Dit is hoe we het doen

Hoger in Google

Hoger in Google komen met je website? Ontdek hoe het werkt en handige tips!

Als zoekmachine specialist kennen we alle ins en outs van Google. We zijn dan ook dagelijks bezig met hoe je hoger in Google komt. Dit doen we door een combinatiepakket van linkbuilding en on page optimalisaties door te voeren, streven naar technische perfectie en altijd datagestuurd te werken. Deze kennis delen we graag met je. Ontdek onze tips, maak gebruik van onze inzichten en kom hoger in de zoekresultaten van Google.
Snel weten welke verbeteringen bijdragen aan een hogere positie in Google? Doe de gratis SEO scan!

Vraag het Sander Onze Commercieel Directeur | Digital Strategist

Waarom hoog in Google?

  • Meer conversies
  • Goed voor elke fase van de Customer Journey
  • Betere vindbaarheid
  • Je bereikt potentiële klanten gemakkelijker
  • Goed voor naamsbekendheid
  • Past in vrijwel elke marketing doelstelling
RESULTAAT

Hoog in Google met een doel

Wist je dat maar liefst 97% van het totale internetverkeer over Google gaat? Het is dus logisch dat een goede positie in de resultaten van deze zoekmachine enorm belangrijk is. Door hoog in Google te staan, bereik jij potentiële klanten een stuk makkelijker. Een goede positie in Google is goed voor verschillende marketing doeleinden: zo spreek je niet alleen klanten aan in de beginfase van de Customer Journey, maar ook in de andere stappen. Een goede positie helpt je met het verhogen van het aantal conversies, maar ook met het creëren van naamsbekendheid, loyaliteit, het aantal aanmeldingen voor een nieuwsbrief, etc. Wij weten precies welke diensten er ingezet moeten worden om deze doelstellingen te behalen. Get in touch!

Doe de gratis SEO scan!

Geen idee hoe jouw pagina's het momenteel doen op Google? Laat ons een gratis SEO scan voor je uitvoeren!

Gratis SEO scan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze diensten zetten we in!

Een goede positie in Google is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn veel verschillende factoren die een rol spelen in jouw rol binnen deze zoekmachine. Daarom zijn er ook verschillende diensten die we inzetten om op deze factoren in te spelen. Neem eens een kijkje!

Hoger in Google? Dit is hoe we het doen!

In 5 stappen zorgen wij ervoor dat jij hoger in Google terecht komt.

stap 1

In gesprek

Voordat we beginnen met het werken aan jouw doelstellingen, vinden we het belangrijk dat we precies weten wat jouw verdere wensen en waardes zijn. Je website zegt namelijk veel over wie je als bedrijf bent: dit willen we daarom niet zo maar aanpassen. Daarnaast is het altijd prettig om te weten wie je voor je hebt: voor zo wel jou als voor ons. De eerste stap in ons stappenplan is dan ook een kennismakingsgesprek, waarin al deze onderdelen duidelijk worden.

stap 2

Concurrentieanalyse

Zodra we weten wat jouw doelstellingen zijn, is het belangrijk om te constateren wat jouw huidige plek in de markt is. Dit doen we aan de hand van een concurrentieanalyse. Hierin kijken we naar het gedrag van jouw klanten, en naar wat het huidige effect is van jouw gedrag in deze markt. Zijn er kansen, of handel jij eigenlijk juist al via de juiste wijze?

stap 3

Zoekwoordenanalyse

Nadat jouw positie bepaald is, duiken we dieper in op de zoekwoorden. Dit is handig voor verschillende diensten die je hoger in Google brengen, zoals SEO en SEA. In deze analyse kijken we niet alleen naar de zoektermen die potentiële klanten gebruiken, maar ook naar de concurrentie op deze zoekwoorden.

stap 4

Uitvoeren

Nu we alle juiste gegevens hebben, wordt het tijd dat we deze strategie omtoveren in een resultaat. Onze specialisten weten precies wat ervoor nodig is om dit op de juiste uit te voeren: of het nou ons Ads-team is, of ons content-team – jij mag het juiste resultaat verwachten!

stap 5

Monitoren

Een hoge positie in Google is niet iets dat je behaalt en vervolgens niet meer naar kijkt: het is een on-going process. Daarom is monitoren ook erg belangrijk: Traffic Today zorgt ervoor constant rekening te houden met actuele trends, en zorgt er door een flexibele houding voor dat ze gemakkelijk inspringen op deze trends, of andere ontwikkelingen.

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Wil jij hoog in Google?

Get in touch! We bespreken de mogelijkheden graag met je.

Hoger in Google met SEO

Een belangrijke dienst die jou helpt om hoger in Google te komen, is SEO. Door deze dienst in te zetten, pas jij je website aan naar de factoren die Google gebruikt om een positie in de zoekresultaten te bepalen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Het zoekwoordgebruik in je websiteteksten
  • De gebruiksvriendelijkheid van je website
  • Juiste backlinks
  • De kwaliteit van je content

Klimmen naar de hoogste positie op de SERP is dan ook een termijntraject waarbij je gradueel voortgang boekt. Pas na een maand of twee à drie merk je dat je online groei echt in gang is gezet en dat je posities in Google bijdragen aan meer verkeer en misschien zelfs een hogere omzet. Om dit te bereiken is het belangrijk dat je de drie belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie aanpakt:

Onze SEO-marketeers zijn flexibel en up-to-date van de nieuwste SEO-actualiteiten. Hierdoor garanderen wij je van een positie hoog in Google. SEO is niet een eenmalig proces: monitoring is hiervoor ook essentieel. Google verandert zijn factoren namelijk regelmatig. Hierop inspringen is erg belangrijk, maar geen enkel probleem voor ons. Geïnteresseerd? Neem eens contact met ons op!

Hoger in Google met SEA

SEO is niet de enige manier om hoger in Google te komen: voor de topposities moet je namelijk SEA inzetten. Dit betekent dat je gaat adverteren binnen Google. Je spreekt met Google een bedrag af: iedere keer dat iemand jouw webpagina bezoekt, via je advertentie, betaal je dit bedrag aan Google. Er zijn verschillende biedstrategieën die Google hanteert om een positie te bepalen, die erg veel lijken op de strategieën binnen andere platforms zoals LinkedIn en Facebook, namelijk CPC en CPM.

Een belangrijk onderdeel van SEA is het bepalen op welke zoekwoorden jij gaat adverteren. Hiervoor kijken we naar welke zoekwoorden er gebruikt worden om jouw website te bereiken, maar ook naar de onderlinge concurrentie op deze termen. Als de concurrentie op een populair zoekwoord heel hoog ligt, kan het namelijk slimmer zijn om te adverteren op een ander zoekwoord met minder concurrentie.

Zij staan hoog in Google!

Eén van onze klanten is Sani4All: een verkoper van sanitaire producten en tegels. De doelstelling van Sani4All was hoog in Google komen: iets waar wij ze natuurlijk mee hebben geholpen. Jos Rabelink vertelt je alles over hoe de samenwerking in zijn werk ging en welke stappen we genomen hebben om Sani4All’s doelstellingen te behalen.

 

Een andere klant van ons is Welvaere: een specialist op het gebied van hot tubs en sauna’s. De afgelopen jaren hebben wij Welvaere ondersteund op het gebied van linkbuilding en SEO. Hierbij hebben wij toffe resultaten geboekt. Neem een kijkje!

 

Tips om hoger in Google te komen

We geven je graag een paar tips die je helpen om hoger in Google te komen:

  • Blijf actueel. Jouw positie in Google staat niet vast. Dit betekent dat deze makkelijk aangepast kan worden, door concurrentie of door nieuwe factoren van Google. Het is daarom belangrijk om een flexibele houding aan te nemen, zodat je makkelijk op deze veranderingen in springt en je hoge positie binnen Google behoudt.
  • Zorg voor een mobiele versie van je website . Google hecht veel waarde aan de gebruiksvriendelijkheid van een website. Veel bedrijven doen hier van alles aan, maar vergeten hierbij dat maar bijna de helft van al het internetverkeer (47.5%) via mobiel gaat. Door een mobielvriendelijke variant van je website te ontwikkelen, scoor je automatisch beter in Google.
  • Zorg voor een goede linkverwijzing. Binnen je website kun je gemakkelijk links creëren naar andere pagina’s op je website, maar het is belangrijk dat dit op een natuurlijke wijze gebeurt. Volg bijvoorbeeld de structuur die je aanbrengt in je menu. Google snapt hierdoor sneller dat deze pagina’s bij elkaar horen en zal als de ene pagina hoog rankt, de andere ook sneller een hoge ranking toe-eigenen. Dit proces wordt ook wel interne linkbuilding genoemd.

Hoog in Google met Traffic Today

Wil jij graag hoog in Google komen te staan? Traffic Today is jouw partner! Door de juiste combinatie van diensten in te zetten, zorgen we ervoor dat we jouw marketingdoelstellingen behalen. Dit alles doen we aan de hand van een intensieve, transparante samenwerking. Onze slagzin is “Digital. Growth. Together.”. Hier geloven wij ook écht in: alleen door een intensieve samenwerking, kunnen we de resultaten halen op de manier die jij wil. Dit realiseren we door maandelijkse meetings, waarin we onze resultaten laten zien en waarin er ruimte is voor feedback. Wil jij weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zoal zijn? Get in touch! Eén van onze marketeers bespreekt de mogelijkheden graag met je.

Wij doen het voor je!

Marc Receveur

SEO Marketeer

Dion Nanoha

Digital Marketeer

Wilco Mulder

Senior Advertising Marketeer | Head of Advertising

Cynthia ten Bras

Senior SEO Marketeer

Jip Groen

SEO Marketeer

cta-employee-particles
Sander staat voor je klaar!
Wil jij hoog in Google?

Get in touch! We bespreken de mogelijkheden graag met je.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.