Real time bidding

Relevantie, dat is waar het vandaag de dag om draait. Consumenten hebben tegenwoordig 24/7 de beschikking over allerlei informatie. Wil je echt in contact komen met je doelgroep? Dan is relevantie het sleutelwoord.

Benieuwd naar jouw kansen?

De voordelen van real time bidding

Je leads zijn van hogere kwaliteit
Je kan je campagnes beter optimaliseren
Bezoeker op het juiste moment bereiken
Je ROI verhoogt

Controle over je eigen marketingbudget
Zeer specifieke targeting

Wat is real time bidding?

Hoe zorg je ervoor dat je relevant bent? Door real time een boodschap op een bepaald moment aan de juiste persoon te tonen. Zelf bepaal je welk bedrag je hieraan besteed. RTB maakt het mogelijk je campagne af te stemmen op de bezoekers die je advertentie te zien krijgen. Deze sluiten dan ook daadwerkelijk aan bij hun interesse. Lees meer over de mogelijkheden die real time bidding voor jouw bedrijf kunnen opleveren.

RTB maakt het mogelijk voor een adverteerder om real time voor iedere bezoeker te bepalen hoeveel er geboden wordt om een banner impressie te tonen. Je doelgroep stel je samen op basis van interesses en kenmerken, op grond hiervan zorgen algoritmes ervoor dat je campagne aan deze doelgroep getoond wordt. Voorheen werd het inkopen van display advertising voornamelijk gedaan op basis van afgesproken CPC of CPM tarieven en was het niet mogelijk om op individuele impressies te bieden.

Wat RTB kan doen voor jouw bedrijf

Je wilt je naamsbekendheid vergroten of meer bezoekers naar je website trekken? Real time bidding biedt je hier de perfecte kans voor. Je bereikt jouw doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en ook nog eens met de juiste boodschap. Wij kopen geautomatiseerde media in voor de doelgroep die je wenst te bereiken. Dit is mogelijk via IAB formaten of door middel van rich media uitingen.


Het hele proces start met het formuleren van een heldere doelstelling. Vervolgens brengen we samen met jou in kaart welke doelgroep je wilt bereiken. Aan de hand van deze informatie stellen we een strategie op, zodat je precies weet hoe de display campagne ingezet gaat worden. Om er een succes van te maken werken we nauw samen met jou. Op basis van jouw doelstellingen monitoren en optimaliseren we de campagne voortdurend, zodat je zeker weet dat je budget optimaal wordt benut.

Veelgestelde vragen over realtime bidding?

Hoe werkt real-time bidding?
Real-time bidding werkt door middel van geautomatiseerde systemen die advertentieruimte op websites en apps analyseren, gebruikersprofielen evalueren en vervolgens in real-time biedingen plaatsen op impressies die relevant zijn voor hun doelgroep. Het hoogste bod wint en de advertentie wordt direct getoond aan de gebruiker.
Wat zijn SSP's en DSP's bij real time bidding?
SSP’s (Supply-Side Platforms) zijn platforms die advertentieruimte beschikbaar stellen aan adverteerders via real-time bidding. Daarentegen zijn DSP’s (Demand-Side Platforms) platforms die adverteerders in staat stellen om biedingen te plaatsen op advertentieruimte via real-time bidding.
Zijn er alternatieven voor real-time bidding?
Ja, enkele alternatieven voor real-time bidding zijn directe deals tussen adverteerders en uitgevers, programmatic guaranteed deals waarbij advertentieruimte van tevoren wordt gekocht en private marketplace-deals waarbij uitgevers specifieke adverteerders toegang geven tot hun inventaris.
Zijn er verschillende soorten real-time bidding?
Ja, er zijn verschillende soorten real-time bidding, waaronder openbare RTB-veilingen waarbij advertentieruimte beschikbaar is voor alle adverteerders, en private RTB-veilingen waarbij advertentieruimte alleen beschikbaar is voor bepaalde adverteerders of uitgevers.

4.8 op Google

Meer weten over de mogelijkheden van real time bidding?

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van real time bidding? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Telefonisch, digitaal of op locatie? Laat ons weten wat jou uitkomt.

Ons team staat
voor je klaar