Blog - 21 augustus 2023

9x voorbeelden van quick wins voor je website

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

Agencies zoals Traffic Today hebben bestaansrecht, omdat online marketing dusdanig ingewikkeld kan zijn, dat je een expert nodig hebt om resultaat te boeken. Naast de wat moeilijkere (marketing) werkzaamheden, heb je ook nog zoiets als quick wins. De naam verraadt de strekking al enigszins, maar met behulp van quick wins kun je snel resultaat boeken voor je website. Als je enigszins een marketing leek bent, heb je vast baat bij wat voorbeelden van quick wins. Traffic Today neemt je bij de hand en heeft 9 voorbeelden van quick wins voor je verzameld in een overzichtelijk blog!

Wat is een quick win?

Een quick win verwijst naar een relatief eenvoudige oplossing of actie die positieve resultaten oplevert (op een website). Quick wins zijn niet alleen toe te schrijven aan online marketing, maar worden ook gebruikt in andere zakelijke projecten. Strategisch gezien zijn quick wins nuttig, omdat ze positieve verandering kunnen bewerkstelligen op de korte termijn.

#1 – Reviews

Nee, reviews zullen er niet direct voor zorgen dat pagina’s beter gevonden worden op je website. Maar wat reviews wel doen, is het vergroten van je autoriteit in de markt. Vraag je klanten na een bestelling om een review achter te laten, zodat andere gebruikers er profijt van hebben. Dat is nog eens een quick win!

#2 – Vermijd stockfoto’s

Stockfoto’s zijn een absolute no-go in de online marketing. Ze trekken de betrouwbaarheid van je website in twijfel en zijn erg onpersoonlijk. Investeer je eenmalig in goede fotografie, dan krijgt je website een totaal andere look and feel.

#3 – Mobielvriendelijkheid van je website

Websites die er exact hetzelfde uitzien op mobiel als op desktop. Het zal je verbazen, maar ook dit jaar bestaan ze nog echt. Ga met je webbouwer om tafel en vraag hem om een ontwerp te maken voor de mobiele gebruikers, want deze zijn tegenwoordig beter vertegenwoordigd dan de gebruikers op de laptop.

#4 – Interne linkbuilding

Interne linkbuilding is een andere vorm van quick wins waar je de nodige aandacht aan zou moeten besteden. Met interne linkbuilding link je op iedere pagina naar boven- en onderliggende categorieën.

Voorbeeld:

Je hebt een webshop in kleding en verkoopt onder andere schoenen. De hoofdcategorie is schoenen en een subcategorie is Adidas schoenen. Adidas originals is daar een subcategorie van, terwijl witte Adidas originals een custom facet is. Op elke pagina zorg je ervoor dat je verwijzingen maakt naar de diverse pagina’s.

#5 – Unieke meta data

Niets is zo zwak als geautomatiseerde meta data. In feite laat je Google zelf uitzoeken waar je pagina’s over gaan. Reserveer wat tijd voor het schrijven van unieke meta data, zodat je echt de strijd aan kan gaan met je concullega’s. Quick wins hoeven echt niet zo moeilijk te zijn als je denkt!

#6 – Voeg FAQ’s toe

FAQ’s, ook wel veelgestelde vragen genoemd, helpen gebruikers aan hun antwoord in Google. De zoekmachine beloont websites met goede FAQ’s regelmatig met hoge posities, dus waar wacht je nog op?

#7 – Foto’s verkleinen

Foto’s verkleinen qua bestandgrootte is een andere quick win die het benoemen waard is. Hoe groter een bestand is, des te meer moeite Google heeft met het laden van de pagina. En laat die laadsnelheid nu net een ding zijn waar de zoekmachine veel waarde aan hecht sinds de inwerkingtreding van de Core Web Vitals. Met behulp van Photoshop of een online tool als iLoveIMG, Fotor of Be Funky lukt het gemakkelijk.

#8 – Google Mijn Bedrijf

Hoe kun je gevonden worden als je geen Google Mijn Bedrijf hebt? Niet. Start daarom een bedrijfsaccount op Google Mijn Bedrijf en maak je profiel compleet, zodat gebruikers inzichtelijk hebben wat je openingstijden, locatie en telefoonnummer is.

 

#9 – Optimaliseer je menustructuur

De menustructuur is de navigatie van je bezoeker. Reserveer deze ruimte daarom voor de belangrijke categorieën en subcategorieën. Landingspagina’s hoeven hier niet in opgenomen, want dit zijn minder belangrijke pagina’s die hoofdzakelijk opgeroepen worden via Google.

Wat is EEAT en hoe pas je het toe op je eigen website?

Vorige blog

Verkopen op Amazon Duitsland: hoe pak je dit aan?

Volgende blog