Content optimalisatie
Wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken met de juiste content?
Kijk dan niet verder! Traffic Today is dé specialist in content optimalisatie die jouw bedrijf naar een hoger online niveau tilt en die ervoor zorgt dat jouw website bovenin Google staat.
Onze online marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat de content optimalisatie werkzaamheden continu gemonitord en verbeterd worden.

Waarom content optimalisatie bij Traffic Today
Onze content converteert
Ervaring met een grote diversiteit aan doelgroepen
Teksten die prettig lezen voor algoritmes én bezoekers
Producties in verschillende fases van de customer journey
Hoe werkt content optimalisatie?
Traffic Today biedt met content optimalisatie, een vertakking van zoekmachine optimalisatie, ondersteuning bij het bepalen van de juiste zoektermen om jouw doelgroep te bereiken. Uit de zoektermen analyse groeperen we termen die we in een tekst verwerken. Google heeft zich zo ontwikkeld dat het relevante termen en synoniemen aan elkaar kan koppelen. We schrijven dus geen teksten gericht op een zoekterm, maar we ontwikkelen topic (onderwerp) teksten. Hierbij houden we rekening met de density (dichtheid) van termen die in de tekst terugkomen en de opbouw van koppen en subkoppen met bijpassende alinea’s. Content marketing is de sleutel naar meer.
Content laten optimaliseren door Traffic Today
Om vindbaar te zijn heb je content nodig. Op basis van content (tekst) bepaalt de crawler welke pagina’s hoger in Google komen en welke wat lager op de SERP getoond worden. Om de kans op vindbaarheid zo groot mogelijk te maken, kan Traffic Today jouw content optimaliseren.
Onze diensten voor content optimalisatie bestaan uit het schrijven van SEO teksten en blog marketing.

Effectieve content: diepgang en zoekintentie beantwoordt
Leesbare teksten zijn essentieel voor bezoekers die snel de informatie willen vinden die ze zoeken. Om toch in diepte of breder in te gaan op een onderwerp, maken we aparte pagina’s voor verdiepende of verbredende uitleg. Vanuit de hoofdpagina voegen we interne links toe naar deze relevante pagina’s, zodat de teksten beknopt blijven en de website overzichtelijk en toegankelijk is voor zowel bezoekers als Google.
Het belangrijkste is dat je content inspeelt op de zoekintentie van je bezoeker. We richten ons niet alleen op zoekwoorden, maar ook op het beantwoorden van de vraag die de bezoeker heeft, afhankelijk van de fase waarin hij zich bevindt. Of dit nu algemene informatie is in de oriëntatiefase of specifieke details over een product of dienst in de conversiefase, onze copywriters zorgen ervoor dat de content aansluit bij de behoeften van de bezoeker.
Stappenplan content optimaliseren
Op het moment dat we beginnen met het optimaliseren van je content, beginnen we eerst met het laaghangend fruit. We starten bewust met deze ‘quick wins’, omdat we met kleine aanpassingen grote resultaten boeken. Een kickstart om van te dromen! Hoewel elke klant anders is en niet alle stappen op jou van toepassing zijn, hebben we toch een lijst gemaakt met de diverse stappen die we zetten.
Stap 1 – Meta's optimaliseren
Stap 2 – Heading structuur
Stap 3 – Teksten optimaliseren voor SEO
Stap 4 – Interne & externe linkbuilding checken
Stap 5 – Visuele content optimalisatie
Stap 6 – Content gaps opvullen

Meta’s optimaliseren voor meer bezoekers
Naast de inhoudelijke content op pagina’s, dus de tekst en eventueel beeldmateriaal, optimaliseren we ook meta’s. Meta’s bestaan uit een meta titel en een meta omschrijving. Deze titel en beschrijving zijn zichtbaar in de Google-zoekresultaten wanneer iemand een relevante zoekopdracht doet in Google. Met deze titel en beschrijving wil je de bezoeker op jouw pagina laten klikken. Het is dus een lokkertje die zeer relevant moet zijn voor de zoekopdracht, anders is de bezoeker ook zo weer van je pagina af.
Je geeft met de meta dus een snippet (korte inkijk of samenvatting) van de inhoud die de bezoeker kan vinden wanneer hij op je website klikt vanuit de zoekresultaten. Dit is het eerste wat een potentiële bezoeker ziet en dient dus inhoudelijk aan te sluiten op de zoekopdrachten en tevens zo verleidelijk te zijn dat ze doorklikken. Om tot een goede meta titel en beschrijving te komen, testen en analyseren wij veelal de cijfers vanuit Google’s Search Console.
Aan de hand van data content optimaliseren
Traffic Today helpt je graag met het optimaliseren van je huidige content of eventueel met het creëren van nieuwe content. Kwalitatieve content is tegenwoordig onmisbaar voor iedereen die online een rol van betekenis wil spelen. Aan de hand van data kunnen wij zorgen dat er kwalitatieve content ontwikkeld en geoptimaliseerd wordt voor de optimale ervaring voor Google en websitebezoekers. Voor meer informatie of een kennismaking kun je altijd contact met ons opnemen.
Content optimaliseren voor E-E-A-T
Sinds de E-E-A-T update van Google, waarover je meer leest in dit blog, is het steeds belangrijker om kritisch naar je content te kijken. Laat je dit na, dan kan de zoekmachine je straffen met het verliezen van hoge posities op belangrijke termen voor je website. Daarom doe je er goed aan om je content te optimaliseren voor E-E-A-T. Hieronder hebben we 21 punten opgeschreven waarmee je content optimalisatie kan toepassen in 2025.
- De content legt de belangrijke zaken goed uit inclusief voor- en nadelen
- De structuur in de content maakt een logisch verhaal
- Er is een goede mix tussen informatieve en transactionele content
- Er is relevante content aanwezig
- Er zijn geen pagina’s met lage kwalitatieve content
- Er is een uitgebreide blog/nieuws sectie met aanvullende support content
- De content refereert aan autoritaire bronnen
- De content is feitelijk en controleerbaar correct
- De content moet transparant zijn over producten en diensten: wat wordt wel geleverd en wat niet?
- De content geeft een antwoord op de zoekintentie
- De content is niet misleidend
- De content is betrouwbaar
- De content is niet schadelijk voor bepaalde minderheden
- Content wordt regelmatig geüpdatet
- Er wordt content geschreven ter inspiratie
- Er is video content aanwezig
- De content wordt aangevuld met visuele verduidelijking – video/afbeelding/infographics etc
- Er zijn auteurpagina’s gekoppeld aan de content
- De content is geen spam
- Content heeft geen spelfouten
- Content heeft geen stijl problemen
Veelgestelde vragen over content optimalisatie
Wat is content optimalisatie?
Om vindbaar te zijn in de zoekmachine heb je content nodig. Op basis van content (tekst) bepaalt Google waar de website over gaat. Aan de hand hiervan beslist Google bij zoekopdrachten in de zoekmachine of de content van je website relevant is voor de zoekopdracht. Om de kans op vindbaarheid zo groot mogelijk te maken, kunnen wij jouw content optimaliseren. Het optimaliseren van content is het beter maken van content op de website, zodat jouw website beter vindbaar is.
Hoe werkt content optimalisatie?
Wat kost content optimalisatie?
Content optimaliseren voor betere resultaten?
Wil je dat je content beter presteert en meer bezoekers aantrekt? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jouw content kunnen optimaliseren voor betere resultaten!



Ons team staat
voor je klaar