Dit is hoe we het doen

E-mail marketing

Meer traffic naar je website, een hogere verkoop en de klantvriendelijkheid verhogen?

E-mailmarketing is een van de beste manieren om je doelgroep snel en gericht te bereiken. Het biedt talloze mogelijkheden, die nog niet altijd ten volle benut worden. We helpen je dan ook graag om het gestroomlijnd en effectief in te zetten.

Benieuwd wat we precies voor je kunnen betekenen en wat e-mailmarketing je op kan leveren?

Vraag het Sander Onze Commercieel Directeur | Online Strateeg

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een containerbegrip voor alle marketingactiviteiten die je als bedrijf per e-mail verricht en valt op te delen in standaard e-mailmarketing en e-mailmarketing automation. Deze twee varianten verschillen van elkaar in inhoud, werkwijze en het aantal ontvangers. De standaard e-mailmarketing kun je zien als de klassieke nieuwsbrief met aanbiedingen, nieuwtjes en andere content waarvan je vindt dat de ontvanger die moet zien. Deze mailings kunnen verstuurd worden aan grote groepen ontvangers en kunnen indien nodig gepersonaliseerd worden op basis van interessegebieden of demografische gegevens.

Bij e-mailmarketing automation maak je de content nog weer een stuk specifieker voor de ontvanger. Hieronder vallen mailtjes bij een verlaten winkelwagen, herinneringen voor een herhaalaankoop of een mailtje op de verjaardag van je klant. Het is natuurlijk geen doen om dit allemaal handmatig bij te houden en te versturen, dus gelukkig zijn er genoeg opties om deze mails te automatiseren, zonder de communicatie onpersoonlijk te maken.

Wat is jouw potentieel?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom e-mailmarketing bij Traffic Today?

Bij Traffic Today streven we ernaar om onze klanten online zoveel mogelijk resultaat te laten behalen. En een groot deel van de communicatie die online plaatsvindt gaat via de e-mail. Bij een goede e-mail strategie ligt hier dus een enorm potentieel. Of je nou stuurt op websitebezoeken, conversies, klantenbinding of leads.

Om je te helpen deze kansen te benutten helpt Traffic Today je bij elke stap in het proces, vanaf het allereerste template en de allereerste mail tot complete automatiseringscampagnes en de analyse van de resultaten. Dankzij onze brede ervaring op andere vlakken als zoekmachine optimalisatie, linkbuilding, social media en zoekmachine adverteren kan e-mailmarketing ook perfect geïmplementeerd worden in de totale online strategie.

De grootste voordelen van e-mailmarketing

  • 1. Hoge ROI
  • 2. Bereik je doelgroep snel en goedkoop
  • 3. Groot bereik
  • 4. Dataverzameling- en verrijking
  • 5. Goed meetbaar
cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Get in touch

Onze commercieel directeur Sander neemt graag de tijd voor je om alles rondom e-mailmarketing aan je uit te leggen.

Emailmarketingstrategie2

Strategie bepalen

Voor we daadwerkelijk aan de slag gaan bepalen we eerst in samenspraak met jou de juiste strategie. Wat die strategie wordt is natuurlijk geheel afhankelijk van je wensen, doelstellingen en het budget, maar ook van wat je op dit moment al aan e-mailmarketing doet en wat je voor de rest online doet. Heb je bijvoorbeeld al bepaalde advertising of SEO-campagnes lopen waarop e-mail aan kan sluiten? Of is er een contentstrategie waar de e-mailmarketing bij moet passen? Op basis hiervan kunnen ook concrete doelen worden gesteld en kan ook gekeken worden naar welke e-mailtoepassingen het best passen.

Ons stappenplan ziet er als volgt uit:

  • Intakegesprek waarbij we samen doelstellingen en KPI’s bepalen
  • Opstellen van e-mail marketing strategie
  • Opstellen en segmenteren van doelgroepen
  • Creatieve mailings bedenken
  • Opstellen en inrichten van de database, mailings en automation
  • Verzending van de mailings
  • Meten, meten en meten!
  • Op basis van de data doorontwikkelen van de e-mailmarketingstrategie

Winkelwagencampagne

Zo’n 60 tot 80% van de online winkelwagens wordt voortijdig verlaten. En dat is bij lange na niet altijd omdat ze het product niet willen kopen. Het kan zijn dat de klant het vergeet, dat er getwijfeld wordt of wellicht werkt de internetverbinding niet goed. Allemaal redenen waarom de klant afhaakt en met een goede verlaten winkelwagencampagne kan deze klant simpel overtuigd worden het product tóch te bestellen. Een verlaten winkelwagenmail is simpel gezegd een mail die je krijgt van een webshop waarin ze je erop attenderen dat er nog spullen in de je winkelwagen liggen. In die mail kun je de klant bovendien nog een helpende hand bieden.

Wij zetten een verlaten winkelwagencampagne voor jou op in de E-mailmarketing Provider (EMP) waarmee jij werkt. Hiervoor is een koppeling nodig met je e-commerce platform, we moeten immers wel weten wie zijn of haar winkelwagen verlaten heeft en wat voor producten er in zitten. Aan de hand van vaste templates kunnen de EMP’s vervolgens gepersonaliseerde mails versturen binnen een door jou gekozen tijdsspanne.

Herhaalaankopen

Herhaalaankopen

Een andere goede e-mailstrategie voor het verhogen van je conversie is de herhaalaankoopmailing. Op basis van historische (bestel)data kunnen er geautomatiseerde mails verstuurd worden om de klant eraan te herinneren dat hij of zij waarschijnlijk weer nieuwe producten nodig heeft. Een goed voorbeeld hiervan is een opticien die de klant eraan herinnert dat het bijna 6 maanden geleden is dat er voor het laatst lenzen zijn besteld. Maar ook voor vele andere producten en diensten is dit erg geschikt. Bovendien heb je de mogelijkheden binnen EMP’s om het zo specifiek te maken als jij wil en kun je testen welke frequentie het best werkt.

Loyaliteit

E-mail leent zich ook perfect voor het creëren van een band met de klant. Voor mensen die al lang klant zijn kun je door middel van mails voordelen bieden als een kleine korting na een bepaalde periode klant te zijn geweest, of exclusieve voorrang op een nieuw product. Met e-mailmarketing automation kun je daarnaast ook je klanten laten merken dat je ze waardeert door ze bijvoorbeeld een verjaardagsmailtje te sturen of ze te bedanken dat ze al zo lang klant bij je zijn. Kleine gebaren die ervoor kunnen zorgen dat de klant nog jarenlang klant van je blijft.

Koen van Veen

Content Marketeer
image-right-particles

CIJFERS

Uitwerkingen van succes

E-mailmarketing helpt jou bij het behalen van mooie resultaten. Om je inzicht te bieden in de uitwerkingen die onze campagnes kunnen hebben, lichten we hier wat successen voor je uit.

Succes

12,5%

verhoging CTR
Result blocks bottom
Populariteit

34,8%

open ratio
Conversies

9,3%

meer bestellingen
Result blocks bottom

Copernica

Copernica

Traffic Today is een premium partner van E-mailmarketing provider Copernica. De software van Copernica biedt talloze mogelijkheden voor e-mailmarketing en onze E-mail Marketeers weten precies hoe ze die mogelijkheden kunnen benutten. We hebben kortom alles in huis om jouw campagnes in Copernica zo optimaal en succesvol mogelijk te laten draaien.

Meer weten over Copernica? Neem even een kijkje op hun website of neem contact met ons op.

E-mailmarketing

Liever iemand persoonlijk spreken?

Spotler

Naast Copernica werkt Traffic Today ook samen met Spotler, het voormalige MailPlus. En ook hiervan hebben we de nodige kennis en ervaring in huis. Werk je dus al met Spotler of ben je van plan het te gaan gebruiken? Schakel onze hulp in voor de beste resultaten!

Naast Copernica en MailPlus bestaan er nog vele andere e-mailmarketingproviders. Omdat we de nodige kennis over e-mailmarketing in huis hebben kunnen we ook voor die providers helpen met je campagnes.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Meer weten?

De voordelen van e-mail marketing

  • Meer traffic genereren naar jouw website
  • De klantvriendelijkheid van jouw organisatie verhogen
  • Een krachtig online kanaal om een massapubliek te bereiken
  • Mogelijkheid tot personalisatie
  • Optimaal gebruik van je database voor het meeste rendement
  • Content sluit naadloos aan op jouw websitebezoeker

Database inrichten

De inrichting van de e-maildatabase nemen we ook graag voor onze rekening. Voor deze databases is vaak een koppeling nodig met het e-commerce platform dat je gebruikt. Om de juiste koppeling te leggen werken we met meerdere partijen als Qlicks, Squeezely en Buckles.

Daarmee zorgen we ervoor dat alle juiste klant- en orderinformatie correct binnenkomt bij je e-mailmarketing provider, zodat jij de beste campagnes op kunt zetten en de mooiste resultaten kunt behalen.

Copernica

26 SCNDS

Koen van Veen werkt bij Traffic Today als content marketeer en heeft een sterke focus op e-mailmarketing. In de online rubriek ’26 SCNDS’, gebaseerd op het bekende spel 30 seconds, krijgt hij beperkt de tijd om het begrip ‘e-mailtemplate’ uit te leggen.

💰 Wat kan e-mailmarketing opleveren?

E-mailmarketing geeft je de mogelijkheid om goedkoop, snel en gericht een groot publiek te bereiken. Nog steeds is e-mail namelijk een van de belangrijkste online kanalen en met gerichte nieuwsbrieven en geautomatiseerde campagnes kun je dit gegeven optimaal benutten.

❓ Voor wie is e-mailmarketing interessant?

E-mailmarketing is interessant voor elke partij die meer conversie, websitebezoeken, leads of klantenbinding wil creëren. Ongeacht of je bedrijf B2C of B2B is; e-mailmarketing is een krachtige strategie om deze doelen te bereiken.

➕ Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

E-mail is een van de meeste gebruikte online kanalen onder consumenten. Je kunt met e-mail ene grote groep in één keer bereiken. De ROI is hoog bij e-mailmarketing. Er liggen veel mogelijkheden tot automatisering en personalisatie. Bovendien is het goed meetbaar en kan er gemakkelijk mee getest worden om te zien wat het best werkt.

🛃 Hoe zit het met privacy bij e-mailmarketing?

De partijen waar wij mee samen werken voldoen aan de privacy-eisen zoals die in Nederland gelden. Onze medewerkers zijn ook uitstekend op de hoogte van wat er allemaal speelt op het gebied van e-mailmarketing en weten dus ook wat betreft privacy van de hoed en de rand.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Meer weten over e-mail marketing?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.