Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Hoger in Google komen? Het begint met een sterke basis: een technisch goed geoptimaliseerde website, relevante zoekwoorden en een goede gebruikerservaring. Of je nu een product, dienst of merk promoot, het doel is om zichtbaar te zijn op de momenten dat je doelgroep zoekt.
Door slim in te spelen op de behoeften van je doelgroep en de vereisten van Google, zorg je ervoor dat je website hoger scoort. Benieuwd hoe we dit doen? Of weten hoe je dit zelf doet? Laat je inspireren.
Wist je dat maar liefst 97% van het totale internetverkeer over Google gaat? Het is dus logisch dat je ook in 2023 nastreeft om jouw website hoger in Google te krijgen. Door hoog in Google te staan, bereik jij potentiële klanten een stuk makkelijker. Een goede positie in Google is goed voor verschillende marketing doeleinden: zo spreek je niet alleen klanten aan in de beginfase van de Customer Journey, maar ook in de andere stappen. Wij weten precies welke diensten er ingezet moeten worden om jouw website hoger in Google te krijgen.
Benieuwd hoe jouw website er op dit moment voor staat en waar nog verbeterpunten liggen? Vraag dan geheel vrijblijvend onze gratis SEO scan aan!
Geen idee hoe jouw pagina's het momenteel doen op Google? Laat ons een gratis SEO scan voor je uitvoeren!
We hebben je aanvraag ontvangen en gaan op de korte termijn voor je aan de slag.
Lees verder en verdiep je alvast in de methodes hoe we jouw website hoger in Google krijgen:
Zoekmachine optimalisatie Content marketing Technische SEO
In 5 stappen zorgen wij ervoor dat jij hoger in Google terechtkomt.
Voordat we beginnen met het werken aan jouw doelstellingen, vinden we het belangrijk dat we precies weten wat jouw verdere wensen en waardes zijn. Je website zegt namelijk veel over wie je als bedrijf bent: dit willen we daarom niet zo maar aanpassen. Daarnaast is het altijd prettig om te weten wie je voor je hebt: voor zo wel jou als voor ons. De eerste stap in ons stappenplan is dan ook een kennismakingsgesprek, waarin al deze onderdelen duidelijk worden.
Zodra we weten wat jouw doelstellingen zijn, is het belangrijk om te constateren wat jouw huidige plek in de markt is. Dit doen we aan de hand van een concurrentieanalyse. Hierin kijken we naar het gedrag van jouw klanten, en naar wat het huidige effect is van jouw gedrag in deze markt. Zijn er kansen, of handel jij eigenlijk juist al via de juiste wijze?
Nadat jouw positie bepaald is, duiken we dieper in op de zoekwoorden. Dit is handig voor verschillende diensten die je hoger in Google brengen, zoals SEO en SEA. In deze zoekwoordenanalyse kijken we niet alleen naar de zoektermen die potentiële klanten gebruiken, maar ook naar de concurrentie op deze zoekwoorden.
Nu we alle juiste gegevens hebben, wordt het tijd dat we deze strategie omtoveren in een resultaat. Onze specialisten weten precies wat ervoor nodig is om dit op de juiste uit te voeren: of het nou ons Ads-team is, of ons content-team – jij mag het juiste resultaat verwachten!
Een hoge positie in Google is niet iets dat je behaalt en vervolgens niet meer naar kijkt: het is een on-going process. Daarom is monitoren ook erg belangrijk: Traffic Today zorgt ervoor constant rekening te houden met actuele trends, en zorgt er door een flexibele houding voor dat ze gemakkelijk inspringen op deze trends, of andere ontwikkelingen.
Get in touch! We bespreken de mogelijkheden graag met je.
Traffic Today helpt je graag om een hogere positie in Google te behalen, zodat het aantal bezoekers naar je website zal toenemen. Laten we direct een kennismaking inplannen!
Dank je wel voor je vraag.
We maken graag tijd voor je vrij en nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Mocht je niet op ons willen wachten, bel ons dan direct op 0570 – 217 214. Je krijgt dan gelijk één van onze specialisten aan de telefoon.
Of lees verder en verdiep je alvast in de methodes om je website hoger in Google te krijgen:
Zoekmachine optimalisatie Zoekmachine adverteren Linkbuilding
Een belangrijke dienst die jou helpt om hoger in Google te komen, is SEO. Door deze dienst in te zetten, pas jij je website aan naar de factoren die Google gebruikt om een positie in de zoekresultaten te bepalen. Voorbeelden hiervan zijn:
Klimmen naar de hoogste positie op de SERP is dan ook een termijntraject waarbij je gradueel voortgang boekt. Pas na een maand of twee à drie merk je dat je online groei echt in gang is gezet en dat je posities in Google bijdragen aan meer verkeer en misschien zelfs een hogere omzet. Om dit te bereiken is het belangrijk dat je de drie belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie aanpakt:
Onze SEO-marketeers zijn flexibel en up-to-date van de nieuwste SEO-actualiteiten. Hierdoor garanderen wij je van een positie hoog in Google. SEO is niet een eenmalig proces: monitoring is hiervoor ook essentieel. Google verandert zijn factoren namelijk regelmatig. Hierop inspringen is erg belangrijk, maar geen enkel probleem voor ons. Geïnteresseerd? Neem eens contact met ons op!
SEO is niet de enige manier om hoger in Google te komen: voor de topposities moet je namelijk SEA inzetten. Dit betekent dat je gaat adverteren binnen Google. Je spreekt met Google een bedrag af: iedere keer dat iemand jouw webpagina bezoekt, via je advertentie, betaal je dit bedrag aan Google. Er zijn verschillende biedstrategieën die Google hanteert om een positie te bepalen, die erg veel lijken op de strategieën binnen andere platforms zoals LinkedIn en Facebook, namelijk CPC en CPM.
Een belangrijk onderdeel van SEA is het bepalen op welke zoekwoorden jij gaat adverteren. Hiervoor kijken we naar welke zoekwoorden er gebruikt worden om jouw website te bereiken, maar ook naar de onderlinge concurrentie op deze termen. Als de concurrentie op een populair zoekwoord heel hoog ligt, kan het namelijk slimmer zijn om te adverteren op een ander zoekwoord met minder concurrentie.
Eén van onze klanten is Sani4All: een verkoper van sanitaire producten en tegels. De doelstelling van Sani4All was hoog in Google komen: iets waar wij ze natuurlijk mee hebben geholpen. Jos Rabelink vertelt je alles over hoe de samenwerking in zijn werk ging en welke stappen we genomen hebben om Sani4All’s doelstellingen te behalen.
Een andere klant van ons is Welvaere: een specialist op het gebied van hot tubs en sauna’s. De afgelopen jaren hebben wij Welvaere ondersteund op het gebied van linkbuilding en SEO. Hierbij hebben wij toffe resultaten geboekt. Neem een kijkje!
Zonder zoekwoordenonderzoek, geen hoge positie in Google. Breng je niet in kaart welke keywords relevant zijn voor jouw website of webshop, dan bestaat de kans dat je zoekwoorden (met beperkte zoekvolumes) een podium zal geven. Het zoekwoordenonderzoek vertelt je meer over je huidige positie op een specifieke zoekterm, de moeilijkheidsgraad van de term en gemiste kansen ten opzichte van concurrenten. Maak hierbij een combinatie tussen shorttail zoekwoorden (hoge concurrentie) en longtail zoekwoorden (minder concurrentie). Een zoekwoordenonderzoek is de basis voor content marketing.
Content marketing is het eerste middel dat je inzet om jouw doel, hoger in google komen, te bereiken. Door SEO content op je categoriepagina’s te plaatsen, geef je de crawler informatie over de bewuste pagina. Zonder teksten zal de zoekmachine geen flauw benul hebben wat je de potentiële bezoekers te vertellen hebt. Sinds de helpful content update (zomer 2022) is het belangrijker dan ooit om informatie te bieden die antwoorden geeft op vragen waar bezoekers mee te dealen hebben. Let er ook op dat je een goede opbouw gebruikt (H1, H2, H3), korte zinnen gebruikt voor de leesbaarheid, veelgestelde vragen behandelt en alt-teksten gebruikt voor de afbeeldingen.
De meta description en page title zijn de twee stukjes tekst die Google vertoont op de SERP (zoekresultatenpagina). Hier krijg je de gelegenheid om jouw product of dienst te verkopen in respectievelijk 50 à 160 woorden (meta description) en 50 tot 66 karakters (page title). Verwerk altijd het belangrijkste zoekwoord in beide delen, zoek een unique selling point uit en eindig met een call-to-action om de lezer tot actie op te roepen.
Een andere stap die je niet achterwege moet laten, is het ‘responsive’ maken van je webpagina’s. Dit betekent dat je je pagina mobielvriendelijk maakt. Skip je deze stap, dan zal Google je afstraffen voor het negeren van ‘mobile first’. Om hoger in Google te komen, vindt de zoekmachine het namelijk belangrijk dat je website of webshop geschikt is voor alle type gebruikers. Een puntje van aandacht dus!
Interne linkbuilding is een ander principe waarbij je niet nalatig moet zijn. Interne linkbuilding is het principe waarbij je vanaf de juiste pagina’s doorlinkt naar aanverwante pagina’s. Stel: je hebt een webshop in kleding en je bent al een poosje bezig met het schrijven van de pagina’s over truien. Nadat je de content over blauwe en rode fleecetruien hebt afgerond, ben je aanbeland bij de content over zwarte fleecetruien (/truien/fleecetruien/zwart). Relevant is het dan om interne linkjes te plaatsen naar de hoofcategorie (/truien), subcategorie (/truien/fleecetruien) en sub-subcategorieën (/truien/fleecetruien/rood). Linkjes naar een categorie als /truien/coltruien/zwart is minder relevant, omdat het te ver van de categorie afstaat. Breid dit ook met externe linkbuilding (links op andere sites).
Google stelt allerlei tools beschikbaar om de kwaliteit van je pagina’s in kaart te brengen. Google Analytics is hier het bekendste voorbeeld van. Google Analytics vertelt je wat de gemiddelde sessieduur (tijd van bezoeker op specifieke pagina) is, hoe het gesteld is met het bouncepercentage (% van mensen die max. 1 pagina bezoekt per keer) en of er een stijging waarneembaar is in het aantal organische bezoekers t.o.v. vorig jaar. Daarnaast zijn er nog veel meer cijfers die je uit Analytics haalt die je helpen bij het doel om hoog in Google te komen. Houd in gedachten dat de resultaten van je werk vaak binnen 3 maanden zichtbaar worden.
Cijfers zeggen niet altijd alles. Soms wil je simpelweg inzichtelijk brengen hoe een bezoeker zich op jouw website manoeuvreert. In dat geval kan het helpen om een CRO-tool als Hotjar in te zetten. Deze tool laat zien waar bezoekers van je website afhaken, welke knoppen zij niet begrijpen en welke functies voor vragen zorgen.
De Core Web Vitals zijn een ander onderdeel waar je aandacht aan moet besteden als je hoger in de zoekresultaten wilt komen. De Core Web Vitals is een Google principe die jouw website beoordeelt aan de hand van drie technische waardes. De snelheid waarmee jouw site laadt, het reactievermogen en de stabiliteit op visueel vlak zijn de belangrijkste redenen. Indien je geen technisch inzicht hebt, raden we je aan om hier een specialist zoals Traffic Today bij aan te haken.
Om je content marketing verdere gestalte te geven, breid je je website uit met behulp van blog marketing. Blog marketing is een manier om op zoekwoorden gevonden te worden die geen directe betrekking hoeven te hebben op je ‘core’ dienst of product en door te linken naar relevante categoriepagina’s. Deze strategie helpt je om bekend te worden onder een breed publiek en je expertise tot uiting te laten komen op het internet.
Lokale SEO is een andere tip die we je mee willen geven om hoger in Google te komen. Creëer lokale pagina’s (online marketing Deventer) om gevonden te worden onder een regionale doelgroep of optimaliseer je Google Mijn Bedrijf-profiel. Google Mijn Bedrijf is het bedrijfsprofiel dat vertoond wordt aan de rechterzijde van de SERP en onder ‘Maps’. Verwerk hier relevante zoekwoorden in om Google een beeld te geven van hetgeen waar jouw bedrijf zich op toespitst.
Wij van Traffic Today zitten er bovenop op het gebied van online trends. Dit is erg belangrijk wil jij hoger in Google terecht komen. We delen deze kennis graag met je door middel van onze blogs. Neem eens een kijkje!
Wil jij graag hoog in Google komen te staan? Traffic Today is jouw partner! Door de juiste combinatie van diensten in te zetten, zorgen we ervoor dat we jouw marketingdoelstellingen behalen. Dit alles doen we aan de hand van een intensieve, transparante samenwerking. Onze slagzin is “Digital. Growth. Together.”. Hier geloven wij ook écht in: alleen door een intensieve samenwerking, kunnen we de resultaten halen op de manier die jij wil. Dit realiseren we door maandelijkse meetings, waarin we onze resultaten laten zien en waarin er ruimte is voor feedback. Wil jij weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zoal zijn? Get in touch! Eén van onze marketeers bespreekt graag de mogelijkheden met je om hoog in Google te komen.
Head of SEO
Digital Marketeer | Business Lead (Team Geel)
Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising
Senior SEO Marketeer
SEO Marketeer
Sander heeft je vraag ontvangen!
We maken graag tijd voor je vrij. Sander of één van z’n collega’s neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Mocht je niet op Sander willen wachten, bel ons dan direct op 0570 – 217 214. Je krijgt dan gelijk één van onze specialisten aan de telefoon.