Dit is hoe we het doen

SEA optimalisatie

Wil jij bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnen? SEA Optimalisatie is daar dé perfecte dienst voor. Door jouw advertenties in Google zo optimaal mogelijk te maken, weet jij zeker dat jouw Google-advertenties zo effectief mogelijk zijn. Benieuwd waar jij op dit moment kansen laat liggen? Vul onderstaand formulier in en ontvang onze gratis SEA scan voor jouw account.

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Ontdek hier je huidige status
  • Geheel vrijblijvend!
  • Inzicht in kwaliteitsscore, ROAS en meer
  • Uitgevoerd door de beste Ads marketeers van Nederland

SEA optimalisatie bij Traffic Today

  • Heldere rapportages
  • Dagelijkse monitoring van je campagnes
  • Campagnes ingericht naar jouw filosofie
  • Veel mogelijkheden door ruime targetingopties
  • Gegarandeerd resultaat
  • Maandelijkse mogelijkheden tot feedback

Advertising Marketeer Niek legt uit…

Waar voldoet goede SEA optimalisatie aan?

Er zijn verschillende factoren die een rol spelen in een succesvolle SEA-campagne. Deze verschillen per bedrijf, sector en doelgroep. Om SEO Optimalisatie voor jou succesvol uit te voeren, zorgt Traffic Today te allen tijde voor een onderzoek, waarop wij onze resultaten kunnen baseren. Hierin kijken we naar jouw bedrijf en welke zoekwoorden hier relevant aan zijn, maar ook naar de markt en jouw positie hierin. In het optimalisatieproces kijken we namelijk niet alleen naar dat wat het hoogste zoekvolume heeft, maar ook de concurrentie hierop. Door met jouw bedrijf een slimme positie aan te nemen in de Google-zoekresultaten, zorgen wij voor de beste resultaten voor jou. Uiteraard doen we dit op een aantrekkelijke wijze, die past bij hoe jouw bedrijf zichzelf presenteert.

Wat kan ik verwachten nadat mijn eerste Ads geoptimaliseerd zijn?

Het optimaliseren van je SEA past binnen verschillende doelstellingen. Maar, om deze doelstellingen bereikt te zien worden, heb je geduld nodig. Alhoewel je advertentie vrijwel direct zichtbaar wordt boven in de zoekresultaten van Google, kan het even duren totdat het resultaat behaald wordt waar jij op zit te wachten. Wat je wel direct verwachten kunt, is een boost van extra websitebezoekers. Doordat je hoger in de zoekresultaten verschijnt, ben je makkelijker te vinden. Om hier goed op in te springen, is het belangrijk dat jij je website zo inricht dat je het meeste uit deze websitebezoekers haalt. Dit doe je door je advertenties naar de juiste pagina’s te laten linken, en hier duidelijke CTA’s op te plaatsen. Ondanks dat je met SEA het resultaat niet direct merkt, is het resultaat bij deze marketingvorm wel een stuk sneller zichtbaar dan bij bijvoorbeeld SEO. Geen slecht plan dus, wil jij zo snel mogelijk resultaat zien!

 

Google Premier Partner

Dat wij het uiterste uit jouw Google Ads-campagne proberen te halen, blijkt uit het feit dat wij een geregistreerde Google Premier partner zijn. Dit betekent dat wij altijd een stapje verder gaan op het gebied van Ads-campagnes: we denken out-of-the-box en durven dingen uit te proberen. Google erkent dit: ons partnerschap bewijst dat wij niet enkel doen wat iedereen doet, maar dat wij meer durven te doen dan dat. En dat is tot nu toe erg succesvol gebleken! We hebben een ruim klantenbestand met veel mooie cases. We voegen jouw naam graag aan dit lijstje toe. Kom in contact!

💹 Wat is de prijs van SEA optimalisatie?

De prijs van SEA optimalisatie is variabel. Het ligt er maar net aan hoeveel budget jij hiervoor vrijmaakt. Daarnaast is het belangrijk om te benoemen dat niet elk zoekwoord even goedkoop is om op te adverteren. Aan de hand van jouw biedstrategie bepaalt Google of jouw advertentie wordt vertoond of niet; de hierop volgende actie van de kijker van jouw advertentie heeft ook invloed op hoeveel jij in totaal betaald. De gemiddelde prijs per zoekwoord ligt tussen de 1-2 euro, maar dit kan ook hoger of lager zijn, afhankelijk van het zoekvolume en de concurrentie.

🚧 Waarom kan ik mijn ads zelf niet optimaliseren?

In principe is het mogelijk om zelf je ads te optimaliseren, maar het is belangrijk om te begrijpen dat je dit niet zo maar doet. Een online marketing bureau als Traffic Today heeft namelijk jarenlange ervaring, waarin we veel kennis hebben opgedaan. Hierdoor weten we precies wat er gedaan moet worden, op welk moment dan ook. Ads-optimalisatie is enkel uit te voeren op de basis van een goed onderzoek met een uitgebreide analyse van je huidige situatie. Het is lastig om dit neutraal uit te voeren voor je eigen bedrijf, omdat jouw eigen positie centraal staat. SEO Optimalisatie uitbesteden is dus geen slecht idee!

👨‍💻 Hoe is Traffic Today goed geworden in SEA optimalisatie?

Traffic Today heeft jarenlange ervaring met SEA. Door deze jaren heen zijn wij enorm gegroeid: niet alleen onze capaciteit is enorm toegenomen, het niveau van onze kennis is dat ook. Onze marketeers hebben een flexibele, nieuwsgierige houding, waardoor ze constant op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van SEA. Deze ontwikkelingen proberen we zo snel mogelijk door te voeren, zodat we weten wat hier het effect van is en zodat we weten hoe we op de gevolgen van deze ontwikkelingen kunnen inspringen. Ons ruime klantenbestand heeft ons veel verschillende uitdagingen gegeven: door samen te werken en de rust te bewaren, weten wij altijd het beste resultaat te leveren voor onze klanten. Zo zorgden we dat we op ons huidige niveau kwamen, en zo zorgen we er nog altijd voor dat we hierin blijven groeien.

🚀 Wat optimaliseren jullie aan mijn advertenties?

Bij het SEA optimalisatie proces komen verschillende factoren kijken, die we zo nodig aanpassen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Het gebruik van de juiste zoekwoorden
  • Je landingspagina’s
  • Het tracken van de conversies
  • Controle van je campagne-instellingen
  • Toevoegen van extensies

5 SEA-termen die je kennen moet

Om je op gang te helpen met SEA Optimalisatie, introduceren we je graag aan vijf begrippen die je moet kennen om hier succesvol gebruiken van te maken. SEA (wat staat voor Search Engine Advertising) is een proces dat verschillende invalhoeken heeft. Je bereidt je goed voor op deze verschillende invalhoeken, door de volgende termen goed te leren herkennen. Zo weet je wat Google van je vraagt en hoe je hier het best op in kunt springen.

  1. CPA: Cost per Acquisition / Cost Per Action. Dit is de betaling die pas gedaan wordt nadat er een specifieke actie is uitgevoerd.
  2. CPC: Cost per Click of kosten per klik in het Nederlands. Dit is een waarde binnen SEA optimalisatie die aangeeft hoe duur iedere klik is van een bezoeker bij een bepaald zoekwoord.
  3. Dagbudget: dit is het maximale bedrag dat Google voor je mag uitgeven op één dag.
  4. Kwaliteitsscore: dit is een rating (van een schaal van 1 tot 10) die Google toekent aan je zoekwoorden. Hierbij wordt gekeken naar de expected CTR, hoe relevant je advertentie is en hoe goed de landingspagina eruitziet.
  5. ROAS: Afkorting voor Return on Advertising Spend. Hierbij wordt gekeken hoeveel geld je verdiend hebt met iedere euro die je uitgegeven hebt.

Gratis Ads scan

  • *Wil je liever niet je Ads ID delen? Dan kijken we live mee in jouw account.
Gratis jouw ads laten checken?

Ben je benieuwd hoe jouw advertenties presteren? Start dan met een gratis ads scan van Traffic Today. Geheel vrijblijvend!

Google SEA

SEO Optimalisatie is natuurlijk onderdeel van Google SEA. Je zult vast al bekend zijn met deze advertenties binnen Google. Deze verschijnen bovenaan je zoekopdracht; sinds kort is Google ook aan het experimenteren met advertenties op andere posities in de zoekresultaten. Wij doen onze uiterste best om jouw advertentie op de juiste plek te krijgen, op een succesvolle wijze. Zodra dit gelukt is, kijken we verder naar welke andere diensten we binnen Google in kunnen zetten voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan:

  1. Bol.com: deze marketplace is gigantisch in Nederland; het is bijna ondenkbaar dat jij of één van je klanten hier nog nooit gebruik van heeft gemaakt voor een aankoop. Als bedrijf biedt Bol.com ook enorm veel mogelijkheden: bied je product hierop aan en spreek gemakkelijk een gigantische doelgroep aan die de Google-stap heeft overgeslagen!
  2. Display advertising: het internet bestaat niet uit alleen Google – vele andere websites bieden ook advertentiemogelijkheden. Een manier om hier gebruik van te maken, is door Display Advertising in te zetten. Hiermee promoot jij jezelf in de vorm van een banneradvertentie op websites die deel uit maken van het Google Display-netwerk, gericht op potentiële klanten.
  3. Google Shopping: een reguliere advertentie bestaande uit tekst kan erg succesvol zijn voor jouw bedrijf, maar als jij aansprekende producten verkoopt die er aantrekkelijk uitzien, is Google Shopping perfect voor jou. Met deze Google-extensie, adverteer jij met een foto van je product, in de vorm van een webshop. Nadat iemand op je product heeft geklikt, wordt deze gelijk naar de relevante productpagina doorgelinkt.

Niet elk Google-onderdeel is even relevant voor elk bedrijf, aangezien niet alles ingezet hoeft te worden om je doelstellingen te bereiken. Wij bespreken de mogelijkheden graag met je! Onze enthousiaste medewerkers zijn altijd hongerig voor een nieuwe uitdaging: die gaan we graag met jou aan. Bij ons staat een intensieve samenwerking centraal. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Neem contact met ons op! We horen graag van je.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.