Dit is hoe we het doen

E-mail marketing

Wil jij je klanten direct aanspreken door e-mailmarketing onderdeel te maken van jouw online marketingstrategie?

Traffic Today is jouw specialist! Onze online marketeers hebben de juiste combinatie van kennis en ervaring in huis om jouw doelstellingen te behalen aan de hand van e-mailmarketing.

Door onze flexibele houding zijn we in staat snel te schakelen wanneer dit nodig is. Kom in contact en bespreek de mogelijkheden!

Vraag het Sander Onze Commercieel Directeur | Digital Strategist

De voordelen van e-mail marketing

  • Meer traffic naar je website
  • Makkelijk te targeten vanwege bestaand klantenbestand
  • Mogelijkheid tot personalisatie
  • Hogere omzet
  • Directe vorm van communicatie
  • Creëert binding en loyaliteit

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een containerbegrip voor alle marketingactiviteiten die jij uitvoert op het gebied van e-mail. Dit is een erg effectieve marketingvorm, omdat je je grotendeels richt op een bestaande klantengroep. Je hoeft niet specifiek te targeten, aangezien je de gegevens vrijwel allemaal al hebt. E-mailmarketing vindt in veel verschillende soorten plaats. Het is namelijk een erg geschikt kanaal voor veel verschillende doelstellingen. Wij raden vrijwel elk bedrijf aan om aan e-mailmarketing te doen, omdat er geen marketingvorm is die voor klantencontact zorgt dat zo direct is. Wij helpen je hier natuurlijk graag mee. Kom in contact met één van onze digital marketeers en bespreek wat er zoal mogelijk is voor jouw bedrijf!

%
verhoging CTR
%
open ratio
%
meer bestellingen

E-mailmarketing als onderdeel van automation

E-mailmarketing is op twee verschillende manieren uit te voeren. Je kunt handmatig je mails versturen, maar je kunt e-mail ook onderdeel maken van je automation proces. Automation zegt eigenlijk al genoeg: je automatiseert de processen die op regelmatige basis uitgevoerd worden. E-mails zijn hier een perfect voorbeeld van: als je op maandelijkse basis een mail verstuurt naar je klanten met daarin bijvoorbeeld verschillende updates over kortingen of werkprocessen, kun je gemakkelijk hier automation in laten plaatsvinden. Dit werkt helemaal goed als je deze mails ook nog specificeert naar de ontvanger van de mail. Denk bijvoorbeeld aan een winkelwagencampagne: hier stuur je een mail over dat een klant nog een product in zijn/haar winkelwagen heeft laten staan. Met automation zorg je ervoor dat deze mail automatisch wordt verstuurd, met daarin natuurlijk de juiste productinformatie. Hartstikke handig dus, want dit scheelt je een hoop tijd! Wij helpen je graag met deze vorm van e-mailmarketing, door je te introduceren aan de juiste tools hiervoor.

Wat is jouw potentieel?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Verschillende soorten marketing e-mails

Er zijn verschillende soorten marketing e-mails die we kunnen inzetten in jouw e-mailmarketingstrategie. Deze hebben elk een ander doel en vereisen allemaal een andere tone-of-voice. Onze e-mailmarketeers weten precies welke vorm van e-mailmarketing effectief is voor jouw bedrijf. We leggen graag de meest populaire vormen uit.

Winkelwagencampagne

Merk jij dat veel klanten hun bestellingen via je website niet afronden? Dan is een Verlaten Winkelwagencampagne een goed idee voor jou! Met deze vorm van e-mailmarketing, herinner je je klanten eraan dat ze nog producten in hun winkelwagen hebben. Het gebeurt namelijk vaak dat klanten dit simpelweg vergeten, of dat er dingen gebeurden waardoor ze hun bestelling niet af konden ronden. Door ze een herinnering te sturen, bied je je klant de mogelijkheid om nog eenmaal herinnerd te worden aan deze bestelling, zodat ze deze op een later moment tóch nog af kunnen ronden.

Een winkelwagencampagne is gemakkelijk op te zetten, aangezien het in vrijwel elke EMP (E-mail Marketing Provider) mogelijk is. Door een succesvolle koppeling met je e-commerce platform, verzamelen we de gegevens die nodig zijn om een winkelwagencampagne te laten excelleren. Bij het opstellen van deze mail, houden we natuurlijk rekening met jouw eisen. Zo is het aan jou wanneer we de herinneringsmail sturen, maar houden we ook rekening met de huisstijl en het kleurgebruik van jouw bedrijf.

Herhaalaankopen

Als er binnen jouw bedrijf al sprake is van een hoge klantloyaliteit, is de kans groot dat er sprake is van veel herhaalaankopen. Deze gegevens zijn bij te houden via de historische data van je klanten. Met e-mail spring je gemakkelijk in op deze gegevens. Merk je dat een klant regelmatig een bestelling plaatst? Dan kun je je klant op basis van deze regelmatigheid eraan herinneren dat het een tijdje geleden is dat ze deze bestelling geplaatst hebben. Hierdoor zullen ze sneller geneigd zijn de bestelling weer te plaatsen, en vergeten ze deze in ieder geval niet. Net als met een winkelwagencampagne, personaliseer je je herhaalaankoop-mail precies naar je eigen wensen. Hier helpen we je natuurlijk graag mee!

Loyaliteit

E-mail is niet alleen ideaal om het aantal bestellingen te boosten: het is ook een goed middel om loyaliteit met je klanten op te bouwen. Dit doe je door regelmatig een e-mail te sturen waarin blijkt dat je dankbaar bent voor hun bestellingen. Voeg een kleine korting toe of de mogelijkheid een bepaald product eerder te bestellen dan anderen. Door loyaliteits e-mails te sturen, zorg je niet alleen voor een direct resultaat, maar ook voor een resultaat op langere basis: klanten denken sneller aan je wanneer ze iets nodig hebben dat relevant is aan jouw bedrijf. Ideaal dus!

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Get in touch

Onze commercieel directeur Sander neemt graag de tijd voor je om alles rondom e-mailmarketing aan je uit te leggen.

E-mailmarketing tools

Om het ultieme resultaat uit jouw e-mailmarketing te halen, gebruiken we verschillende tools. Deze helpen ons om de resultaten van je mail te meten. Hier springen we op in, door dit mee te nemen naar de volgende mail die we namens jou versturen. We lichten graag een paar van deze tools uit!

  • Copernica. Traffic Today is een premium partner van het e-mailplatform Copernica. Deze EMP biedt vele mogelijkheden, waarvan onze marketeers precies weten hoe ze deze moeten benutten. Copernica maakt het mogelijk om geautomatiseerde mails te versturen, maar biedt ook verschillende mogelijkheden om de resultaten hiervan te meten. Perfect dus!
  • Spotler. Deze EMP stond voorheen bekend als MailPlus, en biedt in principe dezelfde mogelijkheden als Copernica aan. In Spotler is het gemakkelijk om een aantrekkelijke mail te bouwen voor je klanten, waardoor het resultaat natuurlijk alleen maar hoger wordt. Ook hier zijn talloze meetingsmogelijkheden, waardoor deze EMP ook een perfecte keuze is!
  • En nog veel meer!

E-mailmarketing strategie

Je weet nu dat e-mailmarketing een succesvol marketingmiddel kan zijn, maar het is ook belangrijk om te weten dat dit middel niet zo maar ingezet kan worden. Hiervoor is namelijk een goede strategie nodig. Net zoals bij andere kanalen, houd je rekening met je doelgroep. Als jouw klantenbestand voornamelijk bestaat uit andere bedrijven, richt je een mail heel anders in dan wanneer jij je richt op particulieren. B2B-marketing is simpelweg anders ingericht dan B2C-marketing. Hierbij kun je denken aan de tone-of-voice, maar ook aan meer algemene richtlijnen zoals hoe vaak jij een mail verstuurt, en wat de inhoud hiervan is. Daarnaast kun je er voor kiezen om e-mail te combineren met andere marketingmiddelen, door een brug te maken naar bijvoorbeeld je social media.

Om jouw strategie perfect in te richten naar jouw wensen en de wensen van je klanten, gebruikt Traffic Today verschillende tools. Met bijvoorbeeld Squeezely, Qlicks en Buckles maken wij de brug van jouw database, naar jouw EMP. We weten de juiste gegevens hieruit te halen en zorgen er vervolgens voor dat dit op een aantrekkelijke wijze naar jouw klanten verstuurd wordt.

Koen van Veen

E-mail & Content Marketeer
image-right-particles
📧 Waarom e-mail marketing?

E-mailmarketing is het meest directe marketingmiddel dat er is. Doordat je je voornamelijk richt op een al bestaand klantenbestand, is het ook nog eens erg effectief. Met e-mailmarketing kun je veel slimme trucjes toepassen, die ervoor zorgen dat je meer websitebezoekers krijgt en uiteindelijk meer bestellingen. Vrijwel elk bedrijf kan gebruikmaken van dit middel, doordat e-mail nog steeds enorm populair is.

💵 Wat zijn de kosten van e-mailmarketing?

De kosten van e-mailmarketing zijn variabel. Dit heeft te maken met hoeveel jij hieraan wilt uitbesteden, en welke tools je hier zoal wilt inzetten. Deze kosten worden natuurlijk meegenomen in je strategie. Door je e-mailmarketing door onze marketeers uit te laten voeren, kies je voor een transparante werkwijze. Je weet dus precies waar je geld naartoe gaat!

📈 Is e-mailmarketing achterhaald?

Sommige mensen denken dat e-mail een achterhaalde marketingvorm is, maar niets is minder waar. Deze gedachte wordt vooral geschetst doordat e-mail zelf vroeger veel groter was dan dat het nu is. E-mail werd gebruikt om contact te hebben met vrienden en familie, maar door de komst van verschillende social media is dit niet meer het geval. Toch heeft bijna nog steeds iedereen een e-mail. De reden voor het gebruik van e-mail is dus veranderd, maar de populariteit niet.

🔒Zijn er privacyrichtlijnen voor e-mailmarketing?

Er zijn in Nederland verschillende privacyrichtlijnen waar bedrijven rekening mee moeten houden op het gebied van e-mail. Zo moet je eerst toestemming van iemand hebben voordat diegene e-mails kan ontvangen. Je klantengegevens mogen ook niet zo maar gedeeld worden. Wij handelen alleen conform deze wetgeving. Zo gebruiken we enkel tools die bewezen hebben rekening te houden met deze richtlijnen en delen we geen informatie die niet gedeeld mag worden.

Verschillende e-mailmarketing doelstellingen

Er zijn verschillende doelstellingen die je kunt behalen aan de hand van e-mailmarketing. We benoemen er graag een paar voor je:

  • Meer websitebezoekers
  • Hogere conversie
  • Hogere klantbinding
  • Verbetering naamsbekendheid
  • Promotie nieuwe dienst/product
  • Hogere klanttevredenheid
  • Meer volgers op social media
  • En nog veel meer!
cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Get in touch

Onze commercieel directeur Sander neemt graag de tijd voor je om alles rondom e-mailmarketing aan je uit te leggen.

Tips voor e-mailmarketing

We geven je vraag enkele tips om e-mailmarketing succesvol in te zetten:

    • Gebruik je informatie! E-mailmarketing kan een erg succesvol kanaal zijn, als je dit goed inzet. Dit doe je met name door de informatie van je huidige klantenbestand in te zetten. Uit dit bestand haal je veel bruikbare informatie, zoals de regelmatigheid van een bestelling en het verdere online gedrag van je klanten.
    • Zorg voor een goede look. Je mails moeten vooral beschikken over de juiste informatie, maar dit betekent niet dat de mail er niet verzorgd uit moeten zien. Daarnaast kun je knoppen aan je e-mails toevoegen. Door deze op de juiste plek te plaatsen, zorg je voor een effectieve mail.
    • Gebruik de juiste tools! E-mails versturen klinkt niet heel moeilijk, maar hier verkijk je je snel in. Door gebruik te maken van de juiste tools, zorg je voor de juiste mate van automatisering. Dit betekent niet dat je jouw mail volledig uit hand geeft: je hebt namelijk nog steeds volledige controle over je mail. Jij stelt je tools in precies volgens je eigen wensen. Het proces van versturen en het vergaren van informatie wordt voornamelijk makkelijker gemaakt.

E-mailmarketing met Traffic Today

Onze marketeers hebben de juiste kennis en ervaring in huis om online succes te boeken voor jouw bedrijf. Dit alles doen we aan de hand van een intensieve, transparante samenwerking. We werken met verschillende tools die het voor jou inzichtelijk maken welke stappen we nemen om dit succes te behalen. Daarnaast plannen we maandelijkse momenten in, om updates te geven over de progressie die we boeken. Hier worden we natuurlijk graag van feedback voorzien, zodat we hier rekening mee kunnen houden voor eventuele vervolgstappen. Klinkt zo’n samenwerking jou nu als muziek in de oren? Neem dan contact met ons op! Eén van onze marketeers staat je graag te woord om je het één en ander uit te leggen over e-mailmarketing, of één van onze andere marketingdiensten.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Meer weten over e-mail marketing?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.