Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil je graag de bezoekers beter op jouw website bedienen door on-page optimalisatie? Wij zorgen ervoor dat jouw website beter converteert!
Heb je weleens gehoord van on page optimalisatie? Het is de perfecte start voor zoekmachine optimalisatie. De naam zegt het al, het gaat hierbij om het optimaliseren van je website. Je kunt on page optimalisatie zien als de basis voor de vindbaarheid van je website. Om je website te optimaliseren speelt off page optimalisatie ook een rol, maar laten we ons eerst richten op de on-page optimalisatie. We noemen een paar onderdelen van on page optimalisatie:
Wat de impact is van deze gegevens lees je beneden aan deze pagina!
Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Onder on page optimalisatie verstaan we optimalisatie van alle zichtbare content op je website. Het draait er hierbij om dat de pagina’s zo relevant mogelijk worden gemaakt voor Google. Een optie is bijvoorbeeld om een pagina te optimaliseren voor één bepaald zoekwoord.
Bij off page optimalisatie draait het om de externe factoren. Deze hebben niet direct invloed op het uiterlijk van je website, maar wel op je relevantie. Off page optimalisatie richt zich op het creëren van waardevolle backlinks. Op basis van inkomende links meet Google de relevantie en populariteit van je website. Het aantal links beschouwt Google als het bewijs van kwaliteit van je website.
Pascal weet hoe je een goede basis creëert voor jouw online vindbaarheid!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Met deze vijf bouwstenen kun je iedere pagina succesvol optimaliseren.
HTML tags zijn codes die ervoor zorgen dat Google en andere zoekmachines weten waarover je pagina gaat. Denk aan een title tag, het vertelt het belangrijkste onderwerp van de pagina. De tag verschijnt als titel in de zoekresultaten en is daarom misschien wel het belangrijkste onderdeel van on page optimalisatie. Belangrijk is dus voor iedere pagina een unieke title tag in te stellen.
Meta description tag. Deze twee regeltjes verschijnen in de zoekresultaten en vertellen waar de pagina over gaat. De tekst moet prikkelend zijn zodat de gebruiker op je link klikt en op je website terechtkomt.
Een heading tag gebruik je om structuur in de tekst aan te brengen. Zowel de zoekmachine als bezoeker kunnen dan snel zien waar de pagina over gaat. Je herkent ze aan de h1, h2, h3 etc.
Alt tags kunnen indirect invloed hebben op de ranking. Je bent namelijk gebruiksvriendelijk bezig, wat kan leiden tot meer bezoekers omdat je tekst begrijpelijker is voor degene die de afbeelding niet zien.
Bovenaan de pagina zie je de URL, het adres van de webpagina. In de URL dient het belangrijkste zoekwoord terug te komen. Korte URL’s zonder vreemde of nietszeggende tekens zijn aan te bevelen.
Dit klinkt misschien als een open deur, maar het komt toch vaak voor dat de focus niet op de meest belangrijkste zoekwoorden wordt gelegd. Overdrijven is nooit een goed idee, als de keyword density te hoog is werkt dat averechts. Wij adviseren om een zoekwoord dichtheid van maximaal 3% aan te houden. Dit betekent dat je per 100 woorden 1 of 2 keer het zoekwoord vermeld.
In je sitemap staan de links van alle pagina’s van je website. Een sitemap zorgt ervoor dat zoekmachines je website beter kunnen scannen en begrijpen. Een goed ingerichte website kan dus niet zonder sitemap.
Deze links verwijzen naar pagina’s binnen de eigen website of webshop. Ze zorgen ervoor dat zoekmachines je website beter begrijpen. Ook voor bezoekers zijn ze van belang omdat ze op deze manier andere relevante content kunnen vinden.
Om on page zoekmachine optimalisatie een succesvol onderdeel te maken van jouw marketingstrategie, geven we je graag drie tips!
Zoals je ziet bestaat het optimaliseren uit vele stappen. We kijken naar verschillende aspecten van je website. Onze specialisten kunnen jou helpen je webshop of website te optimaliseren en hiermee de basis creëren van jouw online vindbaarheid. Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.