De klant en de uitdaging

Fleurdirect.nl biedt de keuze uit meer dan 500 verschillende kamerplanten van hoge kwaliteit. Van aloë vera planten tot aan prachtige olijfboompjes: alle hippe kamerplanten zijn hier te vinden en komen direct van de beste kwekers. Fleurdirect is opgericht door Christian Stolk, die afkomstig is uit de sierteelt en een passie heeft voor groen. De afgelopen twee jaar heeft Fleurdirect een flinke groei doorgemaakt. Het waren de overtuigende verbeterpunten die Steven Lubbers in kaart bracht tijdens een bezoek aan Fleurdirect, die voor de start van een samenwerking met Traffic Today zorgde.

Omzetten boven verwachting

Vijf jaar geleden werd Fleurdirect opgericht. Na een jaar of twee groeide de omzet flink en begonnen ze samen te werken met online marketing bureaus. De samenwerking met Traffic Today beviel zo goed dat na goede SEO-resultaten ook SEA werd overgenomen.

“Het is nog kort dag, maar vanaf januari zijn de omzetten boven verwachting en deze omzet is iets wat al heel lang in mijn hoofd zat, alleen kwamen we er hiervoor niet aan, nu wel. De vraag is nu: hoe lang zet dit zich door?”

Christian was sceptisch, maar had bij Steven een goed gevoel. “Inhoudelijk kan ik niet goed beoordelen of iemand de waarheid spreekt. Je werkt vaker samen met bureaus en krijgt soms een mooi verhaal te horen, maar het is altijd afwachten of de resultaten er ook naar zijn. “Bij Steven merkte ik dat er echte emoties achter zijn woorden zaten, op zulke momenten beoordeel ik of er echte passie in zit.”

Van aloë vera planten tot aan prachtige olijfboompjes: alle hippe kamerplanten zijn hier te vinden en komen direct van de beste kwekers.

Energie en kruisbestuiving

Zelf zorgt Christian volgens hem het meest voor de energie, en denkt hij dat het een soort mechanisme is, een bepaalde wrijving tussen beide partijen dat gewoon goed werkt.

“Vorige week had ik bijvoorbeeld Marc Koopmans aan de lijn over de SEA-ontwikkelingen. Vanmorgen krijg ik dan een mailtje dat de dashboards uitgebreid zijn, dat voelt goed. Als ik een vraag heb dan krijg ik vrijwel altijd direct goed antwoord, dit zorgt voor een soort kruisbestuiving en maakt dat mensen echt meegaan in je shop. Dat stimuleert mij dan weer.”
Christian vertelt dat de doelstellingen voor dit jaar behoorlijk zijn. “Als het zo doorzet zoals de eerste paar maanden van dit jaar gaan we die richting wel halen, maar we hebben ook wel te maken met seizoensgebonden producten het is altijd afwachten hoe een jaar verloopt.”

Positieve stappen

Christian had voorheen weleens gehoord van AdWords, maar zelf begreep hij daar weinig van. Hij liet destijds iemand een SEA-campagne opzetten en zelf maakte hij foto’s die hij vervolgens uitknipte in Paint. “Echt houtje-touwtje werk” noemt hij het. “Door schade en schande ben ik wijzer geworden op online gebied en beetje bij beetje leer ik er meer over en wat wel en niet werkt.”

Het contact met Pascal Eskes en Patrick Buitink omschrijft Christian als chill. “Als ik echt een gerichte vraag heb dan krijg ik daar snel een antwoord op, dat direct schakelen vind ik dan wel echt lekker!”

Fleurdirect is nu op een punt aangekomen dat ze verder willen groeien, er komen veel grote bedrijven bij. Er is dus meer expertise en professionalisering nodig om weer een extra stap te maken. “Aan het eind van het jaar moeten we gaan zien of het goed doorzet, de eerste stappen zijn in ieder geval zeer positief!”

Resultaten in cijfers
+%
organische omzet

Weten waar jouw kansen liggen?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen?

Wij maken het mogelijk voor Fleurdirect

Hoedenonline

Vorige case

Wifimedia

Volgende case
Close Hoor het van Pascal

Wij helpen je graag op het gebied van online marketing.

Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.