Stile Floors X Twinkle

Online traffic & offline service: de succesformule van Traffic Today en Stile Floors

Bekijk de case
Stile Floors X Twinkle
Stile Floors X Twinkle
Stile Floors X Twinkle
Stile Floors X Twinkle

 

Genemuiden: het thuis van vloeren

Al jaren is Genemuiden het thuis van producenten en groothandels van vloeren. Maar online mogelijkheden rondom vloeren? Die waren er voor 2019 nog lang niet zoveel als nu, waardoor er een wereld te winnen viel ten aanzien van vloeroplossingen. En dus zagen Gert-Jan Smit en Thijs-Jan Tertoolen hun kans schoon door Stile Floors op te richten.

In de kleine 3 jaar dat Stile Floors bestaat, is het concept een ongekende succesformule gebleken. In dit interview gaat Twinkle dieper in op de samenwerking tussen Stile Floors en Traffic Today, het marketingbureau dat een grote bijdrage leverde aan de winsten van de voorbije jaren.

StileFloors

Marc Koopmans | Traffic Today

 

PVC als uitgangspunt

Marc Koopmans, Digital Marketeer bij Traffic Today, verklaart het succes van het concept. “Van oudsher is de vloerenmarkt er één die traditioneel is. Stile Floors heeft de stap genomen om een online speler te worden, zonder showroom en louter service aan huis, ondanks hun prachtige kantoor in Genemuiden. Daarmee hebben we dit concept volledig geadopteerd.” Daarmee doelt Koopmans op de concurrentie, die er niet bepaald minder op geworden is. “Andere partijen zijn dat ook gaan doen, dus in zekere zin zijn we voorloper geweest in de vloerenmarkt in Genemuiden en daarbuiten.”

Dat PVC vloeren een belangrijke productgroep zijn, is niet geheel verwonderlijk. Thijs-Jan Tertoolen: “We hebben een focus op het ontzorgen van de klant met onze services. Een goede voorbereiding is essentieel en van een specialist mag je verwachten dat hij je in alle fasen van de klantreis optimaal helpt. PVC vloeren zijn harstikke trendy, perfect te combineren met vloerverwarming en niet te onderscheiden van echt hout. Het gros van de PVC vloeren die worden toegepast, zijn verlijmde PVC vloeren en het stofferen van zo’n vloer vergt vakmanschap. En daarin ligt de kracht van het team bij Stile Floors, het perfect regelen van de organisatie voor een fantastisch eindresultaat.”

Persoonlijke service

Hoewel Stile Floors zich profileert als online speler, wordt de meeste omzet niet online maar offline verdiend. Smit legt uit hoe dit zit. “Wij willen niets liever dan dat er iedere dag met plezier naar de vloer wordt gekeken. Daarom komen onze adviseurs gratis en vrijblijvend op locatie om te adviseren. We checken de ondergrond, tonen de grote kleurstalen in de meest realistische situatie qua lichtinval en zorgen voor een duidelijk all-inclusive aanbod! De tijd verandert nu eenmaal. Mensen hebben volle agenda’s, willen zich online oriënteren, maar gaan pas over tot de aankoop nadat er een goed advies is uitgebracht. Wij willen graag die partij zijn waar mensen zich mee identificeren.”

Na de online oriëntatiefase, begint de rol van Stile Floors in werking te treden. “De klant krijgt eerst een doosje met stalen van ons thuisgestuurd. We bellen vanuit onze expertise met de klant om nadrukkelijker te weten komen waar de wensen liggen en hoe de situatie concreet is, want we willen geen incomplete offertes uitbrengen. Vervolgens bieden we de gelegenheid om vrijblijvend langs te komen”, vertelt Tertoolen. Koopmans haakt hierop in. “Het voordeel hieraan is dat we de afspraken zo ruim van tevoren kunnen plannen. Zo creëren we stabiliteit.”

De customer journey

Om de klant zo goed mogelijk te helpen tijdens de customer journey, hebben Traffic Today en Stile Floors een strategie uitgewerkt. Eén van de facetten die een belangrijke rol speelt in de beginfase van de reis, is user generated content. Koopmans: “We verzamelen deze foto’s door cashbackacties op te zetten. De input wordt geleverd door onze klanten, want het doel is wel om van onze klanten fans te maken. Smit: “Daarin is de aftersales ook een belangrijk element, want we maken ons oprecht druk als iets niet goed is gegaan. We maken fouten en leren ervan. Klanten beoordelen ons met een 9+ en dat is het resultaat van absolute teamsport.”

Om de klant beter te helpen in de fases daarna, voorzag Traffic Today Stile Floors van input voor een nieuwe website. Koopmans blikt terug. “We hebben vooral naar betere conversiemogelijkheden gekeken. Eerder was het namelijk niet bepaald overzichtelijk te noemen. We hebben een heel redesign van de website doorgevoerd. Zo hebben we posities van conversieknoppen veranderd en gekeken naar andere kleurensamenstellingen.”

Traffic Today als opleider

Dat Traffic Today niet louter als sparringpartner op het gebied van online marketing geldt, is wel duidelijk. Smit: “We zijn in september gestart met een opleidingstraject. Een van onze medewerkers wordt intern opgeleid door Traffic Today.” Koopmans haakt daarop in. “Het gaat om een samenwerking waarbij een collega van Stile Floors bij ons op kantoor komt om bedreven te worden in het vak met het DNA van Stile Floors. Daarbij zal een marketeer van Traffic Today de kennis bijbrengen.”

Met behulp van deze kennis en Traffic Today aan de zijlijn, wil Stile Floors de bereikbaarheid verbeteren en de ontzorgpropositie verder laden. We willen voor iedereen bereikbaar zijn, zonder uitzondering. Voor de webshopklant, de klant die graag advies op locatie ontvangt en de mensen met twee linkerhanden. “Zowel de B2B- als B2C-markt verandert steeds meer. En daar willen we samen met Traffic Today op in blijven spelen. Met de groei als wind in de rug zetten we fanatiek door.”

Stile Floors X Twinkle

Wij maken het mogelijk

Zumo International x Twinkle

Vorige case

Bar Company

Volgende case