Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Dat het aanbieden van producten op bol zorgt voor extra verkoop, daar weet Sliponline alles van. Al sinds 2020 maakt de webshop gebruik van het platform. Hoewel de inzet van bol altijd al zorgde voor meer omzet, was Sliponline ervan overtuigd dat er nog meer uit te halen viel. De webshop schakelde onze Marketplaces-expertise in voor hulp.
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Vul onderstaand formulier en daag ons uit!
We hebben je contactformulier ontvangen en we nemen op de korte termijn contact met je op.
Lees verder en verdiep je alvast in de methodes hoe we jouw marketplaces campagnes vormgeven:
Marketplaces Bol.com marketplace Amazon marketplace
Voor 2022 stelde het bedrijf een doelstelling op: een omzetgroei op bol van 40% in vergelijking tot het jaar ervoor. Gedurende het jaar bleek het behalen van de doelstelling een uitdaging te zijn. In augustus 2022 moest er nog een flinke slag gemaakt worden om dit doel te bereiken. Op dat moment zaten zij op 30% omzetgroei t.o.v. dezelfde periode in 2021.
Onmogelijk? Zeker niet. Maar er moest wel een nieuwe strategie komen. Onze marketplace specialisten gingen hiermee aan de slag.
Meten is weten. Om inzicht te krijgen in de status en de kansen van het account, hebben we eerst een analyse uitgevoerd. Uit de analyse bleek dat maar 26,3% van de producten in het bezit waren van het koopblok. Het koopblok kun je zien als de populairste etalage van bol waar alleen de best gewaardeerde verkopers hun producten kunnen tonen. Ben je niet zichtbaar in het koopblok? Dan loop je behoorlijk wat omzet mis, want uit onderzoek blijkt dat 97% van de bestellingen op bol via het koopblok gaan.
Het verhogen van het aantal producten in het koopblok kan op verschillende manieren worden gerealiseerd.
De samenwerking die wij hierin zijn aangegaan met Sliponline heeft zijn vruchten afgeworpen: de doelstelling van 40% groei t.o.v. 2021 in 2022 is ruimschoots behaald met een uiteindelijk groeipercentage van 46%. Dit betekent dat de omzet in de periode september-december met 51% gegroeid is over 2021.
In 2023 ondersteunen we Sliponline nog steeds met bol en schiet de groei door het dak: halverwege 2023 zitten we op 130% groei boven op 2022! Een mooi resultaat waar we trots op zijn.