Bar Company

De perfecte mix: kleine tweaks voor grote verbeteringen

Bekijk de case
Bar Company
Bar Company
Bar Company
Bar Company

De perfecte mix: kleine tweaks voor grote verbeteringen

Vorig jaar kreeg Bar Company een frisse nieuwe website, compleet met een strak nieuw design. Maar zoals we allemaal weten, is het optimaliseren van een website een continu proces. Het gaat niet alleen om het aantrekken van bezoekers, maar ook om het verzekeren van conversies – dat de bezoekers ook daadwerkelijk iets gaan doen.

Onze aanpak

We geloven in de kracht van details. Daarom zijn we eerst de customer journey van Bar Company gaan verkennen. We hebben gekeken naar wie de klanten zijn, wat ze willen en naar welke informatie ze op zoek zijn. Dit was een eerste, maar belangrijke stap om inzicht te krijgen in het klantprofiel.

Vervolgens hebben we de gehele website van Bar Company onder de loep genomen. Elk pagina werd grondig geanalyseerd op verbeterpunten. De belangrijkste pagina’s – die met de hoogste conversie – pakten we als eerste aan. Door bewezen technieken toe te passen, brachten we onmisbare optimalisaties aan en voegden we toegevoegde waarde toe voor de gebruiker.

Bij elke pagina-update hielden we rekening met de specifieke behoeftes van de gebruiker op die pagina. We bleven voortdurend inchecken via analyses en Hotjar, om onze aanpak te testen, resultaten af te lezen en te blijven optimaliseren. Ook scherpten we de tone of voice van Bar Company aan, zodat deze naadloos aansluit bij de doelgroep en de identiteit van het jonge bedrijf.

 

see think do care model

Cocktailbar Barcompany | Traffic Today

Cocktails Bar Company | Traffic Today

Resultaat

Het resultaat? Een cocktail van succes! Door onze nauwgezette aanpak zijn we erin geslaagd om subtiele aanpassingen door te voeren die hebben geleid tot aanzienlijke verbeteringen. Door de belangrijkste pagina’s in de customer journey aan te pakken, hebben we het conversiepercentage weten te verhogen.

Bovendien lijkt de content beter aan te sluiten op de doelgroep die we wilden bereiken. Het betrokkenheidspercentage is namelijk met 15-20% gestegen – met een enkele uitschieter van zelfs 50%. Ook worden er inmiddels maandelijks 5 keer meer aanvragen voor koffiebars gedaan.

De verfijnde tone of voice van Bar Company heeft ervoor gezorgd dat de content nog beter aansluit bij de doelgroep en de identiteit van het bedrijf. Dit heeft niet alleen geleid tot meer betrokkenheid van de bezoekers, maar ook tot hogere klanttevredenheid.

Daarnaast hebben de analyses en tests ons belangrijke inzichten gegeven die we hebben kunnen gebruiken om de website voortdurend te blijven verbeteren. Met deze data hebben we de klantbeleving kunnen optimaliseren, waardoor we niet alleen meer bezoekers naar de site trekken, maar er ook voor zorgen dat ze langer blijven, meer pagina’s bezoeken en uiteindelijk ook de gewenste actie ondernemen.

De juiste ingrediënten

Het optimaliseren van een website is meer dan een eenmalige taak. Het is een voortdurend proces van testen, analyseren en aanpassen. En het is precies dat proces dat ervoor heeft gezorgd dat Bar Company nu werkt met een website die zowel aantrekkelijk is voor bezoekers als efficiënt voor conversies. Maar hier stoppen we niet. We blijven testen en optimaliseren om nóg betere resultaten te behalen!

cta-employee-particles
call-to-action
Cynthia staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Stile Floors X Twinkle

Vorige case

Sliponline

Volgende case