MyPalmShop

Hoe MyPalmShop een indrukwekkende online groei oogstte

Bekijk de case
MyPalmShop
MyPalmShop
MyPalmShop
MyPalmShop

MyPalmShop brengt de tropen naar je eigen stekje. Met hun passie voor exotische planten wil MyPalmShop nog meer mensen bereiken. Zo schakelden ze ons in om hun online zichtbaarheid te vergroten en om de tropen naar nog meer tuinen te brengen. Met succes! Ontdek alles over de indrukwekkende groei.

Benieuwd hoe we jouw online zichtbaarheid kunnen vergroten?

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wil jij jouw online vindbaarheid vergroten?

Vul onderstaand formulier en daag ons uit!

Doelstelling

Elk jaar bepalen we gezamenlijk een nieuwe doelstelling om de marktpositie verder te versterken, met als overkoepelend doel om organisch marktleider te worden op het gebied van exotische planten.

Stap voor stap naar meer online succes

Het bereiken van de doelstellingen gaat in fases. Zo gaan we gericht te werk om stap voor stap de gewenste resultaten te behalen.

stap 1

2020

Het vertrekpunt van MyPalmShop was dat ze veel producten en categorieën hadden, maar weinig content. Ook hadden ze net een minder soepele migratie achter de rug. Vanuit hier stelden we samen met de klant doelstellingen op, zoals het herstel na de migratie, een groei in het aantal geïndexeerde zoekwoorden en posities en het verhogen van de linkbuildingautoriteit.

Hoe eerder je van start gaat, hoe sneller je resultaat ziet. Na het bepalen van de doelstellingen gingen we dan ook gelijk aan de slag. Naast het technisch verbeteren van de website, maakten we nieuwe categorieën aan en schreven we teksten van 250 tot 350 woorden met de belangrijkste zoekwoorden erin verwerkt. Ook zijn we gestart met branded en generieke anchor teksten om de linkbuildingautoriteit te verbeteren.

stap 2

2021

De basis stond, dus het was tijd om op deze koers verder te gaan en de posities nog meer te versterken. Daarom zorgden we voor een uitbreiding van content naar 500 tot 700 woorden. Ook voegden we de belangrijkste (sub)zoekwoorden toe.

Projectmanager Niek van Pijkeren vertelt hier het volgende over: “De teksten moesten wat meer voor Jan en Alleman worden en niet alleen meer voor diehard plantenliefhebbers. Dit hebben we gedaan door de content algemener te houden en ons meer te richten op de koopintentie.”

stap 3

2022

In 2022 rolde Google de Helpful Content Update uit. Deze update benadrukt het belang van kwalitatieve content die de gebruiker écht verder helpt. Hoewel we al een mooie basis hadden staan, wilden we de content nóg meer diepgang geven. Daarom zochten we steeds meer de samenwerking op met de klant en voegden we meer informatie toe over onderhoud, verzorging, ziekten etc.

Met betrekking tot linkbuilding lag er een flinke focus op longtail anchor teksten in het verlengde van de Helpful Content Update.

stap 4

2023

In 2023 voegden we de twee meest gestelde vragen toe volgens Google en de klantenservice van MyPalmShop als alinea in de content. Ook breidden we de content uit met FAQ’s en voegden we structured data toe. Naast SERP resultaten ook met featured snippets veel resultaten te bereiken. Daarnaast hebben we proactief kansen geïdentificeerd bij producten en zoekwoorden die aanvankelijk geen focus hadden. Zo bleek dat MyPalmShop voor veel van deze producten concurrerend was in prijs. Ook hadden ze bij deze producten vaak voldoende voorraad. Daarnaast kweekten ze veel van deze producten zelf, wat betekende dat de producten kwalitatief goed waren.

stap 5

2023 - 2024

In deze fase lag de focus op het schrijven van informatieve blogs over de belangrijkste plantensoorten. Ook hebben we de interne linkstructuur van de blogs naar de categoriepagina aangepakt.

“Het is vanaf dag één echt een samenwerking”
– Dennis Reuvers en Antoine Tielbeke – MyPalmShop

Seasonality

Een belangrijk punt wat van toepassing was in elke fase is dat de producten van MyPalmShop seizoensgebonden zijn. Daarom hanteerden we een aangepaste verdeling tussen Ads en SEO.

“In het laagseizoen zetten we meer in op SEO, omdat we dan een goede basis neerzetten voor het hoogseizoen. In het laagseizoen gaat het budget voor de Ads dan ook aanzienlijk omlaag”, vertelt Projectmanager Niek van Pijkeren.

Resultaat

Wanneer je een plant voldoende aandacht en zorg geeft, groeit deze op een gezonde manier. Op dezelfde manier zorgt een zorgvuldig opgebouwde strategie en constante inzet bij MyPalmShop voor gelaagde groei en online succes.

  • Top 3 posities: het aantal top 3-posities is ver-31-voudigd en ligt nu op circa 1000.
  • Organisch verkeer: het geschatte maandelijkse organische verkeer is 24 keer zo groot en bedraagt nu ruim 31.000.
  • Linkbuilding: de Trustflow is gestegen van 14 naar 38 en de Citation Flow van 22 naar 35.
cta-employee-particles
Niek staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Go Ahead Eagles

Vorige case
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.