Sliponline

Zo werkte Sliponline naar een verdubbeling in bol-omzet toe

Bekijk de case
Sliponline
Sliponline
Sliponline
Sliponline

Dat het aanbieden van producten op bol zorgt voor extra verkoop, daar weet Sliponline alles van. Al sinds 2020 maakt de webshop gebruik van het platform. Hoewel de inzet van bol altijd al zorgde voor meer omzet, was Sliponline ervan overtuigd dat er nog meer uit te halen viel. De webshop schakelde onze Marketplaces-expertise in voor hulp.

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Wil jij ook alles uit marketplaces halen?

Vul onderstaand formulier en daag ons uit!

Doelstelling

Voor 2022 stelde het bedrijf een doelstelling op: een omzetgroei op bol van 40% in vergelijking tot het jaar ervoor. Gedurende het jaar bleek het behalen van de doelstelling een uitdaging te zijn. In augustus 2022 moest er nog een flinke slag gemaakt worden om dit doel te bereiken. Op dat moment zaten zij op 30% omzetgroei t.o.v. dezelfde periode in 2021.

Onmogelijk? Zeker niet. Maar er moest wel een nieuwe strategie komen. Onze marketplace specialisten gingen hiermee aan de slag.

 

Analyse

Meten is weten. Om inzicht te krijgen in de status en de kansen van het account, hebben we eerst een analyse uitgevoerd. Uit de analyse bleek dat maar 26,3% van de producten in het bezit waren van het koopblok. Het koopblok kun je zien als de populairste etalage van bol waar alleen de best gewaardeerde verkopers hun producten kunnen tonen. Ben je niet zichtbaar in het koopblok? Dan loop je behoorlijk wat omzet mis, want uit onderzoek blijkt dat 97% van de bestellingen op bol via het koopblok gaan.

Optimalisaties

Het verhogen van het aantal producten in het koopblok kan op verschillende manieren worden gerealiseerd.

  1. Sliponline werkt met Channable, een integrator die feedoptimalisatie en automatisering voor o.a. marketplaces makkelijk maakt. Door middel van verschillende regels in Channable hebben we ervoor gezorgd dat de verplichte attributen vanuit bol beter en vollediger worden doorgezet.
  2. Het is goed om meer producten ‘Te koop’ en met het koopblok live te hebben op bol.com, maar je moet er ook voor zorgen dat deze zichtbaar zijn en ook conversies opleveren. Een middel om direct meer zichtbaarheid te genereren op bol.com, is door te adverteren via Sponsored Products. Gezien Q4 en de wintermaanden waren aangebroken, hebben we vier campagnes met focus op thermokleding gestart. Dit zorgde voor een boost in zowel de zichtbaarheid, het verkeer en de conversies voor deze producten. Naast directe resultaten draagt dit ook bij aan de organische posities en vindbaarheid van de producten. Het zorgde voor een totaal gemiddelde ACoS in de campagnes van 10% over de gehele looptijd, ruim 127.000 vertoningen én een conversiepercentage van 14,1%.

Resultaat

De samenwerking die wij hierin zijn aangegaan met Sliponline heeft zijn vruchten afgeworpen: de doelstelling van 40% groei t.o.v. 2021 in 2022 is ruimschoots behaald met een uiteindelijk groeipercentage van 46%. Dit betekent dat de omzet in de periode september-december met 51% gegroeid is over 2021.

In 2023 ondersteunen we Sliponline nog steeds met bol en schiet de groei door het dak: halverwege 2023 zitten we op 130% groei boven op 2022! Een mooi resultaat waar we trots op zijn.

cta-employee-particles
call-to-action
Lynn staat voor je klaar!
Heb je een vraag over de case?

Bar Company

Vorige case

Traffic Today als opleider

Volgende case