Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Waar het tijdens de corona pandemie vooral ging om de upcoming trend TikTok, heeft een andere app een paar maanden geleden een opmars in Nederland gemaakt. Be Real! Hoewel Be Real tot nu toe voornamelijk wordt gebruikt binnen vriendengroepen, kan de app Be Real ook goed worden ingezet als marketingkanaal! Ben je benieuwd naar de in’s and out’s van de app Be Real? Wat de app Be Real precies inhoudt, hoe het werkt en hoe je het zou kunnen gebruiken voor marketing? Laat je inspireren!
Hoewel de app Be Real al in 2019 werd opgezet, lijkt het wel alsof de app pas afgelopen maanden een enorme hit is geworden in de lage landen. Tot op heden wordt Be Real voornamelijk gebruikt onder millennials.
Be Real is een app waarin je elke dag (eens per 24 uur) een melding krijgt om op dát moment een échte foto van jezelf te maken. Zit je dan achter je laptop met je werkbril en kijk je verstijfd naar jouw werkscherm? Dan dien je ‘Be Reals’ te maken met de front- en backcamera. Maar soms komt de Be Real melding juist op een geweldig moment, bijvoorbeeld wanneer je aan het strand ligt, of met vriendinnen bent! Het doel? Om een kijkje in het leven van je vrienden en familie te krijgen! Kijken waar anderen mee bezig zijn op het moment dat jij ook iets aan het doen bent. Eén foto blijft 24 uur bestaan – of tot de volgende Be Real melding – waarna anderen de foto niet meer terug kunnen zien. Voor jezelf kan je je herinneringen terughalen; er wordt een overzicht van alle Be Reals gemaakt die je zo nu en dan eens kan bekijken om herinneringen op te halen!
Maar goed, het ziet er dus naar uit dat Be Real vooral wordt gebruikt om het ‘’echte leven’’ te laten zien; geen gepolijste en bewerkte foto’s, maar foto’s just as the way they are. En dat is precies waar Be Real perfect voor marketing gebruikt kan worden. Zoals ook al het geval is bij TikTok, hoeft het publiek niet alleen maar perfecte plaatjes te zien. Zo vinden bijvoorbeeld millennia het ook leuk om te zien hoe orders worden ingepakt, in plaats van alleen maar de mooiste jurken en gaafste broeken die besteld kunnen worden te zien. Dit is waar Be Real goed op aansluit; het laten zien van de ‘’achter de schermen’’ van een bedrijf. Dat een communicatiemedewerker ook wel eens verveeld naar zijn scherm zit te kijken; dat er ook wel eens een glas kapot gaat in de kantine en dat er ook wel eens een batch met orders verkeerd de deur uitgaat. Juist wanneer men dit laat zien, zullen particulieren zich kunnen relativeren met zulke acties en de Be Real foto’s; niet alles in het leven perfect! En dat is juist een band die je wilt creëren met je klant; dat ze zich met je kunnen relativeren zodat ze producten zullen aanschaffen en hopelijk zelfs nog terugkomen!
Waar wij een mooie kans zien voor Be Real, dat is voor het recruiten van nieuwe werknemers. In een vacature kan je wel omschrijven hoe een werkdag eruit ziet, maar via Be Real zien potentiële werknemers pas écht waar een Content Marketeer of een Ads specialist op dat moment mee bezig is.
Wil je aan de slag gaan met Be Real als marketingkanaal? Dan is het wel belangrijk dat jij je afvraagt of het wel past bij jouw bedrijf. Be Real is op dit moment vooral populair onder jongvolwassenen. Wil je deze doelgroep bereiken? Dan kan het zeker lonen om eens na te denken over dit marketingkanaal. Wil je liever een andere doelgroep bereiken? Ook dan is er heel veel mogelijk op het gebied van social media.
Neem gerust contact op met onze specialisten, want wij denken graag met je mee om een passende strategie op te stellen.