Content optimalisatie

Om vindbaar te zijn heb je content nodig. Op basis van content (tekst) bepaalt Google waar de website over gaat. Aan de hand hiervan beslist Google bij zoekopdrachten in de zoekmachine of de content van je website relevant is voor de zoekopdracht. Om de kans op vindbaarheid zo groot mogelijk te maken, kan Traffic Today jouw content optimaliseren.

De voordelen van content optimalisatie
  • Goede content levert traffic op
  • Met goede content kan het koopgedrag van een klant beïnvloeden
  • Meer binnenkomende links
  • Je bouwt loyaliteit op met je doelgroep
  • Je creëert awareness
  • Je bereikt je doelgroep in alle fasen van de customer journey
Wat is jouw potentieel?

Wij helpen je graag op het gebied van content optimalisatie

Close Hoor het van Caecilia

Wij helpen je graag op het gebied van content optimalisatie

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe werkt content optimalisatie?

Traffic Today biedt met content optimalisatie ondersteuning bij het bepalen van de juiste zoektermen om jouw doelgroep te bereiken. Uit de zoektermen analyse groeperen we termen die we in een tekst verwerken. Google heeft zich zo ontwikkeld dat het relevante termen en synoniemen aan elkaar kan koppelen. We schrijven dus geen teksten gericht op een zoekterm, maar we ontwikkelen topic (onderwerp) teksten. Hierbij houden we rekening met de density (dichtheid) van termen die in de tekst terugkomen en de opbouw van koppen en subkoppen met bijpassende alinea’s.

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van content optimalisatie zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Verdieping of verbreding

Leesbare teksten blijven belangrijk voor de bezoekers op de website. Zij willen geen ellenlange teksten moeten lezen, maar beknopt de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Om toch de diepte in te kunnen gaan of een brede uitleg te kunnen geven, maken we hier andere pagina’s voor aan. Vanuit de huidige teksten maken we vervolgens interne links aan naar deze verdiepende, verbredende of andere soort relevante teksten. Op deze manier houden we de teksten leesbaar, de website overzichtelijk en toegankelijk voor zowel Google als de bezoeker.

De zoekintentie van je potentiele klant beantwoorden

Wat echt belangrijk is: je bezoeker helpen met content. In de tekst moet je antwoord geven op de zoekvraag die hij heeft. Je richt je in feite dus meer op een onderwerp dan op specifieke zoekwoorden. Waar de bezoeker antwoordt op wil hebben hangt af van de fase waarin hij zich bevindt. Zit hij in de oriëntatiefase dan is het vaak algemene informatie. Zodra iemand in de conversiefase zit gaat het juist om specifieke informatie over een dienst of product. Onze copywriters houden hier altijd rekening mee als zij de content voor je schrijven.

Meta’s optimaliseren voor meer bezoekers

Naast de inhoudelijke content op pagina’s, dus de tekst en eventueel beeldmateriaal, optimaliseren we ook meta’s. Meta’s bestaan uit een meta titel en een meta omschrijving. Deze titel en beschrijving zijn zichtbaar in de Google-zoekresultaten wanneer iemand een relevante zoekopdracht doet in Google. Met deze titel en beschrijving wil je de bezoeker op jouw pagina laten klikken. Het is dus een lokkertje die zeer relevant moet zijn voor de zoekopdracht, anders is de bezoeker ook zo weer van je pagina af.

Je geeft met de meta dus een snippet (korte inkijk of samenvatting) van de inhoud die de bezoeker kan vinden wanneer hij op je website klikt vanuit de zoekresultaten. Dit is het eerste wat een potentiële bezoeker ziet en dient dus inhoudelijk aan te sluiten op de zoekopdrachten en tevens zo verleidelijk te zijn dat ze doorklikken. Om tot een goede meta titel en beschrijving te komen, testen en analyseren wij veelal de cijfers vanuit Google’s Search Console.

Aan de hand van data content optimaliseren

Traffic Today helpt je graag met het optimaliseren van je huidige content of eventueel met het creëren van nieuwe content. Kwalitatieve content is tegenwoordig onmisbaar voor iedereen die online een rol van betekenis wil spelen. Aan de hand van data kunnen wij zorgen dat er kwalitatieve content ontwikkeld en geoptimaliseerd wordt voor de optimale ervaring voor Google en websitebezoekers. Voor meer informatie of een kennismaking kun je altijd contact met ons opnemen.

Je content optimaliseren?

Roy weet wat er voor nodig is!

Close Hoor het van Roy

Wij helpen je graag op het gebied van content optimalisatie

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.