Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De afgelopen tijd heeft LinkedIn verschillende wijzigingen ondergaan. In deze blog lichten we de zes nieuwe functies uit in willekeurige volgorde. Altijd handig om te weten, toch? Doe er je voordeel mee en lees snel verder!
LinkedIn heeft een nieuwe functie waarin jij jouw services kan aanbieden in de zoekfunctie. De introductiekaart laat daarin jouw aangeboden services zien. Daarbij heb je de keuze om maximaal 10 services toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan ‘bedrijfsconsultancy‘, ‘marketing’, ‘coaching en mentorschap’ etc. Daarnaast kun je dit nog verduidelijken met 500 tekens, waardoor de bezoeker precies weet wat jouw expertise is en wat jij aanbiedt.
Oh nee, in dat ene belangrijke berichtje kom je er net achter dat er nog een fikse spelfout staat. Compleet over het hoofd gezien. De nieuwe functie van LinkedIn is nu jouw redder in nood. Hiermee kun jij je verzonden berichtje bewerken of zelfs verwijderen. Een lange tijd was dit niet mogelijk, tot nu!
Sinds de coronatijd zijn we helemaal in de ban van de online videovergaderingen. Love it or hate it, maar de populariteit is ontzettend gestegen. LinkedIn speelt hierop in met haar nieuwe functie, die het mogelijk maakt om via het platform een videoconversatie te starten. Een vereiste is wel dat je met minimaal twee personen deelneemt. Momenteel kan het ook alleen met twee personen, maar deze functie wordt snel uitgebreid naar groepsvergaderingen.
Met deze nieuwe functie kun je eindelijk jouw geschreven blogs op je LinkedIn bedrijfsprofiel plaatsen. Ideaal om bijvoorbeeld je expertise over een onderwerp te tonen, naamsbekendheid op te bouwen en meer bezoekers naar je pagina te trekken. Wanneer je een blogpagina op jouw website hebt, wil je het blog hier natuurlijk ook op publiceren. Kortom, twee keer hetzelfde blog op het internet. Hoe lossen we dat op, zonder dat de grote zoekmachine moeilijk gaat doen? Omdat Google over het algemeen niet houdt van dubbele content, is het raadzaam om eerst het blog op jouw website te plaatsen. Wacht een paar dagen en publiceer het daarna op LinkedIn. Zo heeft Google genoeg tijd om de websitepagina te indexeren. Bij het aanhouden van deze volgorde heeft Google er geen enkele moeite mee.
LinkedIn bleef een tijdje achter, maar met de nieuwe ‘darkmode’ functie kun je nu ook in donkere modus op het platform werken. Daarbij heb jij de keuze tussen een lichte en donkere modus. Deze nieuwe functie wordt echter geleidelijk uitgerold, waardoor het nog even kan duren voordat het ook voor jou beschikbaar is.
De laatste nieuwe functie van LinkedIn is, net als de darkmode functie, nog niet helemaal uitgerold. Toch is dit wel een functie om rekening mee te houden. In de tijd waarin podcasts populairder zijn dan ooit, krijg je op LinkedIn ook de mogelijkheid om een eigen soort podcast op te zetten. Deze kun je waarschijnlijk aan een groep of evenement toevoegen. Momenteel wordt de functie nog uitgetest en verbeterd, maar dan weet je vast dat het er aan zit te komen. Hoe het er precies uit komt te zien, wordt binnenkort bekend gemaakt!
Wil je de nieuwe functies van LinkedIn in je voordeel laten werken en geloof je in de kracht van social media marketing? Neem dan eens contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken. Onze social specialisten staan voor je klaar!