Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Op donderdag 30 mei 2024 was het zover: de Frankwatching Content Conference 2024! Vanuit team Deventer en team Enschede waren Sjoerd en Annerieke aanwezig om een kijkje in de keuken te nemen van verschillende ondernemingen die relevante inzichten boden in het opzetten van een goede contentstrategie.
Het evenement vond plaats in het Beatrix Theater van het altijd prachtige Utrecht. De dag werd officieel geopend door de dagvoorzitter Fleur Huijs. We werden gelijk aan het werk gezet doordat we moesten beoordelen of een afbeelding AI-gegenereerd was of niet. Gelukkig hadden Sjoerd en Annerieke (bijna) alles goed. De eerste presentatie werd gegeven door Femke Klein van het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Ze deelde de ontwikkeling van de nationale campagne “80 jaar vrijheid”: een boeiend en inspirerend verhaal.
Na de opening was het tijd voor de eerste break-outsessies. Sjoerd en Annerieke besloten om verschillende presentaties bij te wonen om zo een breed scala aan kennis en inzichten te verzamelen. De sessies waren enorm divers qua informatie: van een uitgediepte klantreis van Schiphol tot impactvolle content van Boels. De koffiepauzes tussendoor boden een perfect moment waarop Sjoerd en Annerieke elkaars opgedane kennis konden uitwisselen.
Annerieke en Sjoerd woonden enkele bijzonder interessante sessies bij, waaronder:
Tijdens de conferentie werden verschillende innovatieve ideeën en inzichten gedeeld. Een belangrijk punt was dat AI geen banen zal vervangen, maar ze anders zal vormgeven. Zo kan een fotograaf bijvoorbeeld Midjourney-cursussen gaan geven. Daarnaast leerden we over latent prompting, waarbij AI onzichtbare regels toevoegt om bijvoorbeeld politieke uitingen te vermijden. Ook werd het belang benadrukt van het in kaart brengen van zowel gedrag als gevoel tijdens de klantreis, zoals bij de vertrek-, transfer- en aankomstjourney op Schiphol. Of hoe je je (technische) collega’s meekrijgt in je contentstrategie waar zij de hoofdrol in hebben.
De Boels Brand Ladder liet zien dat creativiteit meer ruimte mag krijgen om zo een goed merkverhaal neer te kunnen zetten. De dag werd afgesloten met een presentatie van Jildou van der Bijl, hoofdredacteur bij HEMA en bekend als voormalig hoofdredacteur bij LINDA. Een mooi citaat dat zij poneerde, die we graag willen meegeven, was: “Je kunt alleen maar goed zijn, als je weet wat goed is.” Met het vertrouwen dat een goede contentmarketeer nog altijd op een creatieve manier de overhand zal hebben op AI.
De Content Conference 2024 was een dag vol leerzame en inspirerende sessies en boeiende sprekers. Sjoerd en Annerieke hebben enorm veel zin om hun opgedane kennis en inspiratie in hun eigen werk toe te passen. We kijken nu al uit naar de volgende editie!