Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken met de juiste content?
Kijk dan niet verder! Traffic Today is dé specialist in content optimalisatie die jouw bedrijf naar een hoger online niveau tilt en die ervoor zorgt dat jouw website bovenin Google staat.
Onze online marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat de content optimalisatie werkzaamheden continu gemonitord en verbeterd worden.
Traffic Today biedt met content optimalisatie, een vertakking van zoekmachine optimalisatie, ondersteuning bij het bepalen van de juiste zoektermen om jouw doelgroep te bereiken. Uit de zoektermen analyse groeperen we termen die we in een tekst verwerken. Google heeft zich zo ontwikkeld dat het relevante termen en synoniemen aan elkaar kan koppelen. We schrijven dus geen teksten gericht op een zoekterm, maar we ontwikkelen topic (onderwerp) teksten. Hierbij houden we rekening met de density (dichtheid) van termen die in de tekst terugkomen en de opbouw van koppen en subkoppen met bijpassende alinea’s. Content marketing is de sleutel naar meer.
Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Om vindbaar te zijn heb je content nodig. Op basis van content (tekst) bepaalt de crawler welke pagina’s hoger in Google komen en welke wat lager op de SERP getoond worden. Om de kans op vindbaarheid zo groot mogelijk te maken, kan Traffic Today jouw content optimaliseren.
Onze diensten voor content optimalisatie bestaan uit het schrijven van SEO teksten en blog marketing.
Leesbare teksten blijven belangrijk voor de bezoekers op de website. Zij willen geen ellenlange teksten moeten lezen, maar beknopt de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Om toch de diepte in te kunnen gaan of een brede uitleg te kunnen geven, maken we hier andere pagina’s voor aan. Vanuit de huidige teksten maken we vervolgens interne links aan naar deze verdiepende, verbredende of andere soort relevante teksten. Op deze manier houden we de teksten leesbaar, de website overzichtelijk en toegankelijk voor zowel Google als de bezoeker.
Wat echt belangrijk is: je bezoeker houvast bieden met content marketing. In de tekst moet je antwoord geven op de zoekvraag die hij heeft. Je richt je in feite dus meer op een onderwerp dan op specifieke zoekwoorden. Waar de bezoeker antwoordt op wil hebben hangt af van de fase waarin hij zich bevindt. Zit hij in de oriëntatiefase dan is het vaak algemene informatie. Zodra iemand in de conversiefase zit gaat het juist om specifieke informatie over een dienst of product. Onze copywriters houden hier altijd rekening mee als zij de content voor je schrijven.
Op het moment dat we beginnen met het optimaliseren van je content, beginnen we eerst met het laaghangend fruit. We starten bewust met deze ‘quick wins’, omdat we met kleine aanpassingen grote resultaten boeken. Een kickstart om van te dromen! Hoewel elke klant anders is en niet alle stappen op jou van toepassing zijn, hebben we toch een lijst gemaakt met de diverse stappen die we zetten.
Meta descriptions & page titles zijn het ‘visitekaartje’ van de te bezoeken pagina en vormen de eerste ‘verleidende’ woorden en zinnen die iets moeten triggeren bij de lezer. Indien je huidige meta’s weinig emotie of actie oproepen bij de bezoeker, gaan we eerst aan de slag met de verfijning. Hierbij houden we de SEO-regels in ons achterhoofd, zoals het verwerken van het hoofdzoekwoord in de page title en meta description.
Er zijn websites genoeg die over een kwalitatief lage heading structuur beschikken. Daarmee bedoelen we dat een pagina meerdere H1’s bevat, de headers volledig zijn weggelaten of dat de H1 na de H2 komt. Zonder heading structuur, sta je voor een lastige opgave in Google! Wij helpen je ermee.
Schrijven leren we allemaal op de basisschool, maar een schrijver maakt nog geen SEO copywriter. Daarvoor dien je te weten op welke plekken er zoekwoorden geplaatst moeten worden, wanneer opsommingen tot z’n recht komen en op welke wijze je alinea’s moet schrijven om hoger in Google te komen. We bestuderen je bestaande teksten en kijken of er een update nodig is, of dat we ‘from scratch’ moeten beginnen om er wat moois van te maken.
Na de voltooiing van stap 1 en 2, duiken we dieper in de interne en externe linkbuilding op je categoriepagina’s. Hierbij houden we de boomstructuur van je website aan als leidraad. Bovenliggende categorieën horen ‘gelinkt’ te worden op onderliggende pagina’s, terwijl er ook interne linkbuilding nodig is om sub-sub categorieën te doen groeien. Om de expertise van deskundige partijen naar voren te laten komen op je website, brengen we no-follow-links aan ter bevordering van je externe linkbuilding.
Het oog wil ook wat en die van Google zeker. En mede daarom is het van belang dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn. Foto’s waar de pixels van je beeldscherm druipen worden niet goed beoordeeld door de zoekmachine, terwijl afbeeldingen met omvangrijke formaten traag inladen. Dat laatste is nadelig voor de Core Web Vitals, dus bekijken we of de grootte terug kunnen brengen. Bovendien vullen we de tekstregels van de al-tags in, zodat Google beter weet wat voor afbeeldingen er vertoond worden.
Herschrijven is niet de enige handeling die we verrichten. Bepaald niet! Content optimaliseren staat gelijk aan het signaleren van contentkansen die al benut zijn door concurrenten, maar nog op de plank liggen bij jouw webshop of website. We gebruiken tools als Semrush en Ahrefs om de content gaps op te sporen én in te vullen. Zo dichten we het tekort aan informatie op jouw website en vergroten we de kans dat je bovenaan komt te staan op bepaalde zoektermen.
Content Marketeer | Head of Content
E-mail & Content Marketeer
Content Strateeg
Content Marketeer
Naast de inhoudelijke content op pagina’s, dus de tekst en eventueel beeldmateriaal, optimaliseren we ook meta’s. Meta’s bestaan uit een meta titel en een meta omschrijving. Deze titel en beschrijving zijn zichtbaar in de Google-zoekresultaten wanneer iemand een relevante zoekopdracht doet in Google. Met deze titel en beschrijving wil je de bezoeker op jouw pagina laten klikken. Het is dus een lokkertje die zeer relevant moet zijn voor de zoekopdracht, anders is de bezoeker ook zo weer van je pagina af.
Je geeft met de meta dus een snippet (korte inkijk of samenvatting) van de inhoud die de bezoeker kan vinden wanneer hij op je website klikt vanuit de zoekresultaten. Dit is het eerste wat een potentiële bezoeker ziet en dient dus inhoudelijk aan te sluiten op de zoekopdrachten en tevens zo verleidelijk te zijn dat ze doorklikken. Om tot een goede meta titel en beschrijving te komen, testen en analyseren wij veelal de cijfers vanuit Google’s Search Console.
Traffic Today helpt je graag met het optimaliseren van je huidige content of eventueel met het creëren van nieuwe content. Kwalitatieve content is tegenwoordig onmisbaar voor iedereen die online een rol van betekenis wil spelen. Aan de hand van data kunnen wij zorgen dat er kwalitatieve content ontwikkeld en geoptimaliseerd wordt voor de optimale ervaring voor Google en websitebezoekers. Voor meer informatie of een kennismaking kun je altijd contact met ons opnemen.
Om vindbaar te zijn in de zoekmachine heb je content nodig. Op basis van content (tekst) bepaalt Google waar de website over gaat. Aan de hand hiervan beslist Google bij zoekopdrachten in de zoekmachine of de content van je website relevant is voor de zoekopdracht. Om de kans op vindbaarheid zo groot mogelijk te maken, kunnen wij jouw content optimaliseren. Het optimaliseren van content is het beter maken van content op de website, zodat jouw website beter vindbaar is.
Wij bieden met content optimalisatie ondersteuning bij het bepalen van de juiste zoektermen om jouw doelgroep te bereiken. Uit de zoekwoordenonderzoek groeperen we termen die we in een tekst verwerken. Google heeft zich zo ontwikkeld dat het relevante termen en synoniemen aan elkaar kan koppelen. We schrijven dus geen teksten gericht op een zoekterm, maar we ontwikkelen topic (onderwerp) teksten. Hierbij houden we rekening met de density (dichtheid) van zoektermen die in de tekst terugkomen en de opbouw van koppen en subkoppen met bijpassende alinea’s.
De kosten van content optimalisatie is afhankelijk van de werkzaamheden die wij gaan uitvoeren. Wij kunnen zowel ondersteunende werkzaamheden uitvoeren als de online strategie voeren. Content optimalisatie is een continu proces, waarin we maandelijks werkzaamheden voor moeten uitvoeren. Op deze manier kan er een stabiele positie in Google worden gerealiseerd.
Sinds de E-E-A-T update van Google, waarover je meer leest in dit blog, is het steeds belangrijker om kritisch naar je content te kijken. Laat je dit na, dan kan de zoekmachine je straffen met het verliezen van hoge posities op belangrijke termen voor je website. Daarom doe je er goed aan om je content te optimaliseren voor E-E-A-T. Hieronder hebben we 21 punten opgeschreven waarmee je content optimalisatie kan toepassen in 2024.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.