Wilco Mulder

Advertising Marketeer | Head of Advertising

In 2018 stapte ik voor het eerst binnen bij Traffic Today. Toen nog als jonge online marketeer op zoek naar een baan in Overijssel omdat de liefde mij uit mijn heitelân Fryslân had getrokken. Gesprekken gevoerd met verschillende online marketing bureaus maar uiteindelijk sprak Traffic Today mij het meeste aan (en ze wezen me niet af). Toen nog een klein jong en dynamisch online marketingbureau dat wou groeien. Een organisatie waar mensen niet in hokjes denken of waar je gebaande paden moet volgen. Een bedrijf dat klanten wil helpen groeien door gewoon goed werkt te doen. Een plek die ideaal klinkt voor een eigenwijze Fries.

Nu een paar jaar later ben ik trots dat die kerncompetenties nog steeds zichtbaar zijn bij Traffic Today. We zijn inmiddels enorm gegroeid in omvang maar onze identiteit is niet veranderd. We zijn nog steeds dat dynamische online marketing bureau dat eigenwijs is en op onze manier klanten helpt groeien. Mijn bijdrage daarin als advertising marketeer en Head of Advertising is dat ik klanten help groeien in kanalen als Google Ads, Bol.com, Facebook en Amazon en ads colleges enthousiasmeer om gave dingen te doen op het gebied van PPC. Dat probeer ik te doen door data deep dives te combineren met creativiteit.

Ik geloof er namelijk wel in dat je je kop boven het maaiveld moet uitsteken om op te vallen in het hedendaagse Advertising geweld door de enorme concurrentie. Dat zijn ook wel mijn sterke punten dat ik altijd kritisch kijk of wat we doen nog genoeg opvalt, is dit nog de juist manier op het juiste moment. Of kunnen we er toch nog een iets andere draai aan geven waardoor we toch weer iets meer opvallen. Of we een innovatie manier kunnen vinden om de (potentiele) klant te bereiken. In die enthousiasme hoop ik mijn collega’s mee te krijgen zodat we met zijn allen tot grote hoogte kunnen stijgen.

Mijn favoriete emoticon is dan ook die met de monocle. De sceptische en onderzoekende kijk op de wereld.