landelijk je doelgroep bereiken

Snel resultaat behalen

Doorgaans zorgt een marketingstrategie pas na enkele maanden voor het gewenste resultaat. Kun je hier niet op wachten? Dan biedt Google Ads uitkomst. Met de diverse mogelijkheden van zoekmachine adverteren zoals search, display en zoekpartners, zijn ook de targeting-instellingen zeer uitgebreid. Je bepaalt namelijk zelf in welke regio’s je advertentie getoond wordt, welke zoekwoorden (en zoekwoordtypes) je gebruikt, op welke apparaten je zichtbaar wilt zijn en de leeftijd en zelfs het geslacht van de doelgroep die je wilt gebruiken.

Daarnaast houd je 100% controle over je budget. Je stelt namelijk eenvoudig een dagbudget in en het advertentiesysteem zorgt ervoor dat je advertenties niet meer getoond worden zodra dit limiet is bereikt. Het is hierbij echter wel van belang dat je je budget zo strategisch mogelijk inzet.

Als Google Ads bureau helpt Traffic Today klanten bij het optimaal inzetten van hun dagbudget. Kunnen we hierin ook iets betekenen voor jou? Doe de gratis scan!

Onmisbaar onderdeel van je groeistrategie

Doordat Google Ads een groot bereik heeft en de inzet zeer specifiek is, is het in veel gevallen onmisbaar in een online marketingstrategie. Als adverteerder bepaal je namelijk zelf de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden en betaalt pas wanneer er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt. Simpel en effectief!

Google is nu eenmaal verreweg de meest gebruikte zoekmachine van het internet. Door je advertenties hier te tonen boek je aanzienlijk meer resultaat dan wanneer je ze in andere zoekmachines plaatst. Als je verzekerd wilt zijn van een groot bereik, is zo’n campagne een goede keuze.

Zulke advertenties hebben de laatste jaren steeds meer terrein gewonnen in de zoekresultaten. Populaire zoekopdrachten tonen inmiddels al gauw vier tekstadvertenties boven de organische resultaten die met zoekmachineoptimalisatie (SEO) bereikt kunnen worden. Reden genoeg dus om je eens te verdiepen in Google Ads.

Van strategie tot optimalisatie

Wanneer je start met Google Ads is het van belang dat je eerst aan de gang gaat met de strategie. Zomaar adverteren op wat relevante zoekwoorden zonder gedegen onderzoek resulteert vaak in een niet-rendabele campagne. Je bedenkt eerst op welke zoekwoorden je wilt adverteren, bijvoorbeeld zoekwoorden gericht op de producten waar je veel marge op hebt. Ook moet er goed geanalyseerd worden waar de doelgroep zit, waar zij op zoeken, wat je concurrentie doet en of de landingspagina op je website wel goed aansluit op deze zoekwoorden.

Nadat de campagne is opgezet, is het van belang dat de statistieken en data nauwlettend in de gaten gehouden worden. Renderen bepaalde zoekwoorden wel? Wat zijn de daadwerkelijke zoekopdrachten waarop je wordt vertoond? Zijn de bod-instellingen wel goed genoeg? Allemaal vragen die Traffic Today met jou behandelt tijdens het optimaliseren van de Ads campagne.

Adverteren met Google Ads biedt vele voordelen. Naast het feit dat 95% van de internetgebruikers in Nederland zoekt met Google en je bereik dus erg groot is, zijn jouw Ads campagnes helemaal in te stellen zoals jij dat wilt.

Andere voordelen van Ads:

  • Je kunt alles tot in detail meten en bijhouden
  • Je hebt snel en direct resultaat
  • Campagnes kosten nooit meer dan jij wilt
  • Je krijgt goede berekeningen van ROI (Return on Investment)
  • Je hebt snel meer bezoekers op je website

Traffic Today is de Google Ads specialist en helpt je graag bij het opzetten van je Google Ads campagnes. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!


4.8 op Google

Google Ads uitbesteden?

De specialisten van ons als Google ads bureau zorgen er dagelijks voor dat het maximale resultaat behaald wordt voor onze klanten. We ontzorgen je op het gebied van zoekmachine adverteren en zorgen ervoor dat het verkeer naar jouw website sterk toeneemt.

Ons team staat
voor je klaar