Traffic Today als opleider

Kennisoverdracht om op eigen benen te staan

Bekijk de case
Traffic Today als opleider
Traffic Today als opleider
Traffic Today als opleider
Traffic Today als opleider

Ga er maar aanstaan: een marketeer uit het topsegment strikken in een concurrerende markt waar bedrijven verlegen zitten om personeel. Logisch dat bedrijven er zo niet altijd in slagen om de meest ervaren marketeers aan zich te binden tegen aantrekkelijke tarieven, zou je zeggen. Maar wat nou als je jouw onderneming gaat zien als een talentenfabriek, waar je (vaak) jonge marketeers opleidt tot ervaren professionals. Niet gek toch?

 

Echter zul je die kennis wel ergens vandaan moeten toveren, zonder constant te hoeven investeren in externe trainingen. Daar heeft Traffic Today wat op bedacht. Naast dat we de diensten volledig voor jou uit kunnen voeren, kunnen we jouw marketeers op niveau brengen. Over álles wat jij maar wil. Een case over de grenzeloze mogelijkheden van Traffic Today als opleider.

Google Tag Manager

Met de groeiende concurrentie in de sector wilde één van onze klanten hun SEO-strategie een boost geven, door te investeren in hun eigen kennis.

SEO-marketeer Cynthia ten Bras over de Google Tag Manager training die zij gaf. “We hebben de training op zo’n manier ingestoken, dat we alle belangrijke elementen één voor één behandeld hebben om een solide basis te creëren bij de interne marketeers. Hier hebben we onder andere gebruikgemaakt van praktische toepassingen en voorbeelden, zodat ze zich direct een beeld konden vormen bij de inhoud van de training.”

Het verzamelen van informatie over gebruikersgedrag, verkeersbronnen en conversies kwam eveneens voorbij. Daarnaast werd stilgestaan bij veel voorkomende fouten, zoals het foutief instellen van tags, het niet vernieuwen van preview modus, of het niet publiceren van een container. Zulke fouten worden daardoor minder snel gemaakt.

Diverse opleidingstrajecten

Eind 2021 was content marketing een ondergeschoven kindje bij één van onze webshops, wat op negatieve wijze zichtbaar was in de keywordtrend. Hoog tijd voor verandering! Eens in de twee weken detacheerden we een content marketeer ter plaatse, die de interne marketeers van begeleidde bij de structurele aanpak van categorieën, opbouw van landingspagina’s, invalshoeken voor blogs en aanverwante content ideeën. Het niveau van de afdeling groeide gestaag, waarna de focus verlegd werd naar video’s. Eén van onze content strategen hielp bij het opzetten van een videoserie, om zo de brand awareness van de webshop te verruimen.

De aanpak viel dusdanig goed in de smaak, dat één van de interne marketeers de omgekeerde weg bewandelde en op gezette tijden een SEO opleidingstraject doorliep bij Traffic Today. De marketeer van onze klant paste de opgedane kennis direct toe voor de webshop, waardoor de investering zich direct terugbetaalde voor de klant.

Sindsdien zijn er steeds meer klanten van Traffic Today die soms op ons kantoor werken. Kennisdeling wordt zo een stuk gemakkelijker.

Google Analytics 4 trainingen

De SEO marketeers van Traffic Today hebben ook enkele Google Analytics 4 trainingen gegeven. In deze training hebben we onze klanten vertrouwd gemaakt met de nieuwe functies en mogelijkheden van Google Analytics 4 (GA4) en hen geholpen om de overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 soepel te laten verlopen.

• Nieuw datamodel: Klanten werden vertrouwd gemaakt met het privacygerichte en toekomstbestendige data model van GA4, wat uiteindelijk zal resulteren in verbeterde gegevensverzameling.
• Verbeterde meetbaarheid: in de training zijn we dieper ingegaan op de nieuwe structuur van events in GA4, waardoor klanten diepgaandere inzichten in het gebruikersgedrag kunnen verkrijgen en hun marketing en gebruikerservaring beter kunnen optimaliseren.
• Kracht van Google Tag Manager: Door klanten vertrouwd te maken met GTM en het belang ervan in combinatie met GA4, kunnen ze meer controle krijgen over hun meettags en het meetproces zo versterken.
• Aanpasbare rapportage: Klanten leren hoe ze rapporten op maat konden maken in GA4, wat hen de vrijheid geeft om gegevens en inzichten te presenteren op basis van hun specifieke behoeften.

Diverse klanten – Content trainingen

Op wat voor manier speel je in op de basisbehoeftes van lezers? Welke fases van bewustzijn heb je binnen de content marketing? En hoe prikkel je het high involvement en low involvement systeem van het menselijk brein? Er zit zoveel meer achter content marketing dan veel mensen denken. Voor uiteenlopende klanten hebben we in de voorbije jaren content trainingen verzorgd. Het mooie aan deze trainingen is dat we ze altijd proberen toe te spitsen op de klant voor wie we de training verzorgen. We kunnen content trainingen op basisniveau geven, maar gaan ook graag een stap verder om je bestaande content marketeers uit te dagen!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Training aanvragen

Heb jij wel oren naar het volgen van een training? Laat je gegevens en we vertellen je graag over de mogelijkheden per mail of telefoon!

Training volgen?

Laat jij jouw marketeer(s) een training volgen, dan zijn zij zelf in staat om basiswerkzaamheden op te pakken. Daardoor houden wij tijd en ruimte over om te ondersteunen op de grotere en complexere vraagstukken en strategische doeleinden. Heb je interesse in een bepaald soort training? Neem gerust contact op met je PM’er of contacteer ons als je nog geen klant bent bij Traffic Today!

Sliponline

Vorige case

Go Ahead Eagles

Volgende case