Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Account Based Marketing, oftewel ABM, helpt bedrijven om hun B2B-marketingstrategieën naar een hoger niveau te tillen. Hierbij worden belangrijke accounts gezien als individuele markten aan de hand van specifieke marketingcampagnes per account. Lees meer over hoe je met doelgerichte marketingtechnieken waardevolle klanten kan bereiken.
Bij marketing zoals we dat allemaal kennen, benaderen bedrijven hun doelgroep op breed gebied en proberen ze zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. ABM werkt juist andersom. In plaats van je te richten op een brede doelgroep, identificeer je met ABM specifieke accounts of bedrijven die waardevol zijn voor jouw bedrijf. Vervolgens richt je al je marketinginspanningen op het aantrekken van deze geselecteerde accounts.
ABM begint met een grondige analyse en segmentatie van je doelgroep. Je moet inzicht krijgen in welke accounts het meest waardevol zijn voor jouw bedrijf én waarom. Dit baseer je op factoren zoals de grootte van het bedrijf, de branche, de locatie en de potentiële omzet.
Eenmaal geselecteerd, kun je verschillende marketingtactieken inzetten om deze bedrijven te benaderen. Dit kan met gepersonaliseerde content, gerichte advertenties, e-mailmarketingcampagnes en persoonlijke benaderingen. Hiermee hoop je de beslissingmakers te bereiken en hen uiteindelijk te overtuigen van de waarde die jouw producten of diensten biedt.
Het uiteindelijke doel van ABM is om waardevolle klanten binnen te halen en de omzet te verhogen. Door je focus te leggen op de meest potentiële accounts, kun je groei realiseren. ABM stelt je uiteindelijk in staat om je middelen efficiënter te gebruiken, betere relaties op te bouwen en meetbare resultaten te behalen.