Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Goed nieuws! Na een flinke uitbreiding in 2016 geeft Google jou vanaf vandaag opnieuw meer ruimte voor jouw zoekadvertenties. In totaal kun je 120 tekens meer kwijt, om jouw advertenties nog hoger in de zoekmachine te laten verschijnen. Twee jaar geleden betekende dit dat bedrijven de click-through rates (CTR) van hun advertenties met 20 procent zagen toenemen. Wij grijpen deze nieuwe ontwikkeling aan om opnieuw zulke grote stappen te maken, ook met jou.
In het kort betekent deze nieuwe ontwikkeling dat jij meer ruimte en mogelijkheden krijgt om jezelf van jouw concurrentie te onderscheiden. Met meer tekens kun je namelijk ook meer informatie kwijt. Het is daarom extra mooi dat ook de kop een stuk uitgebreider kan, aangezien deze de aandacht moet trekken van bezoekers die op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. In plaats van de twee regels die gebruikelijk waren, kan je de headline nu spreiden over drie regels. Dat biedt al ruime kans om een stuk meer potentiële klanten op jouw advertentie te laten klikken. Maar ook de tekst in de advertentie zelf wordt flink uitgebreid.
De beschrijving bestaat namelijk niet langer uit 80 karakters, maar kan in totaal uitgebreid worden tot 180. Daardoor krijg je niet alleen de kans om Google-bezoekers direct zoveel mogelijk informatie te bieden over jouw product of dienst, maar kan je ook een stuk meer informatie in de tekst kwijt. En dat biedt kansen. Kansen, die wij jou graag helpen benutten.
Google breidde de zoekadvertenties twee jaar geleden voor het eerst uit. Advertenties werden toen 50% groter, en dat vertaalde zich in een flinke stijging in click-through rates (CTR): adverteerders zagen deze met maar liefst 20% verhogen. Met opnieuw een uitbreiding van zo’n 50% is deze ontwikkeling in Google zoekadvertenties even flink als die in 2016 te noemen, en wij zijn heel benieuwd wat dit voor jou als onze klant gaat opleveren. Zal ook jouw CTR met 20% stijgen?
Zelf hoef je daar als klant natuurlijk niets voor te doen. Onze Google Ads specialisten gaan voor jou aan de slag. Zij zullen de grotere zoekadvertenties de komende tijd testen om te kijken of de ontwikkeling tot net zulke mooie resultaten gaat leiden als in 2016 het geval was. De verwachtingen zijn in ieder geval hooggespannen. Wij gaan ervoor om jouw zichtbaarheid te vergroten, gebruikers nog meer informatie te bieden over jouw producten of diensten en zo deze ontwikkeling ten volle te benutten!
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.