BoeketCadeau

Boeketcadeau: concurrentie de baas door top-3 posities op focustermen

Bekijk de case
case-top-particles
BoeketCadeau geoptimaliseerd door Traffic Today
BoeketCadeau
BoeketCadeau
BoeketCadeau
BoeketCadeau

Het doel van de samenwerking

Het doel van de samenwerking tussen Traffic Today en BoeketCadeau is gebaseerd op een gezamenlijke doelstelling: met het zoekwoord ‘bloemen bezorgen’ in de top-3 staan. Dit betekent dat we de concurrentie zijn aangegaan met onder andere www.topbloemen.nl en www.debloemist.nl op een zoekwoord met een zoekvolume van 49.500 per maand. Een concurrerende markt met een uitdagende doelstelling, waar we gezamenlijk mee aan de slag zijn gegaan.

Wie houdt er niet van verse bloemen? BoeketCadeau is leverancier én verzendorganisatie van bloemen. Dit betekent dat zij zowel de bloemen leveren als zorgen voor de verzending. Met een breed assortiment aan boeketten hebben ze voor elke zoekbehoefte een relevant zoekresultaat. Je kunt er terecht voor standaard boeketten met bijvoorbeeld rozen, maar ze bieden ook hele leuke plukboeketten aan. Daarnaast bieden ze elk seizoen de seizoensbloemen aan, die ze verwerken in boeketten of die ze in partijen leveren. BoeketCadeau onderscheid zich van de concurrentie doordat  ze de bloemen in eigen productie hebben, doordat ze zeven dagen per week leveren én doordat dat ze dagelijks wisselende verse bloemen hebben waarmee boeketten op maat gemaakt kunnen worden.

Zoekmachine optimalisatie

Het belangrijkste doel wat we voor de organische resultaten hebben gezet is het verbeteren van de organische positie rondom ‘bloemen bezorgen’. De belangrijkste bijdrage hiervoor is het inzetten van linkbuilding. We hebben zowel kwalitatieve als kwantitatieve linkbuilding uitgevoerd, om zowel de Citation Flow als de Trust Flow te verhogen. We zijn begin 2019 gestart met 711 verwijzende domeinen, inmiddels is dit gegroeid naar 903 verwijzende domeinen.

Naast de linkbuilding hebben we vele andere werkzaamheden opgepakt. Zo hebben we de meta descriptions geoptimaliseerd inclusief emoticons om de click-trough-rate te verhogen, schrijven we maandelijks blogs die op de website geplaatst worden, voeren we de social media strategie uit en zijn we bezig om een e-mailmarketingstrategie uit te zetten. Al deze werkzaamheden hebben geleid in een stijging van 83% voor de organische zoekresultaten. In het eerste kwartaal van 2019 kwamen er ruim 28.000 bezoekers op de website, in het eerste kwartaal van 2020 waren dit een kleine 53.000 bezoekers vanuit organische zoekresultaten.

Resultaten

De snelle groei van Boeketcadeau!

In de eerste 3 maanden van de campagne hebben we een enorme groei doorgemaakt, die we hebben doorgetrokken in de resultaten over het hele jaar.

3 maand

100%

Top 3 posities
6 maand

200%

Top 3 posities
1 jaar

600%

Top 3 posities
Result blocks bottom

Zoekmachine adverteren

Voor Ads zijn wij vooral de adviserende partij. De klant doet zelf veel aanpassingen in Ads, waarbij hem van advies voorzien. Dit gaat bijvoorbeeld om het inzetten van een experiment van Smart Shopping, hebben we Ads-teksten verlengd en hebben we de Valentijn campagne opnieuw ingezet. Voor deze Valentijnscampagne hebben we gekeken naar de prestaties van de voorgaande jaren, de goede punten hiervan hebben we meegenomen naar dit jaar. We hebben hiervoor nieuwe advertenties opgezet, met onder andere overtuigingsstrategieën. Een voorbeeld is ‘waar verras jij jouw Valentijn mee?’. Hiermee spelen we in op de onbewuste behoefte van de bezoeker om dit om te zetten in een bewuste behoefte.

Social Media

Voor social media hebben we een uitgebreide planning liggen waarin we ook de plaatsingen op Facebook verzorgen. Deze planning helpt ons bij het doorlopend informeren van de volgers van de Facebookpagina van BoeketCadeau. We zorgen aan het begin van de maand dat alle berichten controleert én ingepland zijn, zodat dit proces vlekkeloos doorloopt. Er zijn verschillende berichten die we plaatsen; doorplaatsing van de blogs van de website, afbeelding met een boeket die we uitlichten, een keuzemoment waarin we peilen welk boeket het meest populair is of bijvoorbeeld nieuw assortiment uitlichten. Daarnaast spelen we ook in op de nationale feestdagen en feestdagen waar traditiegetrouw veel bloemen als cadeau gegeven worden.

Resultaten

We hebben het al gehad over de verbetering de domeinwaarde die we hebben bereikt door het inzetten van linkbuilding, maar we hebben er daarnaast ook voor gezorgd dat de positie voor het zoekwoord ‘bloemen bezorgen’ is gegroeid en stabiel is gebleven. Door de stevige concurrentie blijft het lastig om de positie te bewaken, maar dit is ons toch gelukt. Maar we zijn er nog niet; ons doel is nog steeds om positie 1, positie 2 of positie 3 te bereiken in de organische zoekresultaten. Op dit moment zijn we goed op weg en zien we ook af en toe een stijging richting positie 3, daar worden we blij van!

Toekomst

We blijven altijd bezig met het verbeteren van de organische zoekresultaten, om onze doelstelling te halen. Daarnaast zijn we de campagne steeds breder aan het inzetten om via zoveel mogelijk kanalen klanten te bereiken. We zijn optimistisch wat de toekomst ons gaat brengen!

Resultaten in cijfers

+ %
organisch verkeer
+
verwijzende domeinen
top 3 posities
BoeketCadeau

Wij maken het mogelijk

InShared x Twinkle

Vorige case

Sfeer.nl

Volgende case
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.