Vertrouw op onze

Adwords Optimalisatie

Heb jij sterk het gevoel dat je niet het maximale uit je advertentiecampagnes haalt? Dan is de Google AdWords Optimalisatie via Traffic Today een slimme zet. Door te kiezen voor AdWords Optimalisatie, kies je voor een betere budgetverdeling en voorkom je dat jouw budget opgaat aan campagnes die helemaal niet werken. Stop met onnodig spenderen en vertrouw je budgetten toe aan Traffic Today, één van 's lands snelst groeiende digital marketing agencies. Ons ervaren team van Ads-specialisten laten jouw campagnes floreren.

Justin-Niek

Waarom Adwords Optimalisatie een goede investering is

  • Je vergroot de effectiviteit van je campagnes
  • Je bewaakt beter je budgetten
  • Je spoort sneller eventuele fouten op
  • Je hebt een beter beeld hoe de campagnes draaien
  • Je krijgt meer conversies
  • Je campagnes zijn meer rendabel

Wat is Google AdWords?

Google AdWords, zoals Google Ads vroeger heette, is het advertentiekanaal van ‘s werelds grootste zoekmachine Google. Google AdWords wordt gebruikt door webshops en bedrijven die hun producten of diensten aan de man willen brengen. Google AdWords worden altijd bovenaan de zoekmachine resultaat pagina (SERP) getoond en kleuren groen. In het geval van producten kiest Google er vaak voor om de resultaten uit Google Shopping erboven te plaatsen. In het kanaal van Google AdWords heb je invloed op locaties, tijdstippen van adverteren en op welke devices jouw advertenties getoond moeten worden. Je snapt wel dat dit AdWords optimalisatie vergt bij het verkeerd instellen hiervan.

Waarom ondernemingen er vaak voor kiezen om te adverteren op Google AdWords kiezen in plaats van op tv of tijdschriften, heeft te maken met het actieve zoekgedrag van de bezoekers. Zodra zij een bepaald zoekwoord ingeven in de bovenste balk, kun je er van op aan dat ze daadwerkelijk op zoek zijn naar die specifieke dienst of dat bewuste item.

Resultaten

ROAS
CPC
Kwaliteitsscore
Conversies

Wat verstaat Traffic Today onder Adwords Optimalisatie?

De liefde voor Google Ads zit diep bij ons. Dit komt doordat er heel veel mogelijkheden zijn, die veel mensen niet eens weten. Daarom zien wij Google AdWords Optimalisatie niet als ons werk, maar onze passie. Wij duiken maar al te graag de diepte in, op zoek naar nieuwe kansen om nog meer te halen uit een campagne. Wanneer we met jou een samenwerking aangaan, kijken we altijd waar je nu staat en waar je naartoe wilt. Natuurlijk geven we altijd wel aan of de gestelde doelen realistisch zijn of niet. Zo transparant willen we wel zijn. Daarna maken we goed doordachte strategie, waarbij we kijken wat we kunnen bereiken met het beschikbare budget.

Waarschijnlijk heb je al een aantal campagnes draaien, waar we maar al te graag eens goed naar kijken. Om eerlijk te zijn jeuken onze handen nu al! Biedingen, resultaten en behoeftes veranderen constant. Met een kritische blik kijken we hoe we het maximale kunnen halen uit de lopende campagnes. Ook gaan we constant op zoek naar nieuwe kansen, zodat we nog beter inspelen op de behoeften van jouw doelgroep.

Klinkt goed? Laat jouw huidige campagnes scannen door onze ervaren specialisten.

AdWords Optimalisatie in 4 stappen

In vijf stappen leggen we je uit hoe AdWords Optimalisatie werkt. Lees je mee?

Stap 1 – Analyseren

We bekijken de huidige campagnes die nu draaien in Google Ads. Dit doen door de data te analyseren Ads met behulp van de kwaliteitsscore en via Google Analytics. Zo weten we precies hoe jouw campagnes scoren en waar eventuele optimalisatiekansen liggen.

Stap 2 – Controleren

Na het analyseren van de campagnes, is het tijd om te checken of alles wel goed staat. Waarom werkt een campagne minder goed? Misschien ontdekken wel een fout in de instellingen. Daarom is het altijd belangrijk om de opvallendheden eerst te controleren, voordat we overgaan op de volgende stap.

Stap 3 – Aanpassingen doorvoeren

De data is geanalyseerd en gecontroleerd: dan is het nu tijd om aanpassingen door te voeren. Dit kan op verschillende manieren. Zo kunnen we andere zoekwoorden gebruiken, de zoekwoorden indelen in andere advertentiegroepen, een andere biedstrategie bepalen of een ander budget inzetten.

Stap 4 – Rapporteren

Periodiek sturen wij een rapportage naar onze klanten waar we AdWords Optimalisatie voor uitvoeren. Het verschilt per klant hoe vaak de rapportage plaatsvindt. Dit spreken we van tevoren af wanneer we een samenwerking aangaan.

Gratis Ads scan

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Gratis Ads scan?

Heb je geen idee hoe het gesteld is met jouw huidige ads? Achterhaal het met onze gratis ads scan!

De meest gestelde vragen over Adwords Optimalisatie

AdWords Optimalisatie is een vak apart. Niet gek ook dat er daarom veel vragen zijn over dit online marketing onderdeel. De meest gestelde vragen hebben we voor je gebundeld en beantwoorden we hieronder.

 

Waarom is Adwords Optimalisatie zo belangrijk?

Biedingen, resultaten en behoeftes veranderen constant. Daarom is het belangrijk om je campagnes regelmatig te analyseren, controleren en waar nodig aan te passen. Zo zorg je ervoor dat je de concurrenten voor blijft en dat je inspeelt op de behoeften van je doelgroep. Ook zorg je dankzij AdWords Optimalisatie dat je het maximale haalt uit jouw campagnes. Dit uit zich weer in meer rendement.

 

Waarom slaag ik zelf niet in Adwords Optimalisatie?

Als je het maximale wilt halen uit jouw AdWords campagnes, is het belangrijk dat je écht weet wat je doet. Het instellen van je campagnes en het begrijpen van de cijfers is iets wat niet iedereen kan. Dit vergt de nodige kennis en ervaring. Daarom zien we vaak veel bedrijven die zelf wel aan de slag gaan met AdWords Optimalisatie, maar eigenlijk geen flauw idee hebben wat ze doen. Daarom slaagt dit in deze gevallen niet.

Wat kan ik bereiken met Adwords Optimalisatie?

Door te kiezen voor AdWords Optimalisatie ben je nog serieuzer bezig met jouw AdWords activiteiten. Het gevolg hiervan is dat je uiteindelijk meer uit jouw campagnes haalt dan wanneer je niet kiest voor AdWords Optimalisatie. Dat wil toch elke ondernemer?

 

Waarom moet ik bij Traffic Today zijn voor Adwords Optimalisatie?

Als online marketing agency hebben we al voor heel veel klanten succes geboekt met AdWords Optimalisatie. Dit komt doordat wij heel veel kennis en ervaring in huis hebben. Dagelijks zetten we ons in voor heel veel klanten, waardoor we precies weten wat wel of niet werkt binnen jouw vakgebied. Een aantal mooie succesverhalen ontdek je door onze cases door te nemen.

De kwaliteitsscore, de drijvende kracht achter Adwords Optimalisatie

We hebben al aangegeven welke stappen we doorlopen voor AdWords Optimalisatie. Een belangrijke tool die we gebruiken bij AdWords Optimalisatie is de kwaliteitsscore. Dit is een diagnostische tool die aangeeft hoe de advertentiekwaliteit zich verhoudt tot de advertentiekwaliteit van andere adverteerders. De kwaliteitsscore wordt berekend op basis van de verwachte klikfrequentie (CTR), de advertentierelevantie en de ervaring op de landingspagina. Een handig hulpmiddel dus om te kijken hoe de Ads scoren.

 

5x tips voor Google AdWords Optimalisatie

  1. Check regelmatig hoe je campagnes ervoor staan
  2. Analyseer, analyseer en analyseer: geen extra uitleg nodig toch?!
  3. Check altijd of er een eventuele fout in je campagne zit
  4. Houd je voorraad of capaciteit in de gaten en reageer hierop met jouw Ads
  5. Schakel een specialist in – zoals Traffic Today – om het maximale te halen uit je campagnes

5 redenen waarom jouw ads momenteel niet goed werken

 

Heb je een Google AdWords campagne lopen, maar merk je dat jouw ads niet lekker lopen? Dat kan kloppen. Wij geven je 5 veel voorkomende redenen waardoor je ads misschien niet het resultaat leveren wat jij verwacht.

1 –

Maak je doelstellingen meetbaar. Is het jouw doel om zoveel mogelijk conversies te genereren? Daar ga je al. Dit is namelijk geen SMART doelstelling. Kies voor een concreet en realistische doelstelling, zoals 15 conversies binnen nu en één maand. Zo kan je beter sturen en houd je een goede focus.

2 –

Niet gebruikmaken van advertentiegroepen. Dit is een fout die we vaak tegenkomen. Koppel je advertenties om specifieke advertenties te kunnen tonen, in plaats van generieke advertenties.

3 –

Een slechte advertentietekst. Zorg voor een duidelijke advertentietekst die ook nog eens aantrekkelijk is geschreven. Zo zorg je voor een hogere CTR.

4 –

Geen zoekwoorden in je advertenties. Houd er altijd rekening mee dat je zoekwoorden in je advertenties plaatst. Zo beoordeelt Google jouw advertentie als relevant.

5 –

Niet optimaliseren. De belangrijkste tip is om je advertenties regelmatig in de gaten te houden. Blijf je advertenties checken en optimaliseren waar nodig. Zo haal je echt het meeste uit jouw campagnes.

Meer weten over Zoekmachine Adverteren?

Klik hier

Verbeteren Google Shopping

Google Shopping is een onderdeel van Google AdWords. Het zijn de zoekresultaten die getoond worden onder het ‘Shopping’ kopje in Google. Een vraag die we vaak gesteld krijgen is hoe je jouw advertenties in Google Shopping verbetert. Dit kan op verschillende manieren. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je sterke producttitels gebruikt en je geotargeting instelt zodat je ook echt onder de aandacht komt bij mensen die wonen op een plek waar je naar verzendt. Klinkt allemaal heel logisch, maar doe het maar eens. Vaak geven mensen niet voldoende aandacht aan de Ads campagnes die een Ads campagne verdient. Hier gaat het vaak de mist in bij bedrijven, waarom het voor veel partijen een uitstekend idee is om de optimalisatie uit te zetten bij een online marketing bedrijf, zoals Traffic Today.

Optimaliseren Google Display

Google Display is ook een onderdeel van Google AdWords. Met Google Display kan je met jouw bedrijf adverteren op willekeurige of specifieke andere websites. Hierdoor kan je jouw advertenties dus tonen op verschillende plekken op het internet. Om alles uit je Google Display campagne te halen, raden we je aan om te kiezen voor Google Display optimalisatie. Sluit slecht presterende sitecategorieën en plaatsingen uit om zo het maximale uit je budget te halen.

Google Adwords specialist

Bij Adwords Optimalisatie vinden we het belangrijk om jou aan een vaste Google Adwords specialist te koppelen. Deze Google Adwords specialist zal jouw aanspreekpunt zijn binnen Traffic Today en ervoor zorgen dat de lijntjes uitgestippeld worden en dat er niet van de koers wordt afgeweken. Met trots mogen wij ons tot de premium partners van Google rekenen, waardoor we jou betere ondersteuning kunnen geven vanuit de zoekmachinegigant.

Als ervaren Google Adwords specialist gaan we voorzichtig, maar krachtdadig om met het budget dat je aan ons beschikbaar stelt. Bij aanvang van de samenwerking analyseren we de campagnes waar we een snelle cashflow kunnen bewerkstelligen. Onze aanpak heeft zich al meermaals bewezen in opmaat naar een vitale ROAS (Return On Advertising Spend), een meetmethode om te bekijken hoeveel euro er terug is gekomen voor elk euro muntstuk dat is uitgegeven.

 

Ben jij benieuwd hoe je meer kan halen uit jouw advertentiebudget? Ons ervaren team van professionals neemt jouw account graag onder de loep en denkt met je mee om meer te halen uit je campagnes. Wil jij weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op. Onder het genot van een kop koffie en thee bespreken we graag de mogelijkheden met je. Daag ons uit!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.