Blog - 29 april 2024

2 min leestijd

Digital Tournament Cup trekt marketing bureaus naar Erve Asito stadion

Geschreven doorJordin Onze creatieve Content Marketeer

Op vrijdag 3 mei wordt de allereerste editie van de Digital Tournament Cup georganiseerd. Een voetbaltoernooi waarbij sportiviteit en digitale expertise samenkomt in het stadion van Heracles Almelo. De Digital Tournament Cup is een voetbaltoernooi waarin negen grote online marketing bureaus uit Nederland én een team van Heracles de strijd met elkaar aangaan. Het initiatief, opgezet door twee medewerkers van Traffic Today, belooft een middag en avond vol competitie en gezelligheid in een prachtig voetbaldecor.

Van Rotterdam tot aan Doetinchem

De bureaus komen namelijk uit alle windstreken van Nederland. Hofleverancier is Overijssel, met zeven deelnemers. Maar er komen ook teams uit Zuid-Holland, Gelderland en Flevoland op bezoek. Normaal vindt de concurrentie in de digitale arena plaats, maar nu zal de strijd zich afspelen op het voetbalveld. En niet zomaar een voetbalveld. Het strijdtoneel is het Erve Asito stadion, de thuisbasis van Heracles Almelo.

Een droom die uitkomt

‘’Voor veel jongens en meisjes is het van jongs of aan een droom om in een echt voetbalstadion te mogen voetballen. Nu kunnen deze dromen alsnog waargemaakt worden! Mooi dat Heracles Almelo bereid is om hieraan mee te willen werken’’, aldus organisator Jordin Holsappel.

Eerdere derby’s een groot succes

‘’Het oorspronkelijke idee is twee jaar geleden ontstaan. Met een voormalig collega van Adwise (online marketing bureau in Almelo, red.) behield ik contact. Inmiddels had ik zelf de overstap naar Traffic Today in Deventer gemaakt. Onderling was er natuurlijk strijd welk bureau beter was, dus vonden we het tijd om dat een keer uit te vechten. Niet letterlijk natuurlijk, maar wel op een sportieve manier. De plannen voor een ‘Digital Derby’ waren gemaakt’’, vertelt Jordin verder.

‘’Omdat Adwise samenwerkt met Heracles, regelden zij dat we de wedstrijd in het stadion konden afwerken. Erg vet natuurlijk! Vervolgens gingen wij met een bomvolle Eagles bus naar Almelo om het team aan te moedigen. Helaas verloren we uiteindelijk met penalty’s, maar de avond was een groot succes! Wel kwamen we tot de conclusie dat er een revanche moest komen. Ondanks dat zij wonnen, waren wij de bovenliggende partij…’’

Bereik van tienduizenden mensen

De revanche vond afgelopen februari plaats. Beide bureaus pakten groots uit en het online bereik van de berichten voor én na de wedstrijd bereikten meer dan tienduizenden mensen. Adwise wist er zelfs een award mee binnen te slepen. Het succes werd daardoor ook opgemerkt door andere online marketing bureaus. ‘’We kregen regelmatig berichten van andere bureaus. ‘Wanneer gaan wij een keer de strijd aan?’ Vandaar dat we het deze keer groter hebben opgezet.’’

Ludieke acties

Koen Dommerholt, mede-organisator, legt uit: ‘’Het is ook een soort van onderlinge online strijd. We proberen beide om leuke posts te bedenken. Afgelopen keer hadden we ook de LED-boarding in het stadion aan voor extra sfeer. Adwise had daarvoor ludieke teksten bedacht, waarin ze de draak met ons aan staken. En dat is het mooie van de Digital Derby: we proberen elkaar te slim af te zijn, maar wel met wederzijds respect.’’

Wie schrijft de eerste editie op zijn naam?

Op vrijdag 3 mei zal het Erve Asito stadion decor zijn voor een grotere strijd. Nu strijden Traffic Today en Adwise tegen acht andere tegenstanders. En iedere deelnemer komt met dat ene doel: de allereerste Digital Tournament Cup de lucht in steken.

Rogers’ innovatietheorie & adoptie in digitale tijd

Vorige blog

BrightonSEO 2024: de belangrijkste take aways

Volgende blog