Blog - 09 oktober 2024

2 min leestijd

Mixed Emotion Live 2024: laat je prikkelen en inspireren

Geschreven doorLaura Onze Social Content Marketeer

Op donderdag 26 september gingen onze collega’s Pascal en Laura naar het inspirerende evenement Mixed Emotions. Dit is hét Marcomfestival van Oost-Nederland en wordt jaarlijks georganiseerd door onze partner Emotion. Met maar liefst 7 verschillende stages en meer dan 30 sprekers was het een inspirerende middag. Graag vertellen we je meer over de interessante inspiratiesessies die ze hebben bijgewoond. 

Hoe creëer je een goede Flow?

Deze inspirerende sessie werd gegeven door Rachel Rothengatter, de schrijfster van Flow in je organisatie. Ze gaf praktische tips over hoe organisaties én individuen een optimale staat van productiviteit kunnen bereiken door middel van Flow. De hoeveelheid gedachten die we dagelijks hebben, kan overweldigend zijn. Wist je bijvoorbeeld dat je gemiddeld 60 tot 80 duizend gedachten per dag hebt? En van deze gedachten die je hebt, is 95% herhaling! Terwijl 80% van die gedachten ook nog eens negatief is. Om een goede Flow te creëren, is het belangrijk om bewust om te gaan met je gedachten.

Daarvoor zijn er een aantal tools die je kunt gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn duidelijke doelen stellen, veiligheid en zelfvertrouwen creëren én misschien nog belangrijker: patronen doorbreken. Door jezelf specifieke en realistische doelen te stellen, kun je je gedachten sturen en je concentratie vergroten, wat essentieel is om in een staat van Flow te komen. Door jezelf uit te dagen en patronen te doorbreken, creëer je ruimte voor groei en ontwikkeling. Uiteindelijk zul je dit helpen om je focus te verleggen.

We zijn allemaal goed gek

Na de inspirerende sessie van Rachel, gingen we door naar de workshop creativiteit. Deze workshop werd gegeven door Bob Muntjewerff. Tijdens deze workshop leerden we dat tijd de belangrijkste externe factor is die het meeste invloed heeft op onze creativiteit. Misschien weten we dit allemaal al wel? Onder druk een creatief concept bedenken is over het algemeen veel lastiger dan wanneer je alle tijd hebt om te brainstormen.

Ook werd ons meegegeven dat iedereen werkt bij de zogeheten “Firma beer op de weg”. We geven onszelf altijd ongevraagd advies. Als we ons brein haar gang laten gaan dan benadrukken we altijd het slechte. En doe je dit niet zelf? Dan heb je misschien wel iemand in je omgeving die de welbekende “ja, maar…” benoemd. Deze beer op de weg remt onze creativiteit en maakt het een stuk lastiger om nieuwe ideeën te omarmen.

Als kern van het verhaal werd meegegeven dat het belangrijk is om niet alleen ideeën te genereren, maar ook na te denken over hoe je ze kunt uitvoeren. Want, zoals Bob Muntjewerff benadrukte: “100 ideeën hebben geen zin als je ze niet kunt uitvoeren.” Het is goed om out of the box te denken en creatief te zijn, maar uiteindelijk draait het erom dat je ideeën ook praktisch en haalbaar zijn. We mogen best groot en gek denken, maar we moeten onszelf ook de vraag stellen: hoe kunnen we dit in de praktijk brengen? Pas wanneer we een manier vinden om onze ideeën tot uitvoering te brengen, voegen ze echt waarde toe en leiden ze tot vernieuwing en succes.

Bedankt Emotion!

Het Mixed Emotions evenement heeft ons waardevolle inzichten geboden en onze creativiteit en productiviteit een boost gegeven. Met interessante kennissessies hebben we nieuwe perspectieven en inspiratie opgedaan om verder te groeien. Laten we deze positieve energie vasthouden en onze creativiteit de ruimte geven die het verdient. Want zoals we hebben geleerd: zonder uitvoering blijven zelfs de beste ideeën slechts dromen. We kijken nu al uit naar de volgende editie van Mixed Emotions, waar we opnieuw kunnen leren, delen en groeien!

Wil jij ook leren hoe je jouw ideeën kunt omzetten in concrete acties om zo jouw strategie naar een hoger niveau te tillen? Ontdek hoe wij jou kunnen helpen met strategische marketing!

Startpagina linkbuilding: is het echt verleden tijd?

Vorige blog

Meta’s nieuwe advertentie beleid: wat betekent dit voor jou als adverteerder?

Volgende blog