Haardenexpert

#1 positie op houtkachel door A/B-tests en linkbuilding

Bekijk de case
case-top-particles
Haardenexpert geoptimaliseerd door Traffic Today
Haardenexpert
Haardenexpert
Haardenexpert
Haardenexpert

De klant en de uitdaging

Een bedrijf waarmee je kunt sparren, die technische vraagstukken voor je oplost en die je nieuwe dingen vertelt. Dat is wat Herbert Veneberg, marketing manager bij Haardenexpert, verwacht van ‘zijn’ online marketing partner Traffic Today. Drie jaar geleden werd het contact tussen hem en Traffic Today’s oprichter Steven Lubbers gelegd. Wat volgde is een succesvolle, soms turbulente en vooral prettige samenwerking van hoog niveau.

De campagnes die lopen voor Haardenexpert zijn inderdaad heel succesvol. Vaak maken wij zelf campagnes aan die dan door de projectleider, Sander, gecheckt en geoptimaliseerd worden

De samenwerking tussen Traffic Today en Haardenexpert is het beste te omschrijven als een wisselwerking tussen beide partijen. Bij Haardenexpert weten ze namelijk goed wat ze willen. “Zelf ben ik elke dag bezig met het uitpluizen van nieuwe kansen op online marketing gebied. Ik verwacht dan ook van Traffic Today dat mij nieuwe dingen verteld worden. Op die manier vullen we elkaar aan,” vertelt Herbert. Of die verwachting ook waargemaakt wordt? “Ha, dat is wisselend. Daarom is het ook een wisselwerking: we wijzen elkaar op kansen en kunnen goed met elkaar sparren. Mijn aanvullingen worden goed opgepakt.”

Succesvolle AdWords campagnes en een nieuwe sitestructuur

Sinds de oprichting van Haardenexpert, nu vijf jaar geleden, maakt het bedrijf een zeer grote groei door. Online marketing speelt daarin een belangrijke rol: met het zoekwoord ‘houtkachel’ staat Haardenexpert op nummer één in Google en de AdWords campagnes zijn grote leadgenerators. “De campagnes die lopen voor Haardenexpert zijn inderdaad heel succesvol. Vaak maken wij zelf campagnes aan die dan door de projectleider, Sander Hoetink, gecheckt en geoptimaliseerd worden.” aldus Herbert. “Het A/B-testen neemt Traffic Today op zich en aan de linkbuilding werken we weer samen.”

 

Op dit moment staat er voor Haardenexpert een nieuwe sitestructuur op de planning. Een heftig project, waarbij naast Traffic Today ook nog een andere partij betrokken is. “Traffic Today heeft het advies geschreven, daar heeft de externe partij op gereageerd en zo is het plan een paar keer heen en weer gegaan. Uiteindelijk hebben we met zijn drieën om tafel gezeten en is het advies definitief geworden. Nu gaan we het uitvoeren.” De sitestructuur wordt eerst getest op Superkachels.nl, een broertje van Haardenexpert, dat zich richt op een ander segment in de markt. Ook voor deze website neemt Traffic Today de online marketing op zich.

Vertrouwen als beginsel

Inmiddels is het drie jaar geleden dat de samenwerking tussen enerzijds Sander en Steven en anderzijds Herbert is ontstaan. Traffic Today was toen nog geen op zichzelf staand bedrijf; de online marketeers waren werkzaam bij moederbedrijf Best4u Internet Marketing. “Met lage verwachtingen ben ik het traject destijds ingestapt. We hadden met Haardenexpert namelijk behoorlijk negatieve ervaringen achter de rug met andere bedrijven. Toen ik het eerste gesprek met Steven had gehad heb ik dan ook een aantal referenties gebeld. Die waren allemaal positief.”

De oprichting van Traffic Today is voor Haardenexpert precies op het juiste moment gekomen. “Onze marketingafdeling groeide, de behoefte aan een hoger kennisniveau werd groter en we verwachtten steeds meer van onze online partner. Steven zag dat ook. We zijn dan ook heel even ‘uit elkaar’ geweest, maar de nieuwe koers van Traffic Today en de goede band met Sander Hoetink zijn doorslaggevend geweest in ons besluit om de samenwerking voort te zetten. Hem heb ik heel hoog zitten. ”

 

In de online branche is het moeilijk meetbaar hoeveel uren werk je precies krijgt voor wat je betaalt. Het begint daarom allemaal met vertrouwen en dat zit bij Traffic Today goed.

 

 

Volgens Herbert is het succes van de samenwerking tussen Traffic Today en Haardenexpert voor een groot deel te danken aan wederzijds vertrouwen. “In de online branche is het moeilijk meetbaar hoeveel uren werk je precies krijgt voor wat je betaalt. Het begint daarom allemaal met vertrouwen. Als je dat al niet hebt, moet je er überhaupt niet aan beginnen. Met Traffic Today, en in het bijzonder met Sander en Steven, zit dat vertrouwen goed.”

Resultaten in cijfers

#
organisch op 'houtkachel'
cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Samenwerken?
Haardenexpert

Wij maken het mogelijk

Fleurdirect

Vorige case

Packaging Direct

Volgende case
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.