Sfeer.nl

Het organische verkeer is met 117% gegroeid

Bekijk de case
case-top-particles
Sfeer.nl
Sfeer.nl
Sfeer.nl
Sfeer.nl

De campagne van Sfeer.nl

Sfeer.nl is een innovatieve, sterke en dynamische woon(web)winkel. Het assortiment is altijd volgens de laatste trends, waardoor ze altijd een aanbod hebben wat aansluit bij de laatste trends.

De campagne van Sfeer.nl bestaat uit verschillende onderdelen van zoekmachine optimalisatie, zoals linkbuilding, content creatie, technische advies en we zijn bezig met bloggers. Het doel van de campagne is om organische groei te creëren. Een ruim doel, omdat de gehele organische positie moest groeien.

Content creatie

In het begin van de campagne hebben we vooral stappen gemaakt door het schrijven van content en het uitvoeren van linkbuilding.

Om de content op de website uit te breiden, zijn we begonnen met het maken van een zoekwoordenonderzoek. Daaruit is een contentplanning gemaakt en zijn we bezig gegaan om content te schrijven op alle hoofdcategorieën die al aanwezig waren. De tweede stap was het schrijven van filterpagina’s, zoals kleuren, materialen en stijlen. Al met al hebben we al zo’n 150 teksten geschreven. Dit zijn natuurlijk niet allemaal nieuwe pagina’s, maar wel de basis van de content.

Om de filterpagina’s te laten indexeren hebben we gekozen voor Improved Layered Navigation, wat we samen met de webbouwer hebben geïmplementeerd. Het doel hiervan was om filterpagina’s te indexeren, zodat deze zichtbaar waren in de zoekmachines. Dit hebben we gedaan omdat we zagen dat er op bepaalde zoekwoorden, zoals kleuren, stijlen en materialen, veel zoekvolume zit. Dit hebben we nu twee maanden geleden geïmplementeerd, echter kunnen we hier helaas nog geen resultaten over geven omdat de filterpagina’s lastig worden gecrawld door de zoekmachine.

Linkbuilding

In de basis zijn we begonnen met het opbouwen van het linkprofiel. De focus zoekwoorden hierin waren onder andere salontafel (90.000, van 21 naar positie 5), verlichting (18.000, van 17 naar positie 3), bartafel (18.000, van 45 naar positie 3) en bijzettafel (40.000, van buiten de 100 naar positie 11).

We zijn begonnen met een combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve linkbuilding, met startpagina’s en blogs. We zijn nu iets meer dan een jaar bezig en we hebben de strategie doorgezet, waarbij we op den duur iets meer op kwantiteit zijn gaan zitten. Sinds een aantal maanden hebben we het budget verhoogd, maar de afwisseling tussen kwalitatief en kwantitatief is gebleven.

Werken met bloggers

Naast het schrijven van content en het uitvoeren van linkbuilding zijn we samen gaan werken met bloggers om twee verschillende redenen: (1) om onze naamsbekendheid te vergroten en (2) om externe linkjes van de bloggers te verzamelen. Hiermee slaan we twee vliegen in een klap, omdat we zo zichtbaarheid creëren voor de producten en we werken aan het linkprofiel.

Om een goede werkwijze te creëren voor het benaderen van bloggers, zijn we begonnen met het maken van een targetlijst. Vanuit daar hebben we bloggers benaderd en zijn we gaan onderhandelen. Onze ervaring hiermee is positief, we hebben al met veel bloggers een samenwerking gerealiseerd en we zien ook dat dit goed werkt voor het aantal conversies.

Samenwerking

Om de campagne te bespreken werd er elk half jaar een fysieke meeting gepland. Tussendoor hebben we veel mailcontact en bellen we waar nodig. Daarbij hebben we ook kortere lijnen hebben met de webbouwer, waardoor we alles snel kunnen oppakken.

Momenteel zijn we bezig met de verdere contentplanning en het schrijven van content. Hier liggen nog heel veel mogelijkheden voor nieuwe pagina’s, door bijvoorbeeld de filterpagina’s en de subcategorieën uit te breiden. Verder blijven we linkbuilding uitvoeren, waarbij we ook steeds meer naar de kwalitatieve domeinen zullen gaan. Ten slotte blijft het technische consultancy een belangrijk onderdeel voor de verdere optimalisatie van de website.

De campagne in drie cijfers

+%
Organische groei
+
Organische zoekwoorden
+
Top-3 posities
cta-employee-particles
Dominique staat voor je klaar!
Heb je een vraag?
Sfeer.nl

Wij maken het mogelijk

MK Stapmolens

Vorige case

Top1Toys

Volgende case

Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.