Unbound XR

Hoe upper- en lowerfunnel aanpak VR-brillen in de kijker zet

Bekijk de case
Unbound XR
Unbound XR
Unbound XR
Unbound XR

Elk bedrijf of organisatie kan profiteren van de kracht van VR om unieke ervaringen te creëren. Iets wat VR-specialist Unbound XR maar al te graag wil laten zien en overbrengen aan de buitenwereld. Daarom schakelde Unbound XR ons in om online succes te maximaliseren.

Benieuwd hoe we jouw online succes kunnen vergroten?

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Wil jij jouw online vindbaarheid vergroten?

Vul onderstaand formulier en daag ons uit!

Doelstelling

Unbound XR had meteen een duidelijke doelstelling: ze wilden in 2023 een omzetgroei van 35% realiseren, tegen gelijke marketingkosten.

Samenwerking met Meta

Het credo ‘samen sta je sterk’ staat bij Unbound XR op het lijf geschreven. Zo werkt het bedrijf veel samen met partners om maximale impact te genereren. Eén van die partners is Meta. Unbound XR werd door Meta gevraagd om de dienst ‘Meta Quest For Business’ te promoten. Dit zijn VR-headsets die kunnen ingezet worden voor training, samenwerking, communicatie en andere zakelijke toepassingen. Wij hebben hiervoor een multichannel campagne opzet, waarbij we zowel een upperfunnel als lowerfunnel aanpak hanteerden.

Upperfunnel inspireren met Air France KLM

Voor veel bedrijven of organisaties kan VR interessant zijn. Toch weet een groot deel van die bedrijven of organisaties niet goed wat de mogelijkheden zijn. Upperfunnel zijn er dus nog een hoop kansen. We gingen aan de slag met het maken van klantcases om andere bedrijven en organisaties te inspireren.

Van content tot campagne

Om dit te realiseren hebben we de krachten van verschillende specialismen gebundeld. Content, Social en Ads hebben nauw met elkaar samengewerkt. Team Content heeft hiervoor een interview met Air France KLM gevoerd om de samenwerking met Unbound XR goed in beeld te krijgen. Zij zijn al vanaf dag één klant bij Unbound XR en passen VR toe bij het creëren van trainingen voor in de cockpit tot aan de grond.

Team Content heeft het interview uitgewerkt tot een inspirerende klantcase en vertaald naar een visueel aantrekkelijke whitepaper. We plaatsten de whitepaper op een speciaal ingerichte landingspagina en Team Social heeft hier Ads-campagnes omheen gecreëerd. We hebben zowel Meta (Facebook en Instagram) als LinkedIn ingezet.

Lowerfunnel adverteren op de Meta Quest 3

Wanneer mensen weten wat de mogelijkheden zijn van VR, krijgen ze lowerfunnel de aandacht. Daarom stelden we via Google Ads campagnes in rondom de lancering van de nieuwste VR-bril: de Meta Quest 3.

Resultaat

In een tijdsbestek van drie maanden hebben we goede resultaten behaald. Zo waren er 33 kwalitatieve downloads van de whitepaper. Een mooi resultaat, vooral in een nichemarkt als deze.

Daarnaast is de ROAS met 29% gestegen, met een 70% hogere Ads-omzet. Daarmee daalden de totale marketingkosten met 6,18%. De doelstelling van een omzetgroei van 35% is daarbij behaald.

Ook dit jaar gaan we samen met Unbound XR en hun partners aan de slag. Zo hebben we ook weer een samenwerking met Meta gepland en verwachten we ook dit jaar weer mooie resultaten te behalen. De doelstelling is dan een groei van 20%.

cta-employee-particles
call-to-action
Jesse staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Underwear District

Vorige case

Bochane

Volgende case